Mening gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Mening gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 20:53

Oke, de laatste tijd heel wat topics geopend omtrent kleuren en ziektes :p maar nu zou ik toch graag verschillende meningen horen omtrent deze combinatie.
Ik wil graag mijn droom verwezenlijken; een veulentje, liefst met wat meer "body" dan het gemiddelde rijpaard.

Nu ben ik wel benieuwd wat mensen met meer ervaring denken over bouw en verbeterpunten. De waarom wel en nietes?

Mijn merrie is een kruising tussen arabier en welsh nwr, en de hengst is een quarter.

http://i244.photobucket.com/albums/gg39 ... 2575-1.jpg

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 4475_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 8873_n.jpg



https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 1964_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 5465_n.jpg

troi
Berichten: 17023
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:07

Voor een beoordeling van de bouw van beide dieren zul je wel fotos moeten geven waarop dat ook goed te zien is. Dus minstens rechte fotos van de zijkant en de voorkant. Daarnaast is beweging ook wel een relevant punt dus iets van bewegingsfotos van de zijkant zou ook handig zijn.
In deze charter staat welk type foto daarvoor geschikt is: [EHK] Regels en richtlijnen [EHK] Exterieur en Hengstenkeuze

alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Re: Mening gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 21:13

thx troi! Ik ben daar niet zo in thuis, en had wat mooie foto's gezocht :p

Voor mijn merrie is dat wel moeilijker, aangezien zij nog steeds revaliderende is. Ik doe mijn best om komende dagen wat foto's / filmpjes toe te voegen!

troi
Berichten: 17023
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Mening gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:15

Dat was op zich wel gelukt want een mooie merrie heb je zeker!

alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 21:38

troi schreef:
Dat was op zich wel gelukt want een mooie merrie heb je zeker!


dankje! <3

CherokeeChum

Berichten: 2082
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Mening gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 00:36

Als je een beetje zoekt heb je een volle quarter of paint van recreatie kwaliteit momementeel rond de 2 a twee en half duizend. Het fokken met je eigen merrie levert een kruising op die nooit de kwaliteit zal bezitten van beide ouder dieren en kost je van het moment van verwekken tot pak m' beet 3 jarige leeftijd minimaal 4500 a 5000 euro als er niets gebeurt.
Waarom zou je dan willen fokken als er perfect gezonde dieren voor de helft of minder te koop zijn waar je direct mee aan de slag kan? Je kunt dan een dier uitzoeken en hoeft niet af te wachten of het wat word .
Keuze zat momenteel voor kleine prijzen.

alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 00:41

Ik hoef geen prijzenbeest... Ik wil iets waarvan ik weet dat het nog voor de geboorte alles heeft gekregen waar het recht op heeft. Ik wil geen veulen dat met 100 dagen van de moeder wordt weggetrokken, of eentje dat in de prikkeldraad heeft gezeten.

Ik ben me bewust van het financiele gedeelte, maar dat weegt niet op tegenover het plezier dat ik ervaar om mijn merrie een veulen te laten krijgen.

Dat er zo veel paarden te koop staan is niet mijn schuld. Mijn dieren blijven bij mij zo lang ze leven. Was iedereen maar van die gedachte, ipv dieren te zien als een wegwerpvoorwerp.

Ik wil ook niet meteen aan de slag gaan. Mijn paard is nu 17, dit jaar het laatste jaar in mijn ogen om haar te laten dekken. Anders wordt ze me toch wat te oud (ook al is dit mss nog wel mogelijk). Dus ik kan nog rustig met haar voortdoen, en tegen zij op "pensioen" kan, kan ik verder met het veulen

Ryder
Berichten: 1492
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:13

Heeft ze ooit al een veulen gehad? Zo niet is 17 best oud, en raad ik je aan om eens te overleggen met de veearts.

Welke Quarter heb je op het oog? Ik neem aan dat het de Palomino is van de foto, maar welke hengst is dat?

catzkillz

Berichten: 988
Geregistreerd: 20-10-10
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Re: Mening gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:22

De hengst is Steady Dun Dude of iets in die stijl als ik me niet vergis :)

alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Re: Mening gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 00:29

Toen ze 13 was, heeft ze nog een veulen gehad.

De veearts heeft me groen licht gegeven...

catzkillz

Berichten: 988
Geregistreerd: 20-10-10
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Re: Mening gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:03

Hopelijk krijgen jullie er een mooi veulentje uit :)