Welke hengst bij deze merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BlueDream
Berichten: 1
Geregistreerd: 15-08-23

Welke hengst bij deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 14:07

Hoi, fijn dat je meeleest.
Ik ben trotse eigenaar van een lieve quarter merrie en overweeg met haar te gaan fokken. Ik ben geheel niet thuis in de wereld van de quarters, dus ik hoop hier wat ideeën op te doen voor het fokken van een veulen.

Welke hengst zou jij bij deze merrie kiezen en waarom?



Alvast bedankt voor het meedenken.
Laatst bijgewerkt door Coby op 22-08-23 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd op verzoek van TS.

Swifter
Berichten: 292
Geregistreerd: 09-04-23

Re: Welke hengst bij deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 14:15

Een goede standfoto zegt 1000 keer meer dan papier. Wat wil jij verbeterd zien? Tegen welke punten loop je aan tijdens het rijden?

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 14:22

Ondanks dat je ook naar papier kijkt, is dit echt te weinig informatie.

Heb je goede stand foto's van je merrie? Het is belangrijk om naar haar bouw te kijken. Je kan kijken naar haar ouders, maar dat zegt nog niks over hoe zij is geworden en eruit ziet.

Heb je bewegend beeld? Je kijkt altijd naar de pluspunten, maar ook naar de minpunten. Dat wil niet zeggen dat als je merrie een mindere galop heeft bijv en je zet daar een hengst op met een goede galop dat je ergens in het midden uitkomt.

Hoe is het karakter van de merrie?

Wat zoek je zelf en wat wil je? Wil je een fijn gebruikers paardje of echt voor de sport gaan? Ik vind het discutabel, maar er wordt toch vaak naar gekeken.

In mijn ogen kan elk gezond paard tot een goede niveau mee en rijden de meeste gewone ruiters het er nooit uit wat hun paard kan.
Maar als mensen heel erg gedreven zijn en bij bepaalde trainers rijden, is het soms beter om toch bepaalde type paarden te kiezen.
Daarnaast zegt braaf mij persoonlijk dan ook niks. Mensen oordelen daar graag op, maar hoe ene paard van jongs af aan gehouden en behandeld is, is belangrijker dan men denkt.

Wat is je budget? Heel veel mensen willen ene bepaalde naam op het papier hebben. Puur omdat het interessant staat, want zoals gezegd; veel gezonde paarden kunnen leuk meekomen en zijn vaak beter dan de ruiter.

Wij hebben nu een jaarling van Chic Surprise. Zeer bewust gekozen en ook heel goed gelukt.