Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hulp bij reined cowhorse hengst keuze.

 
Profiel   

Beste,

Ik ben aan het overwegen om mijn merrie te laten dekken volgend jaar. Maar, dit staat nog niet vast, omdat ze dan ook pas 3 wordt.

Haar vader is een Be Each enterpriseXCutter BillXHollywood Gold
Haar moeder is Haidas Little PepXDocs PrescriptionXJohnny Steel

Nu komt mijn vraag, welke bloedlijnen passen hier mooi bij? (Nuttig, niet enkel gewoon een goede hengst) Mag uit de VS zijn en liefst niet boven de 3000 euro excl. deksprong en andere kosten.
Edit: het is niet makkelijk een 7 panel negatieve hengst te vinden bij deze. Vind ik er eentje, is het vaak herda/n of iets anders. (mijn merrie is negatief getest)

Graag lees ik jullie informatieve meningen.

Mvg
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 14:16 



 
Profiel   

Ik dacht aan RVVR Whiskeyforluke, maar een andere optie zou ook Redandwhiteblue Boon kunnen zijn (deze laatste is wel drager van GBED). Allebei deze hengsten bevinden zich in Europa.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 06:51 



 
Profiel   

Onze Arany GP Mister Dual Jac is heel leuk reining/cutting gefokt.

TAFFYS MISTER PEP (de eerste lifetime goedgekeurde dekhengst BQHA, NRHA Belgium nominated - reining)
MISTER DUAL PEP (million dollar sire NCHA , million dollar sire NRCHA, 500.000 sire NRHA. Volle broer DUAL PEP & DUAL PEPPY. Cutting - reining - working cowhorse)
MISS DUAL DOC (Top NCHA & reined cowhorse producing mare)
PEPPY SAN BADGER (AQHA Hall of Fame, 3 x world champion NCHA Cutting).
MR SAN PEPPY (2 x world champion NCHA+AQHA cutting)
DOCS REMEDY (NCHA money earner - cutting)
DOC BAR (AQHA Hall of Fame, halter - cutting)
LIGHTENING BAR (AQHA racing Hall of Fame)
SUGAR VANDY (NRCHA Hall of Fame

FLASHY RIMA JAC (European reining championships qualifier, NRHA Belgium nominated - reining),
BOGGIES FLASHY JAC (NRHA money earner, leading sire of reining horses- reining )
HOLLYWOOD JAC 86 (NRHA Hall Of Fame, million dollar sire - reining, cutting)
OKIE LEO TAG (Open NRHA Champion, NRHA money earner)
TORIMA (Top NRHA producer mare)



Zelf volledig reining getraind en ook koeienonderdelen gestart (teampenning, ranchsorting, speedpenning, cattlepenning,…) verschillende cutting clinics gedaan. Hij zou echt perfect voor working cowhorse zijn, maar ikzelf durf die manoeuvres niet aan :o :P


7-panel negatief en vooral veulentjes die alom bekend staan om hun geweldige karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 20:26 



 
Profiel   

Hickory Holly Time
Woody Be Tuff
Northern Metallic

Geen uitleg nodig ;) . Zijn minstens 5 panel negatief, meer panels weet ik me zo niet te herinneren of getest is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 14:57 



 
Profiel   

Luominen schreef
Ik dacht aan RVVR Whiskeyforluke, maar een andere optie zou ook Redandwhiteblue Boon kunnen zijn (deze laatste is wel drager van GBED). Allebei deze hengsten bevinden zich in Europa.


RVVR Whiskeyforluke zet ik op mijn lijst. Mijn merrie komt ook van de eigenares van die hengst. Het is niet makkelijk een negatief geteste hengst te vinden tussen die bewezen hengsten, u noemt eentje met GBED zo vind ik er veel, of wel drager HERDA.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 15:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen