Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen GP Mister Dual Jac

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ben nieuw hier op de site :) beetje zoeken dus :P

Ik ben sinds enkele weken de trotse eigenarers van een nakomeling van GP Mister Dual Jac.
Een prachtig perlino quarter veulen (Hengstje)
Nu had ik graag gehoord wie nog allemaal een nakomeling van hem hebben, hoe ze uitgroeien?
Zowel qua bouw, karakter, hoe verliep de opvoeding, zadelmak maken, hoe waren ze als hengst (voor de halfbroers van mijn veulen uiteraard), wil hem graag zo lang mogelijk hengst houden voor de uitgroei maar enkel als zijn karakter dit toelaat uiteraard.
Foto's ook altijd welkom, zal zelf eens kijken of ik er van mijn ook ene opgezet krijg :D

Grtjes
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-18 19:06 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-18 19:35 



 
Profiel   

Stuur bokker Tinniie eens een berichtje.
Zij is de eigenaresse van deze hengst en kan je alles vertellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-18 19:40 



 
Profiel   

Hoi Cayenne,

Ja had ik gevonden, effe nog uitzoeken hoe ik pb tje stuur :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-18 19:43 



 
Profiel   

Wat een knapperd!

Hier ook een hengstje van Arany.
Over het uitgroeien kan ik je niets vertellen, Harry (Super Duper Dual Jac) is van maart 2018. Heb wel het een en ander gelezen en dat is heel positief!
Harry is tot nu toe vooral erg relaxed. Hij is gek op aandacht en vind knuffelen en borstelen heel fijn. Over het algemeen is ie naar andere veulens relaxed en speels. Wel een een baasje in de kudde, maar niet op een confrontatiezoekende manier.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-18 20:18 



 
Profiel   

Oh geweldig.

Eerst en vast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Ga je heel tevreden van zijn en veel plezier mee beleven.

Gp mister dual Jac, echt geweldige hengst.
Heb zelf twee veulens van hem gefokt en ze zijn nog steeds in mijn bezit en ondertussen wordt de ene een twenter in mei en de andere vier jaar in maart.
Die worden gewoon halster, trailer en zelfs zadelmak geboren. Mijn trainer was zo zot van men palomino. Hij schreef op fb zelfs: Some horses leave hoof prints on your heart and she is one of them.

Even voorstellen
Jac’s Lily Flower

[ img ]

[ img ]


Uinta’s dual Flower

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Niet echt onder de indruk van iets en heel meewerkend altijd. Nooit heb ik iets echt geoefend, gaat allemaal heel makkelijk en rustig.
En ik vind zijn veulens ook allemaal heel mooi en correct op de benen en goeie voeten.

Veulen van dit jaar was een andere hengst en heb me al beklaagd :P heel ander type, al van bij de geboorte.

Misschien ook eens op zijn fb pagina kijken, daar staan ook heel veel foto’s van zijn nakomelingen op.


Laatst bijgewerkt door Fotsy op 26-11-18 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-18 20:22 



 
Profiel   

Hoi Kayleigh,

Bedankt voor je reactie! Wat een verschil toch bij dat jonge spul he, die van mij is van juni en toont nog zo klein in vergelijking met jou knapperd :)
Ik herken jou eigenschappen wel. Onze Smarti (Mister Smart Jac) is ontzettend stoer/cool, een echte knuffelbeer en als ik door de wei ga loopt hij me als een hondje na :D bij andere veulens moet je dan vaak ogen op je rug hebben of ze zitten in je nek maar hij wilt er gewoon bij. Hij is ook best wel een baasje, maar totaal niet in de negatieve zin van t woord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-18 20:35 



 
Profiel   

Hey Fotsy,

Wow! En wat je trainer schreef...komt binnen als iemand zo iets zegt <3

Haha ja zijn Facebook pagina heb ik al helemaal binnenstebuiten gedraaid :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-18 20:42 



 
Profiel   

Zo leuk dat je een Arany-baby hebt gekocht :)

Dat is idd echt typerend voor zn veulentjes, ze zijn heel zachtaardig, cool, lief en aanhankelijk, maar niet overdreven ‘in your face’. Echt aangename veulentjes die idd alles van nature uit al lijken te kunnen :) Ookal zit er uiteraard ook nog een mama voor iets tussen :P Kleine verschilletjes zijn er naturlijk wel, en de ene is wat heviger dan de andere, maar hij heeft inmiddels heel veel veulentjes en ik heb nog niemand gehoord die een ‘stoute’ had :)

Onze veulentjes hier maken ook nooit een probleem uit halstertje, trailer, enz. En diegenen die al onder zadel zijn waren ook allemaal zadelmak van zichzelf :)


Arany zelf is ook zo, altijd cool en braaf, hij heeft een zalig karakter. Hij was ook zadelmak van zichzelf, heeft nooit ergens een probleem van gemaakt, bokken of steigeren zit er gewoon echt niet in :) Iedereen kan hem makkelijk rijden, hij is wel vrij sterk, wat wel te verwachten is voor zo’n tank. In het rijden is hij wel liever lui dan moe, maar doet wel altijd wat hem gevraagd wordt.


Onze merries gaan soms ook wel eens vreemd ;) en dan is het verschil toch echt altijd wel opmerkelijk. De Arany-veulentjes pik je er altijd zo uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-18 07:40 



 
Profiel   

Ik heb er ook eentje uit mijn merrie

Super paardje! Héééééél lief!!!! Hebben hem dit jaar (4 jaar) zadelmak gemaakt en wat ingereden, ik kan er zo alleen mee in het bos gaan rijden etc. Is wel heel temprament vol, maar die eigenschap komt van de moeder.

Zal eens nieuwe foto's moeten maken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-18 09:57 



 
Profiel   

Wat een leuke reacties allemaal +:)+
Ben echt zo benieuwd hoe Smarti het bij ons gaat doen, hoe hij gaat uitgroeien,...
Hij is best een speelvogel, was ter straks de weide aan t ontdoen van hun hoopjes en meneer krijgt mij daar een kuur *\%/* eerste keer dat ik hem zo zag geven, stom dat ik mijn gsm niet mee had anders had ik het kunnen filmen, duurde niet lang en toen deed Durango (andere Quarter) ook mee en nog een paar tellen later dacht Faith (bwp) kan ik ook _O-
Gezellig as je daar dan tussen staat met uwe kruiwagen :oo
Vandaag ook nog een mooi beeld gezien, Faith liet Smarti vandaag voor de eerste keer toe in haar persoonlijke ruimte, hier wel een foto van maar beetje wazig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-18 16:10 



 
Profiel   

[ img ]

Gezellig kroelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-18 16:15 



 
Profiel   

Zij heeft de moves van papa geërfd

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-18 14:02 



 
Profiel   

Wat een knapperd! Mooi kleurtje ook <3

Harry heeft zich pasgeleden uitgeleefd in de sneeuw.
[ img ]

Hebben die van jullie ook zo’n mooi ‘Aranyhoofdje’?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-18 12:26 



 
Profiel   

Ja echt he al die zijn veulens hebben echt een prachtig hoofd.


[ img ]

[ img ]

En ze staan ook zo netjes op hun hoeven.

Ik heb dit jaar een halfzus van die hier boven maar pfff das toch echt wel iets helemaal anders dus de hengst heeft toch wel een heel belangrijke rol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-18 13:01 



 
Profiel   

Aaahhh wat zalig om te zien :D wat een leukerds allemaal!

Ze hebben inderdaad leuke koppies! Zowel uitwendig als inwendig.

Nog een foto van mijn kerel, niet echt scherp spijtig genoeg, gsm doet t niet zo super als ik moet inzoemen...

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-18 15:39 



 
Profiel   

Teddybeertje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-18 15:48 



 
Profiel   

Ook een hele tank precies he ! Vrienden van ons hebben ook een dochter van dit jaar, Summer, daar kom ik regelmatig. Echt zo’n zalig beestje ook! En het verschil in karakter met hun andere veulen (bwp) is echt enorm. Met Summer kan je echt alles doen , zo’n makkelijk en aangenaam beestje... de andere zit een pak meer pit in :P gelukkig neemt die ook wel veel over van haar.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-18 16:12 



 
Profiel   

Haha ja hij is inderdaad al een hele brok :D en lekker in de vacht +:)+

Stuur zo meteen nog een foto, hij heeft een bultje op zijn kaak, geen idee wat het is...
Had hij denk 1,5 week nadat hij hier was, DA is er al voor bij geweest want ik dacht uiteraard meteen het ergste, stamp van 1 van de andere en gebroken ofzo. Dat was gelukkig niet ontstoken spier/aanhechting kauwspier en medicijntjes, is kleiner geworden maar verdwijnt niet gans, voelt hard dus lijkt op bot, doet geen pijn, hij eet ook gewoon normaal, in zijn mond zie ik ook niet direct iets waarvan ik denk hmmmm dat klopt niet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-18 16:25 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-18 16:34 



 
Profiel   

Die van jou hebben mooie lange manen, Fotsy. Prachtig!
Harry heeft een zielig bosje manen. Jouw foto’s geven mij toch nog wat hoop op mooie manen. :P

Wat een tank heb je daar, Esterke!
Wat betreft de bult kan ik je niet helpen. Heb geen idee wat het zou kunnen zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-18 18:58 



 
Profiel   

Ziet er idd uit als een tandontsteking

Ja kayleigh niet wanhopen dat komt wel goed. Lily, de palo heeft wel veel minder manen dan Uinta, de donkere valk maar ze zijn toch mooi lang geworden. Ze had als veulen ook niet zo veel en groeiden ook minder snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-18 19:13 



 
Profiel   

Thanks Kayleigh, t is een stevig baasje :)

Zou t helpen als ik terug ontstekingsremmers geef, die hij gehad heeft van de DA toen hij is komen kijken? Toen was t ook daar maar groter en toen zat er vocht naast, de vocht bult is wel verdwenen maar dit bultje niet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-18 20:30 



 
Profiel   

Hoe gaat het inmiddels met je kleine man?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 19:47 



 
Profiel   

Hey Fotsy,
Hij doet het goed...
De deugeniet komt steeds een beetje meer piepen... }>
De DA komt normaal volgende week nog eens langs. Zijn bult op zijn bovenkaak komt en gaat.
Hij is niet zuiver te houden, poets me een idioot maar as ik mijn rug draai is ie weer vuil, maar da's te verwachten met zo n kleur he :o
Hij heeft wel altijd een beetje een droepie snoetje <3

[ img ]

[ img ]

Hoe is t met jou parel? En met de anderen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-19 14:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen