Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

naam paint veulentje

 
Profiel   

Hallo allemaal,

ik verwacht volgende maand mijn eerste veulentje en ik zie dat de paint en qaurter paarden altijd een deel van de naam van hun ouders dragen, is dit verplicht of een ongeschreve wet?

ik heb echt geen benul van hoe een naam te kiezen :d alle sugesties zijn welkom!

de naam van de hengst is doc eagle bandolero en de merrie is sh izzzy zipt last jewel

alle hulp is welkom! :D
grtjs
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-18 12:27 



 
Profiel   

Leuk! Zij is toch het grijze tobianotje van Izzy en Zippo he?

Neen het is geen verplichting, maar het is dikwijls wel leuk om zo een glimp van de bloedlijnen te krijgen..

Je kiest gewoon iets dat jij mooi vind, leuk klinkt en volgens de regels van de APHA is (mag nog niet bestaan, geen nummers of leestekens, max 21 tekens, spaties inbegrepen)

Bv:

Jewel Zippo Bandolero
Ell Docs Jewell
Zipp Jewel Doc
.......

:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-18 13:02 



 
Profiel   

Ik kan de merrie niet vinden op allbreed?
Altijd leuk om mee te verzinnen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-18 13:23 



 
Profiel   

Izzzy's / Jewels Eagle
Izzzy's / Jewels Bandalero
Eagle's jewel

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-18 13:55 



 
Profiel   

Whata jewell
Investing in jewells
Izzys little eagle
Zip little skip
Dressed in jewells

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-18 18:05 



 
Profiel   

bij de AQHA : max 20 tekens, spaties inbegrepen, één afzonderlijke letter mag niet (vb Colored Colonel B), merken mogen ook niet (vb Harley Davidson). Verder mag de naam niet aanstootgevend zijn (vb I Will F*ck You) en hij mag ook nog niet bestaan. (best ff checken op de AQHA site)
Voor de rest is ongeveer alles toegelaten. Sommige fokkers werken met thema's. Claudio Risso bijvoorbeeld heeft een jaar met allemaal cocktails (RS Mojito Lena, RS Bloody Mary Spat), een jaar met kunstenaars (RS Renoir Olena, RS Gaudi Jac). Op die manier heb je wel even inspiratie :D

Hoe het bij de paints zit weet ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-18 18:39 



 
Profiel   

ClauH schreef
Whata jewell
Investing in jewells
Izzys little eagle
Zip little skip
Dressed in jewells


Deze zijn zeer leuk dankuwel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-18 20:14 



 
Profiel   

Tinniie schreef
Leuk! Zij is toch het grijze tobianotje van Izzy en Zippo he?

Neen het is geen verplichting, maar het is dikwijls wel leuk om zo een glimp van de bloedlijnen te krijgen..

Je kiest gewoon iets dat jij mooi vind, leuk klinkt en volgens de regels van de APHA is (mag nog niet bestaan, geen nummers of leestekens, max 21 tekens, spaties inbegrepen)

Bv:

Jewel Zippo Bandolero
Ell Docs Jewell
Zipp Jewel Doc
.......

:)


Ja das ze inderdaad! Een droom van een paard!

Dankje wel voor de leuke voorstelle!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-18 20:16 



 
Profiel   

En veel paarden hebben een andere of korte stalnaam. Dan kun je dus op papier de ouders laten terugkomen, maar roep jij gewoon wat je wil.
Wij hebben bij 2 quarters wel een deel van de naam van papier, maar onze jonge quarter noemden wij Red, omdat ik hem Rooie noemde vanwege zijn kleur en dat had niks met papier te maken. Ik vond zijn papier naam ook niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-18 20:45 



 
Profiel   

Heb je de papieren van Izzy? Die heeft natuurlijk ook een moederlijn waar misschien wat leuks uit te halen is.
Ik heb nu alleen uit de stambomen van de vaders wat namen gehusseld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-18 20:53 



 
Profiel   

Hoe noemt die nu weer... isora flora's jewel ofzo... ff op allbreedpedigree zoeken....

Edit, gevonden
http://www.allbreedpedigree.com/index.p ... _font=1&l=

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-18 20:53 



 
Profiel   

Dat is wel een lastige combinatie hoor!
Skip the flowers...

Elly the Eagle :-) (naar Eddy the Eagle)

Romancing the stone (de film)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-18 21:33 



 
Profiel   

sevke schreef
bij de AQHA : max 20 tekens, spaties inbegrepen, één afzonderlijke letter mag niet (vb Colored Colonel B), merken mogen ook niet (vb Harley Davidson). Verder mag de naam niet aanstootgevend zijn (vb I Will F*ck You) en hij mag ook nog niet bestaan. (best ff checken op de AQHA site)


Zoals ik de regels lees, mag een afzonderlijke letter of zelfs cijfer wel zoals Wizkey N Diamonds, het zijn cijfers die je niet mag gebruiken aan het einde van je naam als er een spatie staat tussen je naam en het cijfer. Productnamen of personennamen mogen ook wel, maar alleen als die zoals bijvoorbeeld John Wayne of Harley davidson toestemming hebben gegeven om hun naam te gebruiken.
Wat niet mag zijn leestekens, aanhalingstekens en dergelijke.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-18 15:13 



 
Profiel   

Dat klopt! Cijfers mogen dan weer wel. Montana 2006 bv.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-18 17:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen