Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen what a wave

 
Profiel   

Hallo :D

Ik vroeg mij af of als er iemand ervaring heeft met de nakomelingen van what a wave.
http://www.allbreedpedigree.com/what+a+wave2

[ img ]

Ik zou graag in de toekomst een veulentje willen van deze hengst, aangezien hij niet de gunner, chex en peppy lijn heeft. Dit zou namelijk toch wel makkelijk zijn,aangezien veel quarters tegenwoordig wel een van deze lijn hebben.

Het belangrijkste voor mij dat het veulentje gewoon gezond is en geen rare afwijkingen heeft.

Dus brand maar los, wat vinden jullie van deze hengst en zijn nakomelingen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-18 18:23 



 
Profiel   

Leuke hengst, leuke nakomelingen, maar moederskant is ook Mr Gunsmoke waar ook Gunner, big chex to cash etc van voortkomen.. dus helemaal andere lijnen zijn het ook weer niet.

Maar je hebt gelijk, ik heb de indruk dat alles tegenwoordig Gunner, Whiz & Wimpy is :P

Sunny hier op bokt heeft er al een aantal veulentjes uitgefokt , ik zal haar eens tippen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-18 20:14 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Hier een groot What a Wave fan! *\o/*

Heb uit mijn Whiz merrie vorig jaar een sorrel hengstje gefokt en dit jaar een bay merrietje. Allebei helemaal gezond en mooi gebouwd. Vriendelijk ook.

Helaas zijn er nog geen veulens in de performance age, dus qua prestaties is het nog afwachten. Maar de prestaties van Wave zelf zijn natuurlijk buitengewoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-18 21:36 



 
Profiel   

Tinniie schreef
Leuke hengst, leuke nakomelingen, maar moederskant is ook Mr Gunsmoke waar ook Gunner, big chex to cash etc van voortkomen.. dus helemaal andere lijnen zijn het ook weer niet.

Maar je hebt gelijk, ik heb de indruk dat alles tegenwoordig Gunner, Whiz & Wimpy is :P

Sunny hier op bokt heeft er al een aantal veulentjes uitgefokt , ik zal haar eens tippen.


De bloedlijnen komen inderdaad van maar een paar hengsten af, hier zou het dan iets verder in de stamboom zitten.

Ik denk dat het zo verstandig is om bijvoorbeeld een colonels smoking gun te kruisen met een andere colonels smoking gun.
Hierdoor spreekt what a wave mij eigenlijk best wel aan, helaas zie je dit ook vaker terug bij de hengsten met bijvoorbeeld peppy san badger.
Het was een leuke hengst, maar om hem nou 3 keer in een stamboom te hebben is misschien een beetje veel.


Sunny schreef
[ [url=m/6GAf3C.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U9xaKa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier een groot What a Wave fan! *\o/*

Heb uit mijn Whiz merrie vorig jaar een sorrel hengstje gefokt en dit jaar een bay merrietje. Allebei helemaal gezond en mooi gebouwd. Vriendelijk ook.

Helaas zijn er nog geen veulens in de performance age, dus qua prestaties is het nog afwachten. Maar de prestaties van Wave zelf zijn natuurlijk buitengewoon.


Oh mooie veulentjes zijn het geworden zeg, ik heb persoonlijk wel een zwak voor vosjes.

Ik ben heel benieuwd hoe de eerstje jaargang het gaat doen op wedstrijd, weten jullie toevallig hoe oud de eerste jaargang nu is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-18 22:32 



 
Profiel   

De eerste jaargang werd volgens mij in 2016 geboren.. Maar dat waren er slechts enkele .. We hebben in 2015 namelijk nog getwijfeld om onze Cromed Out Mercedes merrie van hem te dekken en dat was toen zijn eerste dekjaar geloof ik.. Op ons dekstation werden toen enkele van de eerste merries van hem geinsemineerd.

En dan het volgende jaar heb ik hem bij jouw aanbevolen denk ik he Sunny?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-18 04:27 



 
Profiel   

Wij verwachten volgend jaar ook een veulentje van Wave. Uit onze rechtstreekse Gunner merrie.
Ben zelf een groot fan van Wave. Hij is zo'n uitzonderlijke hengst met een uitzonderlijk vriendelijk karakter.
[ img ]
Hier bij mij in een knuffelmomentje... <3

Heeft nog geen veulens in de performance fase, de oudste zijn tweejarigen. Dus ben benieuwd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-18 10:23 



 
Profiel   

Wat en prestaties zet die hengst neer amai gisteren een score op de WEG van maar liefst 226,5.
Terecht dat je voor een veulen van hem gaat.
Ik dacht gelezen te hebben dat hij in 2019 ook vers zaad ter beschikking zal hebben.

En idd geen gunner lijn die mr gunsmoke zit al ver weg en is de over over grootvader van Katie gun. Dat noem ik geen familie meer.

Ik vind het wel opmerkelijk dat de meeste super goeie paarden toch ook altijd die Hollywood lijn dragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-18 17:51 



 
Profiel   

What a wave 2018 individueel goud in de reining .... geweldig zeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-18 23:40 



 
Profiel   

Echt fantastisch! Al een hele tijd is What a Wave mijn favouriete hengst! Hij bewijst zichzelf maar weer met de prschtige prestaties in Tyron. Individueel goud! Wauw! *\o/* Het is zo jammer dat mijn merrie nog veels te jong is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-18 23:45 



 
Profiel   

De Amerikanen verslagen op eigen grondgebied. Uniek in de geschiedenis!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 05:19 



 
Profiel   

Dat wist ik niet dat ze in de reining nog nooit verslagen zijn in de USA .
Maar ik verbaas me elke keer toch al over de ijzersterke prestaties van de Belgen, ik bedoel dat is toch gewoon een echt klein land en dan heb je toch gewoon niet zo'n supergrote keuze uit sterke ruiters om uit te kiezen als bijv Duitsland of de USA. Die hebben toch gewoon veel meer inwoners en de sport komt dan nog uit de USA.
Echt heel knap vind ik dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 09:03 



 
Profiel   

*\o/* gold gold gold
We are Belgium en zijn super trots op onze reiningruiters en hun paarden. Wat een prestatie.

Verdiende rust nu voor what a wave

Sevke nog last gehad van de orkaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 14:16 



 
Profiel   

Inderdaad een geweldige prestatie, ook tof dat steve en gina er zo betrokken mee zijn.

Ik heb zelf nu een veulentje gekocht bij hun van exxcaliber en wil in de toekomst dan graag met what a wave dekken, dus dan de hoop op een palomino what a wave. Of ze moeten volgend jaar wel een heel leuk merrie veulentje hebben van what a wave, dan koop ik hem namelijk direct bij hun.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 15:12 



 
Profiel   

Haha krijg nu wel aanvragen of ik nog wave veulentjes te koop heb

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 15:19 



 
Profiel   

Sunny schreef
Haha krijg nu wel aanvragen of ik nog wave veulentjes te koop heb


Dat geloof ik gerust, als je er nu een te koop hebt dan zal die vast voor de hoofdprijs weg kunnen.
Naar mijn weten was er nog niet absurd veel gedekt met hem, iets van 70 dekkingen in Italiƫ en dan nog wat in europa. Maar dat zal nu wel veranderen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 15:23 



 
Profiel   

Zeker nu er in 2019 fresh/Cooled semen beschikbaar zal zijn. Ervoor alleen diepvries mogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 15:29 



 
Profiel   

Het eerste jaar was vers ook beschikbaar, we hadden Crome toen toch moeten dekken he :P die had nu 2 jaar geweest .

En zonde van de run van Ann he!

Veilig thuis Sevke, hopelijk niet te veel last van de orkaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 16:09 



 
Profiel   

Inderdaad heel jammer, was anders ook echt een leuke score. Maar altijd wel beter dan de 0 score die ze op een gegeven moment hadden.

Inderdaad veilig thuis sevke, is jouw what a wave veulen van volgend jaar inmiddels gereserveerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 16:22 



 
Profiel   

Dat was idd een gemiste kans tinniie :P en niet zot veel geld voor een dek toen waarschijnlijk.
Dus zijn oudste nakomelingen zijn nog maar max twee jaar dan? Ohjee dat dekgeld gaat de hoogte in gaan.

Zeer zonde van de run van Ann amai ik wist noet dat ze er mochten op terug komen. Waren aan het volgen tijdens familiefeestje en zag 226,5 staan en dacht WoW dat komt helemaal goed. Even later was ze verdwenen uit top tien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 16:24 



 
Profiel   

Nee, mijn Wave veulen is nog niet gereserveerd voorlopig. :)
We zijn er net op tijd weggeraakt. Net voor het oog van de orkaan. Ze hebben alles zondag en maandag afgelast. Ik zoek ff of ik een foto vind...
Paarden, ruiters en het hele reiningteam ondertussen veilig thuisgeraakt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 18:25 



 
Profiel   

Foto van het terrein op zondag. Men verplaatste zich met rubberbootjes. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 18:26 



 
Profiel   

Hier ook een grote What a Wave fan! *\o/*
In de zomer van 2017 heb ik zelf een hengste veulen van What a Wave aangekocht om later de sport mee in te gaan maar vooral ook om veel plezier met te hebben en het bos mee in te gaan.
Van deze beslissing heb ik nog geen moment spijt van gehad.
Hij komt uit de combinatie:
Sire: What a Wave (Tidal Wave Jack x What a Sunrise)
Dam: Peek a Bop (Peek a Boom x Whiz Little Coco Bop)
What a Boomer aka Boomer is ondertussen een zalige hengst van 2 jaar die mijn aller grootste (figuurlijk dan toch want momenteel is hij nog maar 1m38) vriend is! Ik heb vorig jaar ook een tijdje op de stalling gewerkt waar Wave toen stond, hier heb ik ook een paar keer met hem mogen "werken" (vooral wassen en vlechten). Terwijl al de andere hengsten heel hevig waren als ze voorbij merries kwamen was hij echt een lammetje dat tijdens het vlechten zelfs in slaap viel. Deze eigenschappen zie ik ook heel fel terug komen bij mijn Boomer wat ik natuurlijk helemaal geweldig vind.
Ik zou het iedereen aanraden, hij geeft zijn eigenschappen heel mooi door aan zijn nakomelingen! Hopelijk zijn moves van de reining ook maar hoe het er nu naar uitziet heeft Boomer het alvast mee als je hem in de weide ziet spelen :) Hopelijk komen ze binnen een paar jaar op training ook echt naar boven onder het zadel :)

[ img ]

[ img ]


Om het totale filmpje te zien van zijn moves in de weide kan je op zijn pagina kijken waar ik regelmatig iets op probeer te posten al is dat nu heel weinig doordat hij vooral op de weide mag genieten ;)
https://www.facebook.com/whataboomer/?eid=ARBN4PVvWyzsFEUwsM0Fwl-O1p0DmYr96hD5-kp6_8TfSrUJzuhKqawdvcNULbTNUVKu3NlqCw4Rp8-P

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-19 11:45 



 
Profiel   

Ik was benieuwd of er inmiddels nog meer Bokkers zijn met een What a Wave nakomeling?

Ben nog steeds heel blij met die twee van mij. Ze zijn allebei behoorlijk aan de maat, denk dat dat wel bij What a Wave wegkomt.

De oudste staat inmiddels een paar maanden in training en doet het ontzettend goed. Begint alle oefeningen goed te doen, en is ook voor mij als amateur makkelijk te rijden. Hij doet altijd zijn best, ook als hij het niet helemaal snapt. Echt een super karakter, en heel lief in de omgang en op stal. Echt een blij ei! Zodra de shows weer beginnen mag hij een keer mee. Ben zo benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-20 09:19 



 
Profiel   

Dit was mijn Wave veulen. Een prachtige chestnut splash merrie. Ze is ondertussen verkocht en verhuisd naar Duitsland. [ img ]

Voor volgend seizoen hebben we weer een dek van Wave gekocht, voor onze Smart Spook merrie.

De Gunnermerrie wordt deze keer van Smart N Sparkin gedekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-20 15:23 



 
Profiel   

Mijn merrie heeft ook 2 veulens van wave gehad die van el picadero zijn. Super lieve en goeie veulens. Oudste is nu onder het zadel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-20 22:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen