Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 443 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

Jeetje wat een verschil in weer. Hier wel veel regen, af en toe natte sneeuw maar geen ijs of witte beelden. Hooinetten liggen klaar dus die gaan we straks ophangen, in de schuilstal.

Leuk zo een Henkie veulen, mijn valkje vroeger rolde graag in plassen en stond er ook altijd in te spetteren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 12:31 



 
Profiel   

Maandag hadden we zon, daarna alleen maar zeer laag hangende bewolking en echt heel grijs.
Vandaag eindelijk ook weer zon. Koud, iets is er vannacht gevallen want het was nat.
Maar nu echt heerlijk buiten!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 12:39 



 
Profiel   

Hier droog en zonnetje maar wel waterkoud.

Vanmorgen is bijrijder nog even op Guus gestapt. De heldin . Er komt wel nog steeds wat vocht uit het wondje, been is niet meer dik, ze loopt niet kreupel. Ze heeft denk ik 20 minuutjes gereden en morgen doe ik een halve lesmet haar mee. Of het moet morgenvroeg dik zijn dan iet natuurlijk. Vandaag laatste keer metacam en dan afwachten wat het doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 12:42 



 
Profiel   

Hier is vooral veel water gevallen. Sneeuw en ijs is er niet.

Onze wei ligt er redelijk bij, de bak ligt er top bij, idem paddock.

Pas toen we vanmorgen 800m verderop op de manege water, zagen we hoeveel er gevallen was. Bak stond bijna volledig blank daar. Ik had het even gemist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 12:48 



 
Profiel   

Wat fijn dat het been weer minder dik is!

Hier valt het ook allemaal wel mee qua regen/sneeuw.
Nick zijn sneeuw radar was niet voor hier ;) ;)
Tot teleurstelling van David en Marloes natuurlijk.
Heb wel een leuk uitzicht vanaf de bank:
[ img ]

Daan is hele dag naar business school.
Kinderen hebben net de binnenbak uitgemest en de hondjes uitgelaten.
Toppertjes!
Vanavond hebben we als verassing wat cadeautjes.
Straks stoomboot cake versieren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 13:07 



 
Profiel   

@chasey: ze zijn op het ergste voorbereid door het hoger op te zoeken :)

Hier zijn de plassen weer redelijk leeg, ook al is het tijdelijk :) Gelukkig geen ijs op de bodem. Nu lopen ze beide met halsdekens op wat rond te snuffelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 13:12 



 
Profiel   

[ img ].

Eindelijk :o

Eerst de oudste merrie gereden. Ze vond t 5 minuten best spannend, maar liep daarna fijner als dat ze ooit gedaan had.

Toen mijn jongere merrie gereden. Ze was fris, 1x gereden de afgelopen 2 weken en ging aan de longeerlijn ff volledig uit dr plaat.

Onder t zadel redelijk braaf. De zandheuvel was eng, water in de sloot was eng. Nogal sensibel dier, dus het was allemaal best veel voor haar, maar ik heb fijn afgesloten :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 16:28 



 
Profiel   

Wat fijn dat je eindelijk kan rijden *\o/* ziet er heel netjes uit!

Vanochtend na de les bij manege door de regen naar huis gereden, heb het de hele dag niet meer warm gekregen :brr: verlang alweer naar de zomer

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 16:34 



 
Profiel   

Heerlijk die eerste ritjes :)

Ik vind iets vreemd... de regendeken van Jasmijn (Amigo met bijbehorende losse hals) is droog op de rug, maar de staartflap en de hals zijn vochtig er onder ?? Zelfde materiaal.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 16:39 



 
Profiel   

@boemel *\o/*

Hier vandaag paarden gehuurd en bosrit gemaakt. Was wel flink koud maar leuk! :brr:

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 16:45 



 
Profiel   

Mooi dat je nog wel fijn gereden hebt.

Ik wil niet weten hoe de ingangen naar de hei er nu uit zien ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 17:17 



 
Profiel   

Wat gaaf boemel!
En Karin lekker gereden :)
Df, leuke deken! Heb weinig ervaring met dekens.
Op de manege paarden voelde het ook wel eens klam er onder, maar niet echt nat.
Jackie, lekker in bad gaan :)

David en Marloes hebben Nick en bliksem weer op stal gezet. :)
Kreeg een appje van Daan of ik een lekker biertje wilde halen.
Dus ik met een 39 weken buik de gall en gall in... bier halen. Voelde me net ma Flodder haha.
Een la chouffe meegenomen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 17:28 



 
Profiel   

Chasey, gelukkig had je speciaal bier. :)
DubbelFun, misschien condens? Geen idee!

KarindeB. Lekker zo'n buitenrit. Huurpaarden zonder begeleiding?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 17:49 



 
Profiel   

Mooie bak Boemel!!

Hier zijn de stallen zo goed als af. Dus voor het eerst sinds maanden staan ze weer lekker droog en zacht binnen.
Volgende week nog nieuwe planken er is en dan echt klaar.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 17:52 



 
Profiel   

Een mooie bak en mooie stallen kwamen voorbij, en een mooi uitzicht op grasheuveltjes

Ik had wat last van mijn rug en hoopte dat het na boshobbelen beter zou gaan, helaas, ik loop nu als een oma`tje
Ik zag op fb bij mensen sneeuwfoto`s voorbij komen, ben blij dat het hier droog gebleven is. Was frisjes maar wel droog gelukkig

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 17:59 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Mooie bak Boemel!!

Hier zijn de stallen zo goed als af. Dus voor het eerst sinds maanden staan ze weer lekker droog en zacht binnen.
Volgende week nog nieuwe planken er is en dan echt klaar.

[ [url=m/9ClIGG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jRRMeE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wow, erg mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 18:05 



 
Profiel   

@lyn: ik rijd sinds een paar weken met een band voor mijn SI-gewrichten (die opspeelden na een val een paar maanden terug) en ik moet zeggen ik merk wel verschil na het rijden.

@boemel: condens heb ik aan gedacht, maar ze zijn niet echt warm onder de dekens (dus ze zweten niet) en op de staartaanzet (waar de flap zit) lijkt me al helemaal geen reden voor kondensvorming.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 18:54 



 
Profiel   

Wat fijn Boemel, de eerste rondjes in je eigen fijne bak.

DF, wat een leuke deken. Wat raar dat ze op die plekken nat is. Komt het door de stiknaat?

Mooie stallen Belle, gefeliciteerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:32 



 
Profiel   

Ik heb Lynn_nikita nog nooit zo rustig lopend gezien. Autch. Eerste grootte klus voor Guus is klaar. Bestrating ligt erin.
Kreeg nog telefoon van stallenbouwer. Hadden een foute maat muur gemaakt. Of het ook iets kleiner kon. Euhh nee moet echt 3 meter zijn. Is het goed dat het kleine hok 2,5 is ipv 2? Euhhh ja dat kan wel past nog net op bestrating. Dus zonder meer te betalen iets groter dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:53 



 

Mooie bak en stallen zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 22:02 



 
Profiel   

Belker schreef
DF, wat een leuke deken. Wat raar dat ze op die plekken nat is. Komt het door de stiknaat?
Dat idee heb ik niet, ik heb eerder het idee dat er gewoon geen waterkerende laag in de staartflap zit en/of dat ie lek is en in de hals werkt ie gewoon ook minder, maar niet zo erg als de staartflap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 22:13 



 
Profiel   

boemel schreef
Chasey, gelukkig had je speciaal bier. :)
DubbelFun, misschien condens? Geen idee!

KarindeB. Lekker zo'n buitenrit. Huurpaarden zonder begeleiding?


Nee hadden wel een begeleider maar dat was echt een hele gezellige man dus voelde niet als begeleiding haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 09:21 



 

Zie weer van alles voorbij komen hier!

Een geweldig filmpje van Solleke :j :D , een prachtige rijbak van boemel +:)+ en hele mooie stallen van belle!

Lees over honden met een zeer poot? En een deken die lekt. Auto's en trailers.

Vanmorgen heb ik in de stromende regen mijn bak en schuilstallen gemest, blegh dan vraag ik mij af en te echt af, wat er nu zo leuk is aan het houden van paarden? En de komende dag nog veeeeel meer regen -O- .

Hier wat zorgen om mijn oudje (24). Heeft al een tijd last van mestwater, maar nu wordt de mest zelf ook echt slap. Hij is ontwormd, heeft net een zandkuur gehad en ik heb de laatste 5 dgn mest getest, maar daar komt niets uit. Is 6 maanden geleden nog uitgebreid door de tandarts behandeld, 3 snijtanden eruit vanwege EOTRH en ik heb gevraagd of ze binnenkort toch weer even wil komen kijken. Misschien is er iets met de kiezen niet in orde. En als het dan ook nog eens zulk weer is als nu, dan word ik het een beetje zat......

Zo klaagmodus kan weer uit.

Als ik de radar bekijk zakt de meeste regen naar beneden over het land (ik woon in het noord westen) dus het lijkt bij mij straks wat droger te worden, bij een aantal van jullie blijft of gaat het nog regenen. Dan maar even lekker met de honden naar het bos en vanmiddag gaan we lekker trainen met de honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 09:35 



 
Profiel   

Hoeveel psyllium heb je gebruikt bij je zandkuur en hoeveel weegt ‘t paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 09:51 



 
Profiel   

[***], misschien kan speedybeet wat helpen om de mest vaster te krijgen? Dat hielp hier wel iig. En dit weer is echt deprimerend! Ik heb ook dagen gehad afgelopen week dat ik dacht; heb ik hier nu echt zelf voor gekozen? Vind ik dit nou leuk? Wat mankeer ik? :')

Mooie bak Boemel, ben vet jaloers! Als ik had geweten wat ik nu weet dan had ik het ook zo anders gedaan. Veel plezier van je nieuwe rijbak!

Chasey, had je ook je laarzen en een rok aan ??? :')

Karin, waar ben je geweest? Lijkt me ook tof om eens te doen!

Belle_boef, jouw paarden gaan blij zijn dat ze vannacht lekker op stal konden. Zijn wel grote stallen ook lijkt het?

Lynn_nikita, beterschap met je rug. Vaak doet rust en aangepaste beweging wonderen. Of een warm bad. Of een verwarmbare deken, ook lekker.

Solleke, was helemaal vergeten te reageren op je filmpje, maar het is zo de realiteit! Moest er erg om lachen. Eigelijk zijn we toch gek allemaal hè.


Dubbelfun, wat voor band is dat?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 09:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 443 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen