westernfrontriemen, betekenis?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

westernfrontriemen, betekenis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 09:33

Zat me zomaar af te vragen...
Bij westernhoofdstellen zie je vaak knoop frontriemen, voorheen zag je de V frontriemen ook alleen maar bij western.
Van de knoop heb ik weleens gehoord dat dat geluk zou brengen, maar zouden er verder nog betekenissen achter zitten? (ik bedoel, het lijkt me veel simpeler om gewoon een rechte te maken)

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: westernfrontriemen, betekenis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:54

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat er een betekenis achter zit. Alhoewel, de tassels van paardenhaar betekenen volgens mij wel weer iets..
Maar de v-vormen enzo, ik dacht altijd dat het meer voor de sier was, zoals er bij westernspul ook veel meer met zilver en tooling en andere showspulletjes wordt gewerkt..
Ben benieuwd of iemand er meer vanaf weet, altijd leuk om te weten Haha!

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Re: westernfrontriemen, betekenis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 14:46

Hmm, dat weet ik eigenlijk niet waar 't knoopje voor staat, vind zo'n knoopje trouwens wel mooier dan een rechte frontriem.

Anoniem

Re: westernfrontriemen, betekenis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:00

Jazeker heeft een knoopje in je frontriem een betekenis! De cowboys van vroeger waren arme kerels die zich geen zakdoek konden veroorloven (vandaar ook dat lange mouwen op wedstrijd verplicht zijn, voor als je een druipneus hebt) dus hadden verder niets om een knoop in te leggen.
Dus vandaar dat ze het in hun frontriem deden. Is een herinnering; betekent simpelweg: niet vergeten er ook een zadel op te leggen voor je op pad gaat!

Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: westernfrontriemen, betekenis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 20:08

jeetje sonja, je had schrijver moeten worden met zo'n fantasie Tong uitsteken

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Re: westernfrontriemen, betekenis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:21

Sonja schreef:
Jazeker heeft een knoopje in je frontriem een betekenis! De cowboys van vroeger waren arme kerels die zich geen zakdoek konden veroorloven (vandaar ook dat lange mouwen op wedstrijd verplicht zijn, voor als je een druipneus hebt) dus hadden verder niets om een knoop in te leggen.
Dus vandaar dat ze het in hun frontriem deden. Is een herinnering; betekent simpelweg: niet vergeten er ook een zadel op te leggen voor je op pad gaat!

Haha!


Super!!! OK dan!

dropje2

Berichten: 2235
Geregistreerd: 16-05-06
Woonplaats: Op het puntje van Nederland

Re: westernfrontriemen, betekenis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:02

Sonja schreef:
Jazeker heeft een knoopje in je frontriem een betekenis! De cowboys van vroeger waren arme kerels die zich geen zakdoek konden veroorloven (vandaar ook dat lange mouwen op wedstrijd verplicht zijn, voor als je een druipneus hebt) dus hadden verder niets om een knoop in te leggen.
Dus vandaar dat ze het in hun frontriem deden. Is een herinnering; betekent simpelweg: niet vergeten er ook een zadel op te leggen voor je op pad gaat!

Haha!

Als ze dan maar niet hun zakdoek meeknoopten, da's zo lastig Gestoord

Schitterend, ik zie het al voor me, een kudde koyboys met een rooie zakdoek in het frontriem geknoopt, joepie. Koe ( als ze de stier dan maar met rust laten ) Cheese!