Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Quarter dekhengst, braaf karakter met reining lijnen

 
Profiel   

Heb je ook al wat nakomelingen bekeken? desnoods online.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-20 23:42 



 
Profiel   

Ik struin de hele dag Facebook pagina’s van hengsten af om nakomelingen te bekijken :D alleen de meeste hengsten waar ik interesse in heb dekken nog niet zoveel jaar dus veel zijn ook nog niet uitgebracht onder het zadel.

Zag dat Smoking Kills nu ook een discount heeft, interessant!

In het “echte leven” ben ik ben bekend met nakomelingen van Shining San Tari, die vind ik allemaal wel erg fijn van wat ik gezien heb.

De nakomelingen van Arany spreken voor zich, allemaal stuk voor stuk braaf :D dat is echt een groot pluspunt.

Bij mij op stal staat ook een zoon van Crome Dont Corrode (in de kudde bij een paard dat ik wel eens rijd), en dat is echt een heel lief ding. Hij is nog net geen 1 dus heel veel kan ik daar niet over zeggen.

Verder ga ik af op wat ik online kan vinden, maar ik vind het wel een leuke zoektocht :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 04:55 



 
Profiel   

Vandaag bij Chic Surprise geweest! Weer een heel ander type hengst, maar wel heel leuk om gezien te hebben! Hij is iets groter dan 1.50 en heeft mooie stevige benen (mijn merrie heeft hele smalle beentjes), wat echt een pluspunt is.

Ik ben toch ook wel erg gecharmeerd van Customs Cowboy, erg jammer dat we daar nu niet op bezoek kunnen gaan in coronatijd want die had ik ook erg graag willen zien -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 21:15 



 
Profiel   

filmpjes bekijken en de nakomelingen zoeken. Er fokken meer mensen met hengsten die ze niet irl hebben gezien, maar dan moet je wel veel info zoeken.

Ik blijf erbij dat als je niet weet wat er met het veulen gaat gebeuren, je toch iets commercieel moet kijken. Dus naar een hengst die al leuke nakomelingen heeft.

Om een paar cm zou ik niet moeilijk doen. Ik heb moeder, zoon en dochter staan. Kids van 2 verschillende hengsten, maar ze zijn onwijs hetzelfde en totaal verschillend. Ze hebben beiden erg veel van moeders, maar ook van hun vader.
Je ziet het aan hun opslag, maar ik vind 2 andere nakomelingen meer het koppie van mams hebben bijv.

En karakter en bewegen............tja. Moeders is totaal anders. Zoon lijkt misschien meer op paps, maar is ook duidelijk een ruin.
Dochter zit tussen hun in en is ook echt een merrie. En dat heb je niet voor het kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 21:21 



 
Profiel   

Zou je dan niet beter nog een jaartje wachten zodat je voldoende op voorhand naar een gepaste hengst hebt kunnen kijken (wat nu blijkbaar met corona niet evident is)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 10:39 



 
Profiel   

Ik ben er al uit :j Maar ik houd mijn keuze nog even stil, straks brengt het ongeluk :') Dus komt er later op terug :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 10:48 



 
Profiel   

Citaat
Maar ik houd mijn keuze nog even stil, straks brengt het ongeluk :') Dus komt er later op terug


Neeej... Dat kan niet hoor, we willen het weten :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 14:42 



 
Profiel   

*\o/* Ik weet het *\o/*

Haha, nee grapje. Wie weet hebben anderen ook wat aan je topic. Nu met Corona is het toch net anders en zoeken anderen misschien ook dichterbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 15:11 



 
Profiel   

ClauH schreef
Citaat
Maar ik houd mijn keuze nog even stil, straks brengt het ongeluk :') Dus komt er later op terug


Neeej... Dat kan niet hoor, we willen het weten :Y)


Ik beloof dat ik het hier post als het gelukt is :D :D

(je kan ook in mijn volgtopic kijken: [WN-AM] [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard )


Superpony: :') :') :') Maar inderdaad! Altijd handig om een recente hengstentopic te hebben staan. Als je zoekt in bokt geschiedenis zie je heeeeeeeele oude topics met hengsten die al lang niet meer dekken :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 15:46 



 
Profiel   

Crome dont corode is een super lieve en mooie hengst met zeer goede prestaties, ook onder non pro! Stevige benen en ook op latere leeftijd nog goed te showen en fit!

Zelfde geldt voor Smoking Kills.

Zijn wel beide heel verschillende paarden.

Wij hebben dit jaar uiteindelijk gekozen voor Smart N Sparkin van Dries Verschuren. Ook deze loopt op latere leeftijd no vol in de sport mee.
Maar hebben ook flink nagedacht over CDC.

Als je echt reining wilt zou ik wel kijken naar een 'bewezen' hengst in de sport, dus bv de 3 bovenstaanden of Exxcaliber die ook al genoemd werd.

Ben heeeeel benieuwd naar je keuze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-20 21:29 



 
Profiel   

Het is Crome Don't Corrode geworden! Ze is vandaag geïnsemineerd. Nu hopen dat het in een keer raak is :D Voor de geïnteresseerden, het verslagje staat in mijn topic: [WN-AM] [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 13:33 



 
Profiel   

Zoals in mijn bovenstaande post staat heb ik al mijn keuze laten vallen op Crome Don't Corrode, waar ik echt super blij mee ben *\o/* maar voor de mensen die dit topic mee aan het volgen waren voor een eigen hengsten keuze.. Ik heb er nog een paar gevonden die ik wel interessant vind om met jullie te delen (en die op het lijstje komen voor misschien ooit in de toekomst voor Nova :D )

- Smart Like Custom
- Lean With Hollywood (kan alleen niet vinden of deze ook zaad verzenden... Volgens mij alleen natuurlijke dekking? Voor vers staat hij te ver weg, in Tsjechië)
- Dun It Black Edition (volgens mij ook alleen natuurlijk.. Ik had ze een bericht gestuurd met meer informatie maar hier helaas geen antwoord op gekregen)
- Undercover Spook
- Little Chex To Cash (ik vind hem heel gaaf, maar zit wel een Wimpy lijn in. Hij is wel IMM/MYMH N/N)
- Best Of Spook (eentje met een bijzondere kleur, maar wel mooie bloedlijnen)

Dan is er ook nog een Paint hengst die ik echt retegaaf vind, maar weet niet of ik het ooit aandurf met frozen semen (en hij is ook tobiano, iets wat ik in eerste instantie niet zoek voor Nova). Maar hij is wel echt heel erg gaaf! SHR QT's Diamond Cutter, een buckskin tobiano hengst in Amerika. Ik wilde hem met jullie delen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-20 12:27 



 
Profiel   

Zeggen me niet allemaal wat. Ik denk dat veel mensen op naam fokken voor evt verkoop??

Ik zou paardenmensen geen mailtje doen, maar gewoon bellen. Dat werkt sneller en beter bij de meeste.

Wij dekken nu niet, maar er zijn genoeg leuke hengsten en je kan ze toch niet allemaal af gaan. Of als ik mn ene merrie elk jaar zou dekken en begin aan ene lijstje, is er over een paar jaar toch weer een nieuwe leuke hengst.

Je moet keuzes maken..........zo lastig. Of meer merries hebben. Jij bent iig happy met de keus. Nu lang wachten als het gepakt heeft. Ik vind het zelf altijd lang duren, maar bij een ander snel gaan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-20 14:36 



 
Profiel   

Ik wou dat ik meerdere merries had.. Zo veel keus, maakt het extra lastig inderdaad :Y) Maar ik ben er wel van overtuigd dat de hengst die ik heb gekozen een goede match is voor Nova :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-20 21:32 



 
Profiel   

Emita schreef
Ik wou dat ik meerdere merries had.. Zo veel keus, maakt het extra lastig inderdaad :Y) Maar ik ben er wel van overtuigd dat de hengst die ik heb gekozen een goede match is voor Nova :D


Ja, ik ben zo blij dat we geen huis hebben gekocht met 10ha........Zou helemaal mis gaan :+

Het voelde vanaf je eerste ontmoeting goed, dus je hebt gewoon de goede keus gemaakt. HOe de match gaat werken blijft altijd afwachten. Maar je houdt er toch wel van. Zeker de eerste is echt heel speciaal. Vind ik wel iig <3 ( heb die terug gekocht 4jr geleden )
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-20 21:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen