Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Denkspellen paard

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Gisteren heb ik te horen gekregen dat mijn paard een zware pees blessure heeft en minimaal een jaar herstel nodig gaat hebben hiervoor. Nu gaan we dus de eerste maanden eigenlijk nagenoeg niks mogen en mijn paard kennende word ie dan staats gevaarlijk :+ (teveel energie doet iets met je paard ;) ) Nu zit ik te bedenken om dingen of oefeningen te gaan doen waarbij hij wel moet nadenken maar eigenlijk niet tot nauwelijk bij hoeft te bewegen waardoor hij toch wat bezigheden heeft waar die misschien iets rustiger van blijft.

wie o wie heeft er leuke suggesties en dingen die gedaan kunnen worden en die ons door de komenden maanden/jaar heen gaan slepen?

(voor de suggesties komen minder voer heeft geen nut. meneer krijgt alleen maar Hooi en vitamine korrels dus er zal daarin niet geminimaliseerd kunnen worden :D )
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 10:15 



 
Profiel   

Ik heb geen ideeën maar ben ook wel ontzettend benieuwd waar anderen mee komen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 10:30 



 
Profiel   

Als je een beetje handig bent (met je handen of met google), een schuifpuzzel waar je koekjes in kunt verstoppen.
Er zijn ook paarden die kleuren kunnen leren onderscheiden.

Wellicht apporteren in de stal, dus zonder te hoeven lopen een voorwerp op de grond en je paard leren dat op te pakken en aan jou te geven? Dan kun je een woord aan het voorwerp koppelen, meerdere dingen op de grond leggen en een specifiek voorwerp laten apporteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 11:17 



 
Profiel   

Clickertraining! Super leuk. Met een target dat ze kunnen aanwijzen met hun neus bijvoorbeeld. Oneindig veel mogelijkheden, ook met een paard op rust!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 11:23 



 
Profiel   

Dat zijn al goeie opties! Die schuifpuzzel met koekjes vind ik GE-NI-AAL. ga eens kijken of ik daar iets voor kan fabriceren!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 16:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen