Wie kan me meer vertellen over deze afstamming?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 14:55

Dat ze ranch gefokt is weet ik want ze is ook ingschreven bij de ARHA, verder weet ik dat ze cutting, roping en reining met haar gedaan hebben en ze staat op sliding ijzers (zo niet leuk met al het ijs dat er nu hier ligt!)
Ze is helemaal gekeurd en was al getest dus hoef me daar niet druk om te maken ;)

U vraagt wij plaatsen :P
Afbeelding

Gisteren toen ze net bij mij op stal stond (jup, ze heeft een sleezy en 2 dekens op maar ze zit dan ook super strak in dr vachtje!)
Afbeelding

En tijdens de keuring van maandag:
Afbeelding

Op haar papieren staat dat ze black roan is maar als ik naar een roan kijk dan zijn die egaal kwa wit tussen de haren en zij heeft echt alleen witte haren bij haar flanken/buik en bij het begin van haar staart.... Kan ze dan niet robicano zijn? Iemand die dat toevallig weet?

Verder is het keuren hier toch wel iets anders dan dat ik gewend ben in NL, vooral de buigproef is hier heel anders!

Ze is dus helemaal goedgekeurd en staat sinds gistermiddag lekker bij ons op stal! Gisteravond even met haar gewandeld door onze kleine bak en ze vond het maar wat interessant, ze komt namelijk van een privestal en tja, dit is dan wel even anders! Bij ons op staal staan (incl Jill) 66 paarden... Daar waar ze vandaan komt stonden er lang niet zoveel!

Overigens heb ik haar gekocht bij iemand die op ranch gebied hier in de verre omtrek de allerbeste horsetrainer is dus ik weet iig dat als ik ergens tegenaan wandel ik hem zo kan en mag bellen en dat ik dan naar hem toe kan (tja, hij woont vlakbij stal) of dat hij naar ons toekomt.
De vorige eigenaresse wilde haar eigenlijk niet verkopen aangezien ze echt gek op het beestje is maar zij doet roping en wil net wat verder daarin komen en denkt dus dat Jill dat niet kan (geen idee waarom maar het zal wel!). Ze had dus aangegeven bij mijn instructrice dat ze n paard te koop had staan maar toen ik er eenmaal was (afgelopen donderdag) zei ze ook meten: Als jij haar niet koopt verkoop ik haar niet meer!

In de avond heb ik mijn man het filmpje laten zien en ipv dat we nog moesten overleggen zei hij tot mijn verbazing: Jups, ik ga haar zeker nog vaker zien :D
Dus ik was helemaal in mn nopjes! Maandagmiddag dus de keuring gehad en toen was het officieel! Ik ben de gelukkige eigenaar van n SPB!!! YEAH!

Gister is ze dus gebracht en voor vandaag staat ons 1e ritje op de planning! Met een beetje geluk komt er dus ergens ook nog wel een filmpje en uiteraard zal er een topic volgen met daarin betere foto's want tot nu toe zijn alle foto's gemaakt met mijn telefoon.....

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Wie kan me meer vertellen over deze afstamming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:23

Gefeliciteerd!

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: Wie kan me meer vertellen over deze afstamming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 01:17

Leuk paardje! Veel plezier samen :D

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie kan me meer vertellen over deze afstamming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 02:11

Gefeliciteerd, ze is echt leuk. En fijn dat alles okay was. Veel plezier de komende jaren :D

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:03

Leuk paard, hou van zulke aftekeningen op het hoofd!

Heel veel geluk met haar!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 21:10

Thanks allemaal! Ben in de 7e hemel denk ik, ze is zo lief in de omgang en met rijden is ze echt geduldig :D

Afbeelding
Nog eentje dan omdat ik het gewoon niet kan laten ;)

anjaenrene

Berichten: 536
Geregistreerd: 28-11-08

Re: Wie kan me meer vertellen over deze afstamming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:37

Mooi! :-)

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: Wie kan me meer vertellen over deze afstamming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 00:22

:D Thanks!

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Wie kan me meer vertellen over deze afstamming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:43

Leuk dier. Mooi hoofdstel ook, maar zo vreselijk jammer van die musketons aan je mooie teugels...

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 15:34

Ik stoor me niet aan de musketons en paardlief ook niet ;)

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: Wie kan me meer vertellen over deze afstamming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 16:08

Het valt me nu trouwens pas op, maar als je gaat rijden even opletten of je hoofdstel recht zit ;) Rechts zit het veel hoger.
Ik weet dat bovenstaande foto gemaakt is zonder dat je ging rijden (las ik in het andere topic).

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: Wie kan me meer vertellen over deze afstamming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 16:44

Goed opgemerkt NRJ!

Het bit zit als ik het gelijk zet te los in haar mond, iets wat madam gruwelijk vervelend vind en vandaar dus dat ik aan de rechterkant m 1 gaatje hoger heb gedaan (iets wat ik van mijn instructrice moest doen).

Ik heb gereden met het bit op gelijke gaatjes maar dan ligt hij dus te los, als ik ze gelijk (dus aan beide zijden op het laatste gaatje ) doe geeft ze ons een hele mooie glimlach en dat is ook niet de bedoeling.... Dus vandaar dat hij nu scheef zit....

Hoop vandaag weer even te kunnen rijden want gister was gewoonweg niet leuk en dus heb ik gisteren alleen even met haar gewandeld. Veel te koud om dr aan het werk te zetten! Vandaag is het net wat beter kwa temp dus hopelijk kunnen we nu even trainen en aan elkaar wennen.

Ze is zo bewegelijk en zit echt zo lekker! Enige dat we moeten uitvogelen is de precieze verhouding tussen wat zij wil en wat ik wil :D
Zij wil heel hard (duh, niet zo gek als je bedenkt wat ze allemaal met haar gedaan hebben) en ik wil net iets rustiger aan doen.... Geeft overigens wel hele leuke opmerkingen van mijn kant en schijnbaar erg leuke blikken van Jill haar kant uit :D

Annekexxx

Berichten: 720
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Re: Wie kan me meer vertellen over deze afstamming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:00

Leuk paardje!!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: Wie kan me meer vertellen over deze afstamming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 23:05