Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Quarter dekhengst, braaf karakter met reining lijnen

 
Profiel   

Ik begrijp het! Als alles onzeker is zou ik voor de beste hengst binnen je budget kiezen. Maar wat ik zei; Kijk vooral naar de nakomelingen en hoe de paarden gehouden en gereden worden.

Er zijn ruiters/trainers die op elk paard rijden en zeggen dat het braaf is, waar dat voor een recreant toch een ander verhaal is.
Of dat ze met zoveel dwang gereden worden en daardoor totaal anders uit de verf komen dan het paard zou kunnen zijn.

Chic Surprise is ook een leuke. Maar zou er minimaal 3 bekijken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 14:03 



 
Profiel   

superpony schreef
Ik begrijp het! Als alles onzeker is zou ik voor de beste hengst binnen je budget kiezen. Maar wat ik zei; Kijk vooral naar de nakomelingen en hoe de paarden gehouden en gereden worden.

Er zijn ruiters/trainers die op elk paard rijden en zeggen dat het braaf is, waar dat voor een recreant toch een ander verhaal is.
Of dat ze met zoveel dwang gereden worden en daardoor totaal anders uit de verf komen dan het paard zou kunnen zijn.

Chic Surprise is ook een leuke. Maar zou er minimaal 3 bekijken.


Dit is precies waar ik bang voor ben... Ik wil er graag veel bekijken maar de meesten staan in Duitsland of België en dat wordt in deze periode lastig ivm corona. Maar ben in ieder geval heel benieuwd naar Chic Surprise, ik hoop dat dat een match is :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 14:12 



 
Profiel   

Heb ik ook hoor.

Ken wel wat hengsten en twijfel ook nog of we onze merrie gaan dekken ( ooit )

Er zijn hengsten die een mooi leven hebben, braaf en gezond zijn, maar net iets minder bekend en wat minder hebben gepresteerd. Is niet altijd door niet kunnen......
En dan heb je de hengsten met mooie kleur, veel wedstrijden gelopen etc. Maar nooit in bos geweest, niet sociaal mee om gegaan etc. Trainers die daar van alles uithalen en het beestje zonder licht in zijn ogen. Maar hoe ze werkelijk zijn???

Dld en Belgie zijn nu een probleem, maar probeer weel heel Nederland te pakken met kijken. Zoals Billie van Fenna is toch een sterke hengst die nog steeds loopt. Smokey is onwijs braaf. Als je het wel zeker weet, is opsturen nog wel steeds mogelijk en staan er wel leuke hengsten over de grens.....Ik zou het niet uitsluiten, omdat je geen zekerheid hebt wat je wil.
Je bent toch aan het investeren, dus halfbakken is zonde.

Chic Surprise is leuk, maar ik zou zelf nooit alleen naar 1 kijken. Dan ga je te snel op je gevoel af en verstand moet bovenrol blijven houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 14:24 



 
Profiel   

Uiteraard. Ik ga ook even kijken bij Crome Don’t Corrode :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 14:46 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd wat je van Chic Surprise vind, die hengst lijkt mij ook een mooie combi met mijn merrie, maar dan voor volgend jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-20 09:00 



 
Profiel   

Ik dacht er gisteren al aan, een stalgenoot heeft wegens een blessure bij zijn paard een veulen gefokt van een hele gave hengst die ik zelden hoor. Ik weet dat het familie is van Ginny maar heb het nog even opgezocht, zit aan moeders kant dus geen gunner lijn.
Keys Hollywood King.
Geen idee of hij nog dekt maar ik vind hem wel heel knap en correct gebouwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-20 12:19 



 
Profiel   

Interessant Sirius! Ik ga er even naar kijken.

Cromeds Cowboy werd ik laatst in getagd, die vind ik ook wel heel gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-20 16:44 



 
Profiel   

SumSum schreef
Ik ben heel benieuwd wat je van Chic Surprise vind, die hengst lijkt mij ook een mooie combi met mijn merrie, maar dan voor volgend jaar.


Oud stadgenoot heeft vorig jaar een palomino merrieveulen van hem gekregen uit een Remenic moeder.
Prachtig mooi stevig veulen.(nu bijna enter)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-20 16:54 



 
Profiel   

Woestein schreef
SumSum schreef
Ik ben heel benieuwd wat je van Chic Surprise vind, die hengst lijkt mij ook een mooie combi met mijn merrie, maar dan voor volgend jaar.


Oud stadgenoot heeft vorig jaar een palomino merrieveulen van hem gekregen uit een Remenic moeder.
Prachtig mooi stevig veulen.(nu bijna enter)


Heb je een foto? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-20 17:04 



 
Profiel   

Smoking Kills? (De Billie van Fenna die hierboven ook genoemd is).
Weet niet precies of het uiterlijk iets is? Ik zit echt niet in dat wereldje. Moest er alleen aan denken omdat ie op me werk staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-20 17:07 



 
Profiel   

Montgri schreef
Smoking Kills? (De Billie van Fenna die hierboven ook genoemd is).
Weet niet precies of het uiterlijk iets is? Ik zit echt niet in dat wereldje. Moest er alleen aan denken omdat ie op me werk staat.


+dat hij op ( voor deze sport ) op hogere leeftijd nog steeds leuk heeft meegelopen. Zou een grote plus moeten zijn in het algemeen bij keuze maken. Te vaak is het naam, kleur en 1 of enkele prestaties in korte tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-20 21:04 



 
Profiel   

superpony schreef
Montgri schreef
Smoking Kills? (De Billie van Fenna die hierboven ook genoemd is).
Weet niet precies of het uiterlijk iets is? Ik zit echt niet in dat wereldje. Moest er alleen aan denken omdat ie op me werk staat.


+dat hij op ( voor deze sport ) op hogere leeftijd nog steeds leuk heeft meegelopen. Zou een grote plus moeten zijn in het algemeen bij keuze maken. Te vaak is het naam, kleur en 1 of enkele prestaties in korte tijd.


En hij is qua karakter erg makkelijk. Al heb ik alleen ervaring met hem met naast hem lopen, poetsen en longeren enzo. Onder het zadel geen idee. Maar houd van tutten, niet snel onder de indruk, altijd goed en makkelijk te corrigeren als hij wel even druk doet naast je. Is deels ook opvoeding natuurlijk.
Lopen ook wel wat nakomelingen van hem rond, wellicht eens naar hun kijken, wat hij doorgeeft. Uit mijn hoofd staan er 2 nakomelingen van hem op het bedrijf bij Fenna.
(edit: even nagekeken. 4 nakomelingen zelfs, verschillende leeftijden ook.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-20 22:26 



 
Profiel   

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1986977

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-20 22:53 



 
Profiel   

Als je een natuurlijke dekking wil overwegen zou pride velvet misschien wel een leuke zijn. Zelf ook voor hem gekozen voor zijn karakter. Heb een 3,5 jarige van hem met een fijn temperament

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 02:02 



 
Profiel   

Ik ga even kijken naar Smoking Kills :)

Natuurlijke dekking.. niet echt over nagedacht eigenlijk, maar ik ben altijd een beetje bang voor de risico’s die het met zich meebrengt. Pride Velvet vind ik op zich wel een leuke hengst :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 06:44 



 
Profiel   

Ik heb 2x gekozen voor natuurlijke dekking.
Beide hengsten waren super beleefd en voorzichtig.

De merrie mocht bij de hengst uit logeren, ik vond het ideaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 08:38 



 
Profiel   

Uit eigen ervaring zou ik de hengsten van Tinniie zeker aanraden. Ik heb voor mijn merrie voor Mo gekozen omdat ze een SPB is. Maar voor jou zou ik Arany aanraden. Echt zo'n lieve knuffel hengst. Ik ben er al jaren lang grote fan van! Ik heb ook verschillende van zijn veulens ontmoet en ze zijn stuk voor stuk echt lief en rustig. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 11:45 



 
Profiel   

Exxcaliber. Geen Gunner bloedlijn, palomino én super cool karakter.
Ik heb er al twee prachtige veulens mee gefokt. Stevig op de benen en cool in het hoofd. Aanrader. Als je een reiner wil fokken, kijk dan naar een hengst die op behoorlijk niveau in de sport heeft gelopen, of waarvan de nakomelingen het leuk doen.
[ img ]
2019 hengst van Exxcaliber

[ img ]
2017 merrie van Exxcaliber
Beide door mij gefokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 12:07 



 
Profiel   

[ img ]
Dit is het onderste veulen van hierboven een maand geleden. In eigendom van SG Reining Horses en gereden door Nimroid Vannietvelt. :)
Slechts twee maanden onder zadel daar!
Enorm getalenteerd en werkwillig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 14:15 



 
Profiel   

Gaaf paard Sevke! Mooi gefokt :)

Ben vandaag wezen kijken bij Crome Dont Corrode en ik mocht hem ook even rijden. WAT EEN GAVE HENGST <3 heel erg cool en hij zit als een huis. Voelde me meteen vertrouwd op hem. Ook even gespint en gestopt, hij heeft echt zoveel power maar is tegelijkertijd ook zo relaxed. Ik ben verliefd! Hij is zeker een grote kanshebber! Morgen op bezoek bij Chic Surprise :D

Ik zou graag eens bij Tinniieee langs willen gaan maar dat is nu een beetje lastig met Corona. Arany vind ik wel leuk. Mo vind ik ook prachtig maar niet voor Nova, ben namelijk niet zo’n fan van overo mixen met tobiano. Overo: prachtig. Tobiano: prachtig. Tovero: nooooooope thanks :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 19:18 



 
Profiel   

Ik zag de foto's, staat je top!

Is shining san tari al genoemd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 19:28 



 
Profiel   

Emita schreef
Gaaf paard Sevke! Mooi gefokt :)

Ben vandaag wezen kijken bij Crome Dont Corrode en ik mocht hem ook even rijden. WAT EEN GAVE HENGST <3 heel erg cool en hij zit als een huis. Voelde me meteen vertrouwd op hem. Ook even gespint en gestopt, hij heeft echt zoveel power maar is tegelijkertijd ook zo relaxed. Ik ben verliefd! Hij is zeker een grote kanshebber! Morgen op bezoek bij Chic Surprise :D

Ik zou graag eens bij Tinniieee langs willen gaan maar dat is nu een beetje lastig met Corona. Arany vind ik wel leuk. Mo vind ik ook prachtig maar niet voor Nova, ben namelijk niet zo’n fan van overo mixen met tobiano. Overo: prachtig. Tobiano: prachtig. Tovero: nooooooope thanks :P

BA Superjac is misschien ook nog een toffe hengst om naar te kijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 19:37 



 
Profiel   

Sirius_ schreef
Ik zag de foto's, staat je top!

Is shining san tari al genoemd?


Die had ik al op m’n lijstje :D maar die dekt dit jaar helaas niet vers.

@MelissaV ja daar heb ik ook naar gekeken! Alleen kan ik nu dus niet de grens over :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 19:40 



 
Profiel   

Oh ja sorry, had ik kunnen weten, grotendeels hetzelfde lijstje als ik heb :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 19:41 



 
Profiel   

Emita schreef
Gaaf paard Sevke! Mooi gefokt :)

Ben vandaag wezen kijken bij Crome Dont Corrode en ik mocht hem ook even rijden. WAT EEN GAVE HENGST <3 heel erg cool en hij zit als een huis. Voelde me meteen vertrouwd op hem. Ook even gespint en gestopt, hij heeft echt zoveel power maar is tegelijkertijd ook zo relaxed. Ik ben verliefd! Hij is zeker een grote kanshebber! Morgen op bezoek bij Chic Surprise :D

Ik zou graag eens bij Tinniieee langs willen gaan maar dat is nu een beetje lastig met Corona. Arany vind ik wel leuk. Mo vind ik ook prachtig maar niet voor Nova, ben namelijk niet zo’n fan van overo mixen met tobiano. Overo: prachtig. Tobiano: prachtig. Tovero: nooooooope thanks :P

Ik ben zeker dat Arany je zo rond zn hoefjes windt :9
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 22:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen