Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

STOP IT nakomelingen....

 
Profiel   

Uit dat lijstje vind ik Shining San Tari dan nog de beste keuze.
Maar ik zou nog even verder kijken. Wat zoek je precies? Een reiner of een allround paard. Er zijn zoveel leuke hengsten die ter dekking staan.
Ik heb al begrepen dat het geen Gunnerlijn mag zijn, maar dan nog is er heel veel keuze.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 08:55 



 
Profiel   

gichke schreef
Ik ben nog eens aan het rondkijken geweest naar andere eventuele hengsten die binnen het budget vallen.

Smokey Dunit is zeker een goede optie.

Dan heb ik nog andere hengsten gezien die me ook erg aanspreken. Wel geen Dunit lijnen.

Wat vinden jullie van:
Savvy Sparkle
Shining san Tari
Chic Surprise

Savvy is zelfs ruim binnen budget heeft meerdere nakomelingen in de reinigen meelopen.

Shining San Tari spreekt me vooral aan omdat hij zo veelzijdig is en een top karakter heeft.

Chic Surprise vind ik een heel mooie uitstraling hebben. Nakomelingen zien er ook stuk voor stuk correct uit.


Maar je moet eerst echt meer je wensen beter duidelijk maken. Ook qua dek voorwaarden. Moet de hengst in Nederland staan?
Wil je vers of aan de hand dekken of mag diepvries?

Veelzijdig zegt niet zo heel veel. Shining San Tari is heel veelzijdig, maar zijn huidige eigenaresse doet er ook veel leuke, andere dingen mee. Als andere mensen alleen een hengst van stal halen om te trainen en showen, kan de hengst daar niks aan doen.

Smokey komt dan wel uit de lijn en is ook zo veelzijdig en wordt van alles mee gedaan. Hij is mn buurman, dus ik weet hoe ontzettend braaf hij is.

Chis Surprise gaat ook mee naar het bos en heeft ook veelzijdige nakomelingen.

Meest correct en beste bewegingen etc, is ook een kwestie van beste match.Dan moet je echt betere foto's van je merrie plaatsen en filmpje van bewegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 11:05 



 
Profiel   

Reining hengsten hebben toch echt wel mijn voorkeur. Er mag zeker ook wel cutting bloed in zitten.

Liefst hengsten in Belgiƫ, Nederland en eventueel Duitsland.

Natuurlijke dekking vind ik persoonlijk heel spannend dus het heeft zeker niet mijn voorkeur.
Het liefste vers of gekoeld zaad maar als de hengst me echt aanspreekt wil ik zeker een kans wagen met diepvries.

Ik ga er werk van maken om een goede standfoto te maken en een filmpje van de gangen van Dottie.

Hengst mag zeker geen overo zijn of dragen omdat Dottie een tovero is.

Kleur van de hengst maakt me in principe niet echt uit, maar voorkeur gaat wel naar een solid hengst.

Zoals gezegd ben ik een beetje aan het afstappen van gunner lijnen, dit gewoon omdat ik tegenwoordig zoveel hengsten zie die zowel aan vader en moederskant gunner lijnen hebben en daar knap ik een beetje op af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 10:34 



 
Profiel   

[ img ]

Niet echt Gunner, maar wel Spooks Gotta Gun. Reininghengst, 1.50, wordt nog steeds geshowd in open en nonpro klasses, finalist op alle grote events (eurofuturity, euroderby, maturity) en wint geld in elke show. Dit paard heeft het grootste hart ooit als het erop aankomt zijn best voor je te doen.
Nog volledig goedgekeurd op 9 jarige leeftijd (RX en klinisch) en bovendien N/N op 7-panel en op alle testbare PSSM2 varianten!
Voorlopig enkel frozen semen, maar waarschijnlijk volgend seizoen weer cooled. Geen live dekkingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 09:49 



 
Profiel   

sevke schreef
[ [url=m/IDpevO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet echt Gunner, maar wel Spooks Gotta Gun. Reininghengst, 1.50, wordt nog steeds geshowd in open en nonpro klasses, finalist op alle grote events (eurofuturity, euroderby, maturity) en wint geld in elke show. Dit paard heeft het grootste hart ooit als het erop aankomt zijn best voor je te doen.
Nog volledig goedgekeurd op 9 jarige leeftijd (RX en klinisch) en bovendien N/N op 7-panel en op alle testbare PSSM2 varianten!
Voorlopig enkel frozen semen, maar waarschijnlijk volgend seizoen weer cooled. Geen live dekkingen.


Shaggy is inderdaad wel een knapperd! Zou in hem tegen volgend dekseizoen eens mogen komen bezoeken?

Enkele foto's van Dottie vandaag. Bewegingsbeelden heb ik vandaag niet gemaakt. Ik vergeet eerlijk gezegd steeds om te filmen als ik met haar aan het werk ben :+

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 13:11 



 
Profiel   

sevke schreef
@janderegelaar : dat is te zien hoe het verdund is. Ik ken hengsten waar ze 8 rietjes per dekking van nodig hebben.

Dat heeft niets te maken met de verdunner maar alles met het aantal zaadcellen in een sprong.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 13:54 



 
Profiel   

@janderegelaa : whatever. Bij de meeste Amerikaanse hengsten moeten ze 8 rietjes per dekking gebruiken.
@gichke : uiteraard! altijd welkom. Normaal gezien, als alles doorgaat met de corona en zo, zal ik hem nog showen in Grathem dit jaar. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 11:10 



 
Profiel   

sevke schreef
@janderegelaa : whatever. Bij de meeste Amerikaanse hengsten moeten ze 8 rietjes per dekking gebruiken.
@gichke : uiteraard! altijd welkom. Normaal gezien, als alles doorgaat met de corona en zo, zal ik hem nog showen in Grathem dit jaar. :o


Is dit de 10de september (als het doorgaat)? Dan houd ik de datum vrij om hem in actie te zien :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 17:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen