Butch is here!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38767
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Butch is here!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:53

Oh leuk man!!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Re: Butch is here!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 16:51

tadaaaaa...
met vlekken op zijn zij

Afbeelding

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:57

Verdomd!! Ja hoor, die is harstikke sabino (of stiekem toch frame?)! Idd wachten tot zijn zomervacht, dan zijn ze met het blote oog waarschijnlijk nog duidelijker te zien voor de foto. Dan nog wat rek door de groei, ff scheren en voila, een officiële overo !
Laatst bijgewerkt door Mac op 07-04-06 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 17:02

Wat gaaaaf! Wat een heerlijk veulen Zijn naam is echt geweldig, en ik zie ook vlekjes

Boelles

Berichten: 5368
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: Boerakker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 17:09

Liefff
Ik zal maar niet vertellen wat ik denk dat het word Heb ik geen verstand van..

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38767
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Butch is here!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:53

Sorry ik zie het niet.... dat is zo moeilijk bij Vossen, juist omdat ze van die lichte haren op de buik en liezen krijgen en ook achter op de bil. Zou de eerste verharing afwachten...

Vind het wel een Snoepie!! En die hoge witte benen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 21:20

Jeetje, wat heeft dit veulen een giga- dikke vacht vergeleken met die uk van mij..........
Ik zie iets wits onderaan de lies, kan dat kloppen??
De aftekening op de benen komt erg sabino over! Lekker moppie hoor!!

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:10

Ik zie de vlekjes net achter waar de singel later komt te liggen.
Zal van de zomer wel duidelijker worden.
Dat blonde veulenpluis zie ik idd ook in de liezen en ellebogen.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38767
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Butch is here!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:18

Ik snap wat jullie bedoelen maar vind het niet wit maar inderdaad pluizig blond veulenhaar....

Bonnigje blijft ons hopelijk verwennen met foto's tot ik volledig overtuigd ben Gein hoor Bonnigje.... ik wil Butch gewoon graag blijven zien!

Hoe is het met onze kanjer? Hij zal wel lekker aan het groeien zijn nu hij in de buitenlucht is verschenen!!

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:21

Ik denk dat er wel iets wit onder zit, maar maar heel smal, waardoor die haren door elkaar gaan lopen. Bij Shane dachten ook veel mensen dat hij misschien wit onder zijn veulenpluis had, maar dat wist ik zeker van niet. Je kunt het nl. heel duidelijk bij de geboorte zien en daarna is die pluiskleur heel egaal ... na ... moeilijk uit te leggen weer. Ik denk iig dat er een paard dunne streepjes onder zitten, net als tussen Lee d'r voorbenen (waarop ze overigens niet kwalificeert, maar wat bomt dat!!!)

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38767
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Butch is here!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:33

Misschien moeilijk uit leggen maar ik snap je wel! We wachten gewoon af! Niet te moeilijk over doen... ja, ik zou een slechte Paint fokker zijn hoor En dan daarbij, vind ik Butch zo gaaf getekend nu al, zonder die streepjes/vlekjes onder de buik... zoals je weet zou dat voor mij al de hoofdprijs zijn

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Butch is here!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 17:13

Ods schreef:
... ja, ik zou een slechte Paint fokker zijn hoor


Of juist niet...
Kwaliteit/gezondheid van paard gaan boven vlekken, in mijn ogen júist bij een goede Paintfokker. Je kunt heel prima vlekken fokken zonder dat dat ten koste gaat van kwaliteit en gezondheid, maar dan ontkom je er niet aan dat het ook af en toe 'mis' gaat met die vlekken... en dan hou je nog steeds een heel goed paard over en dáár ging het tenslotte om toch?

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38767
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Butch is here!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 17:26



Helemaal mee eens Francis!! Wat betreft ons veulen is een vlekkie echt een bonus, zonder is hij/zij net zo kei gaaf! Er is wat mis als je dat niet zo zou vinden!

Ik zou ook nooit Russisch Roulette willen spelen voor een paar vlekken....

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Butch is here!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 17:38

Ods schreef:
Ik zou ook nooit Russisch Roulette willen spelen voor een paar vlekken....

Als-je-blieft niet zeg!!! Vlekken zijn natuurlijk leuk en natuurlijk probéér je als Paintfokker wel vlekken te krijgen. Krijg je ze niet ... hou je er iig een goed paard aan over als je de juiste combi bij elkaar hebt gezocht. Als ik kijk hoeveel lol ik heb met Shaney dan had ik absoluut niet méér plezier van hem gehad als hij een vlekje had gehad. Ook niet op de wedstrijden, want daar valt in NL ook genoeg te showen voor BS's.

Maar goed, off-topic. Ik ben wel gewoon dol op kleurtjes en vlekjes, dus ik ben gewoon heel benieuwd hoe Butch er in zijn zomerkleed uit gaat zien!

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38767
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Butch is here!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:19

Nou treffender had ik het niet kunnen zeggen Mac, je hebt even veel plezier met een Paint zonder vlekken, kan er evenveel liefde van krijgen en aan geven! Ik denk zelfs meer omdat je nooit hoeft te vloeken als ze juist net met die vlek in de mest hebben gelegen

Sorry Bonnigje, je dacht een hoop ohhh's en ahhh's te hebben, zitten wij hier te mutsen over wel of geen vlek....

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Re: Butch is here!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 14:46

hihi... grappige discussie.

Het maakt ook echt niet hoor. Het klinkt als een cliche maar ik ben echt al heel erg blij dat hij zo gezond is en zo lekker noerd hard door de wei aan het rennen is. Daar maakt je hart toch een sprongetje van als je daar tussen staat.... gweldig!

Maar als je een paint fokt dan zijn vlekken natuurlijk wel leuk.....
DUS hier speciaal voor Ods:
Afbeelding

Inderdaad net achter de singel.
Afbeelding

Ik vind hem hartstikke Overo!
Ik denk ook dat we hem zo kunnen registreren, uiteraad wachten we nog een tijdje tot we het wat duidelijker hebben. Tussen zijn billen zijn de witte vlekjes al erg duidelijk aanwijsbaar, als het lukt maak ik daar ook nog wel een fototje van.

Of het Sabino of Frame is ben ik ook erg nieuwschierig naar maar dat laat ik uiteraard testen! Moet het gewoon weten

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:04

Ok, als jij onder die lichte plekjes (want ik vind het nog steeds niet echt wit wat ik zie) roze huid kunt zien, dan zou je idd flink in de buurt komen.. een lang smal streepje is nl. al genoeg, als je maar 1 kant op die 2 inch haalt.
Wat patroon betreft. Frame zou'k gewoon ff testen, maar als ik z'n benen zie zou'k zeggen dat'ie in íeder geval sabino draagt. Misschien dus beiden, dat kan ook heel goed.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Re: Butch is here!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:07

prachtig veulen!

gefeliciteerd!

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38767
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Butch is here!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:10

Nou wat lief dat je speciaal voor mij foto's plaatst ik voel me even stoer

Ik zie helemaal wat je bedoelt en ik vermoede ook dat je die plekken bedoelde.... maar ben ook heel blij dat er nog iemand is die samen met mij twijfelt....

LEUK LEUK LEUK vind ik dit, dat maakt het lekker spannend, lijkt me heerlijk er de hele dag onder te liggen en denken....zal het wel zal het niet!!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:58

Ja, ik zie geen spierwitte haren en die zou je op roze huid dus wel moeten hebben. Dat kán dus aan de foto's liggen, ik zeg dus niet dat het niet zo is, maar aan de hand van wat ik op de foto's zie, twijfel ik of't vlekken zijn ja.
Simpel om dat duidelijk te krijgen, mits het veulen al goed handelbaar is, en da's de haren uit elkaar duwen en kijken of er roze huid onder zit. Dat moet je ook met droog haar wel kunnen zien.

En Ods, ik zou daar juist gék van worden en direct willen weten of't nu wel of niet vlekken zijn... Als ik het zó niet zou kunnen zien zou ik zelf dus idd de tondeuse pakken en dan maar wachten met officiele foto's tot het haar weer was aangegroeid (en dan dus voor de foto nog een keer scheren).

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 23:31

beetje nat maken wil ook wel helpen... maar doe dat nog maar ff niet.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38767
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Butch is here!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 06:52

Hey hallo, ho ho , ik maak ook niemand voor leugenaar uit hoor hier ik twijfel alleen net als jou!

Nou nee hoor, dat gaat me echt te ver, ik ga zo'n klein menneke niet een 'trauma' bezorgen omdat ik me niet in kan houden. Je veranderd er toch niets aan of je het nu weet of over een paar dagen/weken. En al mijn foto's zouden dan van een prachtig veulentje zijn met een paar kale plekken.... nee, gewoon lekker met je buik in het gras dromen terwijl je zo'n prachtig veultje voor je hebt huppelen.... pfff wat ben ik weer romantisch op de vroege ochtend

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:32

Ik weet nog met eentje van Justine, daar leek het net zoals bij Butch, die bleek ook een mooie witte vlek met heel veel roaning eromheen te hebben. Was ook haast niet te zien als veulen en als jaarling zo overduidelijk PAINT!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Butch is here!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:28

Ods schreef:
Hey hallo, ho ho , ik maak ook niemand voor leugenaar uit hoor hier ik twijfel alleen net als jou!


Dat dacht volgens mij ook niemand hoor.. ík in ieder geval niet. Wil alleen maar zeggen dat ik het ook niet echt kan zien, dus niet zal zeggen dat het géén vlekken zijn. Hoop zelfs voor je dat het wél zo is.

Nou, dan maar véél borstelen en hopen op warm weer zodat'ie snel door z'n babydons heen is. Ik zal blijven duimen!

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38767
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Butch is here!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:39

LOL Francis ik was je aan het dollen, je had het wel door hoop ik?

En Hij is niet van mij, ik hoop voor Bonnigje dat ze zelf wel gelijk heeft... En zij mag ook al het borstelwerk doen