Boomloos Westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Boomloos Westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:32

Hoi

Ik kijk al een tijdje rond waar ik een westernzadel vandaan wil gaan halen; rijk ben ik niet als 15jarige met vakantiebaantje; dus kwam ik eerst bij Divoza. Maar als ik dat allemaal zo lees denk ik; Nevermind.. dan betaal ik maar wat meer! Toen kwam ik bij de westernzadels van huppa.nl terecht, maar ik wil wél dat zo'n zadel goed ligt, ik heb er totáál geen verstand van en laten passen kost voor mijn afstand daarvandaan 112 euro .
Goed, weer verder gaan zoeken. Tweedehands zou een optie kunnen zijn, maar ik zit weer met met of het zadel wel goed ligt etc.
Zo kwam ik bij de boomloze zadels; zover ik weet liggen die altijd wel goed en de beschrijving erbij gegeven;

De Nevada heeft de meest vaste liging vanwege de grote oppervlakte.
Is dan ook uitermate geschikt voor ronde paarden , en wordt daarvoor ook
standaard met een wat breder voorboogje (fork) geleverd dan voorheen.


Leek mij ideaal voor mijn Friese, ronde merrie van 1.64 .
Nou kost dit zadel wel 600; Maar het een goed zadel blijkt te zijn dán maar die prijs (wordt hard werken )
Nu aan jullie mijn vraag; Hebben jullie ervaringen met dit zadel? (Het is de Nevada Barefoot)
Alvast bedankt & verdere tips zijn welkom!

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:53

Misschien kun je je vraag stellen in het boomloze-topic.
Die hebben er vast meer verstand van..

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:54


Monsje

Berichten: 483
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Vries

Re: Boomloos Westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:26

Je kan een testzadel aanvragen bij boomloosrijden.nl

Ik heb zelf de Arizona en ben heel enthousiast.. Er zit maar een nadeel aan de Barefoot, mijn man pikt mijn zadel steeds in...

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:27

Wat fijn dat hier een topic over is.
Ik heb namelijk mijn oog laten vallen op hetzelfde boomloze zadel.
Eigenlijk ben ik ook benieuwd of er meer westernrijders hier zijn die boomloos rijden (wedstrijden).
Verder houd ik dit topic in de gaten

Monsje

Berichten: 483
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Vries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:02

Marchador schreef:
Wat fijn dat hier een topic over is.
Ik heb namelijk mijn oog laten vallen op hetzelfde boomloze zadel.
Eigenlijk ben ik ook benieuwd of er meer westernrijders hier zijn die boomloos rijden (wedstrijden).
Verder houd ik dit topic in de gaten


Ik heb er tot nu toe 2 wedstrijden meegereden...

Zelfs voor een barrelrace is hij geschikt..

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:58

Monsje, ik heb nog niet op zo'n zadel gezeten hoor. Maar heb je niet het gevoel dat het heel wiebelig zit, dat je het gevoel hebt alsof je er ieder moment vanaf kan glijden? Of is dit een kwestie van wennen?
Hier denk ik dan weer aan, terwijl het me ook wel heel fijn lijkt zitten!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:53

Yvonniej; Bedankt voor de links! Zal ze eens even bekijken!
Monsje; Goed om te horen. En ach; Als dattem wordt, is het zadel van mij en niemand die 'em inpikt !

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:39

Ik heb hem getest, en hij beviel me in die week goed. Het enige nadeel was voor mij dat hij een beetje te zwaar was. Ik heb reuma, en op mindere dagen had ik hem niet zo goed kunnen tillen. Nu heb ik de Cheyenne (als ik het goed schrijf) en die is handiger en lichter. Ik vind beide zadels prima rijden. Ik heb er ook lang voor moeten sparen, ook maar een arme student, maar heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Monsje

Berichten: 483
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Vries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:17

Marchador schreef:
Monsje, ik heb nog niet op zo'n zadel gezeten hoor. Maar heb je niet het gevoel dat het heel wiebelig zit, dat je het gevoel hebt alsof je er ieder moment vanaf kan glijden? Of is dit een kwestie van wennen?
Hier denk ik dan weer aan, terwijl het me ook wel heel fijn lijkt zitten!


