Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 447 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

Hier betonnen vloer met sinds kort gehakseld stro.
Daarvoor eventjes strokorrels gebruikt, en dáárvoor een aantal jaar vlas gehad.

Vlas was fijn behalve de plekjes rotstraal die ik steeds in verschillende hoeven vond :? hoefsmid is al geen voorstander van vlas dus ben er van uit gegaan dat het aan de vlas lag.

Strokorrels werkten ook goed maar ik kon er niet aan wennen om de boel eerst nat te maken, gaf me een averechts gevoel.

Sinds paar weken dus op gehakseld stro. Nog tekort om te weten of het werkt maar tot nu toe bevalt het vooral de paarden heerlijk *\o/* ze hebben nog nooit zo vaak gelegen als sinds er gehakseld stro in ligt hahaha.
Ik heb het idee dat ik bij 1 paard vaker natte plekken eruit moet halen dan bij de ander.....bodem krijgt bij hem ook geen kans om te oppotten hij haalt dagelijks heel de stal overhoop >;) voor hem werkte vlas beter

Van alle 3 gaf vlas de meeste stof.
Ik heb geen stro om te voorkomen dat de kleinste (een Mini Paard die van lucht aan komt en gevoelig is op koliek) er van eet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 15:52 



 
Profiel   

Hier gehakseld stro in de schuilstal. Ik zou heel graag een paardenmtras willen.

We zijn vandaag met Jones en de merries naar onze DA met chiropractie, en meer mogelijkheden. Jones wordt regelmatig uitgelijnd vanwege allerlei trauma dingen. Jones is nu 11 en begint zo grappig oud te worden. Van altijd een heel beleefd hondje wordt ze nu verschrikkelijk eigenzinnig en geeft aan wat ze wel en niet wilt. Ze was klaar met het magneetapparaat en sprong gewoon weg om bij de andere DA een koekje te eisen. Zo grappig, dit had ze 2 jaar geleden nooit gedaan.

Beide merries zijn goed bevonden. Dus die kunnen we nu rustig verder oppakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 17:03 



 
Profiel   

[ img ]

Zo het hooihok staat. Nu bedenken hoe ik het kleinste gedeelte ga inrichten. Rechts is hooiopslag. Links tonnen met voer, poetsspullen, klein tuig en dekens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 17:12 



 
Profiel   

Mooi hok!
Heb je wel de bestrating iets naar voren af laten lopen zodat bij een pittige bui niet alles naar binnen loopt ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 17:16 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Mooi hok!
Heb je wel de bestrating iets naar voren af laten lopen zodat bij een pittige bui niet alles naar binnen loopt ??


Ja idd laten doen. Staat ook nog op betonrandjes. We gaan het denk ik deze week merken of we last van de regen gaan krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 17:17 



 
Profiel   

Ik kan iig een vloertje van kunststof pallets (full / closed deck) aanraden om onder het hooi te leggen. Zelf gebruik ik die al jaren en dat bevalt veel beter dan die houten dingen die wegrotten, water opzuigen en door de spleten breek je je nek af en toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 17:20 



 
Profiel   

Mooi Joyce!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 18:45 



 
Profiel   

Netjes hok!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 18:45 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Ik kan iig een vloertje van kunststof pallets (full / closed deck) aanraden om onder het hooi te leggen. Zelf gebruik ik die al jaren en dat bevalt veel beter dan die houten dingen die wegrotten, water opzuigen en door de spleten breek je je nek af en toe.


Was ik ook over aan het denken. Heb je dichte pallets? Of zijn die ook met plankjes maar dan van kunststof?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 19:06 



 
Profiel   

Ik heb deze in verschillende kleuren :D
https://www.palletplaza.nl/wp-content/u ... BP1210.png

Ooit eens overgenomen van iemand die zijn tent weg deed en deze als vloer had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 19:08 



 
Profiel   

Netjes zo'n voerhok!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 19:11 



 
Profiel   

[ img ]

Hmm 3 hooinetten gevuld, vers stro op de bodem. En waar staan de dames? Juist! In de regen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 19:13 



 
Profiel   

Gewoon eigenwijs :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 19:16 



 
Profiel   

joyce83 schreef
DubbelFun schreef
Ik kan iig een vloertje van kunststof pallets (full / closed deck) aanraden om onder het hooi te leggen. Zelf gebruik ik die al jaren en dat bevalt veel beter dan die houten dingen die wegrotten, water opzuigen en door de spleten breek je je nek af en toe.


Was ik ook over aan het denken. Heb je dichte pallets? Of zijn die ook met plankjes maar dan van kunststof?



De kustof die ik heb zijn dicht, heb ze onder het ibc vat
Onder het hooi he ik hout( met latjes ) maar na aantal jaren zijn sommige toch erg zacht aan het worden en ben ik er ook aan het denken om ze eens te vervangen


Iemand een idee om hout minder glad te krijgen. Hoe heten die dingen, betonschot platen, van zo`n houten dikke plankjes in een metalen frame?
Op het erf zijn waterafvoer "greppeltjes"en daar liggen nu als bruggetje 3 van die platen naast elkaar overheen. Er is een nieuwe paddock gemaakt alleen komen daar straks dus ook veulens over heen te lopen vanuit de loopstallen ( los, elke keer een andere kudde van 6 tot 8 veulens)
Ik dacht eerst aan laagje zand maar dat ziet te rommelig uit, erna aan vloerbedekking, de baas aan houten latjes
Iemand nog ideeën?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 19:22 



 
Profiel   

Steenschotten? Rubber mat met profiel er overheen leggen of vast schroeven

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 19:25 



 
Profiel   

[/quote]



Iemand een idee om hout minder glad te krijgen. Hoe heten die dingen, betonschot platen, van zo`n houten dikke plankjes in een metalen frame?
Op het erf zijn waterafvoer "greppeltjes"en daar liggen nu als bruggetje 3 van die platen naast elkaar overheen. Er is een nieuwe paddock gemaakt alleen komen daar straks dus ook veulens over heen te lopen vanuit de loopstallen ( los, elke keer een andere kudde van 6 tot 8 veulens)
Ik dacht eerst aan laagje zand maar dat ziet te rommelig uit, erna aan vloerbedekking, de baas aan houten latjes
Iemand nog ideeën?[/quote]

Misschien materiaal waar ze trailerkleppen mee bekleden? Of zou dat niet weerbestendig zijn?

Wij hebben voor de staldeur trouwens wel rubber matten met ribbels erin liggen. Zijn stevig en mooi stroef.

Ik heb er een hoop gratis gekregen. Geen idee wat ze normaal zouden kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 19:27 



 
Profiel   

Ik zou dan investeren in een ringmat (met gaten), want hout wil je niet afsluiten dat gaat rotten.

Net de meiden binnen gezet, ze liepen braaf achter hun bakken met brokjes aan :)
Morgen kan ik de pomp weer aanzwengelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 19:35 



 
Profiel   

joyce83 schreef
[ [url=m/nGwnLe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo het hooihok staat. Nu bedenken hoe ik het kleinste gedeelte ga inrichten. Rechts is hooiopslag. Links tonnen met voer, poetsspullen, klein tuig en dekens.


Wauw mooi hoor! <3
Hoe groot is de hooiopslag en hoeveel hooi kan je er in kwijt?
Ik wil volgend jaar een 'hooihok' van hekken & zeil in de wei plaatsen maar eerlijk gezegd weinig idee hoe groot die moet zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 22:57 



 
Profiel   

Ik durfde niet groter te gaan ivm illegale plaatsing O:) maar het hooi komt in 3x3 en ik ben kwijt hoeveel ik erin krijg. Ik dacht rond de 50 pakjes. Ik weet nog niet hoe ik deze nu ga vullen, moet ook tijdelijk een groot pak stro in. Maar ik heb nog de garage van mijn ouders waar ik het hooi in kwijt kan. De laatste jaren laat ik iemand komen die dan gelijk 100 pakjes levert.

Mmm ik bestelde eerder altijd 30 pakjes dus dan zal het waarschijnlijk 40 pakken zijn als je helemaal vol legt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 07:11 



 
Profiel   

Mooi voerhok! Ziet er netjes uit.

Waaien jullie ook weg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 08:07 



 
Profiel   

hihi je paarden boemel.


Ja hier waait het ook echt hard, echt herfst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 08:14 



 
Profiel   

Net voerhok! Goed gemaakt. Ziet er proper uit zo. Hopelijk kan je er heel wat in kwijt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 08:21 



 
Profiel   

Het waait hier verschrikkelijk en de weersverwachting is dramatisch.

En ik heb een week vakantie om paard te rijden, te fotograferen en de tuin te doen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 08:22 



 

Jep hier ook flinke harde wind! Zit aan de NW kust en hier nu windkracht 7, met uitschieters naar 8 -O- . Helaas ook veel regen voorspeld, dus ik ga zo maar snel de bak en schuilstallen schoonmaken.

Mooi voerhok!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 08:24 



 

Oh de regen valt hier mee volgens weeronline, minder dan gisteren maar das niet moeilijk :+

Wel flinke wind, balen want ik zou met 2 paarden les hebben vandaag. Ik denk niet dat ik erop kruip. Gisteren ook al niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 08:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 447 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen