easy breezy tabasco

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
easy1
Berichten: 45
Geregistreerd: 16-12-12

easy breezy tabasco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 15:05

Hallo bokkers,
Ik ben nieuw hier en zou graag mijn quarter merrie voor willen stellen. Een foto lukt nog niet. Ze heet easy breezy tabasco en is 4 jaar. Moeder little bar remedy en vader tabasco tari . Zijn er hier meer mensen met een quarter uit dezelfde bloedlijnen ? Ben heel nieuwsgierig *D foto's zijn leuk !!!
Groetjes!

easy1
Berichten: 45
Geregistreerd: 16-12-12

Re: easy breezy tabasco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 13:22

Little bar remedy komt bij riecky young vandaan en is een dochter van docs bar remedy x jacs mainsail . Kan iemand hier misschien meer vertellen over deze paarden ? Karakter , enz. Breezy is een erg drijvend typetje ... naar andere dieren en naar mensen.. zou dit te verklaren zijn in de bloedlijnen ? Vader is tabasco tari ... een echte reiner , maar misschien vindt hij het drijven ook leuk ? Verder is breezy ontzettend nieuwsgierig en met echt een eigen wil ! Een bijzonder karakter .. het is ook mn eerste quarter en heb haar vanaf 2 jaar. Ze kwam uit de weide kudde en was niet veel gewend. Pas na een jaar heb ik haar voor me gewonnen en nu kunnen we alles samen ! Een hele bijzondere sterke band en ze gaat nooit meer weg !!!!

charita

Berichten: 1025
Geregistreerd: 21-09-05

Re: easy breezy tabasco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:53

yep ik heb ook al jaren een Tabasco merrie..toppertje is ze..!!

easy1
Berichten: 45
Geregistreerd: 16-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 00:16

Hoi Charita!
Is je profielfoto de dochter van ?? ;) leuk !!! Herken je iets van het karakter? De potenties zijn er zeker , ook erg werkwillig steeds en steeds meer.. ze wordt volwassen *D hihi ...Heb je ook een veulentje gefokt ?!!! Heb je veel bereikt met haar ?

easy1
Berichten: 45
Geregistreerd: 16-12-12

Re: easy breezy tabasco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 00:32

Docs bar remedy voor wie een bekende ???

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: easy breezy tabasco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:43

Ik heb vorig jaar in Estland een kleindochter van Docs Remedy gereden. Dit is ook de opa van Docs Bar Remedy.
Zij is van Lil Ruf Peppy x Scoots Remedy.
Op 4 jarige leeftijd in Amerika geshowd in de working cowhorse en daarna naar mijn baas in Estland verkocht.
Leuke merrie, maar wel een heethoofd. Zodra je haar vertrouwen hebt doet ze alles voor je.
Staat volgens mij nu ergens in Zweden.

easy1
Berichten: 45
Geregistreerd: 16-12-12

Re: easy breezy tabasco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 20:59

Hoi Nickolay, leuke reactie!! Volgens mij zijn er in Nederland niet zoveel van Docs Bar Remedy.. en dus toch working cowhorse! Haha.. Dat karakter is echt herkenbaar! Enorm sterke eigenwil en een vreemde denkt nogal eens wat een chagrijnig of dominant paard is het.. nou dus echt niet, maar wel een met een gebruiksaanwijzing !! En idd super als het vertrouwen er is en ze het vertrouwen in de leider heeft!! Denk dat ze daar zelf ook blij mee zijn , maar een bepaalde vrijheid hebben ze nodig. Hoop ook dat ze haar drijf "drift" eens kan tonen aan mij met cutting of working cowhorse, denk dat ze daar zelf ook heel happy van wordt!!! Als je nog meer kan vertellen over karakter van dit type paard en hoe je er het beste uithaalt, graag !!! Leuk om jouw ervaringen te horen !! Doe je zelf ook aan working cowhorse ?

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:14

Nee ik heb zelf geen ervaring met cutting of working cowhorse.
Ze stond al een jaar in Estland voordat ik daar kwam en had ook net een veulen gehad.
Ben dus alleen met de basis conditie bezig geweest.
Ze was aardig doorgedraaid, western bestaat nog niet in Estland en de meiden die haar reden hadden dus ook geen idee hoe haar te behandelen.
Heeft me redelijk lang gekost voordat ik haar weer relaxed kon rijden.

Kwam nog foto's van haar in Working cowhorse in Amerika tegen.
Ziet er uit dat ze daar ook niet al te makkelijk was haha.
Maar wel in het geld gereden, voor zover ik kan zien is dit de enige keer geweest dat ze gestart is.

http://gallery.primospictures.com/ruf_scooter_peppy
Eerste foto is een ander paard

easy1
Berichten: 45
Geregistreerd: 16-12-12

Re: easy breezy tabasco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 21:28

Gaaf zeg !! En die houding en hoe ze kijkt... dat komt me heel bekend voor !!! Echt leuk !!! Als zo'n paardje niet begrepen wordt, kan het denk helemaal mis gaan. Die van mij wil bijv. niet graag geknuffeld worden.. alleen na het werk, dan vindt ze het heerlijk, maar anders niet. En er zijn ook een aantal paarden die echt bang van haar zijn. Door ze constant te drijven en weg te jagen. Kan het ook niet helpen.. het zit er gewoon in. Met andere paarden gaat het wel goed. Rustige oudere merries. Jonge speelse paarden, daar neemt ze een loopje mee en doet alsof het koetjes zijn. Terwijl ze zelf ook pas 4 is.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:34


easy1
Berichten: 45
Geregistreerd: 16-12-12

Re: easy breezy tabasco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 21:41

Leuk veulen ! Van jou? Wat wordt daar nu mee gedaan?

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: easy breezy tabasco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:13

Nee ik werk daar niet meer.
Het veulen is nu 1,5 jaar oud.