Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 398 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

Sterkte Neetoch, fijn dat het zo rustig is gegaan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 07:50 



 
Profiel   

@neetoch: sterkte :(:)

@boemel: Vit-P wordt sterk onderschat, zou sowieso in het standaard verzekeringspakket moeten zitten :)

Hier zijn beide dames wéér enigszins aan de dunne, terwijl kleintje er net zo mooi vanaf was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 08:15 



 
Profiel   

Sterkte Neetoch, nooit fijn om afscheid te moeten nemen.

Klinkt lekker ruiterpaden aan de deur, hier moet ik toch eerst langs een drukkere weg, maar zit ongeveer op 10 minuten rijden van de meinweg.

LN: ben benieuwd wat de medicatie voor oma doet en welke verschillen je gaat zien.

Hier waait het momenteel behoorlijk, de bladeren vliegen rond.
Wat is het leuk om weer kennis te maken met een vreemd paard. Kreeg maandag een appje van mijn schoonzus dat Guus met een dik oog stond met schaafwondje maar dat ze geen honingzalf erop kreeg. Afgesproken dat ik gisteren dan even voor mijn training langs zou gaan om te kijken of het mij wel zou lukken en ook om te kijken of het er rustig uit zag. Er is gelukkig genoeg controle dus hoefde niet perse. Nou ze stond nog op de wei en hinnikte al naar mij.... ik gok dat het meer was voor het voer, maar ik vond het evengoed schattig. Opa hier hinnikt alleen als meneer het lang genoeg vind duren en dat ik moet opschieten.
Omdat ik te vroeg was gegaan en nog tijd over had maar even gaan borstelen nadat ik de zalf erop had (wel handig een voergericht paard). Merkte alleen dat haar rug erg gevoelig reageert op een harde borstel, vrijdag maar even vragen of ze dat altijd heeft gehad. Wil haar een keer laten nakijken door fysio/osteo/chiro maar moet even kijken welk moment handig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 08:34 



 

Schattig zo'n hinnikje.

Hier waait het ook stevig, vanmiddag komt de zadelmaker dus hoop eigenlijk niet dat het nog erger wordt want ik stap zo echt niet op mijn schimmel. Al verwacht ik dat daar alleen opgevuld hoeft te worden en bij Aurelia een bredere boom er in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 08:39 



 
Profiel   

Hier hinnikt en murmelt alles als zelfs de buitendeur maar open gaat :)

Hier nu regen, maar nog niet echt heftig, de wind trekt ook iets aan.

Zadelproblemen gelukkig al járen geen last van (lang leve boomloos, iig die van mij :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 08:50 



 

Boomloos heb ik op Aurelia ook gehad maar bleef naar voren vallen en had er uiteindelijk zelf te weinig steun aan. Heb nu tot ze uitgegroeid is een mooi wintectje voor haar, bijna in nieuwstaat gekocht en niet te duur. Nu na 11 maanden het bontje er tussen uit gevist omdat ze wat nukkig werd met singelen en opstappen en dat was meteen weer over dus ik denk idd een boommaatje meer en ik vermoed dat ze nog heul veul breder gaat worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 08:52 



 
Profiel   

Het werkt ook lang niet voor iedere ruiter en elk paard, of de kombi daarvan.
Ik heb wel eens 'uitstapjes'* gemaakt naar andere merken met en zonder boom, maar het bleef toch altijd bij de Bob Marshall's (*voor de verkoop).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 08:58 



 
Profiel   

Sterkte neetoch :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:03 



 
Profiel   

Sterkte neetoch!


Boemel, wat een prachtige achtertuin heb je daar! En wat is ze mooi op gewicht nu vergeleken met wat het was!

Greendragon, zal je net zien dat je geen stroom/licht hebt als je alles alleen moet doen :-( wel leuk dat je met je hond kunt trainen in de rijbak :D.


Welkom aan de nieuwe. Mooi plekje daar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:13 



 
Profiel   

greendragon bij de action hebben ze bouwlampen op accu. Misschien handig om tijdelijk wat verlichting te hebben? Zijn ook niet zo erg duur en dan heb je in nood in elk geval iets liggen om toch wat te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:15 



 

neetoch schreef
Ik heb tot mijn grote verdriet Woods gisteren laten inslapen. Hij liep sinds een maand weer slechter en ik heb mij bijna als een waanzinnige aan mijn belofte gehouden aan hem, om hem niet weer een traject van van alles proberen om hem maar de winter door te krijgen.

Goddank heeft de da het fantastisch en liefdevol gedaan, waardoor Woods heel rustig is gaan liggen en is heen gegaan.

Veel sterkte. Ik heb je Ode aan Woods gelezen en herken er wel veel in wat mijn oude paard betreft. Hij is er nog, maar ik sta er precies zo in als jij.

Fijn dat je dit voor Woods hebt kunnen doen :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:25 



 
Profiel   

Chasey schreef
Jinte, Fijn dat je ook nog klanten hebt die meehelpen.
Ik zit nu in week 34.
Gisteren nog samen met David de binnenbak uitgemest. David sleept dan met de kruiwagens en ik schep het erin. Met een beetje teamwork komen we er wel :) En tijd. We nemen er de tijd voor.
Soms laten we de volle kruiwagens staan (heb er genoeg) en die gooit Daan leeg op de mesthoop wanneer hij weer thuis is. Dan hoeft ie het er in ieder geval niet meer in te scheppen.
Maar hij schept ook regelmatig uit hoor. Ondanks dat het 'mijn taak is'. Als het me lukt, is dat mooi meegenomen. Lukt het me niet. Dan doet hij het met alle liefde.
Vorige week kon ik letterlijk geen stap meer zetten, ik had iets verdraait in de bekken.
Bliksem stond voor het karretje en die schoot iets te snel vooruit, daar was ik niet op berekend en daar heb ik dagen last van gehad. Kon niet meer op of om. Toch een teken dat niet alles meer vanzelf gaat en dat het lichaam aan geeft het rustiger aan te doen.
Heb ook veel harde buiken. Daar kan ik sowieso niet mee lopen. :') :') Ook handig als je midden in de winkel staat... dan moet je wachten tot het weer weg is.


Oh schiet ook al op! Wat fijn dat je wel goed geholpen wordt. Scheelt hier dat Maartje ook van de paarden is dus we deden alles sowieso al samen, alhoewel ze nu natuurlijk nog wel wat meer doet :)
Vervelend die harde buiken, tot nu toe heb ik die nog amper gehad. Vandaag 40 weken dus ben benieuwd wanneer ie komt :') Vooralsnog zit ie wel lekker geloof ik

Boemel prachtige foto <3

Greendragon dat is pittig 5 dagen alles alleen!

Neetoch heel veel sterkte! 'Fijn' dat het wel op een mooie manier is gegaan. Hier ook recent onze oudste pony in moeten laten slapen en dat is ook heel goed begeleid door de DA.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:53 



 
Profiel   

Hier mensen die “gewone” boxen grenzend aan paddock of weide als inloopstal gebruiken?

Wij zijn nog steeds druk met plannen (rijbak, paddock, stal). Afgelopen week 2X paard met koliek / slokdarmverstopping en daaropvolgend andere voerbehoefte. Merk dat ik het dan wel fijn vindt om ze apart te kunnen zetten. Maar wil ze ook de mogelijkheid geven om zelf in en uit te lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:33 



 
Profiel   

Bianca, ja ik
Ik heb een afdak en stal naast elkaar ( budget was op om 2 kunststof stallen te plaatsen en ze staan toch altijd samen erin) en de deur staat altijd open tenzij ik ga rijden
Dan zadel ik de mijne alvast en zet hem op stal, help mijn dochter met zadelen en dan rijdt zij het eerste half uur, dan wisselen wij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:53 



 
Profiel   

@bianca: ik heb 2 boxen die direct aan de paddock grenzen en daar staat er meestal eentje van open. Verder hebben ze de schuiltent direct grenzend aan de stallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 11:04 



 
Profiel   

Dat was hier het plan. 2 boxen 4x4m met staldeuren naar paddock.
Echter bij de renovatie van de stal, gingen de muren wijken en wilde de aannemer er niet aan beginnen als we de muren niet opnieuw opbouwden.

Bij 4 stenen hoog, stond de gemeente inspectie er met de neus bij en legde een bouwstop op.

Voor de oude stal van ca 50 jaar oud hadden ze immers nooit een vergunning af gegeven, dus we waren bezig aan een illegaal bouwwerk.

We hebben alles af moeten breken. De staldeuren gaan van de week op Marktplaats. :(

Omdat we de paarden een onderkomen moesten geven, zijn ze naar de schuur verhuisd. Nu 1 grote stal van 7,5x3,3m

We zouden m aan kunnen passen naar 2 boxen, maar dan moet de gehele voorgevel aangepast worden.
We laten het dus voorlopig zo.

En als er een paard apart gevoerd moet worden, dan moet ie maar even apart in de paddock. Tot nu toe is dat gelukkig nog niet nodig, want ik begrijp wel dat 2 boxen dan handiger is.

Mijn ervaring is echter wel dat 2 paarden zich dan graag in 1 box proppen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 11:17 



 
Profiel   

Ze zijn hier langs de weg de bomen aan het snoeien, helaas (wederom) alleen de takken aan de wegkant. Er zijn 2 beuken die al aardig overhellen om hun balans te houden, maar dat schijnen ze niet zien...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 11:19 



 
Profiel   

Als de paarden elkaar goed liggen is dat meestal geen probleem. Hier stonden ze ook vaak met zijn 2'en één stal.
Overdag doen Jasmijn en Boon het nu ook wel, maar voor 's nachts doe ik nog wel de bovendeur dicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 11:21 



 
Profiel   

Heel veel sterke neetoch.

biancaaaa schreef
Hier mensen die “gewone” boxen grenzend aan paddock of weide als inloopstal gebruiken?

Ja voor mij werkt dit heel goed. Wij hebben in de kopse kant van de schuur 2 stallen van 4x4, met staldeuren naar buiten en binnen 2 wanden met schuifdeur zodat je binnen ook nog tussen de boxen door kan lopen. Ze staan eigenlijk wel altijd met z'n 2e in 1 stal. Voor de stallen is later nog een groot afdak van 8x3.5m gekomen en heb wel het idee dat ze er daardoor ook liever staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 11:35 



 
Profiel   

Sterkte Neetoch... Maar het klinkt alsof dit het goede moment was. De winter kan toch al pittig zijn...



joyce83 schreef
greendragon bij de action hebben ze bouwlampen op accu. Misschien handig om tijdelijk wat verlichting te hebben? Zijn ook niet zo erg duur en dan heb je in nood in elk geval iets liggen om toch wat te zien.

Oeh, dat is een goede tip! dankuzeer!
Mooie kennismaking met je nieuwe paard heb je meegemaakt ook. Je bent al band aan het opbouwen. Dat is toch al heel fijn.

Manlief landt over een paar uur op Schiphol, als het goed is... Het begint hier al stevig te waaien en code geel in de kust... Hoop dat alles goed gaat...

Hier ook twee boxen als inloopstal. In de nacht op stal, dus ze hebben wel beide een 'eigen plekje'. Ze gaan wel eens de andere box in, maar niet met zijn tweetjes, Dan wordt de bezoeker er echt uitgestuurd en dat gaat eigenlijk altijd netjes en goed. Ze weten wat ze aan elkaar hebben. Ging zo met Merrie + Shet en nu ook met Merrie + Welsh.. En die zijn echt geen knuffelvrienden..

Balen van die vergunning Boemel. Dat is toch een enorme tegenvaller als je al je plannen in het water ziet vallen en ook nog moet afbreken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 11:38 



 
Profiel   

Nou ja hier de ervaring dan met 1 pony. Wel gewone stal, voor de stal bestraat 3 meter diep vanuit stal gezien en 6 meter lang. De pony kan dus gewoon van de wei/bak de stal in lopen via de "poetsplaats".

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 11:42 



 
Profiel   

@gd: in het ergste geval wordt er uitgeweken naar Duitsland, nog dichterbij ook misschien ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 11:43 



 
Profiel   

greendragon schreef
Sterkte Neetoch... Maar het klinkt alsof dit het goede moment was. De winter kan toch al pittig zijn...



joyce83 schreef
greendragon bij de action hebben ze bouwlampen op accu. Misschien handig om tijdelijk wat verlichting te hebben? Zijn ook niet zo erg duur en dan heb je in nood in elk geval iets liggen om toch wat te zien.

Oeh, dat is een goede tip! dankuzeer!
Mooie kennismaking met je nieuwe paard heb je meegemaakt ook. Je bent al band aan het opbouwen. Dat is toch al heel fijn.

Manlief landt over een paar uur op Schiphol, als het goed is... Het begint hier al stevig te waaien en code geel in de kust... Hoop dat alles goed gaat...

Hier ook twee boxen als inloopstal. In de nacht op stal, dus ze hebben wel beide een 'eigen plekje'. Ze gaan wel eens de andere box in, maar niet met zijn tweetjes, Dan wordt de bezoeker er echt uitgestuurd en dat gaat eigenlijk altijd netjes en goed. Ze weten wat ze aan elkaar hebben. Ging zo met Merrie + Shet en nu ook met Merrie + Welsh.. En die zijn echt geen knuffelvrienden..

Balen van die vergunning Boemel. Dat is toch een enorme tegenvaller als je al je plannen in het water ziet vallen en ook nog moet afbreken...


Nou mijn 7 jarige merrie wurmt zich zelfs nog bij een paard ertussen in een 3x3m stal. En ze laat zich er zeker niet zomaar uitjagen. :D
Toen we nog voor 2 boxen gingen, zouden we ook voor een eenvoudig te verwijderen tussenwand gaan.

Ja, een enorme tegenvaller.
Alles aan materialen was geleverd. Het dak (op maat), de stenen, het hout, de staldelen. Als ik zie wat het gekost heeft en wat je er voor terugkrijgt op Marktplaats....pfff.

Daarnaast hebben we door een sloopbedrijf 50m2 fundering moeten laten slopen en afvoeren.

En weer andere kosten moeten maken om in de schuur een stal te kunnen maken.

De mestcontainer zou direct achter de stal komen. Die moet nu ook elders geplaatst worden en de vrachtwagen moet dus steeds door de wei. Ben ik ook niet blij mee.

Maar goed, financieel gaan we dit ook wel weer te boven komen en de paarden boeit t niet dat hun stal niet zo mooi is geworden, die zijn gewoon blij :D
Ik moet t maar snel vergeten allemaal.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:11 



 
Profiel   

Wat enorm zuur Boemel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:17 



 

Heel zuur zeg.

Nou, Aurelia heeft zich ff 2 boommaten ontwikkeld!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 14:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 398 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen