In de winter staat mijn paard:
aan huis 0-4 uren buiten 1%  1%  [ 17 ]
aan huis 4- 8 uren buiten 6%  6%  [ 61 ]
aan huis 8+ uren buiten 34%  34%  [ 310 ]
op pension 0-2 uren buiten 1%  1%  [ 17 ]
op pension 2-4 uren buiten 5%  5%  [ 54 ]
op pension 4-8 uren buiten 17%  17%  [ 160 ]
op pension 8+ uren buiten 31%  31%  [ 282 ]
Totaal aantal stemmen : 901

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 11 [ 271 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe staat jou paard er in de winter bij?

 
Profiel   

Ik heb ook 8+ uur gestemd, maar hier staan ze heerlijk 24 uur buiten met 2 schuilstallen en onbeperkt hooi. Met -12 hebben ze een dekentje op gehad, maar dat is ook de enige aanpassing die ik heb gemaakt vorig jaar. Zolang ze droog kunnen staan voor regen, sneeuw, hagel, etc, kunnen schuilen voor de zon, droge voeten kunnen hebben op het pleintje voor, denk ik niet eens na over een stal. Al heeft het stukje dat ik zelf huur wel twee stallen, dienen ze puur als opslag. :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:16 



 
Profiel   

Hier aan huis hebben we verschillende groepjes/paddocks. 2 sportpaarden staan van licht tot donker ongeveer buiten. Met heel slecht weer gaan ze meestal rond 3 uur naar binnen.
Twee jonkies van mezelf staan 24/7 buiten omdat ik het voor hun nog belangrijker vind om veel vrijheid te hebben. Overdag staan ze samen met 1 sportpaard erbij.
Wat ik wel heel belangrijk vind met 24/7 buiten is een goede schuilstal met bodembedekking en een droge plek om te liggen. Hier maken ze dan ook veel gebruik van ‘s avonds vooral liggen ze vaak samen binnen. Dit zie ik toch ook te weinig bij voorstanders van 24/7 buiten.
Het andere sportpaard staat overdag bij 2 pony’s die ook 24/7 buiten lopen met een fijne stal die altijd open staat. Vooral omdat de paarden verschillende behoeftes hebben is het zo ingericht en werkt voor allemaal heel fijn.

Ik weet niet of je een eerlijk beeld krijgt in dit topic of dat vooral mensen reageren waarvan de paarden wel voldoende buiten lopen in de winter

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:19 



 
Profiel   

Aan huis, van Maart tot Oktober op het weiland van de buren "bij" de koeien. (zit een draad tussen) Van 7 tot +/- 18.
In de winter op stal. Met heel de dag een klein uitloopje voor de stallen. (+/-15x6) Als het niet te nat is en niet regent mogen we 4/5 uur het gehele weiland van de koeien gebruiken, dit is meestal 4/5x per week.

In de winter is het niet veel, maar het is beter dan niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:19 



 
Profiel   

24/7 buiten op de met schuilstallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:22 



 
Profiel   

24/7 buiten aan huis. met grote schuilstal en voldoende hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:24 



 
Profiel   

Ik mis de optie 'in eigen beheer, niet aan huis), maar heb dus maar even aan huis geselecteerd.

Mijne staan op 4 km van mijn huis af in eigen beheer, ik huur een weide (3500m² ) met stallingen erop. De boxen zijn te klein voor mijn trekpaard, dus ik heb er zelf verharding + een schuilstal bijgebouwd, hooiruif gezet met verharding er rond, paddockpanelen gelegd en zand gestort. Verder hebben ze een track en wat kleinere weides voor de winter / voorjaar.
Zodra het gras dan op is in het voorjaar gaan ze naar de zomerweide (6000 m² voor nu 2 paarden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:24 



 
Profiel   

Volpension, 24/7 buiten in een kudde van 7 met een grote inloopstal. 's Zomers gaat het hek naar de wei open, in de winter alleen beschikking over de paddock, verharde deel buiten en de stal

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:26 



 
Profiel   

Aan huis, 5 van de 7 staan 24/7 buiten wel met schuilmogelijkheid en met regendekens op, 2 gaan savonds op stal, dus die staan zo'n 10 uur per dag buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:31 



 
Profiel   

Aan huis 24/7 buiten. Eerste keer dat ik dat ga doen, en het geeft me wel wat stress in verband met het voorjaar als het gras gaat schieten wat ik dan allemaal moet doen. Maar als ik zie hoe mijn oudje opgeknapt is met zo zelf te kunnen kiezen binnen & buiten, was het echt de beste keuze

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:32 



 
Profiel   

Mijn paard en shet staan niet bij ons aan huus maar wel prive bij iemand anders aan huis. Ik doe de verzorging 100% zelf of met behulp van mijn vriend en broer en zijn gezin.

Ze staan zoveel mogelijk 24/7 buiten op een padock of als het weer het toelaat een aantal uur op de wei. Als het weer echt heel slecht is dan gaan ze 1 of 2 nachtjes op stal. Stal is aan de andere kant van het erf en ligt niet bij de paddock en wei helaas.


Laatst bijgewerkt door CoRiNa1983 op 29-11-21 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:33 



 
Profiel   

Aan huis en eigenlijk zomer en winter hetzelfde concept. De pony's kunnen de hele dag zelf kiezen en de paarden houdt ik 's nachts op stal. Op de dag staan de deuren open en kunnen ze het zelf bepalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:34 



 
Profiel   

24/7 op het land met een klein stukkie “bos” op ruim 25 minuten van huis af maar gelukkig wonen er vriendelijke mensen naast de wei (en de boer woont er tegenover) dus als er wat is hoor ik het snel genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:37 



 
Profiel   

Hier net verhuisd naar een nieuwe plek waar ze 24/7 buiten staat met schuilstal.
Daarvoor 's nachts op stal en overdag tussen 9 en 17 buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:40 



 
Profiel   

Op pension. Dagdeel buiten dus max 4 uur. Op een paddock.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:43 



 
Profiel   

Bij mij staan de paarden overdag buiten en ‘s nachts op stal (aan huis). Gemiddeld staan ze zo’n 10 uur buiten, soms langer en soms als het echt rotweer is, iets korter, maar wel altijd langer dan 8 uur.

We hebben een klein paddockje aansluitend op de rijbak en beide zijn beschikbaar voor ze gedurende de winter. In de lente, zomer en herfst mogen ze ook het weiland op, tenzij er heel veel regen is gevallen.

2 Plaatjes van vanochtend en 2 van afgelopen zomer.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:44 



 
Profiel   

Aan huis, s nachts op stal. Mocht het echt alleen maar nat zijn, gaan ze eerder naar binnen. Want: geen schuilstal buiten.

Normaalgesproken minstens 8u buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:48 



 
Profiel   

Mijne staat in pension op een doe-het-zelf stal. In de wintermaanden (dit jaar vanaf eind oktober) in de nacht op stal en ongeveer vanaf april 24/7 buiten. Er is geen schuilstal maar hier doet zij het al heel goed op. Ze hebben wel een 'schuiling' van de wind vanwege de stallen die aan de paddock grenzen.

In de winter worden ze buiten gezet door de stalhouder doordeweeks, in het weekend hebben wij een rooster. In de paddock (per groep van ongeveer 4 paarden hebben een eigen grote paddock), zorg je met je groep zelf voor hooi en mestdienst. Je haalt ook zelf je paard naar binnen of regelt dat onderling.

Met als resultaat dat die van mij vaak 12u+ buiten staat samen met haar maatje, tenzij het hele extreme weersomstandigheden zijn. Met mijn groepje zorgen we vaak ook voor wilgentakken, mineralen e.d.

Ik merk vooral dat als er genoeg eten is met bar weer, dat paarden heel veel aan kunnen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:51 



 
Profiel   

Lastig, ze staan niet aan huis maar het is ook geen pensionstal. Maar in ieder geval categorie 8+, ze staan in de winter 14-16 uur buiten per dag. Wel kunnen ze onder het afdak gaan staan, dat doen ze ook als het regent (twee blijven er trouw onder en de andere twee wandelen af en toe even de regen in). Buiten is dan minstens de verharding + paddock en wanneer het droog genoeg is hebben ze ook toegang tot de wei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 11:01 



 
Profiel   

Aan huis 24/7 de eigen keuze voor schuilstal of buiten in de paddock (paradise-ish).
Het zijn mietjes, ze staan regelmatig uren in de stal samen. (Ijslander en Fjord). Maar ze hebben altijd zelf die keuze. Zowel op de paddock als in de stal is eten, dus dat is geen drijfveer voor de keuze

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 11:06 



 
Profiel   

Ik moest het aantal uren even tellen. In de winter staan ze bij mij van ongeveer 10u tot het donker wordt buiten dus 6-7 uur, zoiets. Als het regent staan ze al eerder aan het hek te drammen en gaan ze ook wel eerder weer naar binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 11:08 



 
Profiel   

Deze tijd van het jaar staat mijn paard van licht tot donker buiten. Dat is dus zo een 7 tot 8 uur per dag..
Als het weer echt slecht is gaan ze later buiten en eerder naar binnen.

Zodra de dagen weer lengen blijven de paarden ook langer buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 11:44 



 
Profiel   

Op pension aan huis 8+ uur buiten.. :))

Ik sta met nog 2 pensionpaarden bij iemand particulier aan huis.. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 11:47 



 
Profiel   

Mijn paard staat het hele jaar door 24/7 buiten op een paddock paradise. Er zijn twee schuilstallen en twee overkappingen, dus ze kan altijd wel schuilen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 11:49 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
24/7 buiten, 2 schuilstallen van 8x3m, bijna onbeperkt hoor en 4 vriendjes.. geloof dat het wel bevalt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 11:53 



 
Profiel   

Mijne staat halfpension. Grote stal (4×5?) Met grote uitloop. De uitloop is 40 lang en gaat dan de bocht om en daar is het weer een meter of 40. Hij kan dus 24/7 buiten staan als hij wil.

Ik schrik ervan dat 8 uur als max in de opties staat.... die paarden staan 16 uur achter elkaar in een iniminie hokje. Ik vind het erg bijzonder dat dit in de paardenhouderij nog steeds als goed en diervriendelijk wordt gezien. Ik kan me niet voorstellen hoe saai het moet zijn zolang achter elkaar in een hokje te worden gezet.
Gelukkig reageren velen hier dat de paarden in elk geval die 8 uur buiten staan en vaak meer.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 11 [ 271 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen