Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Quarter dekhengst, braaf karakter met reining lijnen

 
Profiel   

Ik ben een beetje voorzichtig aan het rondkijken naar een leuke reining hengst. Eisen: niet te groot (Max 1.50), rug niet te lang, braaf karakter, reining gefokt en géén Gunner bloedlijnen (daar zijn er al te veel van naar mijn mening). 5 panel negatief en ook negatief op OLWS. Moet vers via KI.

Ik heb een voorkeur voor een palomino of dun kleur, maar uiteraard is dat niet het eerst waar ik naar kijk. Karakter is het aller belangrijkst.

Doel met het veulen is qua sport reining en ranch riding, maar ook buitenritten. Een koele hengst is dus belangrijk!

Voor nu heb ik onder andere interesse in Shining San Tari, Chic Surprise, GP Mister Dual Jac of Crome Don’t Corrode. Maar ik ben benieuwd of er nog meer hengsten zijn waarvan ik het bestaan nog niet weet :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 18:00 



 
Profiel   

Gp mister dual jac heb ik al leuke nakomelingen van voorbij zien komen. Zelf een merrietje gereden die heel eerlijk en stoer was. Ook wat feeling voor het koeienwerk had ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 18:05 



 
Profiel   

Je noemt al goede opties. Geen idee of je de volgende 2 al kende.
Dual rooster boon (buckskin)
Triple jet cee Jay

Geen paint?

Ga nog even nadenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 06:51 



 
Profiel   

Ik zou ook zeker kijken of hij pssm1/2 getest is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 06:56 



 
Profiel   

Waar mijn paarden staan staat een palomino dekhengst
Shelby,s little step
We noemen hem anders op stal
Dus ben niet zeker of ik zijn naam goed schrijf
Maar is een hele fijne hengst
PB voor contact met eigenaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 07:17 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik volg even. Niet omdat ik plannen heb (dromen mag) maar omdat ik jouw plannen ook super leuk vind om te volgen.
De eerste 3 hengsten staan ook op mom droom lijstje. Daar heb ik ook nog What a wave op staan.
Wij hebben nu ook een leuk veulen op stal van Hang Ten and Shine. De overige 3 zijn ook geweldig maar 1 staat vader staat in Amerika, de overige 2 hebben een Gunner lijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 07:38 



 
Profiel   

IndianVegas schreef
Je noemt al goede opties. Geen idee of je de volgende 2 al kende.
Dual rooster boon (buckskin)
Triple jet cee Jay

Geen paint?

Ga nog even nadenken.


Leuk, die Dual Rooster Boon!
Triple Jet Cee Jay vind ik een mooi paard maar ik ben niet zo van de champagne en al helemaal niet de combi champagne met overo.. :D

Ik wil liever geen Paint hengst, ten eerste omdat er maar weinig Paint hengsten reining bloed hebben. Mijn merrie is overo, dus alle OLWS+ vallen al af. Als er een tobiano op gaat is er een kans op Tovero, en dat vind ik echt het lelijkste bontpatroon wat er is := óf overo, óf tobiano, maar niet de combinatie van beiden :Y)

Oryani: uiteraard ;-)

@Zinzi_jewel: klinkt als een nakomeling van Wimpys Little Step, en die is homozygoot voor IMM.. Ik fok dus liever niet met die bloedlijn :(

Sirius: Hang Ten and Shine lijkt me ook wel wat! Maar ik vermoed duur zaad aangezien die bij Burgmeijer staat := En ik zou eigenlijk niet weten hoe 'heet' hij is... Nova is van zichzelf al een pittig ding dus daar moet echt een koele kikker op :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 08:00 



 
Profiel   

Ik heb er zelf geen verstand van maar Smokey dun it?
Krijgen toevallig twee veulens van hem op stal dit jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 08:12 



 
Profiel   

Smokey dun it schijnt een enorme lieverd te zijn. Ik zie ook regelmatig buitenrijdplaatjes op de fb pagina van zijn eigenaresse. En ondertussen is hij al wat ouder en loopt hij nog goed, maw het is een sterke qua gezondheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 08:16 



 
Profiel   

troi schreef
Smokey dun it schijnt een enorme lieverd te zijn. Ik zie ook regelmatig buitenrijdplaatjes op de fb pagina van zijn eigenaresse. En ondertussen is hij al wat ouder en loopt hij nog goed, maw het is een sterke qua gezondheid.

En als het goed is nu ook via KI beschikbaar maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 08:20 



 
Profiel   

Magnum with a dream

Dun it for whizkey

Die laatste is schimmel, moet je van houden, maar vind het een heel aansprekend dier.

(Via Frozen partners in Duitsland beiden overigens)

Eclipsolena is ook heel gaaf, staat bij hen zelf als het goed is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 08:22 



 
Profiel   

Emita schreef
IndianVegas schreef
Je noemt al goede opties. Geen idee of je de volgende 2 al kende.
Dual rooster boon (buckskin)
Triple jet cee Jay

Geen paint?

Ga nog even nadenken.


Leuk, die Dual Rooster Boon!
Triple Jet Cee Jay vind ik een mooi paard maar ik ben niet zo van de champagne en al helemaal niet de combi champagne met overo.. :D

Ik wil liever geen Paint hengst, ten eerste omdat er maar weinig Paint hengsten reining bloed hebben. Mijn merrie is overo, dus alle OLWS+ vallen al af. Als er een tobiano op gaat is er een kans op Tovero, en dat vind ik echt het lelijkste bontpatroon wat er is := óf overo, óf tobiano, maar niet de combinatie van beiden :Y)

Oryani: uiteraard ;-)

@Zinzi_jewel: klinkt als een nakomeling van Wimpys Little Step, en die is homozygoot voor IMM.. Ik fok dus liever niet met die bloedlijn :(

Sirius: Hang Ten and Shine lijkt me ook wel wat! Maar ik vermoed duur zaad aangezien die bij Burgmeijer staat := En ik zou eigenlijk niet weten hoe 'heet' hij is... Nova is van zichzelf al een pittig ding dus daar moet echt een koele kikker op :=


Wat is IMM
Ken er verder niks van

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 10:49 



 
Profiel   

[ img ]
Ik had deze ooit op mijn lijstje staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 10:53 



 
Profiel   

@Zinzi_jewel IMM kan potseling spierverval geven, is een genetische afwijking die veel voorkomt binnen de reining bloedlijnen (waaronder nakomelingen van Wimpys Little Step en Gunner).

@ClauH John Gotta Gun is een Gunner.. Een lijn waar ik persoonlijk niet mee wil fokken aangezien er zo bizar veel van zijn. Dat staat me heel erg tegen helaas. Maar bedankt voor het meedenken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 11:20 



 
Profiel   

Maar wat versta je onder Gunner.
"de" Gunner heeft namelijk een andere bloedlijn.
Ik begrijp je idee wel hoor, ik heb zelf ook niet commercieel gefokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 11:40 



 
Profiel   

ClauH schreef
[ [url=m/5y6rtY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik had deze ooit op mijn lijstje staan.

Die geeft wel hele leuke baby's :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 11:41 



 
Profiel   

ClauH schreef
Maar wat versta je onder Gunner.
"de" Gunner heeft namelijk een andere bloedlijn.
Ik begrijp je idee wel hoor, ik heb zelf ook niet commercieel gefokt.


Alles wat uit Katie Gun is ontstaan :=
Zelf ben ik groot fan van Cromed Out Mercedes maar die past qua bouw echt totaal niet bij mijn merrie helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 11:50 



 
Profiel   

Citaat
Die geeft wel hele leuke baby's :D


Dat vind ik nou ook! Het liep bij ons wat anders dat jaar, anders hadden we zeker met hem gedekt.

Nu een prachtige nakomeling van Bob Acres Outlaw gekregen, maar die is voor TS niet interessant denk ik...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 12:00 



 
Profiel   

Ik vind Bob Acres Outlaw echt heel cool! Maar hij draagt ook het OLWS gen dus dat heeft op mijn merrie geen nut :D

Oh ja, ik ben ook erg fan van de hengst Flamboyant Quixote. Hij is vooral foundation gefokt. Maar ik weet niet of ik het een geschikte combi zou vinden met mijn merrie.. Qua bouw wel, maar hij is ook roan en alhoewel mijn merrie sorrel is heeft ze wel veel witte haren (die van het overo gen af zouden kunnen komen), maar je weet maar nooit. Ik heb haar niet getest op het roan gen. En je hoort wel eens dat roan x roan problemen kan geven. Of is dat een achterhaalde theorie?


Voor degenen die mij niet kennen - dit is mijn merrie. Vader Especial Diamond (van Like A Diamond), moeder van Spat Olena.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 12:25 



 
Profiel   

Citaat
Ik vind Bob Acres Outlaw echt heel cool! Maar hij draagt ook het OLWS gen dus dat heeft op mijn merrie geen nut :D


Ja ik ook, maar door OWLS inderdaad geen optie voor jou.

Je zou kunnen vragen of zijn zoon al mag dekken }>
Is wel een "gewone" bruine, dankzij zijn moeder (mijn merrie :Y))

Heb je wel een mooie bloedlijn, vrij van alle commerciële hengsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 12:57 



 
Profiel   

ClauH schreef
Citaat
Ik vind Bob Acres Outlaw echt heel cool! Maar hij draagt ook het OLWS gen dus dat heeft op mijn merrie geen nut :D


Ja ik ook, maar door OWLS inderdaad geen optie voor jou.

Je zou kunnen vragen of zijn zoon al mag dekken }>
Is wel een "gewone" bruine, dankzij zijn moeder (mijn merrie :Y))

Heb je wel een mooie bloedlijn, vrij van alle commerciële hengsten.


Wie is zijn zoon? :D En is die wel getest op OLWS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 13:01 



 
Profiel   

Ik stuur je pb

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 13:09 



 
Profiel   

Ik heb IJ Rocky steeldust op mijn lijstje, staat volgens mij in Duitsland. Maar vind hem zo ontzettend knap! En moet ook een heel fijn karakter hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 13:14 



 
Profiel   

Moet hij per se uit Nederland komen?

Smokey Dun It is mijn buurman en een hele brave goede hengst.

Gunners moet je wel onderscheid in maken. Er zijn er inderdaad veel teveel en mensen kicken op die witte kop, maar ze bewegen niet allemaal even fijn. Ze verkopen wel als broodjes als ze een witkop zijn.

Kleur zou ik ook niet teveel naar kijken. Wel gezondheid, dus alle testen.

Het is een lastige tijd als je dit jaar nog wil dekken, anders zou ik aanraden binnen Nederland naar de hengsten toe te gaan.
Hoe ze presteren of erbij staan, blessures etc zeggen niet altijd wat over het paard.

Zoek van een hengst zoveel mogelijk nakomelingen op en vraag ook wie de moeder is. Dan zie je wat een hengst vaak doorgeeft of juist niet, welke combi's fijn hebben gewerkt. Maar ook daar moet je kijken naar hoe de nakomeling is. Karakter komt door ouders, maar ook door de eigenaren.

Als je elk jaar meerdere merries dekt kan je eens wat uitproberen. Wil je eenmalig een veulen voor jezelf, zou ik echt heel nauwkeurig kijken. Het blijft gokken, maar veel info kan ook veel uitsluiten.

En een paar honderd meer of minder moet je niet teveel naar kijken. Dat merk je niet op een heel paard. Gaat het om duizenden zoals sommige buitenlandse hengsten is dat een ander verhaal.

Fenna Elzinga heeft haar hengst ook ter dekking staan bijv. Die loopt toch op mooie leeftijd nog heel goed mee!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 13:23 



 
Profiel   

Superpony, ik ga kijken bij Chic Surprise dit weekend :)

De reden dat ik mijn merrie laat dekken is een blessure. De dierenarts heeft haar onderzocht en ze is wel geschikt voor fokken, op de foto ziet ze er goed uit. De blessure die ze heeft is ontstaan door trauma dus niet erfelijk, maar rijden zit er niet meer in.

Afhankelijk van het veulen houd ik het voor de sport, of verkoop ik het. Dat weet ik nu nog niet. Wat ik met mijn merrie daarna ga doen weet ik ook nog niet. Alles is voor mij op dit moment even onzeker. Maar ik ben gek op mijn merrie en ik wil graag een veulen van haar waarmee ik alsnog de sport in kan (wat ik in eerste instantie van plan was met haar maar wat nu dus niet meer mogelijk is).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 13:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen