Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 17 [ 424 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Far Ute Fantasy - PSSM - Oproep

 
Profiel   

Voor ik deze topic start, wens ik graag te benadrukken dat ik GEEN haatcampagne of wat dan ook wens te openen tegen de fokker van de Far Ute Fantasy nakomelingen.
Ik zou met deze topic graag de eigenaars van zijn nakomingen willen vragen om aub hun paard te testen op PSSM. Aangezien de fokker niet open communiceert naar de buitenwereld toe, moet iemand het jammer genoeg doen.
Gisteren heb ik het rotnieuws gekregen dat mijn lieve Spider positief is getest op PSSM. Hij is nu drie jaar, een bonk van een paard...maar draagt vanbinnen deze vreselijke ziekte.

Spider is jammer genoeg niet alleen... Ondertussen bereiken er zeer veel berichten mij over meerdere nakomelingen van Fantasy die positief getest zijn. Dit is vreselijk, dit is horror.. Het doet tranen in mijn ogen komen om nog geen enkel nieuws te hebben mogen krijgen van nakomelingen die negatief zijn bevonden, dus PSSM-vrij...

Het doet ook vermoeden dat Fantasy homozygoot was voor deze erfelijke aandoening. Dit kunnen we op dit ogenblik niet meer met zekerheid zeggen. Fantasy is immers overleden.

Lieve mensen, mag ik aub vragen om je paard nu te testen. Zijn nakomelingen komen nu op de leeftijd om aangereden te worden, maar ook op de leeftijd waarmee er misschien al aan fokken wordt gedacht.

Het is vreselijk om te vernemen dat je paard deze ziekte heeft, maar het geeft je ook de kans om op zijn minst zijn kansen te vergroten om een zo normaal mogelijk leven te gaan leiden als we nu starten met een aangepast voer -en bewegingsschema. De dierenarts kan je misschien helpen.

Laten we ook met zijn allen trachten deze rotziekte te stoppen. Fokken met een PSSM hengst of merrie mag niet... We moeten dit voorkomen.

Dus bij deze....wie is er in het bezit van een nakomeling van Far Ute Fantasy? Meld je aub aan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 07:20 



 
Profiel   

De zoveelste al dus.. Vreselijk! Ik hoop dat je oproepje effect heeft! Koppen uit het zand mensen voor het te laat is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 09:14 



 

Oh wat ontzettend naar voor jou en je paard! Jeetje...gelukkig heb je getest, weet je het en kun je er zo goed mogelijk maar handelen. Hopelijk helpt je oproep en wordt voorkomen dat er wordt doorgefokt met deze rotziekte. Voor mensen die niet weten wat het inhoudt: www.pssm.eu

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 09:21 



 
Profiel   

Ik heb je oproep op mijn Facebook gezet. Top van je om een oproep te doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 11:48 



 
Profiel   

Is de moeder van je paard negatief getest?

Niet dat ik je niet geloof hoor, maar kan me zo voorsteller dat de eigenaar van de hengst je dit ook zou gaan vragen.
En als de merrie negatief is 'beschuldig' je in ieder geval terecht de hengst ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 12:20 



 
Profiel   

Ben benieuwd of alles positief wordt getest :=


Laatst bijgewerkt door Maureen95 op 16-07-14 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 12:23 



 
Profiel   

aangezien heleboel veulens van FUF positief getest zijn, is hij iig de drager ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 12:24 



 
Profiel   

Ik ken een vrouw wiens merrie gedekt werd door Fantasy. Merrie is getest en veulen is positief... dan is het weer duidelijk. Ik hoop nog steeds dat ergens iemand zich bekendmaakt en een negatief geteste nakomeling van Fantasy heeft rondlopen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 12:31 



 
Profiel   

Ps: mijn paard werd bij de fokker gefokt en geboren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 12:32 



 
Profiel   

Zoals je weet is mijn jaarling ook positief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 12:33 



 
Profiel   

Ik heb het gedeeld in de groep western paarden op facebook.

Het is en blijft een rotziekte. Hopelijk door goed testen en fokken gaat het ooit de wereld uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 12:52 



 
Profiel   

Moedig van je dat je dit doet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 13:06 



 
Profiel   

Bij ons was er ook een nakomeling positief getest. Nadat ik had gehoord dat Far Ute dit door gaf heb ik ze vertelt dat ze misschien beter konden testen en helaas ook positief.Komt ook niet uit moederlijn.
Heb er nog iemand op geattendeerd, maar die rijd een paard van een ander. Heeft de eigenaar mij op gebeld dat ik niet zo'n stennis moest schoppen, dat het wel allemaal mee zou vallen.

Ik vind het ook super van je dat je dit geplaatst hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 13:07 



 
Profiel   

jeetje, wat een drama. En er staan nogal wat nakomelingen van hem op mp.

Iig sterkte met jou paardje

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 13:19 



 
Profiel   

ons ruintje ook bij far ute vandaan is ook positief getest , ijp heeft ons hier op gewezen.
goed dat dit gedeeld wordt !

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 13:20 



 
Profiel   

spider1905 schreef
Ik ken een vrouw wiens merrie gedekt werd door Fantasy. Merrie is getest en veulen is positief... dan is het weer duidelijk. Ik hoop nog steeds dat ergens iemand zich bekendmaakt en een negatief geteste nakomeling van Fantasy heeft rondlopen..


Dat bedoel ik idd, er is dus een postief veulen van een negatief bekende merrie. Dan lijkt het me ook wel zeker ja dat het van FUF komt.
Of de merrie moet een avontuurtje gehad hebben met de buurman, maar dat lijkt me stug :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 13:27 



 
Profiel   

Vraag is dus eigenlijk "alleen nog" of FUF heterozygoot of homozygoot was. Hoop dat je oproep daar duidelijkheid in kan brengen Spider.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 13:58 



 

Pffff jeetje...t is niet te hopen dat hij homozygoot was...hij heeft behoorlijk wat nakomelingen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 14:04 



 
Profiel   

Ik maak hier op dat er meer hengsten bekend zijn als drager? Is daar ergens een overzicht van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 14:09 



 

Volgens mij niet Bonnigje. Op het Facebook forum over PSSM staan wel wat lijsten, maar hier in NL is zoiets niets bekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 14:11 



 
Profiel   

Dus dan zou FUF de eerste zijn in Nederland waarvan men dit weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 14:12 



 
Profiel   

Zijn vader, Switch Triple Play zou naar vermoeden ook drager zijn geweest...Er zijn nakomelingen van deze hengst positief getest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 14:16 



 
Profiel   

Ik zag op fb een site voorbij komen: www.pssm.eu .
Weet alleen niet of daar namen op staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 14:20 



 

Daar staan inderdaad geen namen op. Ik wil wel lijstjes toevoegen met namen wanneer eigenaren van geteste dieren die info openbaar bekend willen maken. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 14:23 



 
Profiel   

Goed initiatief, spijtig dat de fokker geen medewerking verleend.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-14 14:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 17 [ 424 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen