Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 377 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

Ik ben ook altijd iets kwijt nadat ik het op een logische plek heb weggelegd. Ik hou niet van chaos, maar ik ben van mezelf ook niet gestructureerd helaas :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 19:02 



 
Profiel   

Hier hadden we met onze kruising Shetlander X welsh de laagste draad op ik denk 50 cm zitten.

Dekens gebruiken we hier niet, enkel vliegendekens in de zomer. Opruimen doe ik wel regelmatig, maar heb wel vaste plekken voor dingen zodat we vrijwel nooit mis grijpen.

Gister is de rest van de track gekeerd *\o/* dus dat is helemaal klaar. Over 3 a 4 weken komen de betonroosters en dan samen met de roosters die op de uitloop liggen zouden we toch droge voeten moeten houden. Vorige week had het een nacht en ochtend flink geregend en toen werd ik heel blij om het resultaat al te zien!

[ img ]

[ img ]


En voor wie fototopics leuk vindt :o
[ITP] Zwanger tussen de paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 19:49 



 
Profiel   

Mooi resultaat al Jinte!

Hier geen onderste draad maar een houten plank vanwege de uitbrekende shet.
Ik dacht op 45/50cm hoogte maar dat zou ik eens moeten nameten.
[ img ]
Hier een foto van ergens vorig jaar geloof ik ter illustratie :D

Mijn zusje heeft vorige week onze shet geschoren. Halverwege begaf het scheerapparaat het _O-
Gelukkig kon ik bij mn buurman even een apparaat oppikken haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 20:44 



 
Profiel   

Voor de Shet en de kalveren hebben wij de draden op 40, 80 en 1.20

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 21:23 



 
Profiel   

Ziet er goed uit jinte. Mooie foto’s in je topic.
En je bent nu 35 weken? Hoe voel je je?
Ik nu 30 weken en buik zit aardig in de weg.
Gelukkig kunnen de kinderen goed helpen overdag met de dieren verzorgen. En het huishouden.

Een plak is ook wel een idee voor een uitbrekende shet.

Nick had vandaag vakkundig alle prikpaaltjes eruit getrokken.
Dat paard is ook zó slim!
Vanmiddag had ik een aantal paaltjes eruit getrokken en verzet. Zodat ze weer wat meer gras hadden.
Hij stond er bij toen ik dat deed. Ik vermoed dan ook dat ie het zelf ook wel even wilde regelen ;)
Kwamen terug van de winkel en het spul was eruit getrokken. Beetje jammer dat ie ze er dan niet weer terug in drukt ;)
Tijd voor permanente afrastering. Nog even geduld. Doen we als het mais eraf is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 21:29 



 

Om bovenstaande reden wil ik geen shets :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 21:29 



 
Profiel   

Ik snap ook nog steeds niet waarom we 6 jaar geleden een Shetlander hebben gekocht :') :')
Maar ja, je gaat je aan zo’n beestje hechten hè, ookal moet je hem vaak zoeken. En altijd is het dan al donker :+

Heb afgelopen weekend 10 min op Nick gereden. Gestapt in de binnenbak. Daan was er bij, Nick deed geen stap verkeerd. Maar na 10 minuten was het wel genoeg ;)

[ img ]

En bij gezinsuitbreiding hoort een nieuwe auto. :D

[ img ]

M’n sport coupé staat geschorst in de schuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 21:46 



 

Vette bak!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 21:48 



 
Profiel   

Chasey ja morgen zelfs al 36. Tijd gaat zo snel! Buik zit af en toe in de weg, maar ik mag niet klagen. Doe nog paarden longeren, les geven, klussen etc. Wel met mate natuurlijk. Vorige week 2 rondjes gestapt op de haflinger maar dat was ook wel genoeg. Na de bevalling maar weer :)

Nick is wel heel slim dat ie weet hoe hij die eruit moet trekken. Moeten ze hier maar niet achter komen :')
Gave auto trouwens! Gefeliciteerd met de aankoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 21:57 



 
Profiel   

Die weken vliegen inderdaad echt voorbij!
Ah ook nog even op de Haflinger gezeten. Kwam je er wel weer af?
Ik kwam er wel goed op, maar eraf niet :’)
Daarna ook flink spierpijn down under.
Weet ook niet of ik er nog een keer op klim, heb wel steeds zin om een buitenrit te maken. Maar dat doe en kan ik sowieso niet meer.
Lopen wordt ook al lastig. Dus zit tegenwoordig wel weer vaak op de stalen ros. Vooral met de hondjes uitlaten ;)
En wat de auto betreft, we zijn er heel blij mee.
Past alles goed in en kan tzt makkelijk een 2 paardstrailer trekken. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 22:03 



 
Profiel   

Ja geweldig die auto! En een leuk kleurtje.
Eraf ging eigenlijk nog best soepel. Heb sinds deze week wat meer druk op m'n schaambeen maar goed opletten dat ik niet teveel achter elkaar doe en vooral m'n lijf goed gebruik scheelt wel echt een hoop. Fietsen met de hond ipv lopen doe ik inderdaad ook af en toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 22:08 



 
Profiel   

Gave bak Chassey.
Hier zit draad op 40, 80 en 1.30. In principe moet het lukken. Aan de buitenkant kan er nog 1 op 20cm erbij. De wei is in het midden en daar zit de draad rond de 30 tot 50 cm. Zo nodig kandaar nog een draad onder. We gaan het zien. Het is een enter ruintje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 22:21 



 
Profiel   

Kleur vonden wij ook heel leuk! Lekker apart. Houden we wel van. En het schijnt dat er maar weinig in die kleur zijn gemaakt.

Wel kalm aan doen hoor.
Als ik te veel op een dag doe, merk ik dat gelijk. Veel harde buiken. Moet dan echt mezelf dwingen om even te gaan zitten of liggen.

Als het goed is krijgen we morgen weer een lading hooi. Is ook hoog nodig. Voorraad is bijna op.
En Daan wil voor 1 nov het kantoor/lounge plek boven de stallen klaar hebben.
Dan kan je van daaruit de binnenbak in kijken.
Ben heel benieuwd hoe dat uiteindelijk gaat worden!
Als we onze ideeën kunnen realiseren, vermoed ik dat we daar dan vaak zullen zitten. Wordt een gezellige plek.
Nog een hele hoop te doen! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 22:22 



 
Profiel   

Wat een mooie foto's en leuke plannen hier weer! Succes met de laatst loodjes/ weken ook.

Hier is 'eindelijk' de nieuwe pony gearriveerd maandagavond. Een leuk wit ruintje van 1,20. Echt lief dier.
Dacht ik mijn merrie een plezier te doen met wat gezelschap.... Maar nee. Boos dat ze was!
De houten wand van de stal staat nu vol met krassen van haar tanden!! Midden in de nacht hebben we haar maar naar buiten gegooid, was niet te doen anders.

Inmiddels is ze iets gekalmeerd en doet ze normaal, maar liefde op het eerste gezicht was het niet..
Ruintje is wel gelijk onder de indruk en houdt zich nog heel stil...
Ze staan nu nog even een tijdje apart zodat ze aan de nieuwe situatie kunnen wennen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 05:45 



 
Profiel   

Hopelijk trekt het snel bij en worden ze maatjes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 07:39 



 
Profiel   

Haha merrie's... :roll: Denk je d'r een plezier te doen... hopelijk trekt ze bij inderdaad!!

Mooie auto Chasey!! :D Hou ik wel van <3

Hier hebben we aan de rand van de mini's een schapenhekje met een draadje op konthoogte, en tussen de mini's ook een schapenhekje met draden op 10cm, en op kont/borst- en neushoogte :') En daarbij die op kont/borsthoogte met zo'n afstandsisolator.. anders maken de hengsten elkaar af :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 07:53 



 
Profiel   

wat vervelend green
Wil je het goed doen krijg je die reactie.

Chasey, gave bak!!!

Jinte, mooie track zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 12:02 



 

Ik hoop dat het snel bijtrekt groene draak!

Ik heb net even de stagiaire van mijn klant geleend voor een buitenritje :+ super handig! Beide paarden gelopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 15:04 



 
Profiel   

[ img ]

Johnny is gearriveerd.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 17:52 



 
Profiel   

Dat is wel handing robijn :)

Wat een leuke pony!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 17:55 



 
Profiel   

Goed geregeld Robijn.

Oh hij is leuk Belker, hopelijk klikt het snel tussen die 2....

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 17:56 



 
Profiel   

@belker: wat een leukerd.. is het een roan ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 18:12 



 
Profiel   

Volgens mij wel DF. Het kan ook een schimmel worden maar ik mis een brilletje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 20:17 



 
Profiel   

Schimmel denk ik niet, dan zou het hoofd niet zo 'donker' blijven. Ik gok óf Roan óf Rabicano :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 20:35 



 
Profiel   

@Belker, wat een schatje, heb ik de aankondiging gemist? Wat is het voor leukerd en wat ga je met hem doen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 20:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 377 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen