Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9404
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 18:09

Hier doen de Spaanse dames ook hysterisch naar elkaar, maar ze doen verder niet gek. Lissy doet het meest hysterisch als Elevada weg gaat. Andersom wordt er eerder opgegeven :=
Als ze hier met z’n tweeën waren, was het wel een probleem geweest denk ik

DuoPenotti

Berichten: 29869
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 18:20

Los in de wei kan ik ze hier ook niet achterlaten.
In stal wel. De ruin blijft rustig. maar hinnikt wel als de merrie terug is dus stiekem heeft deze binnen vetter haar wel gemist.

De merrie hinnikt en draait rondjes. Eerst continue.
Maar met rustig opbouwen is dat toch wel veel verbeterd.
Met camera heb ik ook gezien dat het ergste draaien is als de ruin weer op gehoor afstand is.
Merrie zelf is wel braaf als je daar mee bezig bent.

Overigens deed ze ook zo toen ik er nog 3 had.
Van haar mag er niet 1 weg.

Nu dat jou paarden hier nog vreemd zijn vind ik het gedrag niet raar.
Op deze plek hebben ze zo toch steun aan elkaar. Ook al leek die eerste dat niet nodig te hebben toen hij alleen was. Het blijven toch kuddedieren. Ik denk ook niet dat dit nu ineens voorbij is.

Karin_deB

Berichten: 8269
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 18:46

Heb je een stal waar je er een in kan zetten Prairy?
Toen ik ze net aan huis had (toen ik er ook 2 had) moest ik mijn merrie in stal zetten als we weg gingen met de shet.
Ze was dan wel onrustig en roeperig maar brak de toko niet af.
Inmiddels kan ze gewoon in de paddock/wei blijven en is dan niet meer continue onrustig maar eet zelfs tussendoor.

Vandaag de ruin alleen in de wei gelaten toen we met beide merries op stap gingen.
Flink hoog gegil (heel mannelijk :') ) en wat onrust maar niet continue.

Wel heftig als hij door de draad knalt, kan gevaarlijke situaties opleveren.

Karin_deB

Berichten: 8269
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 18:47

biancaaaa schreef:
Hier ook blinde paniek als er een uit zicht is. Ook 2 heren.

Laatst was het zelf paniek omdat de jaarling op een stukje track (een rondje met in het midden wildbloemen) achter de bloemen stond, en mijn ruin hem niet kon zien. Resultaat was redelijk hilarisch… mijn zwarte in paniek de track op, roepend om zijn vriend die vervolgens heel braaf de andere kant op liep. Zo hebben ze 5 min elkaar “lopen zoeken”.

De kleine is wat relaxter. Ik kan de zwarte longeren zolang hij een beetje in het zicht blijft. Maar in de winter wordt de kleine gecastreerd en ik heb nu al besloten dat ze samen uit “logeren” gaan :+


Hier moet ik stiekem heel hard om lachen :') _O-
Paarden zijn soms ook maar simpele zielen he.

Prairy
Berichten: 9135
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 18:49

Degene die ik al had, was wat heen en weer aan het rennen en hinneken toen ik met de nieuwste even alleen weg ging om te kijken wat er gebeurde. Dat vind ik prima en begrijpelijk.

Maar als een halve idioot ram door de draad heen rennen omdat je maatje (in het zicht) 5-10 meter verder is, weet ik niet of ik dat zie zitten om die dan te houden. Te zien aan zijn benen was het namelijk ook niet de eerste keer dat hij door de draad is gegaan. We kijken het nog even aan, maar anders gaat hij terug. Ik heb niet voor niets een proefperiode :)

Ik heb hier ook geen stal om hem in op te sluiten, alleen een schuilstal zonder voorkant. De buiten omheining is volledig gaas hekwerk gelukkig, daar stopte hij wel voor.

Symke
Berichten: 818
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 18:49

Robijntjah schreef:
Een oude buikflap van een voormalige eczeemdeken. Echt een aanrader.



Hoe / waaraan maak je die vast?
Heb je een foto?

Hier ook eentje die hysterisch doet bij insecten,vooral bij van het erf af. Dan is ze al wat gespannen en trekt die insecten erbij echt niet
( En ik ook niet dus....)

Lynn_Nikita

Berichten: 25508
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 19:21

Jammer dat die terug zou moeten hierom, vind het een vrij "normale" reactie van een paard wat net verhuisd is, steun bij een vriendje heeft en dat die dan weggaat. Zoiets zou ik opbouwen en desnoods in de stal zetten of een 3e erbij

Bedankt voor de foto van het zeil!

Net het bos ingegaan met de buurvrouw ( met haar muildier, zo grappig die oren van dat dier en dat eigenwijze karakter!) en ineens vrij veel dazen t.o.v. vorige week maar nog steeds was het wel te doeb

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 19:27

Dat is inderdaad wel heel heftig Prairy. In zicht even uit elkaar is gelukkig wel oké hier. Maar dat heb ik wel heel rustig opgebouwd / eerste weken niet gedaan.

Maartje_M

Berichten: 9404
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 20:02

Ram door de draad zou ik echt niet tof vinden ook, dat is gewoon gevaarlijk. Op de eerste stal waar ik Elevada had, klom ze over de (halfhoge) box wand als haar vriendinnetje weg ging, was ook niet echt heel fijn.

Ik heb net met Lissy gewandeld. Zo trots op mijn baby <3 ze zag een hond, die was wel spannend blijkbaar haha

Afbeelding

DuoPenotti

Berichten: 29869
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 20:12

knap hoofd!!

Maartje_M

Berichten: 9404
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 20:19

Oh ze is zo leuk :D maar ik ben lichtelijk bevooroordeeld hahaha. Deze heeft echt mijn hart gestolen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 20:27

Zitten van die lange sluitingen aan, 1 voor en 1 achter het zadel en gaan met die banaan.

Dais_

Berichten: 4046
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 21:01

Leuk koppie zit erop Maartje!

Balen Prairy dat hij zo door de draden heen komt. Klinkt niet ideaal. Toevallig heb ik op Facebook net een post geplaatst hoe je een paard het beste alleen kunt leren staan. Mijn ene merrie hangt ook enorm aan de andere. Andersom eigenlijk niet zo. Daar ga ik nu ook mee oefenen. Ff een rondje over het erf en weer terug naar stal. Hopelijk helpt het...

Hier valt het me nog mee met de dazen. Muggen is wel vreselijk, dus ik mest nu 's avonds eerder uit en wil echt voor de schemer klaar zijn want ik werd levend opgegeten.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 06:48

Mijn jongste paard geeft er (inmiddels) niks om als ik met mijn oudere paard een rondje om ga. Ik heb dat wel rustig opgebouwd, want eerder was het wel rennen en hinniken. Nu krijgt hij een snack (wortels in een voerbal) en dan is hij blij.

De oudste vindt het helemaal niks om alleen achter te blijven en ik heb me erbij neergelegd dat dat ook niet gaat verbeteren. Als hij in de paddock staat en ziet dat ik iets leuks (balkjes lopen, springen) met de jongste aan het doen ben staat hij al bij de draad te hinniken, laat staan als we iets ultiem leuks (buitenrit) gaan doen zonder hem. Als ik de jongste longeer (heeft de oudste een broertje dood aan), heeft ie dan weer niks te hinniken... Slimmerik.

Olympia96

Berichten: 3300
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 07:00

Jade schreef:
Olympia, waar heb je die vandaan? Die van mij heeft eigenlijk ook zo’n tapijtje nodig voor buiten, die komt overeind als er dazen op haar buik zitten.

Hier ook geen bijrijdster, lastig om iemand te vinden met dezelfde rijstijl waarbij ik niet bang ben dat hij/zij mijn paard in de prak rijdt :+ dan maar iets minder fanatiek trainen als ik minder tijd heb :Y)


Hij is van Busse inderdaad. Heb ook de Fly Rider. Die is qua stofje echt heel fijn, maar doet niks onder de buik.
Met deze deken is het echt meer dan de helft minder ellende in het bos.

Hier is het vaak ook bal Prairy als de ene weggaat het bos in en de andere niet. Soms helpt extra hooi en anders rennen ze maar over de track tot ze moe zijn. Scheelt me een keer rijden haha. Op stal doe ik nooit. Daar heb ik me dan een boel werk van om het weer netjes te krijgen.

rover_
Berichten: 1370
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 07:58

Lastig Prairy. Mijn merrie van 5 moet ik echt bij zijn als haar vriend weggaat (staan er dan nog 3 bij). Krijg het er niet uit, zo is ze al vanaf ik haar kreeg met 8 maanden. De shetten kunnen wel weg, dat gaat dan wel aardig.
Als het zo extreem is, toch angstig of het verbetert. Hoe lang is je proefperiode?

Prairy
Berichten: 9135
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:44

rover_ schreef:
Lastig Prairy. Mijn merrie van 5 moet ik echt bij zijn als haar vriend weggaat (staan er dan nog 3 bij). Krijg het er niet uit, zo is ze al vanaf ik haar kreeg met 8 maanden. De shetten kunnen wel weg, dat gaat dan wel aardig.
Als het zo extreem is, toch angstig of het verbetert. Hoe lang is je proefperiode?


In principe 6 weken. Ik ga vrijdag een paard van een vriendin lenen en dan gaan we het zondag nog eens proberen, kijken wat er gebeurt. Mocht het dan weer zo zijn, dan gaat hij terug. We zijn er gewoon niet op ingericht om paarden op stal te zetten en dat wil ik ook niet.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 09:57

Dat kan ik me voorstellen. Succes alvast.

Hier kwam ik net een appel jattende eekhoorn tegen :')

Prairy
Berichten: 9135
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 10:06

Robijntjah schreef:
Dat kan ik me voorstellen. Succes alvast.

Hier kwam ik net een appel jattende eekhoorn tegen :')

Die wil ik ook :D Ik ben echt gek op eekhoorns *\o/*

DubbelFun

Berichten: 88770
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 10:07

Leuke beestjes zijn dat. Hier komt er ook wel eens eentje uit de appelboom zeilen.
Toen ik nog cavia's had (buiten) moest ik wel al mijn voerbussen van plastic vervangen door metalen, want ze knaagden de deksel kapot.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 10:32

Wij hebben hier ieder jaar een familie zitten. Zo leuk! Net kwam er 1 met een kastanje voorbij :')

Maartje_M

Berichten: 9404
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 14:39

Oh wat gezellig! Ze zitten hier verderop wel, maar heb ze nog niet rondom ons huis gezien.
We hadden gister wel een muis binnen :x wordt tijd dat we weer katten nemen :=

Malenka

Berichten: 7599
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:12

Geen eekhoorns hier. Ook geen konijnen en hazen trouwens. De enige dieven zijn muizen (die ik dit jaar ook niet heb gezien) en reeën.

rover_
Berichten: 1370
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:56

Ben benieuwd Prairy, geef je groot gelijk om niet te lang door te modderen.

Leuk die eekhoorns!

DuoPenotti

Berichten: 29869
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:57

Gefeliciteerd rover Y)(^)