Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Eagle of Delight

 
Profiel   

Hallo ,

Ik ben op zoek naar mensen die mijn paard gekent hebben of familie van hem.
Wil graag wat meer over hem te weten komen.
Zijn fokker is J.Vlieger, maar op zijn papier heeft zijn vader (denk ik) getekent voor het overschrijven.
Ik zag wat oude topics van 2005 over familie van Eagle.
Zijn vader is Ima Tracy Fox en zijn moeder Miss patty Sur.
Heb ook nog een naam van zijn vorige eigenaar maar die zal ik hier niet zetten.
Ik heb hem gekocht via Wendy van Osch en ik kan via haar ook wel aan info komen maar
wil graag zo ook meer te weten te komen.
Wil nog graag de vorige eigenaren bellen om te vertellen hoe het nu gaat. maar het komt er nog niet van.

p.s zoek nog een bijrijder voor 2 dagen en tips voor clinics in de buurt van Rotterdam eo
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-08 18:27 



 
Profiel   

Ik heb je pb gestuurd

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-08 22:41 



 
Profiel   

Ik heb een halfbroer van jou paard, Jae. In mijn porfiel staan heel veel foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-08 09:27 



 
Profiel   

Voor iedereen die gereageerd heeft op mijn oproep Knipoog .
Ben heel blij dat ik nu meer weet over Eagle zijn achtergrond.
Ook leuk om familie van hem te zien.Kan het zijn dat ik Jae op een westrijd heb gezien in
Gouda paar maanden terug ? Jij en hij komen mij bekent voor.

Even een verhaal over mijn ervaring met Eagle tot nu toe.
Hij is superbraaf en heeft geduld met mij (als beginnde westernruiter).
Ik heb hem nu dus 3mnd en hij is erg veranderd ten goede in die tijd. banketstaaf om te zeggen maar hij was veel te mager toen ik hem kreeg. ik schrik nu gewoon van de doffe vacht en zijn doffe uitdrukking in zijn ogen die ik zie op de foto's van het begin.
Hij is nu dikker, heeft al meer bespiering en gaat steeds beter lopen(dit deed hij natuurlijk bij wendy wel)
Het is vind ik geen echt super lekker zittend paard Haha! zoals andere Quarters ,maar daar wen je aan.
De laatste 4 mnd voordat ik hem kreeg is er meer reining met hem gedaan, maar ik merk goed dat dit niet zijn ding is.
De trailoefeningen die ik kan doen bij ons op de manege vind hij leuk om te doen. Het pleasure rijden moet ik nog leren dus dat is gewoon oefenen en oefenen.
Hij liep vreselijk op zijn voorhand in het begin waardoor hij in de galop soms haast op zijn ...ging.
Wat ik apart vind is dat jullie allemaal zeggen dat hij bomproof is. Hier en ook toen bij wendy (eenmaal stuk naar buiten gegaan) is hij best een tut met buitenrijden.
Hij schrok b.v van een groep kids in groene kleding. Hup omdraaien op zijn achterbenen en weg willen.
Of hij schrikt erg makkelijk van boskabouters haha. DIt komt ook natuurlijk omdat ik nog wat gespannen ben.
Maar ook bij andere heeft hij dit gedaan. Met de pony van mijn zus erbij gaat het beter en dit gaan we voorlopig zo oefenen. Want ik wil juist veel buitenrijden met hem.
Verder vind hij de rechtergalop moeilijk, hij duwt mij helemaal links het zadel in en lijkt vierkant de cirkel in te willen.
Ik heb hem naturlijk nog maar kort en echt veel les heb ik nog niet gehad.(lastig te vinden op lokatie) maar toch zijn we al veel vooruit gegaan.
Ik hoop ook snel naar clinics te kunnen met hem.
O'ja en hij is liever lui dan moe Haha! Enige tips om hem voorwaartser te krijgen zijn welkom.
Ik ben heel blij met hem, want dankzij hem durf ik weer paard te rijden, zelf als hij geschrokken is durf ik er nog op.
Onze band moet nog sterker worden en dan hoop ik ook zijn bomproof te vinden.
Als alles gaat zoals ik wil hoop ik ooit op naar wedstrijden te gaan met hem.
Heel leuk om te lezen dat hij voltigepaard is geweest, dit had ik echt niet achter hem gezocht.
Tips over rijden hoor ik graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-08 17:32 



 
Profiel   

leuk dat je meer info heb over zijn achtergrond!
succes met hem verder, klinkt goed allemaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-08 18:30 



 
Profiel   

@eagle nee ben nog nooit met 'm in Gouda geweest, maar ik rijd wel veel wedstrijden en ook op bokt zie je ons regelmatig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-08 19:11 



 
Profiel   

Ik heb Tracy goed gekend. Hij was van J.Vlieger. Hij heeft hem in Duitsland laten trainen en hij heeft hem zelf verder afgetraind in Nederland(toen Puszta Ranch in Zeijen)
Ik vond het een geweldig hengst. Mooi en wat mij toen opviel was zijn enorm getrainde bilspieren.
Het paard was erg goed!!

Jaren lang heeft J. Vlieger er op gereden, maar na zijn noodlottig ongeluk van zijn vader A. Vlieger Tracy verkocht.

Heb je een foto van jouw paard...ben wel erg nieuwsgierig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-08 11:13 



 
Profiel   

@cincydegroot; Heb jij Eagle ook gekend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-08 15:04 



 
Profiel   

Ik moet nog een online fotoalbum openen.
Dan kan ik wat foto's plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-08 18:31 



 
Profiel   

Ik herken Eagle niet als liever lui dan moe , hij was altijd een zeer werkwillig en hardwerkend paard . Heerlijk om met hem een buitenrit te maken . Ik heb 'm nu natuurlijk alweer een jaar of 4 niet gezien .

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-08 15:12 



 
Profiel   

azile schreef
Ik herken Eagle niet als liever lui dan moe , hij was altijd een zeer werkwillig en hardwerkend paard . Heerlijk om met hem een buitenrit te maken . Ik heb 'm nu natuurlijk alweer een jaar of 4 niet gezien .


ouder geworden? Knipoog Hij wil zeker wel wat doen, maar zijn tempo mag gewoon wat hoger.
Ik weet ook niet hoeveel er echt met hem gereden is in de tijd voor mij.
Bij Wendy zal hij denk ik 3 a 4 x p/w een half uurtje gereden zijn.
Plus dat het ook nog aan mij ligt als beginnende westernruiter want als een vriend hem
rijd met veel ervaring laat hij al meer zien.
Maar we gaan vooruit vandaag onze 1ste echte buitenrit gemaakt samen en zonder schrikken Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-08 15:09 



 
Profiel   

Ik ken Tracy erg goed, maar Patty Sur nauwelijks en eagle ken ik ook niet goed. Ik ben rond die eriode weg gegaan bij de Puszta en het paarden leven was toen eigenlijk voorbij.
Ik vraag me vaak af waar sommige paarden gebleven zijn. Bijna alle paarden zijn verkocht door de nieuwe eigenaren.
Daarom vind ik deze site ook zo leuk want ik lees nu regelmatig dat eigenaren van de paarden hier schrijven en dat de paarden dus een nieuwe thuis hebben gevonden.

Ben wel heel benieuwd naar de foto's van eagle!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-08 09:28 



 
Profiel   

Hoi,

Zou iemand mij misschien foto’s kunnen sturen van Eagle?

Groetjes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 13:36 



 
Profiel   

Toegang vragen tot de FB groep Puzsta daar heeft hij tenslotte zijn halve leven gelopen. Weet in ieder geval 1 foto dat Lars erop zit. Die heeft hem heel veel als voor op paard op buitenritten gebruikt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 10:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen