Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 148 van de 157 [ 3922 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151 ... 157  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

 
Profiel   

Ik wil eigenlijk ook al scheren, maar ben zo bang dat ik dan over 3 weken weer moet :( dus probeer het echt nog ff te rekken
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 10:03 



 
Profiel   

De mijne gaat niet zo goed op dekens. En ik heb nog geen regendeken. Als ik een 0 grams regendeken gekocht heb dan wil ik hem wel gaan scheren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 10:15 



 
Profiel   

Hebben jullie misschien tips om hele dikke manen die aan twee kanten vallen netjes te maken? Gewoon knippen zal niet zo strak en mooi worden gok ik. Heb er nog geen ervaring mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 13:36 



 
Profiel   

Alles naar een kant en dan trekken? Of met uitdun schaar erdoor?

Hier de schimmel vandaag gewassen, die zag eruit :=

Binnenkort scheren denk ik, hij zit al flink in de haren


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 20:16 



 
Profiel   

Heerlijk zo’n schone schimmel!

Trekken doe ik liever niet, is ook een jong beestje nog dus hoeft niet perfecte sport coupe. De twee kanten vind ik dus ook niet zo erg maar om het beetje gelijk te krijgen lijkt me lastig. Ga denk maar even met zo’n mesje aan de slag om het iig beetje uit te dunnen en korter te maken. Ook de voorpluk is gigantisch :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 20:37 



 
Profiel   

Ik doe die van mij tegenwoordig met de solocomb. Kun je beetje uitdunnen en korter maken zonder dat je hoeft te trekken. Want dat vind ik zelf ook geen vriendelijk/lekker klusje 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 07:07 



 
Profiel   

Solocomb is idd ook een top ding :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 08:25 



 
Profiel   

Die ga ik even bestellen, bedankt voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 09:38 



 
Profiel   

Vandaag ons schimmel weer geschoren, kwam er mooi onder vandaan <3

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 14:54 



 
Profiel   

Goed gelukt zo te zien @Sharonindezz!
Heerlijk al die foto’s van die keurig verzorgde paarden hier :D

Mier heeft (nog) geen dikke vacht, staat nu onder een 200 grams deken maar ik zag van de week dat het haar op z’n hals al wel wat dikker wordt. Het is een Fries dus met die lange manen een halsdeken erop zie ik ook niet zo zitten eigenlijk :o Ik weet niet zo goed wat ik eraan moet doen eigenlijk.

Dus mocht iemand tips hebben dan hoor ik het graag :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 21:04 



 
Profiel   

Met de haarrichting mee scheren werkt perfect om net die lange haren eraf te halen :) Je hebt wel mesjes nodig die iets korter scheren dan standaard, liefst 1 tot 1,5 mm afhankelijk van de dikte van de rest van de vacht.

Een tondeuse met een verstelbaar kopje werkt het fijnst, dan kun je richting de manenkam steeds een strook iets langer laten zodat je niet zo’n harde lijn krijgt.


Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 23:49 



 
Profiel   

Oh bedankt @Laurie! Dat is een goeie tip :D
Ik weet niet of ik daar zelf handig genoeg voor ben haha maar anders kan ik wel een stalgenootje vragen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 07:56 



 
Profiel   

Het is echt heel makkelijk! Ik heb vrijdag mijn paard geheel op die manier geschoren en die zag er vandaag zo uit :) Het wordt wel kort, maar omdat je met name de langere haren pakt lijkt het wat meer op een zomervacht dan op een geschoren vacht.

Ik heb een Heiniger Saphir met 15W 1 mm mesjes gebruikt en een Kerbl Onyx (die scheerkop is verstelbaar van 2 mm tot 0.8 mm) voor de overgang richting de manenkam.



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 17:25 



 
Profiel   

Ooh echt prachtig Laurie! <3

Ik ga dat ook proberen haha! Ik heb net vandaag een nieuwe deken voor hem besteld, die komt dinsdag binnen. Mooi moment om dan even lekker met hem te gaan tutten haha. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 17:48 



 
Profiel   

NoTrouble schreef
Ooh echt prachtig Laurie! <3

Ik ga dat ook proberen haha! Ik heb net vandaag een nieuwe deken voor hem besteld, die komt dinsdag binnen. Mooi moment om dan even lekker met hem te gaan tutten haha. *\o/*

Altijd fijn als ze er dan weer helemaal knap uitzien! Ik heb echt twee linkerhanden dus als het mij lukt, lukt het jou vast ook *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 18:09 



 
Profiel   

Laurie schreef
Het is echt heel makkelijk! Ik heb vrijdag mijn paard geheel op die manier geschoren en die zag er vandaag zo uit :) Het wordt wel kort, maar omdat je met name de langere haren pakt lijkt het wat meer op een zomervacht dan op een geschoren vacht.

Ik heb een Heiniger Saphir met 15W 1 mm mesjes gebruikt en een Kerbl Onyx (die scheerkop is verstelbaar van 2 mm tot 0.8 mm) voor de overgang richting de manenkam.

[ Video ]

[ Afbeelding ]



Wauw prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 18:50 



 
Profiel   

Voor het eerst in meer dan 2 jaar (bij wat ik doe willen ze het los en door corona was papa’s vrijspringen afgelast) weer eens knotjes gemaakt. 2,5jarige merrie die stilstaan niet grappig vond, dus ben er al met al nog best trots op!

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 08:18 



 
Profiel   

Mijn 2,5 jarige had hele mooie, volle lange manen
(De linker op de foto)
[ img ]

Maar kwam helaas terug uit de opfok waar ze een half jaar is geweest met afgevreten manen ;(


Dus ze heeft een sportcoupé gekregen


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 16:02 



 
Profiel   

Zit hier heel toevallig ook een bokker in omgeving Groningen die zin/tijd heeft om me te helpen met scheren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 22:54 



 
Profiel   

Schimmeltje zaterdag weer geschoren, kan ik intens van genieten als ze weer glad en schoon zijn :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:41 



 
Profiel   

Hier ook weer geschoren, heerlijk al dat haar eraf!

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 20:14 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Hier van t weekend weer opnieuw in de vlechten en staart gewassen. Ook altijd zo fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 21:00 



 
Profiel   

Niemand meer aan t tutten in de winter?

Hier weer netjes het nieuwe jaar in!




[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 14:02 



 
Profiel   

Wat een prachtige bos manen <3

Hier ook fris en fruitig het nieuwe jaar in:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 14:34 



 
Profiel   

Jij hebt echt altijd die super mooie strakke rechte staarten. Zo mooi!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 16:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 148 van de 157 [ 3922 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151 ... 157  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen