Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:32

censuur op wetenschappelijke onderzoeks artikelen?

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:11

fokfanaat schreef:
censuur op wetenschappelijke onderzoeks artikelen?


Valt het je niet op bijvoorbeeld op Facebook hoe er met kritische berichten wordt omgegaan?

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:19

nee het valt me juist op hoeveel rare ongefundeerde ophitszaken er langs komen, maar nooit iets met wetenschappelijke grondslag

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:22

Fb is met meer dingen érg gekleurd :)
Feit is dat als we het als 'een griepje' waren blijven zien we niet weten hoe we er dan voor hadden gestaan (ik denk véél meer doden).

Ik heb net een paar foto's gemaakt van een natte deken van Jasmijn aan de binnenkant...
Zegt mij genoeg

Afbeelding

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:30

fokfanaat schreef:
nee het valt me juist op hoeveel rare ongefundeerde ophitszaken er langs komen, maar nooit iets met wetenschappelijke grondslag


Ja precies die dommigheid is overal terug te vinden. En dat is zo dom dat je bijna niet anders kan vinden dan dat het idioot dom is. Maar juist die wetenschappelijke artikelen van virologen en artsen over wat de vaccinatie voor je lichaam betekent. Welke veranderingen optreden enzo. Die artikelen zijn er ook, maar krijgen ‘deze inhoud is niet beschikbaar’ of er staan waarschuwingen onder waar je ‘echte’ info over COVID kan vinden. En dat vind ik echt eng.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:32

ok, dat heb ik echt nog nooit gezien

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:39

Elke vaccinatie kan een gevaar voor je lichaam inhouden. Sommige mensen kunnen bijv. slecht tegen bepaalde vulstoffen die gebruikt worden en bij anderen kan het natuurlijk afweersysteem in de stress schieten en zich tegen het lichaam keren. Maar die 0,001% die hiermee te maken krijgen wegen niet op tegen de miljoenen die het er nu beter vanaf brengen dan zonder vaccinatie.
Dat klinkt heel zwart/wit want niemand wil tot die 0,001 behoren natuurlijk en ik wens het ook niemand toe.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:44

Elke keer als ik een kritisch bericht voorbij zie komen (van vrienden op FB en soms ook op whatsapp), ga ik grondig zoeken naar informatie en wetenschappelijke onderzoeken. Ik wil dan zien of ik er een betere uitleg van kan vinden en of het bijvoorbeeld een stuk genuanceerder ligt. Niet omdat ik mijn gelijk wil halen, maar omdat er doorgaans niet veel meer in staat dan een bewering en ik daar weinig mee kan. Misschien overtuigt nieuwe info me en kan ik mijn mening herzien. Hoe interessant zou dat zijn!

In veel gevallen zit er een kern van waarheid in (voor zo ver ik dat kan beoordelen) of is het een bepaalde visie waar je het wel of niet mee eens kunt zijn, maar die wat mij betreft dan een even grote of zelfs grotere gok is dan het huidige beleid. Volgens mij kan je een crisis nooit helemaal goed aanpakken als je weinig weet van het probleem/je vijand of hoe een andere beslissing had uitgepakt. Die glazen bol missen we dan toch...
Als ik dan een uitgebreid stuk lees over het bezwaar dat werd aangekaart in het kritische bericht, vind ik het een acceptabele verklaring en verandert mijn mening vooralsnog niet. Dat betekent niet dat ik geen bezwaren of onzekerheden tegenkom, maar dat de balans nog steeds naar de goede kant doorslaat. Ik ben ook blij dat er soms staat dat bepaalde zaken niet duidelijk zijn. Niets is zonder risico (je kunt je nog vergiftigen met zuiver water, denk ik dan). Geheel zonder kanttekening had ik het ook voor geen cent vertrouwd.

Het lijkt me verstandig dat mensen doen waar ze zich prettig bij voelen, mits dat een ander geen schade berokkent. Jouw vrijheid stopt in principe waar die van een ander begint (in zijn algemeenheid, niet alleen in deze context). En dat klinkt misschien negatief, maar is juist positief.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 18-05-21 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:54

Vooral die laatste 2 zinnen geeft aan wat er straks gaat spelen (of eigenlijk nu al) en dat geldt niet alleen bij Corona; want bijv niemand brengt zijn baby graag naar een opvang als je weet dat er ongevaccineerde kinderen welkom zijn.
Hier is bijv. de Indiase variant nog niet heel actief, terwijl in Engeland vreest men over 14 dagen een nieuwe piek. Die overigens nu als deels zichtbaar is in gebieden waar veel Indiërs wonen (Bolton e.o.).
Niet voor niets is men in Amerika al druk bezig met het vaccineren van jonge kinderen omdat men vreest voor een variant die ook voor kinderen ingrijpender is dan wat die er nu van merken.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:33

Nou ja, mijn moraal van het verhaal is dat ik het geen zwart of wit verhaal vind. Ik krijg van die reclame op de radio in ieder geval een Triumph des Willens gevoel. En daar voel ik me alles behalve comfortabel bij >;)

Edit: ik doel op het propaganda gevoel.

Anyways groen nieuws. Ik heb lava Gruis besteld **\O/**

En kom er net achter dat mijn bio ron blije bijenmengsel een paar planten bevat die giftig zijn. Staat nu op de website in ieder geval. Baal daar een beetje van want het spul begint net op te komen. Met als doel dat het niet erg is als de paarden ervan eten. Zucht. Afbeelding
Vraag me af of ik het eruit ga slopen of niet.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:37

Balen... weet je al welke planten het zijn ??

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:44

Oh wat balen Olympia. Welke planten zouden het zijn? Is het giftig-giftig of giftig als ze er veel van eten, en eten ze het überhaupt? Hondsdraf bijvoorbeeld (heb ik in de wei) is in theorie giftig voor paarden. Mits ze er heel veel van eten, en zo lang ze genoeg te eten krijgen zitten ze er niet aan.

Ik las op FB ook al dat er zoveel pony's bevangen staan. Mijn shet leek wat voorzichtig te lopen van het weekend, dus ze staan hier ook al twee dagen preventief op de paddock.

Ik vind het sowieso gedoe. Ik doe aan strookbegrazing om te voorkomen dat ze allebei te dik worden, maar kort gras is ook weer niet goed natuurlijk. Dillemma's!

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:48

Afbeelding

Deze drie onderdelen. Ze krijgen echt genoeg eten. Maar zo gedragen ze zich niet helaas. En zeker de halve Haflinger eet zo lang er eten is. En dus ben ik bang dat hij niet zo kieskeurig is.

Zouden jullie het eruit halen? Nu het nog kan? Het idee was om de draden een straks voor weg te halen. Nu kunnen ze onder de draden door eten.

Hoefbevangen hoor ik ook veel! De mijne gaan twee uur per dag op de wei. En met 3/4 keer per week bosritten krijg ik het te veel aan vet er nog niet af helaas.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:52

Ik zou ze er uit halen, maar dat is natuurlijk wel afhankelijk hoe groot het stuk is waar het op groeit.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:17

Is ook mijn gevoel, alleen is alles nu nog groen en ondefinieerbaar (grotendeels dan). Dus ik zou dan het hele stuk afvoeren denk ik. Wat ook zonde is.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:18

Hier heeft Bob een stuk groenstrook gesloopt inclusief wilgen. Ik baal echt.

Maar goed, manlief is de bak aan het vlakken dus dat maakt een hoop goed :=

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:32

Hier nu een hele vette bui, dus ik doe even niks buiten :D

rover_
Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:27

Vervelend Olympia, kan je het afzetten zodat je als het straks gegroeid is en duidelijk is welke planten het zijn dan die alleen verwijderen?

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:38

Hier ook een vette bui.
Als het lukt zou ik ze er uit halen. Ik zie vooral phacelia groeien, niet giftig en leuk paars.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:39

De indiase variant is al (geïsoleerd) in europa. Mijn man heeft vorige week 2 patienten opgehaald.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:56

Klopt, op de site van het rivm staan ze vermeld. Maar of het bij de 2 blijft ?? De vluchten werden vrij laat pas gestopt en zelfisolatie is vaak ook een lachertje.

Ik had nog een wandeltje willen doen, maar net weer regen en wat onweer. Boon ziet er ondertussen uit als een varken (rollen in nat zand zonder deken) en mijn laatste wasje kan zo de droger in.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:07

hey ladies zag een item over inslaande bliksem, hebben jullie eigenlijk een bliksemafleider aan je wei hangen? ik heb het nooit eerder gezien bij mijn pensionstallingen maar toen ik mn stroomklok kocht werd het wel ernstig aangeraden

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:09

Nee, heb ik niet. Ik heb zoveel hoge bomen staan dat de bliksem die wel eerder zal raken (hoop ik). Verder heb ik er nooit stroom op staan als het onweert.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:11

Nee heb ik niet, maar als ze onweer voorspellen zet ik hem meestal niet aan.
En op 200 meter staan hoogspanningsmasten, geen idee of dat dichtbij genoeg is.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:00

Ik heb 1x blikseminslag gehad in mijn stroomklok, maar dat was zo'n paddestoel en die moest toch wieberen omdat hij niet sterk genoeg was. Was dus alleen maar handig om dat moment even wezenlijk te maken haha.
Verder nooit iets van bliksemafleiding gehad. Aan huis hadden we bomen genoeg en ook hoogspanningsmasten op zo'n 500 m.