nakomelingen van Oreos Red Barron

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

nakomelingen van Oreos Red Barron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 21:14

hallo,
Ik ben benieuwd naar nakomelingen van Oreos red barron.

En ook uit welke merrie de veulens komen(kleur).

Willen jullie een foto van je merrie en/of veulen plaatsen ben echt zow benieuwd :D

Al vast bedankt

Cracker_Jack

Berichten: 226
Geregistreerd: 03-02-08
Woonplaats: Gem. Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:31

Wij hebben in september een nakomeling van deze hengst gekocht. Hij is nu 3,5 jaar.
Zijn moeder is Suranga Palo Girl. Zij is palomino (volgens het paspoort) een kruising quarter/appaloosa.

Buck heeft een voskleur met hele kleine stipjes op zijn kont.
Afbeelding

Afbeelding

Hij heeft een goed karakter, is echt nergens bang voor en leert snel.

Heb je zelf ook een nakomeling van Oreos Red Baron?

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 23:03

Cracker_Jack schreef:
Wij hebben in september een nakomeling van deze hengst gekocht. Hij is nu 3,5 jaar.
Zijn moeder is Suranga Palo Girl. Zij is palomino (volgens het paspoort) een kruising quarter/appaloosa.

Buck heeft een voskleur met hele kleine stipjes op zijn kont.
Afbeelding

Afbeelding

Hij heeft een goed karakter, is echt nergens bang voor en leert snel.

Heb je zelf ook een nakomeling van Oreos Red Baron?


Hallo,, leuk dat je reageert.
Neej ik heb (nog) geen nakomeling van Oreos. Kennissen van mij hebben deze hengst nu op stal en wilde mijn merrie erg graag bij deze hengst doen dit jaar dus was erg benieuwd wat de hengst nu eigelijk geeft. Ik heb zelf namelijk een chesnut en had eigelijk gehoopt op kleur maar ik denk dat er weer een chesnut uit gaat komen. Het karakter vind ik dan eigelijk ook belangrijker. Ik zoek een lieve hengst omdat ik echt een product wil fokken voor eigen gebruik omdat mijn merrietje zow lief is :D. Ze betekend erg veel voor mij dus een veulentje van mijn grote liefde zou dan zou dan ook erg leuk zijn.

Cracker_Jack

Berichten: 226
Geregistreerd: 03-02-08
Woonplaats: Gem. Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:31

Leuk dat Oreos bij je kennissen staat. We hebben de moeder van ons paard wel gezien, maar Oreos niet. Die stond toen nog wel bij de fokker en was te koop.

Ik weet dat hij ook een palomino zoon/dochter heeft uit een palomino merrie, maar dat paard ken ik verder niet.

Doordat Buck zo'n goed karakter heeft hebben we hem gekocht. We waren eigenlijk op zoek naar een ingereden paard, maar met Buck durven we het zelf wel aan om zadelmak te maken (uiteraard wel onder goede begeleiding). We zijn nu bezig met grondwerk en dat gaat erg goed.

jambo123
Berichten: 4
Geregistreerd: 11-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:47

Hallo,

Oreos Red Baron is te bezichtigen op vakantiepark zonnetij in Dwingeloo. Kijken mag altijd.

Met vr. gr.

M. Boonstra

Nevada

Berichten: 796
Geregistreerd: 26-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:21

joysjuh1987 schreef:
hallo,
Ik ben benieuwd naar nakomelingen van Oreos red barron.

En ook uit welke merrie de veulens komen(kleur).

Willen jullie een foto van je merrie en/of veulen plaatsen ben echt zow benieuwd :D

Al vast bedankt




Hoi hoi!
Ik kan me voorstellen dat je Oreos Red Baron een erg leuke hengst vindt, want hij is ook mooi met zijn prachtige sorrel overo aftekening.
Maar helaas niet geschikt voor jouw mooie merrie met haar bay overo patroon... :n

Gezien het feit dat jouw merrie een OVERO is en Oreos Red Baron ook, is de kans namelijk ERG groot (zo'n 25%) dat jij een veulen met het OLWS-syndroom gaat krijgen.
Dit OLWS (= Overo Lethl White Syndrome) is namelijk verbonden aan het (frame-)overo gen en geeft een grote kans op een Lethal White veulen.
Zo'n LW veulen heeft een "onafgemaakt" darmstelsel en kan dus niet zijn/haar ontlasting kwijt, met alle dodelijke gevolgen van dien.
Een LW veulen is ALTIJD ten dode opgeschreven helaas. Ze overlijden altijd binnen 48 uur na de geboorte, wat verschrikkelijk is, zowel voor de merrie als voor de merrie haar eigenaar |(
Hier op Bokt is er al veel over geschreven, kijk maar eens via de zoekfunctie!

Mocht je toch graag een mooi veulen bij je merrie fokken en zoek je een hengst met een TOP karakter en een leuke kleur, dan moet je maar even in mijn profiel spieken ;)
Voor meer vragen (zowel over OLWS als over King, onze hengst), mag je me altijd een PB sturen!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: nakomelingen van Oreos Red Barron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:39

Nevada topic uit 2011 ;) Al heb je echt helemaal gelijk, en is het het ook waard die info hier neer te zetten. Maar ik gok dat de TS haar merrie of al een veulen heeft (al dan niet van Oreos) en we alleen maar kunnen duimen dat het goed gegaan is.

Nevada

Berichten: 796
Geregistreerd: 26-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:45

rina schreef:
Nevada topic uit 2011 ;) Al heb je echt helemaal gelijk, en is het het ook waard die info hier neer te zetten. Maar ik gok dat de TS haar merrie of al een veulen heeft (al dan niet van Oreos) en we alleen maar kunnen duimen dat het goed gegaan is.




Pffff, ha ha ha, ben nog niet helemaal wakker denk ik... :D
Aangezien ik Oreos ook weer tegenkwam op MP, dacht ik dat hij weer "actueel" als dekhengst was, vandaar mijn reactie op TS.
Maar ik hoop zeker dat het allemaal goed gegaan is en ach, een keer weer het OLWS in "the picture" zetten is denk ik nooit zo verkeerd... ;)

REGINA76
Berichten: 2888
Geregistreerd: 02-07-03

Re: nakomelingen van Oreos Red Barron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 01:54

Goed gedaan nevada.
Ze had een voskleurige merrie.
Nu heeft zei een bay overo waar ze dressuur etc mee rijdt.
En dat is een kruising paint x arabier.
De hengst staat nog ter dekking bij alice jaspers in duitsland zie ook marktplaats.
De hengst is gereserveerd maar nog niet verkocht.

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: nakomelingen van Oreos Red Barron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:58

Arm paard, die heeft toch al heel wat afgereisd.. Ik heb hem een paar jaar geleden nog gezien ergens in de Krim, nu alweer een paar keer verhuist.

jambo123
Berichten: 4
Geregistreerd: 11-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:58

Hallo allen....

met Oreos zal niet meer gereisd worden. Ik heb hem gekocht om een paar van mijn eigen merries door hem te laten dekken. Verder gebruik ik hem voor begeleiding van onze ritten. Je zou hem eens moeten zien!! EEn echte gentleman en zeer cool in het hoofd.

Ook is hij heel intelligent. Hij snapt direct wat je bedoelt.

Bij interesse mag je altijd langskomen om hem in levende lijve te zien.

Hij is SUPER!!!


www.vakantieparkzonnetij.nl

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: nakomelingen van Oreos Red Barron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 09:40

Fijn dat hij nu een goede vaste plek heeft, ik vond het echt een superlieve hengst!