Like a Diamond en Hollywood Reckless bloedlijnen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tweety_be

Berichten: 941
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Back in Belgium

Like a Diamond en Hollywood Reckless bloedlijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 00:32

Zou iemand me meer kunnen vertellen over deze bloedlijnen? Prestaties, karakter, welke tak van de westernsport ze 'uitblinken' of vaak voor gebruikt worden, etc. (en evt via PB, mogelijke gezondheidsproblemen, (erfelijke) afwijkingen, eventuele beenproblemen,...).

Heb een leuk solid paint merrietje (4j.) op het oog met als vader Like a Diamond en moeder een volle zuster van BA Reckless Chick (van Hollywood Reckless).
Paardje is vrij vroeg ingereden (vind ik minder positief), reining getraind, maar niet goed genoeg bevonden voor de international 'top' waar de mensen haar voor gekocht hadden als jaarling. Ze gaat namelijk trager i.p.v. sneller als ze onder 'druk' staat (vb. bij vragen spin). Is nu iets of wat 'omgeschoold' naar een recreatie paard. Heel lief en aangenaam paard, koel in het hoofd, maar toch lekker voorwaarts. Lijkt potentie te hebben voor de trail, TREC, ECR etc. Dingen die mij allemaal erg aanspreken, alsook 'western riding' en 'western horsemanship' spreken me aan. Maar ik wil eigenlijk gewoon lekker gaan buitenrijden, af en toe eens les nemen en als er in de buurt een onderlinge wedstrijd western rijden is, wil ik voor de lol graag mee doen. Ooit wil ik dan ook graag eens een veulen fokken, puur voor mezelf dan. Al is dat laatste zeker geen must.

Paard mag op alle mogelijke manieren gekeurd worden (sowieso zou ik haar volledig op de foto laten zetten). En ik kan haar even op proef nemen ook om te kijken of de 'klik' er is. Als ik besluit haar te kopen, zou ik haar het eerste half jaar amper berijden, ik zou er voornamelijk veel grondwerk mee gaan doen, vaak meenemen naar buiten aan de hand (alleen en in groep) en af en toe eens een kort ritje maken (het rijden toch een beetje onderhouden). Kwestie van haar toch een beetje te 'sparen' na haar 'vroege' start. Geen idee of dit 'nuttig' is, maar voor mij voelt het zo wel goed aan. Paardje verdient een goede thuis, want het is echt een schatje.

Waar moet ik op letten bij een eventuele aankoop? Waar moet ik rekening mee houden? En welke testen moet ik zéker laten uitvoeren? Zou namelijk nog heel lang willen genieten van dit paardje :) (al weet je nooit wat er kan gebeuren natuurlijk, maar het is alvast met de beste bedoelingen!).

Owh, en misschien niet onbelangrijk, wat is de gemiddelde prijs voor dergelijk paard? Ik weet dat de prijs meestal is 'wat de gek er voor geeft'. Maar daar ik helemaal (nog) niet thuis ben in de western had ik toch graag een soort richtprijs geweten. Dit mag gerust via PB hoor.

Bedankt alvast!

troi
Berichten: 17025
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Like a Diamond en Hollywood Reckless bloedlijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 11:50

Ik ken twee hollywood recklessen, waarvan 1vrij goed. Beide zeer fijne paarden, lief karakter, zeer willing to please en erg atletisch, echte reiners. Nadelen vind ik dat ze wat ritselig zijn, zien snel mogelijke gevaren (blauw balkje/weggehaald stuk struik etc) en daarom niet ideaal als trail paarden. Overig bestaat de schrikreactie uit 90graad draaien en twee galopsprongen waarna ze keurig stil staan en doorgaan met waar ze mee bezig waren, zeker geen paniekzaaiers dus, maar erg onhandig in een trailparcours.

Qua prijs kan ik er niet direct niet wat op plakken maar mede gezien de training die zo'n dier heeft gehad zal het zeker geen koopje zijn gok ik..

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Like a Diamond en Hollywood Reckless bloedlijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 11:56

mijn ervaring met HR nakomelingen is juist dat ze heel sterk en koppig zijn. als ze iets echt niet willen doen kun je het vergeten en worden ze heftig.
zolang de druk niet te hoog is en ze het leuk vinden inderdaad prima leuke paarden maar over algemeen niet meest geschikt voor de hoge sport omdat ze niet goed met druk omgaan.
(uiteraard is BA reckless chick hier duidelijk een uitzondering op).

ik heb zelf een HR gehad maar heb dezelfde verhalen uit mijn omgeving gehoord van andere HR.

die van mij was niet heel schrikachtig maar wel oplettend. zag alles wat anders was maar emt een zekere ruiter ging hij gewoon overal langs en sprong niet weg ofzo.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Like a Diamond en Hollywood Reckless bloedlijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 14:11

Ken Reckless zelf sinds zijn komst naar Nederland en bij ons is lang geleden een zoon van hem geboren. Reckless zelf vind ik niet bij elke ruiter passen. Ik heb hem nog nooit iets anders zien doen dan reining.

Zijn zoon was als veulen echt super braaf en makkelijk. Ik kon ermee lezen en schrijven.
Heb hem 2x terug gezien. 1x als volwassen paard wat idd zoals QH zegt blokkeerde bij teveel vragen en dan ook echt wel heftig niet wilde.
En 1x bij iemand die hem heel leuk aan het lopen had. Hij was wel heel cool in zijn koppie. moeder kwam uit doc o lena lijn.

Ken van toen een aantal HR nakomelingen en ook nog wel wat jongere. Het zijn niet altijd de makkelijkste en paard moet je echt wel passen.

Ik zou gaan kijken en zelf proberen.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Like a Diamond en Hollywood Reckless bloedlijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:06

Mijn ruin is een nakomeling van I Cee Diamonds(van Like A Diamond) en naar wat ik hoor staan deze paarden bekend om hun zachte en fijne karakter. Mijn paard is ook ontzettend koel en nuchter en een echte knuffel. Met rijden eerder wat trager dan snel.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:07

Like A Diamond:

Citaat:
APHA-00235578

#1200
Total Winnings of $34,987.57
NCHA $8,737.35 winnings
NCHA Certificate Of Ability
1996 NCHA Superstakes finalist - 9th place
APHA World Champion Cutting & APHA World Champion Reining. SIRE OF:
$505,868.92 Cutting earners
Number {#2 All-Time} Leading Sire of Paint Cutting Horses
$68,014.77 Reining earners
$25,016.85 Reined Cow Horse earners
World Champion Cutting Horses (4)
Reining World Champion (1)
Working Cow Reserve World Champion (1)
Reserve World Champion Cutting Horses (2)
NCHA Futurity Finalist (6)

Has a Breyer model made after him.

Sann_e

Berichten: 1301
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Drenthe/Overijsel

Re: Like a Diamond en Hollywood Reckless bloedlijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:00

Ik heb zelf en Hollywood Reckless merrie en hengst gehad. De hengst was erg moeilijk. Heb hem dan ook laten ruinen en de klik was er gewoon niet tussen ons. Na heel veel omzwervingen heeft hij eindelijk een goed huis gevonden. Hij is nu ouder en makkelijker geworden.
Mijn merrie was een kanjer, dit was een merrie waar ik echt iedereen op kon zetten. Waar ik ook echt alles mee kon doen. Mijn beste maatje. Maar...... in de wedstrijden ging het helemaal niet. Ik rijd open en die druk was echt te groot voor haar. Dan was het helemaal geen makkelijke merrie meer. Ze staat nu bij een amateur ruiter en dat gaat super. Ook in de amateur shows gaat het rijden super.
Ik weet dat dit voor erg veel HR geld.
Qua Like a Diamond ben ik echt fan. Ik ga zelf met hem dekken volgend jaar.
Wat een ontzettend gaaf paard en zijn nakomelingen ook.
Succes!!

savath

Berichten: 2655
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: belgie,ergens in de kempen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:57

Er staat een like a diamond veulen bij ons in pension, is een zeer leuk beestje, maar hoe ze uitgrioeien kan ik niet zeggen... van karakter is het een erg nieuwsgierig veulen, is er graag bij.

ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Like a Diamond en Hollywood Reckless bloedlijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:57

Ik heb een 7 jarige HR ruin. Teveel druk kan het diertje absoluut niet aan.
Veel te vroeg en te heftig ingereden wat nog steeds resulteert in problemen met opstijgen (wegrennen, steigeren)Dat is nu redelijk onder controle. Bij teveel druk blokkeert hij volledig,moet je terug naar basis en opnieuw. Hij is wel inderdaad erg rillerig wanneer er iets gebeurt, maar daarna wel er doorheen te rijden. Hij is ook een luchtzuiger, net als HR.
Verder een superlief dier !!!! wanneer je er eenmaal op zit, perfect te rijden,

Bij deze HR speelt het verkeerd inrijden bij de vorige eigenaar ( door een "bekende tranier") een grote rol!!!
Bij deze paarden moet dit juist rustig en met geduld gebeuren, op 2 jarige leeftijd "effe snel" is bij deze verkeerd gegaan!!! ( toch is hij erg lief, goed karakter en doe ik hem nooit weg)