Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 54 van de 130 [ 3230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 130  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

 
Profiel   

extra palen in het land zetten met netten er aan?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 20:46 



 
Profiel   

kusvoorjou schreef
Hebben jullie tips hoe hooi te voeren in het land? We hebben alleen palen met draad omheining dus daar kunnen we geen netten of iets aan vast maken. Had van die mooie grote witte bakken waar ik het in deed maar die bakken word ook mee gespeeld, en in gestampt wat een hels lawaai maakt!

Hooiruif kopen of zelf maken?

Extra palen in de grond steken kan ook inderdaad, dan kun je misschien ook kiezen voor dikkere balken zodat ze echt stevig staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 20:58 



 
Profiel   

Ik heb netten aan mijn stal hangen voor als het nat is buiten. En palen in de wei geslagen waar netten tussen hangen. Je kunt ook bakken gebruiken of traktorbanden

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 21:08 



 
Profiel   

Ik zou inderdaad extra palen plaatsen en daar je net aan hangen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 01:31 



 
Profiel   

een IBC tank halveren die krijgen ze wel een beetje verplaatst, maar echt spelen gaat niet lukken. Zo een als ik heb:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 14:16 



 
Profiel   

Waar heb jij dat hooinet vandaan Mer? Zoiets zoek ik nog. Wij hebben ook van die ibc bakken .Vind die handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 15:16 



 
Profiel   

Dat is zo'n XXL net van de EppleJeck, er past perfect zo'n midi baal in. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 15:51 



 
Profiel   

Ohh bedankt,eens even naar kijken dan

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 17:14 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties! Ik ga 2 palen de grond in slaan en daar een net van 160 x 100 tussen maken. Ik zat te denken aan palen van 2 meter. Hoe ver zouden die dan de grond in moeten?

Wilde totaal 2 voer plaatsen maken. Dus 2 netten en 4 palen. Een eind uit elkaar..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 13:24 



 
Profiel   

80 cm moet wel genoeg zijn. De zwakste plek blijft toch waar de paal net in de grond zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 13:41 



 
Profiel   

Ik heb mijn paard op een weide staan dicht bij mijn huis

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 15:08 



 
Profiel   

DubbelDun schreef
80 cm moet wel genoeg zijn. De zwakste plek blijft toch waar de paal net in de grond zit.


Daar zat ik ook aan te denken, 80 cm. Dus dan heb je nog 1,60 over ongeveer. Nog best hoog of niet? Dat daar het net tussen komt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 15:17 



 
Profiel   

[ img ]

Dit idee ga ik over nemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 15:17 



 
Profiel   

Het net moet ong 10 cm van de grond hangen + dan nog de hoogte van het net. Ik neem aan dat 1.60 de lengte is en 1 mtr de hoogte. Dan is 1,20 boven de gronbd voor een paal meer dan genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 15:48 



 
Profiel   

Oké, aan zoiets zat ik idd te denken. Wilde een pak hooi (klein pakje) per net er in doen, dus het net zou vast iets door gaan hangen. Dus daarom het net geen 10 cm vde grond maar 20 zat ik aan te denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 16:16 



 
Profiel   

Is ook goed, maar niet zo dat het bijv. 50 cm van de grond af komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 16:58 



 
Profiel   

Jaa precies! Ik ga er donderdag mee aan de slag, als het af is zou ik hier even wat foto’s plaatsen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 17:08 



 
Profiel   

Kusvoorjou, zo iets bedoelde ik inderdaad, ziet er goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 23:55 



 
Profiel   

Ik kom nu zo.n 3 maanden niet bij de paarden, ik mis ze heel erg. Mijn herstel duurt erg lang, maar vorige week stond de shetlander opeens in de achter tuin.Mijn dochter ging wandelen, ik heb gelukkig veel hulp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 13:53 



 
Profiel   

Even een vraag: een van mijn kruiwagens heeft het begeven... Nu dus aan het oriënteren op een nieuwe. Zijn er mensen met tips welke wel en absoluut niet? Kruiwagen die het begeven heeft was een krijgertje en zo oud dat het merk onvindbaar is;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 16:07 



 
Profiel   

Jeetje Marleen_usar, snap dat je ze mist! Verloopt je herstel wel oke? Lief dat je dochter even met de Shet naar huis kwam :)

MvBeek, als geld geen rol speelt zou ik gaan voor een van RVS met kunststof bak, 160 of meer liter met 2 (anti lek) banden die je ook op grote stallen en boerderijen ziet.
Lekker makkelijk te sturen, zijn super sterk, degelijk en kan een hoop in.
Kost wel rond de 200+ euro als je een echt goede wil; https://www.kruiwagenonline.nl/landbouw ... pro-1.html

Als je het niet zo gek wil maken kun je ook gewoon een simpele kopen natuurlijk.
Ik heb zelf een roze ( :D ) Fort van de Welkoop voor ik meen 80 euro destijds. Nu wel een lekke band door alle bramen hier waar ik doorheen cross -O- (anti lekbanden waren voor mij dus een beter idee geweest) maar na 2 jaar mag dat wel een keer.
Ben er verder wel zuinig op, spoel de bak uit na gebruik en hij heeft hier sowieso niet erg veel te lijden; Beetje ruwvoer heen en weer rijden, 1 bak mest per dag en in de zomer sleep ik er water mee rond.

Ik zou kijken naar hoeveel en hoe zwaar je de kruiwagen belast en aan de hand daarvan je keuze maken.


Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 27-01-20 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 16:55 



 
Profiel   

Kan je al zeggen, deze raad ik af.
Gewichtverdeling is gewoon prut bij deze soort. Heb zelf ervaren dat wanneer je deze vol doet het meeste gewicht vooraan komt en je dus echt moeite moet doen om de kruiwagen recht te houden. Bij mij is die dus eens omgekiept op weg naar de mesthoop.

[ img ]

Zou dus kijken naar een kruiwagen die qua gewichtverdeling centraal is. Zelf werk ik het liefst met een gewone kruiwagen. Met mijn 2 paarden 24/7 weidegang heb ik per dag 2 kruiwagens mest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 17:16 



 
Profiel   

Ik heb deze voor de waterzak. Fijn lichtgewicht, maar minder stabiel als hij zwaar beladen is. https://www.kuipersagrishop.nl/kruiwage ... DqEALw_wcB

En zoiets voor de mest.
https://www.wielenzaak.nl/bouwkruiwagen ... 1_EALw_wcB

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 17:32 



 
Profiel   

Ik had al normaal moeten kunnen lopen helaas is dat niet het geval. Dus het duurt nog wel even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 17:33 



 
Profiel   

BarbaLala schreef
MvBeek, als geld geen rol speelt zou ik gaan voor een van RVS met kunststof bak, 160 of meer liter met 2 (anti lek) banden die je ook op grote stallen en boerderijen ziet.
Lekker makkelijk te sturen, zijn super sterk, degelijk en kan een hoop in.
Kost wel rond de 200+ euro als je een echt goede wil; https://www.kruiwagenonline.nl/landbouw ... pro-1.html
.

Ik heb deze,ik vind hem ideaal heb hem al zolang ,dat ik niet eens meer weet waarneer we hem gekocht hebben. Kreeg hem zelf van uit mijn rolstoel nog verplaatst.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-20 00:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 54 van de 130 [ 3230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 130  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen