Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen GP Mister Dual Jac

 
Profiel   

Ja dat droepie snoetje is typisch dubbel verdunde paarden :') en ook dat proper houden is iets dat moeilijk wordt zo.

Nochtans dan lijkt hij niet op zen ene halfzus want die voelt zich te schoon om te rollen in het zand hoor. Zij doet het anderzijds heel heel goed. Staat opnieuw in training en is geboren stopper.

[ img ]

[ img ]

En haar zus daarentegen is ook zo een viespeuk. Gelukkig is zij wel donker

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-19 16:17 



 
Profiel   

Oooh Fotsy ze is wel echt mooi! En haar manen...lijkt wel zijde. Die van mij lijkt eerder kroezelhaar te hebben, maar is nog jong he, dus komt goed.
Je andere, nja helemaal Smarti alleen een kleurverschil, al lijkt Smarti soms zwart :=

Had hem daarstraks weer netjes gemaakt, hem als een gek geschrobt, hij genieten. Een halfuur later kom ik buiten en er was echt gewoon niks meer te zien van mijn harde werk |o
Hij is niet bepaald zuiver aangelegd en houd van zijn modderbadjes. Ook in zijn stal is drama. Hier staan ze zelden op stal maar hij poept waar hij staat om er dan pal in te gaan liggen, mijn andere twee zijn ook wel varkentjes maar hun zijn in de stal wel heel zuiver, alles netjes achteraan en de rechter zijkant, Smarti is een echte wildkakker 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-19 17:29 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-19 18:09 



 
Profiel   

Dat zal hij dan van zijn mama hebben want de mijne zijn super proper in de stal. Alles netjes achteraan en zelfs plassen doen ze steeds aan dezelfde kant. Maar dat hebben ze van paps want mams is een echte viespeuk, overal waar ze het gedacht heeft, laat ze wat vallen. Terwijl ik weet dat arany heel proper is.

Ja haar manen hebben steeds bekjes ook zo was ze geboren en dat is zo gebleven. Weet ook noet van wie ze dit heeft. Zus is heel anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-19 18:27 



 
Profiel   

DA geweest, dat knobbeltje op zijn kaak is niks ergs, gewoon wat meer botvorming maar had niks met zijn tanden te maken want dan zou het ook gezwollen zijn (ontsteking). Soort van "schoonheidsfoutje" als je het zo kunt noemen. :o
Voor de rest was hij helemaal gezond.
Ontworming gehad en spuitje en hij was zo vreselijk flink...hij gaf geen Kik en bleef netjes staan.
Toen de DA voelde of zijn balletjes al waren ingedaald trok hij wel effe, dat was even zo van heyla wat doe je nu, ik zit toch ook niet in je persoonlijke ruimte _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 16:26 



 
Profiel   

Gelukkig niks ernstig dan.

Nou ja daar wil je nu niet direct betast worden als stoere man :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 21:15 



 
Profiel   

Fijn dat het niets ernstig is! En ach, zelfs met “schoonheidsfoutje” is ie knap!
Wat goed dat ie zo braaf was.

Paar weken geleden kwam de da voor Harry, die had ergens een allergische reactie op gehad en had een opgezwollen hoofd. Hij bleef de hele tijd met zijn oortjes naar voren staan en heeft echt geen kick gegeven. Da was onder de indruk, zo fijn!

Hebben die van jullie al met koeien gewerkt?
Zag Harry vanmiddag vanmiddag spelen en het leek net of ie een koe aan het drijven was. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-19 18:06 



 
Profiel   

Kayleigh oei..en weet je ook op wat hij allergische reageerde? Echt fijn he als ze zo stoer zijn, Smarti is zelfs stoerder dan zijn Stiefmama en stiefbroer.

Hij begint wel een beetje karakter te krijgen <<) waardoor ik hem iets meer in t oog moet houden, ale het schommelt wat, meestal als ik hem wat aan de kant duw en tegen zijn bil duw dat zijn duiveltje wat komt piepen maar als ik hem dan tot de orde roep is t ook meteen klaar.
Die van mij heeft nog geen koeien gezien, dus geen idee hoe hij daar op reageert.
Van de week een grote bal in de wei gegooid deed hem niks, geen interesse voor. Zijn stiefbroer wel, heb t gefilmd maar dat krijg ik hier niet geplaatst...
Dit is zijn stiefbroer
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-19 18:46 



 
Profiel   

Knappe mannen heb jij daar esterke!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 14:20 



 
Profiel   

Dank je alyel :o

Dit is zijn Stief mama, zij is wel een bwp 'er. En ze staat op dieet
[ img ]
[ img ]

Zaterdag komt de hoefsmid terug langs ben eens benieuwd of onze deugniet weer zo flink is als vorige keer. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 14:45 



 
Profiel   

Vandaag wat rustige geoefend met Smarti, volgen, stoppen, achterwaarts en uiteraard zijn reactie als ik hem omduw }>

Was maar 5 a 10 min maar denk dat regelmatig een paar minuutjes beter is voor dat jonge spul. Hun concentratieboog is maar zeer kort he.
En hij deed het voorbeeldig. Volgen, stoppen en achteruit gaan enkele stapjes gaan subliem, hij snapt al erg goed dat mijn ruimte, mijn ruimte is en dat hij daaruit moet blijven zolang ik dat wil _/-\o_
Hem omduwen, daar wilde meneer een keertje laten zien dat hij het daar toch niet zo erg mee eens was, maar na 1 duidelijke en kordate correctie was het ook gewoon klaar. *\o/*

Och het is zo n scheet <3 en zo mooi om te zien hoe ze groeien en hoeveel je kan bereiken als je het rustig maar kordaat aanpakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 10:17 



 
Profiel   

Even een vraagje voor de Arany veulens eigenaars :D .

Zijn die van jullie ook zo vreselijk rustig? Hij speelt ook niet echt, ook niet met mijn andere quarter die toch regelmatig probeert om hem te overtuigen tot een spelletje.
Ook alles wat ik in de wei leg om te spelen, jolly bal, grote paardenspeelbal,... het doet hem niks, hij gaat eens kijken bij iets nieuws maar dat is het dan ook, de grote bal heeft hij eens een paar keer tegen geduwd en dat was het.

Hij is zo rustig dat ik me soms zorgen maak om hem... :(

Nu het kan aan mij liggen hoor. Mijn bwp er was een serieus pittig veulen, je moest overal ogen hebben, ze testen en daagde uit, het leven was 1 groot speelplein voor haar.
Mijn andere quarter was als veulen ook zo n enorme wildebras waarbij je ogen op je rug moest hebben.
Beiden soms zo onstuimig en wild dat ik soms dacht, mijn god wat heb ik mezelf op de hals gehaald... :Y)

Dus misschien dat het contrast voor mij zo groot is waardoor ik me zorgen maak... ik ben een rustig veulen gewoon niet gewoon. Hij heeft door zijn kleur en blauwe kijkers dan ook nog zo n droepie blik waardoor hij ook nog eens vreselijk zielig eruit ziet...
Nu hij heeft jammer genoeg geen leeftijdsgenootjes, maar de andere quarter wilt echt soms met hem spelen, zelfs de bwp doet soms een poging, maar zij is liever lui dan moe.
Maar kan de momentjes van uitbundig zijn bij Smarti op 1 hand tellen, uiteraard ben ik niet 24u per dag bij hun dus misschien zijn er vaker zotte momentjes die ik gewoon niet te zien krijg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 16:08 



 
Profiel   

Zou me niet teveel zorgen maken. Mijne zijn ook heel rustig al is Uinta iets speelser maar das omdat ze de laagste in rang is en daarom altijd wordt weggejaagd.

Zal een filmpje laten zien van Uinta die speelt met de grote gele bal. Haar cremello halfzus was voor mij iets te wild en pittig. :')

https://youtu.be/8PdKvQUu4Jo
De kalme zelve.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 16:18 



 
Profiel   

Och hoe mooi, Uinta gooit zich volledig precies _O-

Ja Smarti is echt chill, maakt zich om niks niet druk. Ga ik eten geven, de andere twee direct hoofd in de lucht, hinniken en komen op een vlotte pas of drafje afgelopen (Want oh wat krijgen wij weinig eten :Y)
Smarti, kijkt eens, met een beetje chance krijg ik een hoog veulenhinnikje, en meneer komt op zijn dooie gemak afgeslentert met zo n tempo van cho kom ik er vandaag niet dan kom ik er morgen wel...toch baasje?
Ik word er wel helemaal zen van als ik hem bezig zie :o
Hij staat ook onder in de rang, maar ook daarin laat hij zich zelden opjagen, hij gaat wel aan de kant hoor voor de andere maar ook op zo n tempo dat ik denk, joh iets sneller, sebiet krijg je daar een knauw of stamp... :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 17:02 



 
Profiel   

Misschien toch eens extra ontwormen ook. Kunnen ze best loom van zijn. Ik heb natuurlijk merrie’s allemaal en vermits ze allemaal graatmager zijn en het eten schaars :') is het hier wel aanvallen op de bik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 18:08 



 
Profiel   

Hij is de 19de februari ontwormd met Equest. Voor 300kg (wat DA had gezegd van hem te geven). Is nu al terug ontwormen niet wat snel dan? Da's twee weken geleden.
Wanneer zou ik hem best de rest geven als nu te snel op elkaar is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 18:32 



 
Profiel   

Das idd wel te snel op elkaar. Best nog twee weken wachten en dan eventueel de rest geven. Heb je wormen gevonden in zijn mest zo paar dagen na ontwormingsproduct? Had de da gezegd de rest dan ook nog te geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 18:53 



 
Profiel   

Ik heb wel een paar horzellarven gevonden, stuk of 3, kan wel niet met 100% zekerheid zeggen dat die van hem komen, had ze gezien toen ik wat kakjes op een hoopje harkte om alles goed weg te krijgen. Voor de rest niets gezien en heb een aantal hoopjes goed onderzocht ( beetje gepeutert, niet echt smakelijk maar doe dat wel vaker om te kijken of ik geen rare dingen zie). Bij vorige veulens kwam ik dan wel eens spoelwormen tegen na het ontwormen.
Maar deze keer niks, ook niet bij de grote, buiten dan wat horzellarven.

Nee DA had niets gezegd van de rest te geven, maar hij kwam deze maand rond de 19de nog terug langs. Dus kan het dan wel effe vragen eventueel, al was ik eigenlijk wel van plan om de rest ook nog te geven.

De grote zijn ontwormd geweest met noromectin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 19:14 



 
Profiel   

Mijne is wel speels hoor! Als veulen speelde die met alles... Nu ook nog vrij speels. :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 14:36 



 
Profiel   

Ja die van mij zijn ook wel speelvogels misschien of hoe moet ik het zeggen. Ik zeg vaak dat ze ook te slim zijn voor een paard. Krijgen deuren open, kruiwagens zijn onveilig in hun buurt die moeten en zullen onderste boven liggen, vinden ze gek zicht dat wiel naar beneden staat denk ik. Veegborstels worden gesloopt met de vleet als ik ze laat slingeren net als kammen die ik dan eens tussen de modder terugvind. Vliegenmaskers op de andere paarden zijn aartslelijk vinden ze dus halen ze die er maar af. Echt het zijn soms varkens zal ik maar zeggen maar wel propere en lieve en eigenlijk super coole brave.

Gisteren les gekregen met Lily van een pro en die was zeer onder de indruk van haar mooie gangen en hoe snel ze oppikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 20:13 



 
Profiel   

fotsy, nagel op de kop. Idem dito verhaal over de mijne hihi !
Ik ga zondag meedoen aan een clinic met hem. Heb hem sinds deze week terug een keertje gereden...Ben benieuwd wat dat gaat geven! Heb gewoon geen tijd gehad om meer te werken...maar hopelijk kan ik dit een goede start noemen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 14:51 



 
Profiel   

Hoe gaat het inmiddels met je kleine man? Is hij al minder loom na zijn ontwormingen.

Mijn veulentje doet het echt heel goed. Ben ook zeer fier op haar.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-19 20:26 



 
Profiel   

Hier alles goed met onze kerel, komend weekend of het weekend erop gaat hij de wei op, hopelijk wordt hij dan wat stuiver, nu hangt hij even in zo n "ik ben een bijna jaarling slungeltje" :o
Hij is nog steeds de kalmte zelve, soms twijfel ik dat hij eigenlijk een hengst is :+
Maar hij krijgt naar de anderen wel meer karakter en laat zich duidelijk niet meer zo makkelijk aan de kant zetten door de andere.

Hoe is het met jullie knapperds?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 12:37 



 
Profiel   

Ja in de naarlingperiode zijn ze niet echt op hun mooist maar dat komt wel weer.

Hier gaat de twenter goed en de vierjarige is geweldig.
En we verwachten volgend jaar weer een aranytje als het goed gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 14:08 



 
Profiel   

Vandaag Jay gaan bezoeken! Wat een lief veulen! Moet voor mij geen strikje om :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-19 20:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen