voor de kat zijn viool ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

voor de kat zijn viool ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 08:59

Zo af en toe zijn er mensen, die via dit soort forums, hun mede westernruiters willen informeren omtrent het hoe en wat van bepaalde merken / types westernzadels.
Ik zie topics waarbij mensen een compleet ZM zadel ontleden. Een Flex in zijn blootje zetten. Een BC met slechte constructie delen aan de tand voelen.

Ik ga er van uit dat één van de belangrijkste redenen van deze mensen is, andere westernruiters te informeren en te behoeden voor die zadels - vooral bij een volgende aanschaf.

Maar soms is het gewoon werk voor de kat zijn viool.

Ik lees een autotest van het merk “Flabio”, type B13 en ervaar dat de Flabio B13 een slechte auto is. Er zijn niet alleen constructiefouten gebleken, maar ook de versnellingsbak is gewoon bagger en de motor lekt olie. Dan bedenk ik mij bij de aanschaf toch 5x voordat ik een Flabio koop en wel 15x voordat ik het een Flabio B13 wordt?

Niet DE westernruiter.
Ondanks het lezen van die topics, kopen die toch gewoon zo’n zadel. Redenen:
- “…..dit is een ander zadel ……”
- “…..de verkoper is een oude vertrouwde….”
- “…..niet iedereen heeft geld voor handgemaakt….”
Is dat nou western logica? Of betreft het hier gewoon domme mensen?

MVG Louis

Anoniem

Re: voor de kat zijn viool ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:07

Hmmmmmzzzzzz.......

In het geval van ZM-zadels ga ik volledig met je mee want dan is dergelijke berichtgeving schering en inslag.

In het geval van bv een Orthoflex of BC niet.
Daarbij kan een maandagochtendmodelletje voorkomen, net als bij de Flabio type B13.
Als er EEN slecht model is van een bepaald merk, dan zou dat voor mij als koper niet automatisch betekenen dat ik die auto nooit aan zou schaffen. Maar goed voor alle autodealers en zadelmakers, want bij IEDEREEN gaat denk ik wel eens wat mis. Toch?

Persoonlijk vind ik het in een dergelijk geval veel belangrijker hoe een klacht opgelost wordt.

Als genoemde Flabio B13 normaliter een goede auto is waarvoor een normale prijs betaald is, dan zou ik in dit geval van de autodealer verwachten dat hij dus het pechmodelletje zonder mokken terugneemt en zijn klant tevreden stelt door of de aankoopprijs terug te betalen (met een dikke bos bloemen voor alle ellende erbij) of door de klant een nieuwe auto te geven die WEL aan de verwachtingen voldoet die je als autokoper mag hebben.

Als dat autobedrijf nou een van die laatste 2 oplossingen biedt, en je weet dat het een uitzondering op een doorgaans goed merk is, dan is het toch niet meteen een slecht merk?

(anders had ik al lang geen Peugeot meer gereden.... Maandagochtendmodelletje in de pool gehad, man wat een ellende. Maar keurig opgelost door de dealer. Hebben er nog een stuk of 30 rondrijden, nooit problemen mee...)

8nnemiek

Berichten: 43427
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: voor de kat zijn viool ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:11

Wat ik nog het meest hoor: "Het zadel is maar voor erbij, voor buitenritjes.." Nagelbijten / Gniffelen
De meeste echte western ruiters hebben volgens mij toch wel een merkzadel, in ieder geval bij de westernshows waar ik wel eens ben gaan kijken zie ik gelukkig geen zadelmarkt.
Wél vaak op gewone maneges en pensions, daar kom je bijna alleen zadelmarkt spul tegen, én regelmatig zie ik witte haren op de paarden..

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Re: voor de kat zijn viool ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 12:24

@Sonja : Als het een maandagmorgen product is, kan ik je mening geheel delen. En fouten maakt iedereen (dat weten wij ook). Maar als het een type is, dat per definitie een "gebrekkig type" is, is de situatie anders.

Van die betreffende serie (ik noem maar geen namen meer) zijn er misschien wel 50 speciaal voor de NL markt (shop) gemaakt. Die zijn dus allemaal van dezelfde "breuk", want het betreft hier gewoon een ontwerpfout, dan wel een constructiefout. Die is in zadel 1 gelijk als in zadel 50 (van dat type).
Nou, dan zou ik zo'n type niet kopen, ook al zat de verkoper 100 jaar in het vak en was zijn winkel de enige in NL. En bij andere typen van dat merk, zou ik me toch wel even achter mijn oren krabben.

MVG Louis

NotNice

Berichten: 1231
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Rotterdam e.o.

Re: voor de kat zijn viool ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:05

Als ze in de Flabio B13 de vooruit niet vastgelijmd hebben en deze consequent bij een regenbui op schoot bij de bestuurder ligt komt dat op alle voorpagina's en gaat Flabio in no-time failliet om vervolgens overgenomen te worden door Smart (die een stuk slimmer is)

Als bij de babyvoeding merk olvaprut glas in een serie potjes is gevonden eet half peuterend nederland 3 maanden lang alleen nog maar huismerk

bij zadels werkt het niet zo, hij staat leuk aan de muur bij de buurvrouw dus zal hij het ook wel leuk doen op de rug van mijn allerliefste lieve knuffeltje voor wie ik het beste voor heb. Want het prijsverschil tussen zadel ZitModder en PastPerfect is erg groot.

Voor de Flabio komt de wagen van de ANWB langs, en wordt die vooruit goed vastgelijmd. Kost een berg maar dan heb je ook wat.

Als de ponyrug kapot is komt er een hele andere wagen langs, en die brengt hem echt niet naar de garage!
Misschien dat we daar iets beter bij stil moeten staan als we een spotgoedkoop zadel met mooie glanzende concho's zien

Anoniem

Re: voor de kat zijn viool ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:24

ZitModder Zadel Nagelbijten / Gniffelen
Geniaal Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: voor de kat zijn viool ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:27

Wat is dit een hycocriet topic zeg.
Zitmodderzadel indeed.
In ieder geval levert de autofabrikant zonder morren de wettelijke garantie als blijkt dat de auto binnen de garantie periode niet doet wat de auto geacht wordt te doen. Namelijk een rijdend voertuig zijn.

thorretje

Berichten: 780
Geregistreerd: 11-10-05
Woonplaats: Overdinkel

Re: voor de kat zijn viool ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:32

idd. auto wordt gefixt, of je krijgt een vervangend model

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Re: voor de kat zijn viool ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:32

Inderdaad een zitmodder zadel, Tjee Louis, dat je dit topic vandaag nog durfde te openen..... ,...ongelofeloos!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: voor de kat zijn viool ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:39

*Francis gaat maar even op d'r handen zitten*

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: voor de kat zijn viool ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:43

Dit is al het zoveelste topic wat hierover geopend wordt. Wat wil men hier mee bereiken? Geloofwaardigheid?

Ook vind het behoorlijk lef hebben om dit topic te openen.. Triest, heel triest..

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Re: voor de kat zijn viool ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 23:21

Francis schreef:
*Francis gaat maar even op d'r handen zitten*

Ik maar ff niet Sigaar
heb het hele verhaal gelezen over je zadel en wil toch ff iets kwijt.
Ruim 2 jaar geleden hebben wij TS gevraagd een zadel op maat te maken voor Hicky.
Wij zijn eerst bij TS geweest en daar had ik al mijn twijfels.Later is TS komen meten en toen wist ik het zeker,wij zullen nooit een zadel kopen bij TS omdat hij echt niet weet waar hij het over heeft.

Ik vind het heel erg vervelend voor Francis en heel erg onproffesioneel van TS hoe hij hier mee omgaat.En eigenlijk vind ik het jammer dat de conclusie die we ruim 2 jaar geleden hebben getrokken inderdaad klopt.

Volgens mij komt de Flabio B13 van TS zijn tekentafel Cool

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Re: voor de kat zijn viool ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 23:56

Beste Blaze,

Was jij niet diegene die o.a. een horn en andere zaken uit zilver wilde laten gieten ?
Die mij - gratis- naar IJmuiden liet komen, mij vervolgens e.e.a. liet uitzoeken en zonder één bedankje nooit meer iets van zich liet horen? Zelfs geen "nee dank je, want volgens mij begrijp jij niet veel van zadels...? En nu achter je PC-tje (met sporen aan) even je hart luchten... flinke vent....

Blaze: laat ik kort en bondig zijn: Jij weet er alles van en die bijna 100 klanten van mij die allemaal - op 1 na- zeer tevereden zijn, zijn allemaal bij de neus genomen. Die mensen rijden allemaal op klote zadels, van een zadelmaker die er geen snars van begrijpt. Kom eens langs op een Vaquero klantendag; dan kun jij ze het eens uitleggen. Blaze Blaze Blaze toch .....

En nu weer verder gaan met het rinkelen van je sporen....

MVG Louis

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Re: voor de kat zijn viool ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:19

Persoonlijke strubbelingen dienen niet op bokt uitgevochten te worden.