Tja, ik geloof dat dat per persoon verschilt..Ik zelf heb het gevoel dat ik er steviger op zit. Mijn bijrijdster moest er eerst even aan wennen, maar nu vindt ze het zadel ook steviger zit dan mijn Podium..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:44

In ieder geval; Mijn keus is waarschijnlijk gevallen voor de Cheyenne. Aangezien ik erachter kwam dat de kosten van de beugels+singels+onderhoudsspray+zadelhoes er ook bij komen kijken, scheelt me dan toch 200 euro.
In ieder geval bedankt voor de reacties !

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:48

houdt er dan wel rekening mee dat je niet mag starten.
Ik rijd zelf ook western met een Cheyenne, ik vind het geen probleem want ik start toch voorlopig niet....

Maar verder...goeie keuze hoor!! ik ben er heeel wijs mee!

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:03

je bent me voor blzingboots. @ TS hou daar idd rekening mee..

Monsje

Berichten: 483
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Vries

Re: Boomloos Westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:07

Met Arizona iig wel...

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:30

Met de Arizona en Nevada mag je inderdaad wel western wedstrijden rijden

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:50

ja die moet ik dan ooit ook nog maar aanschaffen als ik met Travis bezig ga...(duurt nog ff hoor..hij is 1½)

dan ga ik voor de Arizona denk ik

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 07:55

voor je hem koopt wel even uitgebreid testen niet voor iedereen is het de oplossing!

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:23

Klopt Susan!
Ik krijg bv. enorme pijn in mijn rug van een boomloos...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:18

Kon het nergens vinden; Hoe zit het met de kosten van een testzadel?

Monsje

Berichten: 483
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Vries

Re: Boomloos Westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:21

Ik meen mij te herinneren alleen de verzendkosten....
maar je kunt het beste een pb-tje naar pmarena sturen...

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:06

Yup, alleen verzend

Ik heb ook de western barefoot (Arizona in t zwart, maat 1)
Ben er enorm blij mee. Voor mij en mijn pony is het perfect, het zit heerlijk en haar enorme veranderingen van vorm zijn een probleem, hij vormt mee.

Ik zit veeeeeel steviger in een boomloos dan op een 'normaal' western zadel, en mn zit is netter.
En wat ik ook een voordeel vind is dat hij korter is, en dus beter op kortere ruggen ligt.

Maar het is natuurlijk niet voor iedereen dé oplossing, met boomzadel is er immers veel meer te 'verstellen'.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:07

Toydoll schreef:
Yup, alleen verzend


Ik zit veeeeeel steviger in een boomloos dan op een 'normaal' western zadel, en mn zit is netter.


.



Dit hoorde ik vanmiddag ook van de vrouw waar ik het testzadel ging halen
Ik kan het me niet voorstellen maar ik ga zo ook de Arizona proberen, ben erg benieuwd!

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:44

ik moet met mijn boomlose juist opppassn dat ik geen stoelzit ga aannemen en had erg veel meite met het aanleggen van mijn been, nu met dubbele inlages in de pad gaat dat wel veel beter

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:11

Susan, ja het is voor iedereen anders natuurlijk, maar ik heb leren rijden zonder zadel en met zadel voelde ik me dus altijd onwennig en wiebelig, dus toen ik een boomloos zadel probeerde was het meteen weer helemaal goed Normaal zat ik altijd enorm naar voren, onderbenen naar voren, tenen naar buiten. Helemaal verkeerd dus. Met mijn boomloze was het snel over, zonder dat ik er specifiek aan dacht. Alleen op nieuwe paarden zit ik nog naar voren n.a.v. de spanning, maargoed.
Mijn bijrijdster ook, die kon eerst echt niet zonder zadel rijden, ze gleed er constant af. En na een half jaar boomloos moesten we even weer zonder zadel, en zowaar ging het toen wel aardig vlekkenloos!

En ik moet ook altijd erg wennen als het paard mijn gewichtshulpen niet meteen voelt als ik weer is op boomzadels rijd haha. Met mn boomloos hoef ik maar een beetje mn bekken te kantelen en t paard staat onmiddelijk stil, maar met boom loopt ze gewoon door....

indra2001

Berichten: 797
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Boomloos Westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:46

Ik hebhem ook getest en beviel uitstekend, had alleen nog een westernzadel erbij dus ben vanwege de kosten voor de Cheyenne gegaan, die trouwens ook prima bevalt!!Mocht ik ooit wedstrijden kunnen rijden (sprak zij hoopvol..) dan heb ik nog een een westernzadel erbij maar die gebruik ik alleen voor de les...