Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De zoektocht naar n dekhengst

 
Profiel   

Nu met alle veulens die er geboren worden begint t bij mij weer te kriebelen....

Dus ga ik toch maar eens de hulp inroepen van jullie, welke hengst zouden jullie gebruiken bij mijn merrie? En waarom?

Paspoort merrie:
DR DRY JILL
APHA (solid)
2008
Black (homozygoot) met rabicano
1.45m
5 panel getest
Pedigree:
[ img ]


Heeft in 2016 haar 1e veulen gekregen van GENTLEMEN SEND ROSES, n APHA (pleasure) hengst van 1.55m.

A DOLLAR TOT A ROSE als veulen
[ img ]
[ img ]

En hoe hij nu is:
[ img ]
[ img ]


Wat zoek ik in een hengst:

5 panel negatief, goed werkwillig karakter (geen heethoofd dus :D), groter dan mijn merrie en het liefst n apart kleurtje....

EDIT: Verder moet de hengst vers gekoeld sperma ter beschikking hebben!!! Diepvries hoor ik wisselende dingen over dus liever niet (als het niet anders kan is het het overwegen waard) maar natuurlijke dekking gaat m niet worden ;)

Ik heb altijd gezegd dat als haar 1e veulen goed gelukt was ik bij n volgend veulen graag kleur wil hebben.... mijn merrie is naast klein ook erg breed en ik wil graag wat grotere veulens fokken die vooral meer stokmaat hebben en kwa ruglengte wat langer zijn....
Verder niet veel eisen al zou niet al te hoog dekgeld ook wel fijn zijn ;)

Dit is mijn merrie:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

In principe fok ik voor mezelf maar veulen moet ook goed zijn voor een evt verkoop....

Mochten jullie meer info willen dan vraag maar raak!!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-18 08:03 



 
Profiel   

Kijk eens bij de ssa hengsten van de dphc. Kun je tot eind van de maand tegen gunstig tarief dekking kopen.

Zit niet direct eentje bij met een mooi kleurtje maar zeker wel die aan de rest van je eisen voldoen.

Bijv.
Hes assets sense
A Radical Intimidator

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-18 20:53 



 
Profiel   

IndianVegas schreef
Kijk eens bij de ssa hengsten van de dphc. Kun je tot eind van de maand tegen gunstig tarief dekking kopen.

Zit niet direct eentje bij met een mooi kleurtje maar zeker wel die aan de rest van je eisen voldoen.

Bijv.
Hes assets sense
A Radical Intimidator

Hoe werken die biedingen eigenlijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 00:25 



 
Profiel   

Ik weet niet of hij onder je eisenlijstje valt, maar deze kanjer staat dit seizoen voor het eerst in Nederland ter dekking.

https://link.marktplaats.nl/m1261944810

Zeer vriendelijk fijn paard in de omgang, zo'n 1,55 hoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 00:30 



 
Profiel   

Ik weet een hele leuke :+ :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 09:11 



 
Profiel   

@Tinnie: ik heb al contact met je ;)

Ik snap ook niet hoe die biedingen werken dus daar begin ik ook liever niet aan....

@Woogy: als ik de link open zie ik geen foto's helaas en die hengst is ook homozygoot zwart en ik zou wel graag n veulen fokken met n ander kleurtje dan alleen maar zwart (of bruin). Mijn merrie is ook homozygoot zwart :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 09:35 



 
Profiel   

Ik vind Twisten to step DR persoonlijk erg mooi, uit het topic van Fotsy....

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 09:39 



 
Profiel   

Ik vind persoonlijk War Strait Titanium (grullo tobiano, homozygoot voor zowel tobiano, black en dun) en Paint Em All Dun (grullo tobiano en homozygoot voor tobiano en dun) erg gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 10:10 



 
Profiel   

CubaLibre schreef
@Tinnie: ik heb al contact met je ;)

Ik snap ook niet hoe die biedingen werken dus daar begin ik ook liever niet aan....

@Woogy: als ik de link open zie ik geen foto's helaas en die hengst is ook homozygoot zwart en ik zou wel graag n veulen fokken met n ander kleurtje dan alleen maar zwart (of bruin). Mijn merrie is ook homozygoot zwart :)


[ img ]
[ img ]

Zo wel?
Het is inderdaad 'maar' zwart, maar wel 1 die hele mooie bontjes heeft gemaakt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 10:20 



 
Profiel   

Emita schreef
Ik vind persoonlijk War Strait Titanium (grullo tobiano, homozygoot voor zowel tobiano, black en dun) en Paint Em All Dun (grullo tobiano en homozygoot voor tobiano en dun) erg gaaf!



Beide enkel natuurlijke dekking.. en nogal moeilijk iets mee geregeld te krijgen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 12:47 



 
Profiel   

http://www.holstud.nl/hengstenoverzicht ... category=2

http://www.holstud.nl/hengstenoverzicht ... ategory=11

Zit hier wat bij misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 12:59 



 
Profiel   

Natuurlijke dekking gaat m sowieso niet worden....

En helaas zit er bij de linkjes niets tussen dat me echt super aanspreekt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 14:25 



 
Profiel   

Ik heb zelf trouwens 2 jaar geleden JJ Ell Zippo gebruikt, speciaal voor zijn lieve karakter en (vind ik) goede bouw.
Ook heel fijn contact met eigenaresse. Zij heeft ook nog een bonte ter dekking staan.
Beide niet al te duur.
Nu had ik niet als doel een topsporter te fokken maar een fijn allround gebruikspaard. Dat is tot nu toe gelukt al is Jay nog niet aan het werk natuurlijk. Maar fijn in de omgang en gemakkelijk is hij zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 15:25 



 
Profiel   

Ik hoef in principe ook geen topsporter te fokken hoor ;)

Sowieso graag n all rounder en haar vorige veulen lijkt ook mooi onder de all round te gaan vallen....

Hengstveulen zal toch wel voor de verkoop zijn, merrieveulen zou evt aangehouden worden. Ik heb n nu 2 jarige hengst staan met leuk en nog vrij onbekend bloed in de Benelux die tzt mss voor de dekdienst word. N merrieveulen kan ik aanhouden om later mee verder te fokken....

Ach, eerst maar eens n geschikte papa vinden en daarna zien we wel weer verder.

Voor alsnog staat GP Mister Dual Jac erg hoog op mn lijstje

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 16:10 



 
Profiel   

Ja je moet zeker en vast eens komen kennismaken met hem he, en met de veulentjes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 18:54 



 
Profiel   

[ img ]
Mijn paint hengst Sweet Spot of Cash is misschien een optie. Stokmaat 155 cm, allround/ cowhorse gefokt. Minimal white Tobiano met agouti.
Zeer goede bouw met sterke ruglijn, goede gangen en een heel fijn paard om mee te werken van een sprongetje tot koeienwerk, zelfs een uitstapje naar de Working Equitation, een enkele keer geshowd in o.a. Trail en ranch riding en WE, met goed gevolg, maar ik ben absoluut geen wedstrijdruiter dus niet zo vaak geshowd. Ik werk met hem op bosal volgens de klassieke Californische stijl en we werken ook regelmatig met koeien; Spot heeft enorm veel cowsense. Voorouders als Colonel Freckles, Cuttin for Cash, Sonitas Last. Zijn vader, Spots to Burn, heeft in Amerika o.a. in roping en Cowhorde het erg goed gedaan. Zie profiel/ website/ facebook pagina voor meer informatie.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-18 10:04 



 
Profiel   

Wat een gave merrie heb je!!!

Misschien dat mijn hengst je aanspreekt :)
www.shiningsantari.com

Alle info staat op de site en natuurlijk is er vers sperma beschikbaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-18 19:20 



 
Profiel   

als je graag kleur fokt, zou ik toch ook fokken met een hengst die meer kleurgarantie geeft dan enkel cremegen of eventueel bont.

Tinniie haar hengst is zowel creme als dun EN zowel zwart als bruinbasis mogelijk dus liggen je kleurkansen al veel groter uit elkaar.
Veel vosse/palo quarters zijn ook homozygoot agouti dus dan heb je alleen bruin/buck met je merrie mogelijk.

welk kleur zie je eigenlijk echt graag hebben? want dan kan je specifieker gaan zoeken. In duitsland zitten ook heel veel allrounders en met leuk kleur.
Zoals ij rocky steeldust die met jouw merrie, enkel grullo of smokey grullo kan geven. Prijs valt nog goed mee.

idd zoals clauh zei twisten to step DR <3 (ben zelf helemaal verliefd) alleen een echt reinertypke wel, kort in de rug, compact, niet echt zwaar, fijn hoofd, 1m50, mooi papier en nog betaalbaar.

Flo is nu drachtig van Magic on Ice, perlino homozygoot bont, leuk dekstation steinsberg, goede vlotte communicatie ook
wel groot 1m56 en iets langere rug dus wel meer allround

oh bovenvermelde hengsten allemaal vers zaad beschikbaar

maar dat zijn er maar een paar die ik leuk vond, het is allemaal afhankelijk van wat jij echt graag zou hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-18 20:49 



 
Profiel   

Wat ik zoek?

Liefst n hengst met meer verdunningsgenen dus geen palomino oid

Karakter is n hele belangrijke

Niet al te duur prijskaartje aan n dekking ivm onvoorziene kosten de afgelopen weken bij mijn dame (die heeft 2 blessures opgelopen tijdens de vorstperiode en daardoor ben ik n heel stuk van mn hengsten spaarpot kwijt helaas).

Vers of gekoeld sperma beschikbaar want live cover doe ik niet ivm het lopen van imo onnodige risico's...

Magic On Ice staat ook op t lijstje maar dan heb ik maar 2 kleurkansen (wel garantie op bont)

TC Dun in Ice staat ook al n hele tijd op mijn lijstje maar helaas heb ik gister te horen gekregen dat hij dit jaar alleen live cover doet (anders frozen, iets wat ik ook minder graag doe).

Ga sowieso bij Arany kijken eerdaags en verder heb ik nog even tijd om te zoeken want wil pas in Mei/Juni aan gaan dekken.

Heb mijn merrie ook nog niet hengstig gezien al is dat toch al n issue aangezien ze niet toont en ik het alleen merk als ze haar eisprong heeft (dan trapt ze op mijn rechterbeen).

Shining San Tari, mooie hengst maar niet echt wat ik nu zoek... palomino dus maar 1 verdunning en nog steeds kans op n gewoon gekleurd veulen en ik wil gewoon graag n beetje zekerheid op kleur :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-18 10:08 



 
Profiel   

Ik denk dat arany prijs kwaliteit de beste beslissing is.

Karakter van de hengst is soms moeilijk te bepalen. En bovendien zou het karakter van je veulen voor 70-80procent bepaald worden door de merrie.

Moest je nog willen fokken zou ik je toch aanraden al jaar ervoor te beslissen en de mooie vroegboekkortingen mee te pikken.
Zo betaalde ik 250 euro minder voor magic on ice. Geef toe das toch mooi meegenomen als je toch gepland hebt die hengst te nemen. Maar je moet dan wel voor 31 dec beslissen.
Garantie op bont en garantie op crème ook natuurlijk, altijd Buck of smokey black met je merrie.

Er zijn echt wel veel heel leuke hengsten maar de prijs is ook vaak heel hoog. Daarom dat die vroegboekkortingen echt soms de moeite zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-18 14:23 



 
Profiel   

IndianVegas schreef
Kijk eens bij de ssa hengsten van de dphc. Kun je tot eind van de maand tegen gunstig tarief dekking kopen.

Zit niet direct eentje bij met een mooi kleurtje maar zeker wel die aan de rest van je eisen voldoen.

Bijv.
Hes assets sense
A Radical Intimidator


Mijn merrie staat gestald op dezelfde stal als Hes assets sense dus kan je eventueel wel in contact brengen met de eigenaren, mocht deze hengst je aanspreken natuurlijk!
Ze werken met vers sperma zoals je wilt. Ook kan ik meegeven dat de hengst een fantastisch karakter heeft en graag voor zijn eigenaar werkt! Alleen dat kleurtje dan hè..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-18 14:51 



 
Profiel   

Normaal ben ik ook niet zo van de last minute beslissingen maar goed.... deze keer is dat dus wel zo.

Verder is vroegen korting mooi meegenomen maar dat is voor mij geen halszaak normaal gesproken ;)

De hengst van haar vorige veulen was ook niet echt n goedkope :D

En nogmaals ik ga toch echt dit jaar voor n kleurtje... effe veulens fokken kan ik altijd nog maar mijn voorkeur gaat uit naar kleur en/of bont

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-18 15:26 



 
Profiel   

Ik heb helemaal geen verstand van deze paarden, maar kwam deze hengsten met een bijzondere kleur tegen:
Nederland:
http://www.stallionlocator.com/nl/dekhe ... -magnifico
http://www.stallionlocator.com/nl/dekhe ... -sugar-pep
http://www.stallionlocator.com/nl/dekhe ... investment
België:
http://www.stallionlocator.com/nl/dekhe ... py-trygger
http://www.stallionlocator.com/nl/dekhe ... oken-eagle (altijd tobiano en cream)
Duitsland:
http://www.stallionlocator.com/nl/dekhe ... -the-elite
http://www.stallionlocator.com/nl/dekhe ... in-montana (perlino)

Edit: http://www.stallionlocator.com/nl/dekhe ... ne-fantasy
Gold Champagne
http://www.stallionlocator.com/nl/dekhe ... et-cee-jay
Classic Champagne

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-18 15:39 



 
Profiel   

Begrijp je helemaal en idd is toch telaat dan.

Nog een hengst die ik ook nog zeer leuk vind wat betreft exterieur en kleur
Flamboyant quixote, roan en dun gen en vers zaad mogelijk en prijs valt mee

Ken er nog een paar waar ik helemaal gek van ben maar die zijn echt duur :o

Hoe wel rekening met bovenvermelde hengsten dat met bijvoorbeeld
Swf smoking eagle alleen maar smokey black mogelijk is met ts haar merrie. Zo zitten er nog een paar tussen die wel perlino zijn maar met ts haar merrie alleen Buck kan enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-18 15:56 



 
Profiel   

Stallionlocator is ook redelijk verouderd.. veel van die hengsten staan niet meer ter dekking of zijn zelfs al overleden...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-18 16:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen