Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Aqha hengst gezocht voor 2021

 
Profiel   

Tinniie schreef
Ik vind net wel dat je wél zelf moet gaan kijken. Als ik met een andere hengst fok wil ik hem ook live zien, ik heb er ook al laten staan omdat ze echt geen leuk karakter hadden. Of hengsten die geen mensen laten komen kijken, zegt meestal ook genoeg.


Voor de sport fokken of zelf recreatief een veulentje is echt wel iets anders imo.. veel van die ‘super sport paarden’ zou ik gratis nog niet willen. Er gelden heel andere criteria, die voor mijzelf geen moer uitmaken, karakter is voor mij echt wél belangrijk.

Maar vaak zijn sportfokkers van mening dat er alléén maar voor de sport gefokt mag worden, neerkijkend op de rest. Terwijl die markt echt maar heel beperkt is, terwijl er zoveel meer mensen zijn die gewoon een fijn, gezond, betrouwbaar en tja, mooi paard willen.

Verder vind ik ook de service belangrijk, dat vergeten veel mensen. Qua contact, bereikbaarheid, verzenden, papieren,.. daar heb ik ook al serieuze afknappers mee meegemaakt, en dat kan je veel extra geld kosten. Daarvoor is het handig mensen te contacteren die nakomelingen hebben etc.. Waar je dat soms ook aan kan merken is dat mensen meermaals dekken met diezelfde hengst.


Maar zo zal iedereen zijn eigen mening/gedachtegang wel hebben hè :)


Maar dat zeg ik niet he?!

Je moet wel gaan kijken, maar je niet laten inpakken. De ene hengsten eigenaar heeft mooiere foto's, een luxere stal en kletst mooier. Maar dat wil niet altijd zeggen dat die hengst een betere keus is. Toch kan dat je keuze beinvloeden.

Er zit nog wel wat tussen; De toppers fokken die inderdaad niet allemaal top zijn. En de zomaar lukraak fokken, want o zo leuk veulentjes, ik heb toevallig een merrie en of een hengst, mijn paard heeft een leuk kleurtje, ik vind mijn paard zo lief etc.

Er worden hier paarden genoemd die niet correct op de benen staan bijv.

Of paarden die zogenaamd braaf zijn, maar gewoon helemaal tot robot zijn gereden door bepaalde trainers. Dat zijn paarden die je feitelijk niet kan beoordelen. Komt het door het trainen, zowel lijf als karakter of zijn ze echt zo? Veel mensen kunnen dat totaal niet beoordelen. Dan moet je verder gaan kijken naar familie leden.

Omgekeerd zelfde; Ik weet ook bloedlijnen die heel onterecht worden afgekraakt. Dan doen ze het niet snel genoeg, goed genoeg en hebben ze of geen talent, of zijn lastig. Maar dan moet je gaan kijken HOE ze op zo een 2 jarige zitten............En dan nog eens zeggen dat het door het paard komt. Dat je denkt met papier en presterende ouders een topper te fokken, wil niet zeggen dat een 2/3jr alles maar gelijk moet kunnen.
Maar het stikt van de slechte trainers en eigenaren zijn makke schapen die braaf volgen.

Als je leest, zie je ook dat ik zeg dat voor mij belangrijk is; gezondheid, karakter, bewegen en eigenlijk alle 3 gelijk. Kleur, hoogte, geslacht wat eruit komt zal me worst wezen. Ga je het echt met een mes op mijn keel vragen: Uit mijn merrie een paardje van 1.45m, palomino, merrie en een super beweger/zitter.

Je weet zelf ook dat bepaalde hengsten vooral worden gepromoot om de kleur, hopend dat mensen daar geld voor neertellen of de rest vergeten.

Persoonlijk vind ik Arany echt een knappe hengst, heel veelzijdig zoals ik voorbij zie komen, maar zou weleens wat betere fot's of filmpjes willen zien voor ik zou kijken. Hij lijkt wat zwaar op de voorkant. Ik zou willen zien hoe hij vanuit zijn schouders beweegt bijv. Maar het is zeker geen hengst die een normaal mens moet afslaan. Doe ik ook echt niet!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-20 21:23 



 
Profiel   

Wildgirl wij zitten in Olen, op 5 minuutjes van Bobbejaanland, om je te situeren :) Iedereen is hier altijd welkom om te komen kijken.


Superpony het was ook niet persoonlijk op jouw bedoeld :) ik merk gewoon in het algemeen dat dat de tendens is.. topics hier of op facebookgroepen..

En idd, in hun zoekertjes zijn alle hengsten braaf en worden ze door kindjes gereden :P tot je zelf gaat kijken en je bijna opgegeten wordt..

Arany heeft echt een gouden karakter, iedereen kan hem ook gewoon uit de stal pakken, opzadelen, rijden. We hebben er echt geluk mee. Zijn veulentje nr 102 werd gisteren geboren, dus we zien nu echt duidelijk ook die stempel op z’n veulens. Ze worden ook overal voor gebruikt, zowel reining, koeienwerk, pleasure, barrelrace, recreatief , dressuur,... mensen kunnen er alle kanten mee uit, ze zijn zo gemoedelijk en vinden alles oké. Arany zelf heeft idd wel echt een flinke voorhand en heel brede schouders, en daar had hij in het begin wel wat moeite mee, om echt snel in de spin te worden bv. Maar ik vind het prachtig die echte oude tank-bouw. Das ook het complimentje dat hij het meeste krijgt , dat hij er uit ziet zoals een Quarter er hoort uit te zien.


En nooit durven hopen dat dat een tweede keer ook zo zou zijn, maar jawel, ook Mo is een super lieve hengst. Beide wel anders, Mo is echt een meisjes-knuffel paard, Arany vind alles chill, maar heeft al die aandacht en vlecht-beurten enz niet zo nodig. Mo geniet daar echt van. Is ook echt een flauwerik, als je wat bruusk bent of roept is hij helemaal van de kaart.

Sommige bloedlijnen hebben idd hun reputaties, maar papier zegt niet alles hè.. ik ken bv volle broer van een wereldkampioen, waar uiterlijk amper iets mee gedaan is, nooit geshowd geraakt. Kon de druk van het trainen etc niet aan.

En ja sommige paarden zijn enkel maar een kleur, ikzelf hou daar ook niet van. Ik heb liever kans op kleur , maar een leuk totaalpakketje, dan garantie op kleur, maar voor de rest niks..

Maar kleur verkoopt nu eenmaal, hoe je het ook draait of keert. Weet je dat bij Mo tot hiertoe nog maar 2-3 mensen die achter een dekking informeerden gevraagd hebben hoe hij het onder zadel doet? Enkel zijn kleur telt voor de mensen, dat hij echt best reining-aanleg heeft en onze trainer hem dit seizoen eigenlijk liever had geshowd ipv z’n dekseizoen te starten, dat interesseert bijna niemand..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-20 22:36 



 
Profiel   

Maar dat vind ik dus het nadeel. Ook karakters worden gemaakt of gebroken en dat snappen mensen niet. Bij mijn ene ruin werd ook wel gezegd; die van hengst X zijn allemaal zus of zo......

Maar........de hengst is best hard aangepakt. Deed het goed, maar qua trainen ver van mijn stijl....Dan moesten de eerste zonen het ook net zo goed doen. Als die niet snel zich overgaven en net zo werkte, waren ze moeilijk, hadden geen talent of was het de hengst die een moeilijk karakter doorgaf.
En het is geprobeerd, want tong heeft aardige schade.

Als je zo een zelfde hengst op een betere manier had gehouden, er prettiger mee om was gegaan, had je misschien een totaal ander beeld en een hele andere lijn van nakomelingen.

Stel dat je Arany tot het uiterste had gepusht en hij had hele hoge scores, hadden mensen hem gekozen voor ene toekomstige topper.

Nu laat je zijn karakter voor hem spreken, laat je zijn veelzijdigheid zien etc. Dan komen er andere mensen op af.

Ik vind je heel eerlijk en dat vind ik super netjes! Het is belangrijk om eerlijk te zijn over de goede en mindere punten. Met een goede match, hoeft dat ook geen streng probleem te zijn. Zeker niet als je geen 70+ hoeft te scoren.

Maar omdat ik geen 70+ paard wil, wil het niet zeggen dat ik niet fijn wil trainen zonder mijn paard te hoeven pushen. Elke dag tegen dingen aanlopen, omdat een paard het echt niet kan, is ook voor een serieuze recreatie ruiter niet altijd fijn.

Het zou hengsten houders ook sieren om meer te vragen over de merrie en daar eerlijk over te zijn. Als ik hengstenhouders vraag hoe en wat over hun hengst en ze vragen niet naar de merrie waar het mee moet gebeuren, denk ik wel; oeps.......
Je kan soms beter een dekking mislopen, dan je hengst op een verkeerde merrie laten gaan en dan nakomelingen hebben rondlopen die de naam naar beneden kunnen halen. Denk aan de bouw, gezondheid etc.

Ik lees hier over het koeien deel in een bloedlijn.........Dat zijn ook van die vreselijke vooroordelen. Heel veel paarden hebben links of rechts van koe talent erin en anders weten we het misschien niet eens. Niet op de koeien geweest, wil niet zeggen dat een bepaalde bloedlijn geen cowsense zou kunnen hebben.
Dat die paarden allemaal lastug, moeilijk of pittig zijn is grote onzin. Ik denk eerder dat mensen te gespannen zijn om met dergelijke paarden om te gaan. Ik zie of zag mensen op hun paarden zitten..............Tja, dan wil je voor alles wel een smoes.

Heel veel paarden met cowsense zijn ook hartstikke fijn te rijden en niks aan de hand voor je het echte werk gaat trainen. Gevoelig en of intelligent zijn meer paarden. Ook daar is dan niet gekeken naar de juiste combi voor het juiste doel. Dat moet je niet allemaal op de koe afschuiven.

Ongelooflijk wat je beschrijft, maar ik zie ook de reacties op fb.
Maar als mensen zo kicken op kleur, zou je haast de dekking af moeten wijzen. Persoonlijk heb ik echt niks met kleur en al helemaal niet snel met paintjes.
En al helemaal niet met CHampagne bijv. Het is bijan eng hoe dat gepromoot wordt en zelfs mensen met merries het alleen daarover hebben. Waar je mensen binnen de western eerst serieus nam, je nu alleen leest; kleur dit en dat. Maar met fokken wordt er totaal voorbij gegaan aan de belangijkere zaken.......Niet gek dat er dus ook weleens wat mis gaat.. Maar mensen willen alleen oeh en aahhh en o wat zielig. Tja, je bent aan het vermeerderen met kleur.

Het is goed dat er hier ruimte is voor discussie en nieuwe inzichten, tips mee krijgen etc. Ik hou ook van de kleine bulletjes. Vooral dikke billen, mooie rug, fijne bewegingen, klein koppie, mooie kaken. Arany zou qua karakter juist goed zijn voor mn merrie.

Ik heb vaak de mooie filmpjes en foto's gezien. Ook zonder zadel en alles zo langs de weg. Ik vind dat mooi om te zien. Maar ik weet ook dat een groep mensen dan afvalt. Die de zogenaamde topper denken te fokken of kopen. De mensen die nooit goed genoeg gaan rijden voor een 70+ maar daar liever het paard de schuld van geven.

We hebben het over zijn schouder, maar ik zou zeggen; plaats een mooie stand foto, dikke billen foto, foto van koppie en vertel zijn maat. Wie weet.........

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 11:38 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Vers en diepvries verkrijgbaar.
N/n op alle panels, inclusief IMM, PSSM 2,4,9 en X
Superbraaf karakter. Sterke benen en voeten, RX volledig in orde met 1 en 2 op HKO en spatgewrichten.
Nu bij ons thuis te bezichtigen. Volgend jaar wordt hij weer geshowd in open en nonpro klasses.
Pb voor meer info :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 14:36 



 
Profiel   

Knapperd hoor sevke!!! En volgens mij een super fijn paard om mee te werken.

Voor de liefhebbers; Ik heb gister nog even bij Smokey aan de wei gestaan. Zonder zijn baasje, dus puur natuur zoals hij is. Niet erin gegaan, maar gewoon staan kijken met ML.

Hij valt toch zo zonder zadel enorm mee qua grootte. Ik denk dat hij net zo groot is als mijn ruin. +/- 1.50m??
Hij is suoer cool in de wei zo, van alles komt voorbij en kijkt niet op of om. Reageert ook niet hysterisch dat wij gingen staan kijken. Heb ze ook wel gezien die meteen brullen, gaan showen etc.
Baasje rijdt er ook erg veel mee buiten, dus stabiel paard.

Maar volgens mij wordt Arany ook buiten gereden en van alles mee gedaan bijvoorbeeld.

Zelf nu een pb gestuurd met meer info, omdat onze merrie juist wel meer body mag en er zeker een heel braaf karakter bij moet. Ze is lief, maar pittig en gevoelig.
Heb gister nog laat veel zitten bekijken over hem.

Dat wil niet zeggen dat die andere paarden dat niet kunnen, maar het is waar mensen belang aan hechten.

Een goede hengst aanschaffen is een flinke investering. Als je hem wil promoten, zijn shows nog steeds de graadmeter. En aan buitenritten verdien je niet zoveel.
Veel mensen vinden dat wel heel belangrijk, maar het verkoopt zich lastiger en voor minder.

Natuurlijk zijn de talentjes al heel jong heel duur, omdat men dan wat verwacht. Maar dat pakt ook niet altijd zo uit.
En het wil niet zeggen dat een relatief onbekende hengst niet iedereen eruit kan rijden. Maar investeerd een eigenaar ook in die training en shows?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-20 13:36 



 
Profiel   

ja, Shaggy is erg makkelijk om mee te werken en in de omgang. Ook om te dekken. We leiden hem zelf met een gewoon halstertje naar het fantoom. Hij is altijd beleefd en respectvol naar mensen, heeft nog nooit iemand gebeten of met zijn voorbenen geslagen.
Mijn dochter wandelt ermee over de gazon en legt vlechtjes in zijn manen :D
Ook braaf op buitenrit e.d., maar inderdaad : we moeten hem wel showen om hem te promoten, aan buitenritjes verdien je niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-20 14:14 



 
Profiel   

Pennyhengst :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-20 21:04 



 
Profiel   

ja, echt. My little pony...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 14:40 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
Gunner Rev
Snow Gun x Einsteins Revolution
Staat ter dekking bij AM Rising Star Ranch

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-20 20:57 



 
Profiel   

Dank allen voor de reacties!

@tinnie ik heb jou een berichtje gestuurd via de fb van Arany.

@sevke, ik pb je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-20 22:46 



 
Profiel   

Big GUn To Trash is dubbel geregistreerd AQHA & APHA, dit betekend dat veulens van een AQHA merrie ook dubbele papieren kunnen krijgen.BGTT heeft een prachtig wit masker met blauwe ogen ook heeft hij hoge witte benen, de typische Gunner looks. Dit geeft hij veelal door aan zijn veulens.
Inmiddels heeft hij al 45 gezonde nakomelingen op de wereld gezet waaronder een Europees kampioen reining en meerdere money earners.
Wij geven levend veulen garantie. BGTT is 5 panel, IMM/MYH1 and LWO N/N.
De vader van BGTT is de legendariche Gunner (12 million dollar sire).
BGTT heeft een heel lief karakter met een enorm coole mind. Hij heeft daarnaast ook nog eens zeer goede reining manouvres.
We hebben vers en diepvries sperma beschikbaar voor europa.
In 2019 is BGTT Nederlands kampioen geworden en heeft een 8ste plek behaald op het FEI WK.De hengst kan bezichtigd worden in Woudenberg Nederland.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 02:10 



 
Profiel   

We zijn inmiddels een paar maanden verder, alle lichtjes staan op groen dus de zoektocht is nog niet helemaal klaar!

Fabienne777, ik had hem al voorbij zien komen op fb,kun je me wat meer info per pb sturen?

Het blijkt in de praktijk toch verd*md lastig te zijn een kleine,brede,brave hengst te vinden die ook nog eens niet mega overbouwd is en goede voeten heeft.

Arany staat nog steeds op mijn lijst, chic surprise ga ik binnenkort kijken maar wellicht komen er nog pareltjes tevoorschijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 20:11 



 
Profiel   

Altijd welkom voor een bezoekje hier hé ;)
(Hij is wel een beetje fat & fluffy nu :P )

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 20:27 



 
Profiel   

[ img ]
Mr. Ricochet(LTE $22.800) of misschien Spooks of Genius(LTE $19.467) iets voor je? Whiz n Spook is ook echt fenomenaal maar misschien wat aan de grote kant voor jouw zoektocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 21:10 



 
Profiel   

Ik ben nog niet heel erg thuis in bokt maar volgens mij is het gelukt om een PB te sturen. Gr


Wildgirl schreef
We zijn inmiddels een paar maanden verder, alle lichtjes staan op groen dus de zoektocht is nog niet helemaal klaar!

Fabienne777, ik had hem al voorbij zien komen op fb,kun je me wat meer info per pb sturen?

Het blijkt in de praktijk toch verd*md lastig te zijn een kleine,brede,brave hengst te vinden die ook nog eens niet mega overbouwd is en goede voeten heeft.

Arany staat nog steeds op mijn lijst, chic surprise ga ik binnenkort kijken maar wellicht komen er nog pareltjes tevoorschijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 18:19 



 
Profiel   

Kimvicious schreef
[ [url=m/IfPxPb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mr. Ricochet(LTE $22.800) of misschien Spooks of Genius(LTE $19.467) iets voor je? Whiz n Spook is ook echt fenomenaal maar misschien wat aan de grote kant voor jouw zoektocht.

Hoe groot is die dan wel niet? Hij is wel erg knap <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-21 23:04 



 
Profiel   

Sirius_ schreef
Kimvicious schreef
[ [url=m/IfPxPb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mr. Ricochet(LTE $22.800) of misschien Spooks of Genius(LTE $19.467) iets voor je? Whiz n Spook is ook echt fenomenaal maar misschien wat aan de grote kant voor jouw zoektocht.

Hoe groot is die dan wel niet? Hij is wel erg knap <3


Precieze hoogte weet ik zo niet. Maar zeker 1.55 geweest. Wat voor een reiner natuurlijk echt wel flinke maat is haha. Maar echt geweldig dier in de omgang en show arena!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 13:33 



 
Profiel   

@kimvicious, dank maar idd te groot!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 15:30 



 
Profiel   

[ img ]

Zeer gezond, sterke benen en hoeven, top bloedlijnen én N/N op IMM en alle tot op heden gekende PSSM-varianten!
De enige dekhengst tot nu toe die getest op PSSM2, een variant die tegenwoordig toch heel veel voorkomt én heel veel problemen geeft bij de dragers...
Shaggy heeft géén fancy kleurtje, maar is wel een goede, gezonde en werkwillige hengst. NRHA money earner én finalist op alle grote internationale events.
Shaggy heeft geld gewonnen bij elke show waarin hij deelnam, zowel in de Open klasse, als in de rookie, ltd non pro klasses. Hij is bovendien erg braaf en makkelijk in de omgang en nog nooit één dag ziek of kreupel geweest.
De eerste veulens van Shaggy zijn in 2020 geboren en zien er zeer veelbelovend uit. Shaggy draagt waarschijnlijk splash2, gezien hij enorm veel wit vererft uit solid merries, en zijn afstamming uit Katie Gun, maar dit wordt nog dit jaar getest, dus kan ik niet met zekerheid zeggen.
Sperma van topkwaliteit, elke merrie van de eerste keer drachtig!
Enkel diepvriessperma. Levend veulen garantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 11:57 



 
Profiel   

Primeur vanaf 2021!
RS RENOIR OLENA, sorrel tobiano paint horse stallion uit Spat Olena en de producing merrie Bravajackieflash.
"Remy" is NRHA money earner en finalist in de Italiaanse futurity open. Tevens is hij heel makkelijk te rijden, zelfs door een kind, en doet hij het ook heel goed in de Ranch Riding en allround.
We hebben met het idee gespeeld Remy te verkopen wegens teveel paarden, maar omdat hij zooo leuk is, toch besloten hem aan te houden.
Remy staat momenteel in Merelbeke in quarantaine omdat zijn sperma moet getest worden voor internationaal gebruik. Zijn PSSM2,3,4 en X testen zijn in aanvraag.
Zijn eerste dekjaar zal gewerkt worden met een introductieprijs.
Wij kunnen eventueel al merries aannemen op de wachtlijst, in afwachting van de resultaten van de tests. De introductieprijs zal 450€ bedragen. Levend veulen garantie. Vers of diepvriessperma.
PM voor eventueel meer info.[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

edit: foto's zijn gemaakt door de trainer, vandaar het watermerk, maar ik heb toestemming ze te gebruiken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 12:21 



 
Profiel   

Dank Sevke! Ik ga bij voorkeur toch voor een quarter hengst; wat is de hoogte van Shaggy en heb je een goede standfoto en/of filmpjes? Het is zo jammer dat er van die mooie hengsten in BE staan, nu door Corona is het helaas niet mogelijk ze in real life te bekijken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 15:58 



 
Profiel   

Sevke, chapeau, jij bent volgens mij de ENIGE hengstenhouder in NL/BE die de verantwoordelijkheid neemt om op PSSM2 te testen en deze resultaten ook daadwerkelijk vermeldt. De rest verschuilt zich achter rotsmoesjes of houdt zich heel erg stilletjes buiten deze discussie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 17:55 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Dank Sevke! Ik ga bij voorkeur toch voor een quarter hengst; wat is de hoogte van Shaggy en heb je een goede standfoto en/of filmpjes? Het is zo jammer dat er van die mooie hengsten in BE staan, nu door Corona is het helaas niet mogelijk ze in real life te bekijken...

Ik weet niet hoe groot Shaggy precies is. Een normale quarter, rond de 1.50. Geen reus, maar ook geen pony.
pb mij eens je tel nr, ik heb filmpjes die ik kan doorsturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 17:57 



 
Profiel   

Sunny schreef
Sevke, chapeau, jij bent volgens mij de ENIGE hengstenhouder in NL/BE die de verantwoordelijkheid neemt om op PSSM2 te testen en deze resultaten ook daadwerkelijk vermeldt. De rest verschuilt zich achter rotsmoesjes of houdt zich heel erg stilletjes buiten deze discussie.


Tja. Ze weten wel waarom... :$
PSSM2 zit in heel wat bloedlijnen waar massaal mee gefokt is. Een heleboel quarters/paints zijn lijder. Omdat ik een aantal mensen ken die een paard hebben met PSSM2 problemen, heb ik gezien wat voor enorme problemen dat met zich kan meebrengen. Ik wil daar niet aan meewerken om deze vreselijke afwijking nog verder te verspreiden, want als het zo doorgaat is er binnenkort geen enkele gezonde quarter meer te vinden. Ik hoop dan ook dat AQHA ook deze test verplicht maakt, maar gezien de grote verspreiding ervan in vele populaire bloedlijnen, vrees ik dat de lobby daar wel een stokje zal voorsteken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 18:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen