Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Ik heb een tik...drollen tellen

 
Profiel   

Ik ga altijd even op m’n hurken erbij zitten als ik hem zie mesten. Gewoon om te kijken hoe het eruit ziet. Doe ik bij mijn konijnen uit. Je haalt er altijd veel informatie uit over hoe ze zich voelen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 16:13 



 
Profiel   

ClaudiaHS schreef
Waarom heb ik dit topic aangeklikt 8)7
Nu ga ik morgen kak lopen tellen :roll:
En bedankt.



:')


en? Hoeveel waren het er? :D :D :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 12:11 



 
Profiel   

HorseTimeXL schreef
Ik ga altijd even op m’n hurken erbij zitten als ik hem zie mesten. Gewoon om te kijken hoe het eruit ziet. Doe ik bij mijn konijnen uit. Je haalt er altijd veel informatie uit over hoe ze zich voelen.

Ik hou mijn schep er onder

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 12:38 



 
Profiel   

Heel herkenbaar! :Y) Heb er dan ook echt een hekel aan als iemand anders (heel aardig hoor!) spontaan mijn stal uitmest :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 12:42 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
Nee, ik loop gewoon met een chagrijnig hoofd de drollen in de kruiwagen te scheppen :')


Ik ook >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 12:42 



 
Profiel   

Ik kijk naar hoe vol mijn kruiwagen is.
Ik weet dat er na een lange bosrit de volgende dag minder mest ligt, omdat hij er dan in het bos al t een en ander achter heeft gelaten.
En idd, meer vers gras betekend meer mest :j
Maar echt hopen tellen, nee, dat doe ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 12:43 



 
Profiel   

maralyn schreef
Ik tel niet. Maar ik moet ze wel gezien hebben.

Dit heb ik ook.

Mijn rijpaard op stalling weet ik wel van dat hij 's avonds 1x mest en 's nachts 2-3x, alleen ben ik benieuwd of hij 's nachts minder mest als we de dinsdagavond les gehad hebben. In die les mest hij namelijk echt heel vaak, maar ik doe op woensdagochtend nooit de stallen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 13:38 



 
Profiel   

Ja hoor, doe ik ook! Zo weet ik of ze de normale hoeveelheid drollen poept en dus oké in het buikje is :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 14:25 



 
Profiel   

Mijne poept zoveel dat ik mij soms zorgen maak. Maar maakt idd uit of er lang gras beschikbaar is of niet. En of meneer het hooi lekker vind. Meestal wel 10 of meer per 24 uur. Dacht dat ik de enige was die drollen telde

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 19:30 



 
Profiel   

Mijne zijn niet te tellen.. allemaal op 1 olifant hoop... hahaha! Maar ik weet dan wel dat t gewoon goed is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 20:09 



 
Profiel   

Blaze1994 schreef
Mijne poept zoveel dat ik mij soms zorgen maak. Maar maakt idd uit of er lang gras beschikbaar is of niet. En of meneer het hooi lekker vind. Meestal wel 10 of meer per 24 uur. Dacht dat ik de enige was die drollen telde

Valt nog in het normale : 1 in 2 tot 4 uur. Dus in 24 uur kun je er zo 12 hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 22:42 



 
Profiel   

Sameeeeee 8)7 :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 22:45 



 
Profiel   

Ik tel niet, maar weet wel wanneer er meer of minder ligt. Hebben een pp en mest zandpad, paddocks, stal en wei. Vaak 2x daags.

Vorig jaar hadden we uit nood een verpakte baal en die moesten ze niet. Toen had ik echt te weinig mest.

Elke mesthoop wordt wel gezien en bij twijfel of interesse ontleed ik ook.

We hebben nu nog 3 quarters en een shet, maar ik weet wel zo ongeveer wat van wie is ook. Als ik aan het uitmesten ben komen ze ook naast me staan om te mesten. Hou dan mn mestvork eronder en voel meteen het gewicht :)

Ik mopper wel als ze hebben gemest en als ik klaar ben weer mesten. Maar het helpt niet........

Ze mesten overal wel, maar hebben ook duidelijke favoriete plekken. In de schuilstal wordt duidelijk in 1 hoek gemest.
We hebben geen mesthoop meer, maar een kar en daar omheen ligt het ook vol. Best handig. Je ziet ze ook echt naar een favoriete plek lopen om te mesten en dan weer terug naar het eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 23:56 



 
Profiel   

Ik tel ze niet, maar krijg wel altijd een super voldaan gevoel als alle mest weg is en de paddock mooi schoon!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 00:45 



 
Profiel   

Lusitana schreef
Blaze1994 schreef
Mijne poept zoveel dat ik mij soms zorgen maak. Maar maakt idd uit of er lang gras beschikbaar is of niet. En of meneer het hooi lekker vind. Meestal wel 10 of meer per 24 uur. Dacht dat ik de enige was die drollen telde

Valt nog in het normale : 1 in 2 tot 4 uur. Dus in 24 uur kun je er zo 12 hebben.


Nu mijn paard enkel op gras staat is het iets minder qua aantal - zodra ze weer hooi krijgt zitten wij idd op 12 drollen per 24 uur :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 05:54 



 
Profiel   

Vanmorgen waren het er 17 :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 09:11 



 
Profiel   

tellen doe ik niet, maar ik zie wel heel snel of het klopt met wat er normaal ligt van 3 paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 09:47 



 
Profiel   

Waar ik ook goed in ben,buiten drollen tellen is ze waar ik ook sta perfect in de kruiwagen kan mikken met mijn mest vorkje.
Soms zelfs nog na de grond kijkend en raak mikken.
25 jaar ervaring ben ik een echte ster geworden:+ :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 17:35 



 
Profiel   

Maak je er dan een geluidseffect bij? Zo van psssssoewie bam?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen