In de winter staat mijn paard:
aan huis 0-4 uren buiten 1%  1%  [ 17 ]
aan huis 4- 8 uren buiten 6%  6%  [ 61 ]
aan huis 8+ uren buiten 34%  34%  [ 310 ]
op pension 0-2 uren buiten 1%  1%  [ 17 ]
op pension 2-4 uren buiten 5%  5%  [ 54 ]
op pension 4-8 uren buiten 17%  17%  [ 160 ]
op pension 8+ uren buiten 31%  31%  [ 282 ]
Totaal aantal stemmen : 901

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 11 [ 271 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe staat jou paard er in de winter bij?

 
Profiel   

Ik vraag me serieus af waar jullie allemaal wonen of jullie paarden stallen?

Hier in de regio Dordrecht/Rotterdam en omstreken heb ik nog nergens een pension stal kunnen vinden waar de paarden in de winter overdag buiten staan. Ja, soms kunnen ze tegen vergoeding bovenop de pension prijs, een uurtje per dag in de paddock gezet worden. Maar daar houdt het dan ook wel op.

Voor mij een reden waarom ik geen paard meer zou willen. Vroeger vond ik het prima dat mijn paard het grootste gedeelte van de dag op stal stond. Maar wijsheid komt met de jaren, mijn manier van een paard houden zou dat nu niet meer zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:17 



 
Profiel   

Ro0sje schreef
Ik vraag me serieus af waar jullie allemaal wonen of jullie paarden stallen?


Oost-Vlaanderen, België, omstreken Waasland.
Veel (grote) stallen zijn hier idd nog exact zoals jij beschrijft, maar er zijn wat kleinere stallen waar de paarden in de winter dus wel veel beter komen. Ik sta op een van die stalletjes :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:21 



 
Profiel   

Mijn merrie staat in een rusthuis. Groepsstalling 24/7 buiten met schuilstallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:24 



 
Profiel   

Ro0sje schreef
Ik vraag me serieus af waar jullie allemaal wonen of jullie paarden stallen?


Ik woon in de provincie Zeeland en hier is het bijna niet te vinden, daarom rijd ik ook een klein uurtje naar mn paarden toe die in Essen staan (België). Volpension dus daardoor is het gelukkig te doen en nog nooit zo weinig zorgen hoeven te maken over hoe mn paarden erbij staan. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:33 



 
Profiel   

Ik heb jaren met mijn paard in Noordwijk gestaan omdat ik in Leiden woonde en studeerde. En daar was een zeer dure stalling met ongeveer 2 uurtjes per dag in de paddock het mooiste wat ik voor haar kon vinden. Ik voelde me in die tijd ook enorm schuldig als ik een avond niet naar stal kon om haar nog extra te wandelen of op een andere manier uit die stal te laten zijn.

Nu staan mijn paarden net buiten Zwolle en is het dus totaal anders.
En met in de winter op de natte donkere dagen 6-8 uur buiten kan ik echt prima mee leven. In de zomer staan ze vaak ook de nachten buiten en is het totaal anders. Als ik zie dat ze tegen 16u in de regen en de modder al bij de hekken staan te drammen om daarna tevreden een berg hooi op stal weg te vreten, zijn die dag 6 uur in kudde verband buiten toch echt gewoon prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:37 



 
Profiel   

Ro0sje schreef
Ik vraag me serieus af waar jullie allemaal wonen of jullie paarden stallen?

Hier in de regio Dordrecht/Rotterdam en omstreken heb ik nog nergens een pension stal kunnen vinden waar de paarden in de winter overdag buiten staan. Ja, soms kunnen ze tegen vergoeding bovenop de pension prijs, een uurtje per dag in de paddock gezet worden. Maar daar houdt het dan ook wel op.

Voor mij een reden waarom ik geen paard meer zou willen. Vroeger vond ik het prima dat mijn paard het grootste gedeelte van de dag op stal stond. Maar wijsheid komt met de jaren, mijn manier van een paard houden zou dat nu niet meer zijn.


Regio Twente. En aan huis dat maakt wel heel verschil

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:38 



 
Profiel   

goldyc schreef
Ro0sje schreef
Ik vraag me serieus af waar jullie allemaal wonen of jullie paarden stallen?


Oost-Vlaanderen, België, omstreken Waasland.
Veel (grote) stallen zijn hier idd nog exact zoals jij beschrijft, maar er zijn wat kleinere stallen waar de paarden in de winter dus wel veel beter komen. Ik sta op een van die stalletjes :D .


Inderdaad. Als je hier de grote stallen vermijdt en in de kleine kan staan, is het vaak echt wel beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:40 



 
Profiel   

Ro0sje schreef
Ik vraag me serieus af waar jullie allemaal wonen of jullie paarden stallen?


In de buurt van Haarlem staat m'n bijrijpaard ook daar heb je stallen waar ze 24/7 of alleen snachts op stal staan.

Een aantal doe het zelf stallen, maar ook grote pesnionstallen waarbij alles gedaan wordt en als nog 24/7 buiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:41 



 
Profiel   

Ik heb op pension 24/7 buiten gestemd omdat mijn paard tot dat hij aan huis kwam zo stond. Nu aan huis uiteraard ook 24/7 buiten. Met schuilstal, wel nattigheid, geen modder en genoeg fijne comfi plekken om te liggen.
Ro0sje schreef
Ik vraag me serieus af waar jullie allemaal wonen of jullie paarden stallen?

Utrecht. En nu aan huis wat meer naar t oosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:45 



 
Profiel   

Midden-Nederland. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:45 



 
Profiel   

Ik woon in Limburg.

Zo staan ze momenteel elke dag zolang als het licht is buiten in de wei.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:46 



 
Profiel   

Mijn paarden worden smorgens om half 8 gevoerd, beetje schoon gepoetst en dan gelijk naar buiten. Soms als het nog regent gaan ze paar uurtjes later. Staan dus normaal rond 8 buiten in de paddocks. Zomers in de wei
Ze gaan nu rond 18 uur naar binnen. Zomers pas rond 22 uur of 24/7 buiten

Afgelopen weekend was het zo gemeen koud en onafgebroken nat hier, dan staan ze heel de dag binnen. Konden wel mooi die anderhalf uur dat het droog was in de stap molen. Ik haat zulke dagen!
Het ligt dus compleet aan het weer hoe lang ze buiten staan.

Wij zitten op de Utrechtse Heuvelrug.
Weides zijn hier in de winter te nat


Laatst bijgewerkt door Popstra op 29-11-21 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:47 



 
Profiel   

Aan huis, 24/7 buiten met zowel in de paddock als in de verschillende weides toegang tot een schuilstal. Mijn ijslanders negeren de schuilstal, ongeacht het weer, maar de warmbloeden maken er dankbaar gebruik van :+

Ik hou ze al meer dan 15 jaar op die manier in eigen beheer, blij dat ik die mogelijkheid heb.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:47 



 
Profiel   

Dag en nacht buiten op een pensionstal :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:47 



 
Profiel   

24/7 buiten met beschutte overkapping en veel bomen. Ik moet er zelf nog steeds aan wennen in de periodes met minder weer ( voorheen op stallen gestaan waar ze savonds binnen stond), maar pony is heel blij hier. Ze staat niet aan huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:48 



 
Profiel   

Ik huur stallen en land van een man een paar minuten van huis. Het is een geweldig fijne plek. Ik doe alles zelf want de eigenaar heeft niets met paarden, maar vind leeg laten ook zonde.

Ik heb ze nu 24/7 op het land staan met een schuilstalletje. Ik heb ook de mogelijkheid om ze binnen te zetten. 2 stallen van 3,5mx3,5m.

Ze blijven zo lang mogelijk 24/7 op het land. Alleen met heel veel regen, natheid of straks met sneeuw oid gaan ze een als het echt nodig is een nachtje naar binnen.

We hebben wel kleine natte plekjes, maar over het algemeen is het droog en kunnen ze goed buiten blijven.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 14:55 



 
Profiel   

Ro0sje schreef
Ik vraag me serieus af waar jullie allemaal wonen of jullie paarden stallen?

Hier in de regio Dordrecht/Rotterdam en omstreken heb ik nog nergens een pension stal kunnen vinden waar de paarden in de winter overdag buiten staan. Ja, soms kunnen ze tegen vergoeding bovenop de pension prijs, een uurtje per dag in de paddock gezet worden. Maar daar houdt het dan ook wel op.

Voor mij een reden waarom ik geen paard meer zou willen. Vroeger vond ik het prima dat mijn paard het grootste gedeelte van de dag op stal stond. Maar wijsheid komt met de jaren, mijn manier van een paard houden zou dat nu niet meer zijn.


Heel goed zoeken, en inleveren op je eigen luxe. Dan is het best te doen hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:02 



 
Profiel   

Ro0sje schreef
Ik vraag me serieus af waar jullie allemaal wonen of jullie paarden stallen?

Hier in de regio Dordrecht/Rotterdam en omstreken heb ik nog nergens een pension stal kunnen vinden waar de paarden in de winter overdag buiten staan. Ja, soms kunnen ze tegen vergoeding bovenop de pension prijs, een uurtje per dag in de paddock gezet worden. Maar daar houdt het dan ook wel op.

Voor mij een reden waarom ik geen paard meer zou willen. Vroeger vond ik het prima dat mijn paard het grootste gedeelte van de dag op stal stond. Maar wijsheid komt met de jaren, mijn manier van een paard houden zou dat nu niet meer zijn.


In Dordrecht. Maar mijn paard staat in Streefkerk. Er zijn ook hier inmiddels best wat plekken waar ze 24/7 buiten staan. Ook in Dordrecht zelf.


[ img ]

Met dit weer geen glitter en glamour. *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:03 



 
Profiel   

Ro0sje schreef
Ik vraag me serieus af waar jullie allemaal wonen of jullie paarden stallen?

Hier in de regio Dordrecht/Rotterdam en omstreken heb ik nog nergens een pension stal kunnen vinden waar de paarden in de winter overdag buiten staan. Ja, soms kunnen ze tegen vergoeding bovenop de pension prijs, een uurtje per dag in de paddock gezet worden. Maar daar houdt het dan ook wel op.

Voor mij een reden waarom ik geen paard meer zou willen. Vroeger vond ik het prima dat mijn paard het grootste gedeelte van de dag op stal stond. Maar wijsheid komt met de jaren, mijn manier van een paard houden zou dat nu niet meer zijn.

Ik sta in deze regio (Hoeksche Waard). Het was wel echt goed zoeken en flink geluk hebben dat er toevallig een box vrijkwam (doorloop op deze stal is ook erg laag namelijk).

Heb trouwens de verkeerde optie aangevinkt, moet 4-8 uur zijn ipv minder dan 4 uur. :+

Ben dus verhuisd van grote stal naar een kleine (en ik veel ingeleverd op luxe) stal, maar mijn paard is er flink van opgeknapt. Staat nu met een vriendinnetje in de paddock met onbeperkt hooi, van half 11 tot 4-5 uur. De rest van de kudde staat op het land. Tenzij ze allemaal met slecht weer beginnen te zeuren, dan gaan ze eerder naar binnen. In de zomer staan ze trouwens de hele dag + avond op het land. De paarden geven zelf aan wanneer ze naar binnen willen (als het maar niet te vroeg is :+ ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:09 



 
Profiel   

Heel gevarieerd eigenlijk. Standaard van 's ochtends vroeg tot rond zonsondergang op de wei. Tijdens de kortste dagen van het jaar (nu dus) gaat dat dan eerder richting 8 uur per dag. Wanneer het weer zodanig is dat op de wei staan niet leuk is (veel regenval = modder, vriezen zonder dooien = gaten waarover je je enkels breekt), is het aan de paardeneigenaar om te zorgen dat het paard buiten komt. In principe vraagt de stalhouder dat je dat zelf ook zoveel mogelijk voor eigen rekening neemt (omdat iedereen dan verschillende wensen heeft), maar uiteraard wordt er wel geholpen als je bv. maar 1 keer per dag naar stal kan. Ze is zelf ook heel erg van het paarden moeten beweging hebben, dus ze helpt liever een handje dan dat het paard helemaal niet buitenkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:14 



 
Profiel   

Bij mij staan ze (1.54 en 1.05) aan huis en staan nu buiten van ca 9 uur tot ca 23 uur.
In de zomer staan ze 24/7 buiten.
Ik heb voor de stal een stuk beton (met overkapping waar ze gevoerd worden) en een paddock/rijbak samen 1000m2.
Ze kunnen nu nog de wei in (5500 m2), maar die gaat straks dicht; het begint al flink nat in de wei te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:15 



 
Profiel   

Bij mij staan ze (paard, pony en pensionpaard )aan huis. 24/7 buiten in een ruime paddock met schuilstal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:30 



 
Profiel   

Ro0sje schreef
Ik vraag me serieus af waar jullie allemaal wonen of jullie paarden stallen?

Hier in de regio Dordrecht/Rotterdam en omstreken heb ik nog nergens een pension stal kunnen vinden waar de paarden in de winter overdag buiten staan. Ja, soms kunnen ze tegen vergoeding bovenop de pension prijs, een uurtje per dag in de paddock gezet worden. Maar daar houdt het dan ook wel op.

Voor mij een reden waarom ik geen paard meer zou willen. Vroeger vond ik het prima dat mijn paard het grootste gedeelte van de dag op stal stond. Maar wijsheid komt met de jaren, mijn manier van een paard houden zou dat nu niet meer zijn.


Oudenhoorn/Hellevoetsluis (onder Rotterdam)

De paarden staan aan huis en sinds een paar dagen halen we ze om 17.15 naar binnen en sinds gisteren komen ze ook niet meer op het gras. Vette klei maakt het geheel wat lastiger en we hebben maar weinig weide, toch hebben ze van 26 februari t/m 27 november iedere dag even op het gras gekund, met in de zomermaanden maximaal 5 uur. Vanaf volgend jaar hopen we ze gewoon jaarrond even erop te kunnen laten, want we hebben een extra stuk weiland geregeld, maar het moet nog afgepaald worden en de grond is nu te nat om dat nog te kunnen laten doen (machinaal).

Hier staan ze van 8.00-17.15 ongeveer buiten, dat wordt in de ochtend nog verschoven naar 8.15 wanneer het nog wat donkerder wordt. Er zodra het weer wat langer licht blijft, gaan we weer richting zomertijd schuiven. 's zomers staan ze 7.45-21.00 buiten, als het heet is zelfs nog iets langer.

De paarden hebben toegang tot een omloop/PP van zand, bestrating en houtsnippers in combinatie met een 20x30 buitenbak, daarnaast een schuilstal van 3x5 met zand. Zouden ze 24/7 buiten blijven, zou de schuilstal dik opgestrooid worden met houtvezel, maar nu slapen ze op stal. Dat doen ze dan ook iedere nacht, minimaal 1x. We zien ze buiten eigenlijk nooit liggen.

De bak is met dit weer wel echt nat, maar de zandpaden blijven droog.

Ze hebben in de bak op 2 plaatsen hooi en in de schuilstal ook nog hooi. Ook hebben ze op de verharding en in de bak water.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:31 



 
Profiel   

Mijne staat meestal +8u buiten. Soms met heel slecht weer wat eerder naar binnen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:34 



 
Profiel   

Ik woon in Zuid Holland (zelf in Zoetermeer) en het is idd zoeken naar een goede stalling waar ze jaarrond buiten komen. Maar het is niet onmogelijk gelukkig. Mijn paard staat nu sinds 3 jaar 24/7 en mijn huidige plekje is wel heel erg uniek en heb ik echt strontmazzel mee :o maar hiervoor stond hij dus ook bijna 3 jaar in een groepsstal. En in de tussentijd zijn er in de omgeving meerdere opties van 24/7 groepshuisvesting bij gekomen gelukkig!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 11 [ 271 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen