Cutting hengsten in Nederland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richmond
Berichten: 4
Geregistreerd: 01-10-10

Cutting hengsten in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 00:24

Ik ben benieuwd of er in nederland misschien een leuke cutting gefokte hengst staat voor mijn merrie (v. Taris Catalyst). Zij zal de aankomende twee jaar in nederland wonen en ik ben benieuwd of ik in die tijd misschien een leuke hengst vind.
Zelf ben ik echt niet bekend met de nederlandse (cutting) wedstrijd sport en ken slechts een paar namen van de bekendere nederlandse ruiters dus suggesties zijn welkom.
Dee

Rhonasharona

Berichten: 4
Geregistreerd: 13-04-12

Re: Cutting hengsten in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:33

He, vlak bij Amsterdam is een nieuwe cuttingstal, ik stuur je wel ff een pbtje.

ElCid

Berichten: 9232
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:34

Mijn hengst ( Sweet Spot of Cash; gefokt door Jerry Kimsey in New Mexico) is een Paint en wordt ( nog) niet in de cutting uitgebracht ( ondanks dat hij erg veel cowsense heeft en uit zichzelf alles "cut" wat beweegt, maar het ontbreekt aan de trainingsmogelijkheden, etc. Volgend jaar wordt hij wel in de Working Cowhorse uitgebracht) maar hij heeft wel ,oude, cutting bloedlijnen ( Colonel Freckles, Sonitas Last, Sonitas Man, Decatur Doc, Cuttin for Cash, etc. ) Zijn vader is in Amerika op nationaal niveau in roping/ cutting uitgebracht. Op mijn site staat meer info. Jammer genoeg wordt er in Nederland weinig aan cutting gedaan en zijn er maar een stuk of 3 plekken waar je met koeien kan trainen.

Edit: Ik ben ook wel benieuwd naar die cutting stal!

sonita

Berichten: 842
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:24

Je kunt eens kijken naar onze hengst.
Hij is homozygoot zwart ,en kleinzoon van zowel Mr San Peppy als Peppy San.
De website is binnenkort klaar.

ElCid

Berichten: 9232
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 22:00

Op zich wel grappig; mijn hengst is bij Jerry Kimsey geboren en die van Sonita is eigendom geweest van Jerry en daar zadelmak gemaakt; klein wereldje :D of toch niet......?

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:23


rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Cutting hengsten in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 02:36


sonita

Berichten: 842
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 09:30

Zeker!! :9 Maar voor dat geld heb je heel veel keuze ;)
En als je dan toch zo gaat beginnen, zou ik een 2 jarige HBC uit de VS halen. :D
Maar je moet natuurlijk wel kijken of het bij je merrie past, en wat de hengst doorgeeft.
Ik kijk altijd goed naar wat een hengst doorgeeft bij bepaalde merries/bloedlijnen.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Cutting hengsten in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:50

Sonita voor 3000 euro heb jij geen 2 jarige HBC in Nederland staan :+ Transport kost al meer ;)
Maar goed daar vroeg ze ook niet om, ze vraagt om een cuttinghengst, en ze vraagt ook niet naar bloedlijnen en of het past. Alleen de naam Taris Catalyst helpt dat nl ook niet te bepalen. Er zit nog iets van een moederlijn achter. De info's daarvoor zijn veel te sumier.
En je kan kletsen wat je wilt, Kiss my Cat is gewoon DE cuttinghengst van europa :D ;)

sonita

Berichten: 842
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:59

Is ook gewoon zo :D
Maar met dekgeld alleen ben je er nl ook nog niet ;)
Dat weten jij en ik, maar al te goed.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Cutting hengsten in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:11

Nee er komt bij fokken idd wel iets meer kijken :D Maar als ik zo weinig info heb, noem ik alleen maar de hengst die imo cutting zegt. In NL staat nl nog een volle broer van mijn merries vader. Die is ook vol cutting gefokt, maar zover ik weet nooit geshowd. En ik kan je ook niet vertellen in hoeverre daar nakomelingen van zijn die cutting lopen.

LittleTaris
Berichten: 6
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Cutting hengsten in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 00:43

Kijk eens bij Hagenbeck Stables in Wijnandsrade. Ze hebben een cutting en working cowhorse hengst staan

Popstra
Berichten: 13811
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Cutting hengsten in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:07

Smart Little Playgun!
Deze staat bij Northern road quarterhorses in Friesland.

Heel fijn karakter en goed gezond paard.

Gabon

Berichten: 1208
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:17

Ik weet dat het een oud toppic is, maar ik woon dicht bij Amsterdam, en wil graag een keer cutting les rijden met mijn merrie, dus ben benieuwd waar deze stal is en of dat mogelijk is, ik heb MercyfulFate een pb gestuurd, maar hij/zij is niet meer op bokt geweest, dus ben benieuwd of iemand anders dit weet?

MidnightPSan

Berichten: 763
Geregistreerd: 04-02-09

Re: Cutting hengsten in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:17

Ik heb ook pb naar MercyfulFate gedaan, ik denk dat hij /zij een nek klepper is.

Big_Step
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:06

Ook ik ben aan het kijken naar een cutting hengst om misschien mijn merrie te laten dekken in de toekomst, maar het is wel wat dunbezaaid in nederland. Volgens mij waren er een aantal jaren geleden meer cutting hengsten. Hieronder een paar die ik heb gevonden of een linkje naar de bovenstaande vernoemde hengsten.

KC RUN AROUND LISTO
http://www.doublekranch.be/horses/perso ... index.html
Staat in België

Smart Little Playgun
http://www.nrqh.nl/stud/
Wordt nu wel alleen reining gereden.

Listo Lena. Is alleen wel aan de oude kant, no offence!
http://www.monrayreininghorses.com/Bree ... oLena.html

Searching for Time
http://www.hagenbeck-stables.nl/searchi ... 20time.htm

Wright To Reign
http://www.hagenbeck-stables.nl/wright%20to%20reign.htm

MidnightPSan

Berichten: 763
Geregistreerd: 04-02-09

Re: Cutting hengsten in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:25

KC RUN AROUND LISTO of Listo Lena,waarom zou je met een zoon dekken als de vader er nog is?
Listo Lena. Is alleen wel aan de oude kant, no offence! is het zaad oud dan of zo,

Big_Step
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 09:17

MidnightPSan schreef:
KC RUN AROUND LISTO of Listo Lena,waarom zou je met een zoon dekken als de vader er nog is?
Listo Lena. Is alleen wel aan de oude kant, no offence! is het zaad oud dan of zo,
\

Begrijp me niet verkeerd, Listo Lena vind ik een goede hengst en als ik de keuze zou moeten maken tussen die twee hengsten zou het ook de vader worden.
Maar er zijn ook fokkers die gevoelig zijn voor bloedlijnen die in de mode zijn en die kiezen voor een andere hengst (niet specifiek gericht op KC RUN AROUND LISTO).

MidnightPSan

Berichten: 763
Geregistreerd: 04-02-09

Re: Cutting hengsten in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:47

Er zijn veel hengsten ''in de mode'' maar van vele zou ik nog geen mule willen fokken,als je goed kijkt naar hun conformatie.

Big_Step
Berichten: 19
Geregistreerd: 28-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:57

MidnightPSan schreef:
Er zijn veel hengsten ''in de mode'' maar van vele zou ik nog geen mule willen fokken,als je goed kijkt naar hun conformatie.

Dat ben ik met je eens!