[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:21

AlphaDaemon schreef:
Het maakt toch ook niet uit of je echt een PP hebt volgens alle regeltjes of dat je er een eigen invulling aan hebt gegeven? Ik vind dat altijd zo jammer dat mensen dan op de vingers worden getikt omdat het niet precies aan het beeld wat men heeft voldoet en daardoor minder mensen iets willen posten. Ik vind het heerlijk om hier inspiratie op te doen voor mijn paradijsje wat hopelijk ooit komt en lees dan het liefste zo veel mogelijk diverse ideeën.


Mee eens.

Ik heb een géén PP. Maar veel van de gedachten er achter neem ik wel mee hier thuis.
Mijn paarden doen het namelijk heel fijn op gras (niet te dik, mag ze zelfs bijvoeren) en onze grond is jaar rond begaanbaar. Dus de noodzaak om flinke stukken gras op te offeren is er veel minder.
Maar ik wil ze ook niet (in de nacht) op een saaie paddock hebben staan dus neem zaken als water, eten, schuilen, rollen/liggen en uitzicht gescheiden houden wel mee om er voor te zorgen dat ze zo veel mogelijk zelf blijven bewegen.
Dus doe toch altijd weer leuke ideeën op in zo'n topic.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:55

Henkje schreef:
Hallo!
Ik lees al een tijd mee om ideeën op te doen.
We hebben 9600 m2 land kunnen kopen tegenover ons huis!
Er is een deel verhard en er staat een soort van schuilhok. Deze moet nog een stuk opgehoogd worden. Land ligt wat lager en er staat nu vooral brandnetels en distels. Perceel wordt omringd door vooral wilgen. We kunnen helaas niet helemaal los omdat het natuurgebied is, maar een track mag wel gewoon.


Zo leuk voor jullie!! Kom graag een keer kijken :D

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:40

Henkje schreef:
Hallo!
Ik lees al een tijd mee om ideeën op te doen.
We hebben 9600 m2 land kunnen kopen tegenover ons huis!
Er is een deel verhard en er staat een soort van schuilhok. Deze moet nog een stuk opgehoogd worden. Land ligt wat lager en er staat nu vooral brandnetels en distels. Perceel wordt omringd door vooral wilgen. We kunnen helaas niet helemaal los omdat het natuurgebied is, maar een track mag wel gewoon.



Ik zou de track langs de wilgen maken zodat ze daar altijd van kunnen snoepen. Dat scheelt je een hoop knotten

Henkje

Berichten: 1455
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: Wyler (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:13

belle_boef schreef:
Henkje schreef:
Hallo!
Ik lees al een tijd mee om ideeën op te doen.
We hebben 9600 m2 land kunnen kopen tegenover ons huis!
Er is een deel verhard en er staat een soort van schuilhok. Deze moet nog een stuk opgehoogd worden. Land ligt wat lager en er staat nu vooral brandnetels en distels. Perceel wordt omringd door vooral wilgen. We kunnen helaas niet helemaal los omdat het natuurgebied is, maar een track mag wel gewoon.



Ik zou de track langs de wilgen maken zodat ze daar altijd van kunnen snoepen. Dat scheelt je een hoop knotten


Ja gaan we doen! Het stuk is 300 meter en 45 op het smalste stuk. Dat wordt een mooie lange renbaan!
@Marjan, dank! Altijd welkom!

HorsePassion
Berichten: 974
Geregistreerd: 21-03-20

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 10:52

Sorry dat ik hier binnen val :o
Maar ik ben met een beetje spoed op zoek naar een fijne plek voor mijn oude merrie. Heeft iemand van jullie toevallig een plekje vrij? Of weet iemand iets? Ik zoek iets in Noord Oost Drenthe of Zuid-Oost Groningen.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 12:28

Om wat voor paard gaat het? En wat zoek je? Ik woon in die omgeving

HorsePassion
Berichten: 974
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 14:34

Caily schreef:
Om wat voor paard gaat het? En wat zoek je? Ik woon in die omgeving

Je hebt PB

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 07:09

Ik haak ook even aan. Ik ga binnenkort van start met mijn stukje van ongeveer 4000 m2. Omdat ik het goed wou aanpakken heb ik een landschapsarchitect laten komen om samen met mij even te bekijken hoe of wat.
Ik heb er alvast heel erg veel zin in. Ik baal er soms van dat het zo’n klein stukje is. Maar het is in onze regio zo goed als onvindbaar om een groot stuk weiland te kopen. Als je ze al vindt zijn ze echt schandalig duur. Ik hoop nog steeds van iets te vinden in de zomer om bij te huren zodat de 2 dames nog wat extra gras kunnen bijkrijgen.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:40

Wat leuk dat er zo´n topic is op bokt.

Wie heb je ingehuurd Sunora?

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 23:40

Sunora schreef:
Ik haak ook even aan. Ik ga binnenkort van start met mijn stukje van ongeveer 4000 m2. Omdat ik het goed wou aanpakken heb ik een landschapsarchitect laten komen om samen met mij even te bekijken hoe of wat.
Ik heb er alvast heel erg veel zin in. Ik baal er soms van dat het zo’n klein stukje is. Maar het is in onze regio zo goed als onvindbaar om een groot stuk weiland te kopen. Als je ze al vindt zijn ze echt schandalig duur. Ik hoop nog steeds van iets te vinden in de zomer om bij te huren zodat de 2 dames nog wat extra gras kunnen bijkrijgen.

Ik ga ook aan de slag met zo een klein stukje. Ik heb wel al een paddock en wei, maar de omheining ontbreekt. Mij benieuwen hoe het straks is.

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:22

@Diana_Mabel, ik heb Valentijn Docquier laten komen :o Heel blij mee en dubbel en dik de investering waard!

@Belker, ik ga normaal binnenkort ook starten met het plaatsen van de buitenomheining :j

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:52

Wat leuk Sunora!

Zelfs op een heel klein stukje kun je jezelf goed uitleven hebben mijn kanjers laten zien vandaag.



Er komt volgend jaar nog wel een stukje bij. Maar het totaal blijft inclusief ons huis, de oprit en tuin onder de 2000m2. Meer dan twee paarden wil ik er daarom ook echt niet op.

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 09:19

Oh wat ziet het er daar een leuk plekje uit! Ik hoop ook zo ooit ergens te eindigen :D
Wel een beetje rekening te houden met wat wel en niet mag hier bij ons. Maar we zien wel waar we geraken. Ik begin alleszins ook nog dit najaar met al beplantingen zodat ze toch ook wat anders hebben dan enkel gras om te knabbelen.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:49

Het is ook nog in aanleg. Dus zo iets lukt heel snel. :D

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:49

Sunora schreef:
Ik haak ook even aan. Ik ga binnenkort van start met mijn stukje van ongeveer 4000 m2. Omdat ik het goed wou aanpakken heb ik een landschapsarchitect laten komen om samen met mij even te bekijken hoe of wat.
Ik heb er alvast heel erg veel zin in. Ik baal er soms van dat het zo’n klein stukje is. Maar het is in onze regio zo goed als onvindbaar om een groot stuk weiland te kopen. Als je ze al vindt zijn ze echt schandalig duur. Ik hoop nog steeds van iets te vinden in de zomer om bij te huren zodat de 2 dames nog wat extra gras kunnen bijkrijgen.


Leuk! Ik heb ook een PP op ongeveer 4000m2, wel ook nog een apart stuk land voor een paar uurtjes per dag in de zomermaanden.

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 06:36

Dat hoop ik inderdaad ook te vinden BrittS, zou heel fijn zijn! Maar grond is hier in de buurt echt schaars, helaas...

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:47

Wat leuk, Malenka! Zo'n heuveltje zou ik uiteindelijk ook wel willen.

Voor nu vooral druk met het dagelijks onderhoud. Hooiruif gemonteerd, onkruid trekken, het paadje wordt nat dus daar hebben we extra grond gestort, maar ik wil daar uiteindelijk mijn rubber tegels in hebben. Het gaat allemaal lang niet zo snel als ik zou willen, maar wat is het heerlijk om mee bezig te zijn!

De hooiruif:

Afbeelding
Afbeelding

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:52

Ik moet ook nodig nachtschade trekken... Bij het pad houd ik het netjes bij. Maar op de rest van de kavel zie ik het helaas wel weer verschijnen.

Ik merk dat ze graag eten op de heuvel helemaal niet erg! Mooie training terwijl ze staan te eten.

Bergpony. <3

Afbeelding

Horsier

Berichten: 386
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: Mill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 23:41

Even de nieuwe poel en heuvel showen <3


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding

We hebben er vorige week 70 kuub water in laten pompen.
Ik had wel verwacht dat het water weg zou lopen maar het ging wel heel erg hard.
Binnen 1,5 dag was de poel weer leeg }:0 Beetje jammer.
De dakgoten van de stal komen uit op de poel dus hopelijk slibt het een beetje dicht en blijft er volgend jaar wel water in staan.
Anders moeten we gaan kijken naar klei o.i.d.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:53

Mooi die groene heuvel! De poel is ook wel heel ondiep hè? Als je wil dat hij niet leeg loopt zul je tot onder de grondwaterstand moeten graven. Onze vijver is om die reden ook tot bijna drie meter onder het maaiveld uitgegraven.

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:55

Die heuvel is echt prachtig zeg <3

Onze poel is 1,50 diep en loopt ook nog leeg maar vangt wel heel veel modder op dus voor deze winter prima!

Maartje1990

Berichten: 22282
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 13:00

Gaaf geworden zeg! Had je niet met speciaal iets kunnen bedekken dat het minder snel leeg loopt? Die bokker die op het luchtbed in dorpel dobbert heeft m ook niet mega diep.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:12

Malenka schreef:
Mooi die groene heuvel! De poel is ook wel heel ondiep hè? Als je wil dat hij niet leeg loopt zul je tot onder de grondwaterstand moeten graven. Onze vijver is om die reden ook tot bijna drie meter onder het maaiveld uitgegraven.


Of op leem zitten natuurlijk. Dat is wat mij betreft dan ook gelijk het enige voordeel aan leem wat ik heb kunnen ontdekken.

Het ziet er mooi uit Horsier. Heb je gras op de heuvel gezaaid?

Wij hebben onze vijver leeg gepompt dit weekend. Het was stilstaand water, maar nu hebben we de overloop naar de sloot gemaakt en wilde ik graag met schoon water beginnen.

Onze vijver vult trouwens met regenwater (het grasland ligt op afschot naar de vijver). En dan blijft het vanwege de leem gewoon staan.
Afbeelding

Afbeelding

BeautjeLoves

Berichten: 125
Geregistreerd: 22-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:42

Wauw dit ziet er allemaal zo mooi uit _/-\o_ Ik zou willen dat we dit hier in Zuid-Holland ook wat meer hadden..

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:26

Die loonwerkers zijn maar wat blij met al die paddock paradise paardenhouders. Allemaal extra werk :o