Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ringdeurbel op de wei ,wie nog meer?"

 
Profiel   

Thuis hebben we een Ringdeurbel, ineens bedacht ik mijn
Zo'n ring deurbel is toch ook geniaal iets voor bij het hek als" je 'afgelegen' met je wei of stal zit!
De ringdeurbel is tevens een camera en 'springt aan" bij beweging activiteit en zend beeld uit naar mobiele telefoon. Erg handig voor "onnodig bezoek" bij je weiland/stal die afgelegen ligt. Schrikt pennymeisjes mogelijk af of anders heb je ze in beeld.
Ook handig voor mensen inbeeld brengen die je paard(en)/pony(s) ziekvoeren? Je heb de dader(s) in beeld. Tevens kan je ze op afstand aanspreken, of direct politie bellen. Een Ringdeurbel verbruikt 12 volt dus minder dan een gewone camera dus dan heb je een low budget camerasysteem die je kostbaar bezit 24-7/365 in de gaten houd. onderhoudsvrije accu en Mifi nodig en evt handige Harry voor installeren. Ik ben er vanuit gegaan dat er geen stroomvoorziening aanwezig is.
Handig om te weten dat je zo'n ringdeurbel bij de politie moet registreren met het uitzicht van het straatbeeld. Anders ben je volgens de wet in overtreding.
Ik dacht goed idee toch.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:47 



 
Profiel   

Ring heeft ook gewone camera's met accu en bewegingsdetector. Net iets logischer dan een deurbel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 02:25 



 
Profiel   

Persoonlijk vind ik dit meer als reclame klinken dan dat je ervaringen vraagt. Ook mifi heeft stroom nodig. Je hebt hier goede camera's voor, die op accu en SD kaart zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 04:26 



 
Profiel   

Mag niet ivm privacy. Met een ringdeurbel bij je thuis mag je al niet eens de openbare weg filmen dus bij een wei of iets ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 06:00 



 
Profiel   

fjordjes schreef
Mag niet ivm privacy. Met een ringdeurbel bij je thuis mag je al niet eens de openbare weg filmen dus bij een wei of iets ook niet.

Wel als je het heb aangemeld bij de politie met het straatbeeld, zodat"ze weten waar ze hangen.
En nee ik krijg geen provisie voor het reclame maken van de ringdeurbel.
Ik vindt het een geniaal ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:44 



 
Profiel   

Er is 1 maar. Je moet wel wifi hebben op die plek

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:58 



 
Profiel   

fjordjes schreef
Mag niet ivm privacy. Met een ringdeurbel bij je thuis mag je al niet eens de openbare weg filmen dus bij een wei of iets ook niet.
Is dit echt zo?

Ik ken toevallig ergens in NL een route/straat met huizen aan een openbare weg, waar op diverse huizen camera's hangen, gericht op de (openbare) weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 14:01 



 
Profiel   

Geloof dat het misschien niet mag volgens de privacy wet of zo. Maar als er ergens beelden nodig zijn, maakt de politie dankbaar gebruik van alle camera's die de openbare weg filmen. Dus denk niet dat je er zo maar problemen mee krijgt, tenzij je bijvoorbeeld in de tuin van de buren gaat filmen of zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 14:16 



 
Profiel   

Eleeke schreef
Er is 1 maar. Je moet wel wifi hebben op die plek


Ben je daar zo’n internet of things wifipunt voor nodig? En weet je ook wat het bereik is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 14:18 



 
Profiel   

Theoretisch kan je ook een oude telefoon als camera gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 14:42 



 
Profiel   

Marigold schreef
Eleeke schreef
Er is 1 maar. Je moet wel wifi hebben op die plek


Ben je daar zo’n internet of things wifipunt voor nodig? En weet je ook wat het bereik is?

Ipv wifi heb je ook een Mifi daar stop je een belkaart /internet abonnement in.Die je bv kunt aansluiten op een zonnepaneel/ powerbank bv. Zodat je ook internet heb op de wei/stal. Je mag ringdeurbel bevestigen alleen moet je het wel aangeven bij de politie en op welk straatbeeld die uitkijkt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 15:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen