geen enkel westernzadel past?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 23:06

Een vriendin van mij heeft sinds kort ook een plaatje van een Irish cob en ze is nu helemaal verslingerd geraakt aan het western rijden! Dus je raad het al, er moet een zadel komen! Stad en land wordt afgezocht, maar alle zadels die gepast worden zijn te smal bij zijn schouder. Wie o wie heeft de oplossing?

Anoniem

Re: geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:09

Je hebt hele mooie boomloze westernzadels! Wij hebben er 1 voor onze eigenlijk ronde haf en het past.

Je hebt echt hele goede.

En heb je al gekeken bij full quarter bomen. Want er zijn ook hele brede quarters.

BTW: :Leuk dat er nog een westernruiter met tinker is!

silas

Berichten: 5661
Geregistreerd: 12-12-03

Re: geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:09


Fiorile

Berichten: 754
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: bos en zee

Re: geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:11

Eerste waar ik aan dacht was ook een Barefoot western zadel....

Fiorile

Berichten: 754
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: bos en zee

Re: geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:12

Caira schreef:
Een vriendin van mij heeft sinds kort ook een plaatje van een Irish cob en ze is nu helemaal verslingerd geraakt aan het western rijden! Dus je raad het al, er moet een zadel komen! Stad en land wordt afgezocht, maar alle zadels die gepast worden zijn te smal bij zijn schouder. Wie o wie heeft de oplossing?


Foto's, foto's, foto's!!!!!

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 23:14

nielsd schreef:
Je hebt hele mooie boomloze westernzadels! Wij hebben er 1 voor onze eigenlijk ronde haf en het past.

Je hebt echt hele goede.

En heb je al gekeken bij full quarter bomen. Want er zijn ook hele brede quarters.

BTW: :Leuk dat er nog een westernruiter met tinker is!


dan zou ik dus graag namen en merken hebben! We weten DAT ze er zijn, nu nog het waar!

Anoniem

Re: geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:17

Wij hebben een mooie hilason is vrij goedkoop en een goed zadel. Hadden we voor 400 euro.
Je hebt billi cook (oid) en dat is rond de 1500 euro. Nieuw.

En barefoot maar deze ken ik verder niet.
Monique van de oregon trail tack store verkoopt zadels en komt in heel nederland en heeft ook veel keus Lachen

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 23:20

is dat met of zonder boom?

Anoniem

Re: geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:21

Die eerste merken zijn alle boomloos.
Monique zal wel meerdere soorten zadels hebben, en ook veel grote zadels.

midgie

Berichten: 7245
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rucphen

Re: geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:25

Ik heb ook een tinkertje waar geen een normaal westernzadel op past, heb er heel wat bekende merken op gepast maar helaas, nu rij ik al een tijd met een arizona western van barefoot, en het zit superzowel voor mij als voor mijn tinker.
Vraag een test zadel aan bij jou in de buurt , je kunt kijken op www.boomloosrijden.nl waar je hem kunt aanvragen.
Ik zou niets anders meer willen.

Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 09:30

BF western zadels zijn echt heel fijn. Vriendin van me heeft er één op haar Haf, en die ligt als een huis. Haf is model breed en rond, vergelijkbaar met Tinkers dus eigenlijk wel een beetje ( Knipoog )

Djana

Berichten: 764
Geregistreerd: 15-01-04

Re: geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 09:55

Je kunt ook Arthur van Osch ( www.westernstore.nl )vragen of hij langs komt met een aantal zadels voor te passen, hebben wij ook gedaan. Wij zijn uitgekomen bij een westwoodzadel.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Re: geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 10:32

Laatst bijgewerkt door maaike_vdv op 07-12-06 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

viv1982

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-01-06
Woonplaats: Groningen

Re: geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 10:45

misschien niet helemaal wat je zoekt, maar heb je al gekeken naar de continental zadels? vooral geschikt voor endurance, maar met een western-tintje. Neem maar eens een kijkje op http://www.trekkingsaddles-webshop.com/default.htm.
Ik vind het zelf een beetje onoverzichtelijke site (da's lastig), maar er staan wel mooie zadels op (continental equiflex 131)

Mariska_28

Berichten: 10506
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 10:54

En anders op maat laten maken? Op het westerndeel van bokt zitten meerdere zadelmakers die passende zadels maken. Het is dat ik er al 2 heb, maar als ik nu zoekende was zou ik dat doen. Het is de enige garantie op een echt passend zadel! Omdat het zadel echt naar de rug van het paard gebouwd wordt. En de prijzen daarvoor vielen me echt mee, gelijk aan een nieuw Billy Cook of Crates!

Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 10:58

Ik heb een western Continental van Arthur's Western Store, die komt inderdaad thuis passen en neemt dan een aantal zadels mee. Past perfect.
Daarnaast Bloos heb ik het Barefoot westernzadel (de Nevada), en sinds ik die heb, heeft de Continental er niet meer op gelegen ... Clown

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:41

Past er ook geen extra full op?

Brammetje16
Berichten: 6284
Geregistreerd: 01-09-04

Re: geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:48

Je hebt toch western zadels met verschillende bomen? ik was bezig met een australian stock zadel en dacht eerst dat dat bij die zadels niet zo was! maar dat is dus wel degelijk zo, bij mijn paard past het vaak ook niet bij de schouders, mede door haar hoge schoft maar hoorde dat er dus wel degelijk verschillende boom maten in zijn. Of ja idd een boomloos zadel!

8nnemiek

Berichten: 43427
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:56

Ik heb ook een barefoot arizona, heerlijk zadel Ja
Ik heb de caramello versie, met beige/oranje.
Afbeelding

Anoniem

Re: geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:54

Heb je nog een andere foto mystictinker? Want heeft het nou een knop of niet?

Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:00

Ze zijn er met en zonder knop Knipoog

Anoniem

Re: geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:41

TI --> WN-TR.

8nnemiek

Berichten: 43427
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:50

nielsd, hij is met knop Lachen
De arizona is volgens mij alleen met knop (de ritsen gaan niet helemaal dicht dus een voorboogje zonder knop kan er wel in maar dat past dan niet precies.
De trail versie (zo heet die toch he?) is wel zonder knop.

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:02

silas schreef:
probeer hier eens http://shop.kapaza.nl/lonestarqh/
hij komt aan huis en heeft ook super maten voor tinkers

Hij heeft alleen van het passen niet zoveel kaas gegeten, nogal wat klachten na een half jaar over niet passende zadels.

@Caira: buiten dat Tinkers wel eens aan de brede kant willen zijn hebben ze vaak ook nog een korte rug. 2 redenen waarom westernzadels en Tinkers niet altijd makkelijk samen gaan.

Laat je vriendin zich een beetje verdiepen in de westernzadelmaterie. Er is via google genoeg over te vinden en ook Bokt-WN-tack staat er regelmatig vol mee.
Als boomloos een idee lijkt kun je van de meeste merken (Torsion, BareFoot en Startrekk) wel een proefmodel een week uitproberen.
Voor de 'echte' westernmodellen als Hilason en Bob Marshall zal dat wat moeilijker liggen, maar een oproep op Bokt-WN kan wonderen doen Lachen

Tarqsgirl

Berichten: 1152
Geregistreerd: 12-09-06
Woonplaats: Groningen

Re: geen enkel westernzadel past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:23

Je moet het topic westernzadelkunde lezen, daar leg ik uit waarom je nooit met een zadel kan zien of het past. Is echt zinloos. En waarom het een tijd duurt met een nieuw zadel totdat je paard er last van krijgt.
Je kan zeker wel een goed passend zadel voor een zwaarder paard krijgen. Custom natuurlijk, spreekt voor zich, en dezelfde prijs als een kwaliteitsfabriekszadel. En er zijn dus ook fabriekszadels voor zwaardere rassen. Kijk maar eens bij Continental Saddlery. Een top-kwaliteit maker. Klik op catalogue, klik op draft/XXL; je kan zelfs westernzadels voor trekpaarden krijgen!