Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Door de bomen... Stroomklok

 
Profiel   

Over twee weken komen onze pony's aan huis, en in de wei. We hebben zo'n 1,5 km draad om de wei, in drie lagen, maar nog geen stroomklok.
Er blijkt een enorm aanbod in stroomklokken, maar wat is nu een geschikte? We willen er het liefst een op zonne-energie. Zou de Gallagher S40 een geschikte zijn voor ons?
Er komen 2 pony's in de wei te staan, een C en een Shet.
Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 22:10 



 
Profiel   

Zonne-energie in de winter is te weinig om je accu geladen te houden (en de kou kost ook capaciteit). Tussen november en maart zal je regelmatig thuis moeten bijladen om stroom te houden. Dat maakt een los systeem waarbij de accu gewisseld en thuis geladen kan worden practisch en eigenlijk gewoon noodzakelijk.
Bij het kiezen van een stroomklok wil je kijken naar hoeveel meters draad totaal de klok aankan en wat de klap in Joules (J) is die de klok geeft. Hoewel advies voor paarden vaak 0.25-0.3J is, is meer klap meer respect en dus blijft je omheining en je dieren langer heel. Ik heb op een oppervlak van zo'n 0.4ha nu 1.2J klap staan en daar blijft alles keurig achter en vanaf. I.v.m. de schapen (fijne hulp bij weidebeheer en vermindering maag/darm wormen) kan ik niet hoger gaan, maar met dit oppervlak is dat ook niet nodig.

Ik heb losse componenten gekocht ivm verschillen in levensduur en lagere totale kosten. Ook ivm lage opbrengst van een paneel in de winter zit je al rap aan de 70-80w en dan ben je bij Gallagher gewoon idioot veel geld kwijt (als ze die maat al hebben). Linkje ben ik even kwijt, maar kijk naar zonnepanelen voor bv boot of camper. Je hebt eigenlijk niet veel meer nodig dan een paneel + laadregelaar !! (niet zonder werken, laadregelaar is essentieel voor veiligheid, werking en levensduur klok en accu), wat kabels en semi-tractie accu(kan beter tegen ontladen dan gewone autoaccu) en je stroomklok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 13:30 



 
Profiel   

Kijk anders eens op www.solarfence.nl Ze hebben goede panelen die een stukje goeiekoper zijn dan die van Gallagher. Ook een Gallagher apparaat kun je bij hem koper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 15:50 



 
Profiel   

Waarom gaat je voorkeur uit naar zonne-energie? Ivm de bezwaren die tamary al noemde zou ik voor eentje op het lichtnet gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 15:54 



 
Profiel   

Hangt er net van af waar die klok komt te hangen, ik kan bv niet anders ivm geen stroom. Maar er zijn er ook zat die zowel 12V accu als 220V netstroom kunnen hebben. En stroombron is niet de belangrijkste factor in welke je kiest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 16:01 



 
Profiel   

tamary schreef
Hangt er net van af waar die klok komt te hangen, ik kan bv niet anders ivm geen stroom. Maar er zijn er ook zat die zowel 12V accu als 220V netstroom kunnen hebben. En stroombron is niet de belangrijkste factor in welke je kiest.

En jij hebt ze ook thuis staan? Kun je dan niet gewoon een draad doortrekken dan? Maar als je het zo fijn werkbaar hebt voor jezelf is dat ook prima natuurlijk, zelf vind ik het wel prettig dat ik niets hoef te wisselen of in de gaten hoef te houden of een accu nog niet leeg is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 16:08 



 
Profiel   

Nee, dorp verder op. Geen stroom en geen water. Nadelen weet ik dus, maar optie pensionstal past mij niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 16:13 



 
Profiel   

tamary schreef
Nee, dorp verder op. Geen stroom en geen water. Nadelen weet ik dus, maar optie pensionstal past mij niet.

Okee, maar bij TS komen ze wel aan huis, daarom ga ik ervan uit dat het bij haar wel kan en raadde ik er dus eentje op het lichtnet aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 16:16 



 
Profiel   

Als je 220V hebt zou ik ook niet twijfelen en gewoon een krachtig 220V stroomapparaat kopen.
Geen gedoe met accu's en het toestel zelf gaat héél lang mee.
Wij gebruiken een toestel dat hier al hing toen we het huis kochten. Is toch wel al 16 jaar gelden en zelfs toen zag het er niet echt nieuw uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 16:26 



 
Profiel   

Als je de mogelijkheden hebt om ze op het lichtnet aan te sluiten zou ik altijd kiezen voor een stroomklok op het lichtnet, mede ook vanwege de nadelen die Tamary noemt voor klokken op zonne-energie.
Afhankelijk van hoeveel draad/begroeiing enzo is het ene apparaat meer geschikt dan het andere. Ik heb de Gallagher m 550 dacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 19:12 



 
Profiel   

De M 550 is een fijn apparaat maar voor deze situatie mag het best een wat lichter apparaat zijn. TS heeft geen lichtnet dus daarom is dit apparaat ook geen optie. Een goed apparaat uit de B-serie gecombineerd met een optima yellowtop accu een een goed zonnepanaal van solarfence lijkt mij in deze situatie de beste oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 19:27 



 
Profiel   

juliomariner schreef
De M 550 is een fijn apparaat maar voor deze situatie mag het best een wat lichter apparaat zijn. TS heeft geen lichtnet dus daarom is dit apparaat ook geen optie. Een goed apparaat uit de B-serie gecombineerd met een optima yellowtop accu een een goed zonnepanaal van solarfence lijkt mij in deze situatie de beste oplossing.

Dat schrijft ze niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 21:32 



 
Profiel   

juliomariner schreef
De M 550 is een fijn apparaat maar voor deze situatie mag het best een wat lichter apparaat zijn. TS heeft geen lichtnet dus daarom is dit apparaat ook geen optie. Een goed apparaat uit de B-serie gecombineerd met een optima yellowtop accu een een goed zonnepanaal van solarfence lijkt mij in deze situatie de beste oplossing.

Als ze aan huis staan waarom is lichtnet dan geen optie? Neem aan dat ze in huis stroom hebben toch? Bij mij was het een kwestie van even een stroomkabel doortrekken en hoppa, stroomklok no problemo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 22:15 



 
Profiel   

Zeker. Heel fijn apparaat maar beetje overkill voor wat TS er aan wil hangen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 22:48 



 
Profiel   

Wij hebben inderdaad gewoon stroom dus een stroomklok op het lichtnet is geen probleem. Een flinke klap stroom lijkt me voor de shet ook best oké,we hebben ook relatief veel draad. De vorige eigenaar had er naast paarden ook schapen lopen.
We gaan eerst kijken naar de m 550, bedankt alvast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 08:15 



 
Profiel   

juliomariner schreef
Zeker. Heel fijn apparaat maar beetje overkill voor wat TS er aan wil hangen

Ik zeg toch ook dat het afhankelijk is van hoeveel draad je hebt en hoeveel begroeiing er tegen zit? Dat de M550 voor mij het perfecte apparaat is, hoeft dat voor TS niet ook het perfecte apparaat te maken. Wel ben ik heel tevreden van dat ding, dus kan ze misschien naar een apparaat uit dezelfde serie kijken dat bij haar noden past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 13:55 



 
Profiel   

Voor een gemiddelde paardenbedrijf/paardenhouder is de M550 het perfecte apparaat. Niet voor niets het meest verkochte apparaat bij ons.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 14:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen