Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 339 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

Vanavond al regen?? Ik dacht morgen pas ...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 16:30 



 
Profiel   

:\ ik kijk net dankzij jullie berichtjes naar het weerbericht. Ik had echt geen idee dat de verwachting zo slecht is vanaf morgenavond. Fijn voor de tuin. Maar ik vrees wel een beetje voor wat het met de paddock doet. Ik krijg hem net weer een beetje aan kant en hoopte wat zand en roosters te kunnen gaan leggen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 16:46 



 
Profiel   

Het zijn piekbuien, je moet net de pech hebben dat ie bij jou valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 17:26 



 

Die pech hebben we hier al het hele jaar dus ik ga gewoon van het slechtste uit :+ kan het alleen maar mee vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 17:34 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd hoeveel we hier gaan krijgen. De paddocks is alweer een aardige sahara momenteel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 17:57 



 
Profiel   

Ja hier de grote plassen ook weer weg en begon vandaag ook weer te stoffen.
Maar een hele week regen is ook weer niet nodig.

Nu nog lekker ff buiten zitten en genieten

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 18:47 



 
Profiel   

Ik heb de meiden nog even in de wei gezet en Jasmijn vertrok al meteen naar achteren. Boon nam eerst voor aan nog een paar happen en toen ik 'uitnodigde' kwam er direkt een vrolijke kopschut en vertrok ze ook in galop naar achteren :)
Verder nog even een tafeltje met 2 stoeltjes op het gras gezet en een paar vrolijk bloem/plant-dingen er op gezet.
[ img ]

Je ziet nog net het hek naar de wei... idd dwars door de achtertuin :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 19:07 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Ik heb de meiden nog even in de wei gezet en Jasmijn vertrok al meteen naar achteren. Boon nam eerst voor aan nog een paar happen en toen ik 'uitnodigde' kwam er direkt een vrolijke kopschut en vertrok ze ook in galop naar achteren :)
Verder nog even een tafeltje met 2 stoeltjes op het gras gezet en een paar vrolijk bloem/plant-dingen er op gezet.
[ Afbeelding ]

Je ziet nog net het hek naar de wei... idd dwars door de achtertuin :D


Wat gezellig zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 20:36 



 
Profiel   

Hier zijn ze erg goed opgeschoten, de bak lijkt echt groter dan dat ik dacht :D

De pony's en het paard hebben het goed gedaan, ze geven nergens om gelukkig. Morgen vroeg gaan ze verder, als het goed is zijn ze op tijd voor de regen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 20:42 



 
Profiel   

Prairy, even voor de zekerheid: hooi dat net gemaaid is / van het land komt, moet nog 6 weken afsterven voordat je het kunt voeren.
Wellicht ten overvloede, maar toch :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 21:24 



 
Profiel   

Verkeerde topic. Ben aan het husselen


Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 23-07-21 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 21:28 



 
Profiel   

Hilary schreef
Prairy, even voor de zekerheid: hooi dat net gemaaid is / van het land komt, moet nog 6 weken afsterven voordat je het kunt voeren.
Wellicht ten overvloede, maar toch :o


Ik had zoiets wel eens meegekregen idd, maar fijn dat je het nog even zegt, eerste eigen paard is toch best erg spannend :o Nu is het wel mooi lang en droog hooi. Maar ik heb voldoende (kort en lang) gras staan om te overbruggen, dus ook al zou het kunnen, het is niet nodig. Ik zat wel te denken om eventueel nog wat 2020 baaltjes te halen voor de zekerheid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 21:32 



 
Profiel   

Ik zou wel zorgen voor wat hooi dat je direct kunt voeren. Stel dat je paard niet goed reageert op het gras dan heb je wat achter de hand. Of als je hem om een of andere reden in een klein stukje moet zetten. Je hoopt natuurlijk dat het niet gebeurd maar je weet nooit vantevoren of ze iets op gaan lopen. Een paar baaltjes hooi hebben liggen is dan toch wel heel erg fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 21:48 



 
Profiel   

Als je nu nog aan 2020 hooi kan komen, toen wij net de eerste snee eraf hadden was dat al een lastige opgave, overal was het allemaal al verkocht.

Onze tweede snee heeft 23 (grote) balen opgebracht, dus we zitten dit jaar nu al op een totaal van 63,5 baal van 1,5 ha ongeveer! Met een beetje geluk kunnen we er ook nog een derde snee vanaf halen in september.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 21:56 



 
Profiel   

Ik zat vorig jaar met precies hetzelfde. Heb voor de zekerheid toen nog 30 balen oud hooi gehaald van het jaar ervoor.

Ik hoop dat het hier nog even droog blijft, want het is hier nog steeds open huis :=.

Het zou verder wel weer wat mogen regenen. De paddock en track zijn echt flink stoffig en mijn ene merrie hoest ook weer. Ik denk van het stof?


Gezellig hoekje heb je daar DF. Zoiets zou hier nooit gaan met de wind. Stiekem wel een beetje jaloers op :P

Solleke, gelukkig maar dat hij kwam waarschuwen. En fijn dat het goed is afgelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 22:02 



 
Profiel   

Moet nog even bijlezen. Afgelopen dagen super druk want we gaan vandaag verhuizen.... En gisteravond onder voorbehoud van keuring een nieuw vriendinnetje gekocht. Heel spannend!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 05:27 



 
Profiel   

Leuk Manzano!

Dais, de pollen vliegen momenteel ook vrolijk in de rondte, dat kan ook voor een hoestje zorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 06:33 



 
Profiel   

Spannend Manzano.

Veel hooi is van juni dit jaar .
Wij hebben gepakt op 11 juni, dat had ook een weekje eerder gekund.
Dus die 6 weken is wel bijna.

Ga fijn weer eigen hooi binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 07:13 



 
Profiel   

Bij mij waren de 6 weken vorige week woensdag om *\o/*
Gelukkig maar want ik heb 2x hooi bijgehaald en kon het nu nergens meer vinden van 2020.

Spannend manzano!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 08:11 



 
Profiel   

Bij mij zijn as dinsdag de 6 weken om, maar ga toch vandaag het eerste pak openmaken. Het hooi van vorig jaar was toch te vochtig met het huidige weer: doe nu 2 weken met een midi baal maar kon ze na 5 dagen al weggooien door de broei en schimmel en uit elkaar halen deed niets, werd gewoon wit/grijs ook. Vind het wel spannend die 4 dagen eerder openmaken.

Verder ben ik wat stil sorry, gaat niet helemaal lekker allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 09:07 



 
Profiel   

Over die 4 dagen zou ik mij niet druk maken hoor :)
En :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 09:08 



 
Profiel   

@neetoch: Die 4 dagen zullen idd het verschil niet maken en verder sterkte !!

Jasmijn heeft haar rosbeurt weer gehad, ze blijft veel last van roos en jeuk houden. Maar dankzij het scheren kun je wel lekker rossen :)

De buren zijn een nieuw dak op de stallen aan het maken; de oude platen waren nogal lek ....

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 09:18 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Nou maakt idd niets uit, ik ben gelijk wat vrolijker, wat een prachtig hooi! En dat met mijn eerste helemaal eigen geregeld/land oogst.

In de bak zie je eronder hooi van 2e snede vorig jaar van zelfde land, wat een verschil!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 09:57 



 
Profiel   

Nee toch, sterkte. Fijn dat je eigen hooi zo goed is.

DF, jeuk kan ook door minder functioneren van de lever komen. Of suikergevoelogheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 10:32 



 
Profiel   

@belker: gezien de roos en haartjes die er uit komen hou ik het voorlopig daarop, maar lever en suiker zal ik zeker in de gaten houden.

Ben bezig het zoldertje boven mijn slaapkamer wat op te ruimen. Binnenkort komen daar op het dak ook zonnepanelen en moeten ze er bij om de boel van binnen aan te sluiten. Het staat nu helemaal met kleine meubeltjes die ik door de jaren heen gemaakt heb en ander spul wat je zoal bewaard... ;(
Nadeel is dat je er niet rechtop kunt staan en zodra de zon door komt is het er ook niet meer echt uit te houden.
Er komt iig een hoop op de FB buurt gratis groep en anders gaat het naar de stort.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 11:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 339 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen