Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 50 van de 63 [ 1575 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 63  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

 
Profiel   

Respect hoor, voor hoeveel werk jullie verzetten en hoe jullie in het bedrijf staan. Mooi om de verslagen te lezen om ook een indruk te hebben wat er allemaal bij komt kijken.

Engels leuke paardjes dieSchwarzwalder Fuchsen,ze mogen alleen niet meer schrikken :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 18:41 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de aankoop van de grond. Altijd een goede investering!

Mooi om te zien hoe jullie blijven verbeteren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 21:40 



 
Profiel   

Leuk om te zien waar jullie mee bezig zijn.
De manege waar ik reed had van het bosje een crossbosje gemaakt met wat natuurlijke hindernissen. Simpel gemaakt met weinig kosten maar daardoor voor veel ruiters wel te gebruiken. Bijvoorbeeld een op/afsprong kon in een drafje of galop, al naar gelang ieders kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 14:03 



 
Profiel   

estja schreef
Leuk om te zien waar jullie mee bezig zijn.
De manege waar ik reed had van het bosje een crossbosje gemaakt met wat natuurlijke hindernissen. Simpel gemaakt met weinig kosten maar daardoor voor veel ruiters wel te gebruiken. Bijvoorbeeld een op/afsprong kon in een drafje of galop, al naar gelang ieders kunnen.



Heb je misschien een linkje/foto?

We hebben pas sinds dit jaar meerdere fuchsen in pension, moet zeggen dat ik het een verbazingwekkend leuk ras vind! Net zoals connemara's, hebben we er ook pas sinds kort wat van. Die doen het echt super als kinderpony! Nou zijn er niet echt rassen waar ik een enorme hekel aan heb, in pension zijn de echt zware rassen ( trekpaard ed) niet chill, maar dat is ook wat generaliserend want de 2 die we nu hebben staan zijn wel weer super leuk en makkelijk.

Bedankt weer voor de leuke berichten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 15:05 



 
Profiel   

Respect hoor hoe jullie blijven ontwikkelen en investeren ik zou willen dat ze op mijn stal dat net zo deden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 18:30 



 
Profiel   

Super leuk allemaal!
Toen ik een zomer ging trainen waren daar juist ook weides met bosjes er in. Afstand tussen de bomen wel zo dat een paard er altijd tussendoor kon maar de ervaring daar was juist dat de paarden dat super fijn vonden en ook gewoon leuk voor de gekkigheid. Biedt daarnaast natuurlijk ook beschutting tegen wind/regen maar vooral ook zon in de zomer. Kan me voorstellen dat zeker 24/7 buiten daar blij van wordt.

Gok dat het bestraten (ondanks dat het idd wel best een stuk is) heel erg gewaardeerd gaat worden zodra het weer een beetje herfst is haha!

Qua prijzen blijf ik ze - zeker voor deze regio - schappelijk vinden. Zeker met de loopstal en hoe veel ze daar met droge voeten (!) buiten kunnen komen
Sowieso zijn er best veel stallen die de afgelopen tijd hun prijzen hebben verhoogd, en echt niet allemaal puur gebaseerd op kosten/met tijd mee. Ook omdat er nu zo veel grote en kleine stallen om allerlei redenen stoppen is er simpelweg schaarste. Zijn mede daardoor ook stallen waarbij de prijsverhoging echt niet meer in verhouding staat, maar bij jullie vind ik dat totaal niet

Side note in het kader van de aankomende regelgeving; Ook wel benieuwd hoe het straks gaat gezien veel (zeker oudere) stallen hier in de buurt nog alleen 3x3 boxen hebben voor grote paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 23:37 



 
Profiel   

ruitje schreef
@Gini, een poetsmuur is voor alle klanten natuurlijk. Heb je een voorbeeld van waar jij aan denkt? Wij kijken wel naar waar 'vraag' naar is? Dus een hele grote investering voor 1 paard doen wij ook niet snel?


Een fictief voorbeeld naar aanleiding van jouw "voorval": je hebt een degelijke poetsplaats die goed en net is, de klanten maken er vaak gebruik van en hebben er niets over te klagen. Een klant koopt een trekpaard, maar na een paar kapotte halsters en bijna kapotte poetsplaats, stelt die zich de vraag of het niet veiliger en fijner voor haar paard is om in een speciaal (en relatief duur) systeem op de poetsplaats te voorzien dat speciaal gemaakt is voor zwaardere paarden.

En het voorbeeld van mezelf: de ingang van de weilanden wordt bij nat weer erg modderig. Voor mijn paard is dat niet optimaal omdat zij medisch beslag heeft én ze een talent is in het aftrappen van dat beslag. In principe mijn probleem, want de andere paarden hebben niet op die manier last van die modder. Nu zou ik graag van die paddockplaten willen leggen zodat net dat natte stuk overbrugd wordt. Maar uiteraard, niet heel goedkoop.

Het gaat dus echt om een situatie waarbij de vraag van de klant op zich wel gerechtvaardigd is (geen verzoek in het wilde weg, er is wel een begrijpelijke argumentatie) maar de huidige situatie voldoet in die zin dat als die individuele klant er niet naar zou vragen je het zelf niet meteen op je lijstje van verbeteringen had staan. In hoeverre kan je als klant dan toch naar de staleigenaar kijken, op vlak van (verdeling van) kosten? En hoe zou jij dergelijke vraag aanpakken: zou je eerst polsen wat het draagvlak is voor dergelijk idee bij andere klanten en daar je beslissing op baseren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 17:51 



 
Profiel   

Misschien een goedkopere optie om een paar tie-rings te installeren. Kost een paar tientjes, kan iedereen z’n paard veilig vastzetten en kunnen ze niet je poetsstang eruit trekken :D

Ik vind het echt heel bijzonder hoe je bezig bent met verbeteringen! Jammer dat je geen plek hebt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 18:54 



 
Profiel   

Strotouwtjes werken ook haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 20:22 



 
Profiel   

Altijd leuk, die Schwarzwälders! En ook wel grappig om dit bericht te vinden. Ik ben de eigenaar van de twee poetsstang-Fuchsen. Het zijn over het algemeen rustige paarden die niet zomaar schrikken en als ze al schrikken, (meestal) niet aan de kletter gaan. Dat moet je ook niet hebben als je boomstammen door een bos sleept. Ze zijn daarom ook ideaal voor de wagen. Maar ze zijn wel lomp. Als je de staldeur opendoet en de Fuchs gaat lopen, dan moet je mee. Ik heb daar best vaak discussies over. Ik hoor dan wel eens dat mijn paarden niet goed "opgevoed" zijn (wat dat ook moge betekenen). Maar dat is een hele andere discussie en niet voor hier.

Omdat ik veel met ze men en toch veilig wil rijden, gebruik ik onderhalsters van Zilco. Die zijn zo ontworpen dat ze onder een menhoofdstel (of rijhoofdstel) passen - ze zitten net iets hoger. Als er dan onderweg iets gebeurt, heb je nog een halster... Het is vinyl geloof ik, en bizar sterk. Dat had ik een beetje onderschat. Alles gaat eerder stuk dan een halster van Zilco (niet bedoelde reclame dit): musketonhaken, halstertouwtjes, poetsstangen, nekwervels... Die laatste twee zijn niet echt wenselijk natuurlijk. Ik heb nu altijd iets tussen het halstertouw en het object waar ze aan vast staan. Het meest simpele is een strotouwtje, maar een tether (bijvoorbeeld van Idolo) kan ook, of zo'n equi-ping van Kramer.

Volgens mij is dit iets wat je de gemiddelde pensiongast best mag uitleggen. Dat zelfs het meest suffe paard nog steeds honderden kilo's weegt en elke trekwedstrijd wint. En de paarden stonden gewoon vast met een paardenknoop die je in theorie zo los kunt trekken, maar in de praktijk dus niet. En als een paard echt schrikt en bijna zit, dan is elke manier waarop ze loskomen van die druk eigenlijk onwenselijk. Gelukkig staat een Schwarzwälder daarna om zich heen te kijken en denkt dan "Hee, ik ben vrij! Waar is het gras?". Meestal niet in die volgorde, trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 01:05 



 
Profiel   

Hey, wat leuk jullie ook hier tegen te komen! Ik probeer eigenlijk zo weinig mogelijk pensionklanten te bespreken want het is niet mijn bedoeling om mensen het idee te geven dat ze zich moeten verantwoorden oid! Hoop dus ook niet dat je hem zo hebt opgevat hoor :o ! Alle paarden op stal maken wel eens wat stuk, neem dat eigenaren nooit kwalijk ( nouja, tenzij ze hun paard vast zetten aan een draaiende deur ofzo en ze de hele wand ontzetten oid, dan denk ik wel eens: das niet zo slim :+ ) . Maar in dit geval was het gewoon een kwestie van die hadden zowel wij als jullie even niet zien aankomen haha!

Leuke uitleg trouwens en ik herken je paarden( en ook de 3e Fuchs die er nu staat) er helemaal in. Ik vind het echt een verbazingwekkend leuk ras ( of ik ken nu gewoon de 3 leukste, dat kan ook :') )

@Gini, over jouw hypothese zeg maar. Ik vind dat moeilijk. Ik vind dat bepaalde dingen gewoon 'veilig en goed' horen te zijn, dat zijn bepaalde basisvoorwaarden. Voor mij hoort een stevige poetsmuur( die staat inmiddels) daar dus bij. En soms denk je dat iets veilig is en vergis je je als stalhouder, je hoopt dan altijd dat klanten je dat dan niet kwalijk nemen/ de kans geven om iets op te lossen.

Ik pols eigenlijk nooit draagvlak, ja ik denk dat ik dat onbewust doe, in gesprekken bijv, of door hopelijk open genoeg te zijn dat mensen naar ons toe komen. We hebben echter meerdere malen in ons bestaan wel eens de vraag gehad tot 'vergaderingen' , die weigeren we :) . Elke klant kan individueel iets aangeven, en nu met de loopstallen word er soms ook iets namens de groep geopperd. Maar het is niet zo dat wij elk jaar met onze klanten zitten en dat zij dan verbetervoorstellen kunnen aangeven zeg maar. Is dat bij sommige andere van jullie stallen wel?

Ik herken je voorbeeld wel overigens, ik heb er 2 gehad dit jaar die in een andere groep zijn gegaan vanwege aftrappen van de ijzers. Wij lossen het vaak zo op, door iets te 'schuiven' binnen wat we al aanbieden zeg maar? Als dat kan zonder teveel moeite: dan doen we dat.

Maar soms, soms gaat het niet. Vind ik best heel lastig, dan zie ik dat een eigenaar voor zijn/haar paard echt een legitieme reden heeft ( bijv. Paard valt af in loopstal, bijvoeren zou moeten, of paard trapt altijd ijzers af zou springschoenen aan moeten, etc etc) maar dan moet ik gewoon nee zeggen omdat er 100 staan en dat niet gaat. Nu moet ik zeggen dat dat vaak meer om 'dienstverlening' gaat dan accomodatie zeg maar.

Ik probeer een vergelijkbaar iets te vinden als jouw voorbeeld: Bij ons mag springen en mennen niet in de eb en vloed bak, omdat we vinden dat dat de bodem teveel belast. Dit mag wel in de andere bakken en we hebben in de zomer een spring/menweide gecreëerd. Ik weet echter dat zeker 10 van onze klanten ontzettend blij zouden worden als we zouden zeggen: dat mag wel. Toch kiezen we vanuit kosten overwegingen/het heel houden van de bak/ dus uiteindelijk een investering uitstellen ervoor het niet te doen.
Ik kan mij best voorstellen dat dat echt irritant is als je dus net veel springt/ment, dus ik begrijp het best als klanten dat vervelend vinden. Ik denk dat je dan een soort onbewuste kosten/baten analyse maakt ofzo? Dus afweegt wat de investering is en hoeveel dat dan oplevert?


@F4bjheu, jij weet hoe het was om er doorheen te komen in de winter haha :') . Gok dat dat nu makkelijker gaat! Bedankt voor je mening over de prijs trouwens, ik vind het altijd lastig een verhoging maar ook dat is ondernemen :o

Ik denk dat wij ook in de toekomst nog veel moeten aanpassen in onze boxmaten, alles wat we de laatste 7 jaar hebben gebouwd is groter dan 3 x 3 maar ik denk dat je de regelgeving echt voor moet ( willen) zijn. Vraag mij ook af wat dat dus weer doet met de schaarste inderdaad, als je in dezelfde stalgang 2 boxen minder kwijt kan...

Maargoed, ik vraag mij nog steeds af of na Corona( als dat ooit komt :+ ) een deel toch hun paard weer verkoopt? Of zou dit nu de nieuwe situatie zijn: de schaarste qua paarden te koop en stallen tekort?

Ik ben trouwens net bevallen van een dochter ( even iets heel anders :+ ) . Ik ben nu een week niet op stal geweest en heb ook de stal whatsapp niet geopend. Ik word er heel onrustig van :') . Aanstaande zaterdag heeft een stalgenoot een Halloween spooktocht op stal georganiseerd, komen allemaal mensen verkleed( inclusief paard verkleed uiteraard) . Mijn doel is daar heen te gaan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 06:30 



 
Profiel   

ruitje schreef
Ik ben trouwens net bevallen van een dochter ( even iets heel anders :+ )

GEFELICITEERD *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 06:34 



 
Profiel   

Haha ik dacht dat ik vanwege die kleine de enige was die op dit tijdstip aan het Bokken was :') ! Bedankt!!

Als iemand een brave shetlander te koop heeft hoor ik het graag, de indoctrinatie moet uiteraard vroeg beginnen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 06:35 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met jullie dochter Ruitje!! *\o/* veel geluk!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 06:37 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 06:46 



 
Profiel   

Heel verhaal, schrijft ze op t laatst ff dat ze bevallen is... hahaha!!!
Gefeliciteerd!!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 06:49 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Ruitje! Besmetten kan ook met leuke fjorden etc hoor :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 07:25 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 07:28 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:09 



 
Profiel   

Van harte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:17 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! We hadden al wat gehoord links en rechts. Mooie naam trouwens :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:25 



 
Profiel   

Gefeliciteerd ruitje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:31 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:34 



 
Profiel   

Wat leuk, gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:54 



 
Profiel   

Oh wat leuk. Gefeliciteerd *\o/* <3


Wij hadden op onze pensioenstal wel vergaderingen. Werd dan ook af en toe weer wat aangepast. Ik denk dat dit helemaal niet handig is. Als je een goed beleid hebt moet je daar ook op doorgaan. Passen mensen daar bij dan blijven ze en passen ze ook bij jou. Passen ze niet zullen ze ook gaan.
En tuurlijk veranderen zaken in de koop der tijd en verander je zelf ook en is het juist om daar op aan te passen. Maar niet omdat de ene staller dit of dat wil en de andere staller weer wat anders.

Daar was ook enorm veel verloop en inmiddels is de stal er niet meer.


Laatst bijgewerkt door monsera op 25-10-21 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 50 van de 63 [ 1575 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 63  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen