Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 450 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 

Ik zit hier ook de bank al de hele ochtend in overleg omringd door de kitten en de honden. Mijn collega's lachen zich kapot volgens mij :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:04 



 
Profiel   

Flew schreef
Heb jij Abessijnen, Boemel? :D Wat een mooie katten!


Half :D .
Ze komen van een fokker uit Enschede.
Die fokt al jaren de kruising Britse korthaar x Abbesijn.

Hier een wat betere foto, dan zie je ook de Brits korthaar terug :o
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:11 



 
Profiel   

Hele mooie katten Boemel. Geniet ze van de dag.

Heerlijk Robijntjuh dat het kan, werken met de beestenbende om je heen.

Ik had vanmorgen rondje oogarts, scans en metingen in het ziekenhuis. Uitkomst is staaroperatie. Niet onverwachts dus ik ga het meemaken. Ik loop nu wel achter met mesten en werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:46 



 
Profiel   

Staaroperatie ben je ook al jong bij niet?

Ik ben al vanaf 9.50 aan het wachten op een belafspraak bij de neuroloog....
En ik wilde nog wel boodschappen gedaan hebben voor 11 uur want dan word het drukker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 11:51 



 
Profiel   

@belker: dingen met ogen vind ik altijd 'eng'. Sterkte! en ik hoop dat je snel terecht kunt.
@boemel: idd mooie katten en als het aan hun lag kwam je alleen van de bank om ze eten te geven :)

Ben net met uitmesten door mijn rug gegaan :( dus ik loop even niet zo piep meer |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 12:09 



 
Profiel   

Mollen..... ik heb het vangen van een ervaren buurman geleerd!
Paar tips:
- begraaf nieuwe klemmen een weekje in de grond, zo gaan ze naar aarde ruiken;
- trap de molshopen plat, en kijk de volgende dag waar er weer verse aarde boven is gegraven. Daar zijn ze actief;
- prik met een stokje in de molshoop en voel of er een gang op uitkomt, aan twee kanten. Zo ja, graaf dan de molshoop met een schepje open, check nogmaals met het stokje, en plaats de klem in de richting van de gang. Beetje schuin zetten, en paar keer op en neer in de aarde bewegen. Dan voorzichtig afdekken met wat aarde.
- stokje erbij, en dagelijks kijken of de klem open is gegaan.

Veel succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 12:18 



 

Solleke_Noah schreef
Foreverkliek schreef
Hier hebben we sinds een jaar of 2 ook een mol in de wei. Topbeest *\o/* De laatste keer dat er loonwerkers op het land zijn geweest hebben ze de grond zo vast gereden dat er op sommige stukken niets meer kon groeien. Mollenkind maakt de grond lekker los en water en lucht krijgen ook weer de ruimte. De stukken waar hij/zij/het zit zijn echt zo opgeknapt! Molshopen haal ik 1x in de week weg, de ondiepe gangen heeft hij maar 2 of 3 keer gemaakt maar toen heb ik hem wel streng toegesproken dat ik dat in het weiland te link vind. Heeft hij goed naar geluisterd :j
Mocht je wel echt van je mol af willen maar geen klemmen willen gebruiken kan ik keizerskronen aanraden. Voor een stuk van minder dan een halve hectare maakte ik meestal 3 a 4 groepjes van max 3 bollen. Werkt altijd, alleen rotten de bollen na een paar jaar weg.


Hier worden de mollen ook gerust gelaten. Ze zitten vooral in de tuin (denk dat ze het denderen van de paardenhoeven minder geslaagd vinden :)) ). Als je je stoort aan de molshopen inderdaad even wegscheppen of uiteen trappen.

Weet niet of deze open gaat? Is een folder met tips over hoe je kan samenleven met de mol: https://www.natuurpunt.be/sites/default ... finaal.pdf

Bij mij zijn ze ook gewoon welkom. Ik vind ze prachtig! In de tuin hebben we er soms "last" van, maar ik hark de molshopen gewoon weg en na een tijdje zie je er niets meer van.

Op het weiland van de paarden zitten ze soms ook, maar dat hark ik ook weg en dan met name vlak voordat er gemaaid gaat worden.

Ik ben er niet zo bang voor dat een paard zich verstapt op/over/in een molshoop of gang. Mijn weiland is sowieso geen strak weiland en daarnaast heb ik een paar flinke greppels, waar ze met grote regelmaat in volle galop overheen crossen. Dat vind ik spannender dan een gaatje van een molshoop of een mollengang, waarvan de diameter misschien 5 cm is.

Een plaag is natuurlijk een ander verhaal, maar het aantal dat nu bij ons aanwezig is vind ik prima.

Bedankt voor de link solleke!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:09 



 
Profiel   

boemel schreef
Flew schreef
Heb jij Abessijnen, Boemel? :D Wat een mooie katten!


Half :D .
Ze komen van een fokker uit Enschede.
Die fokt al jaren de kruising Britse korthaar x Abbesijn.

Hier een wat betere foto, dan zie je ook de Brits korthaar terug :o
[ [url=m/blj2bR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk <3 wou het ook net vragen, hier ook een (volle) Abessijn! Zo'n leuk ras.


Hier sneeuwde het net zelfs, echt dikke vlokken :brr:

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:19 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Staaroperatie ben je ook al jong bij niet?

Ik ben al vanaf 9.50 aan het wachten op een belafspraak bij de neuroloog....
En ik wilde nog wel boodschappen gedaan hebben voor 11 uur want dan word het drukker.

Klopt, maar ik heb al 47 jaar suikerziekte. Dus ik hou het nog goed vol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:38 



 
Profiel   

Oh ja dan is het wat anders ja, helaas.
Sterkte met de operatie.
Ik hoor vaak dat dat meevalt, dus hoop ook bij jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:39 



 
Profiel   

Ik vind de operatie niet spannend. Wel de reactie van mijn lijf op de medicatiedruppels. Die is nogal eens heel extreem geweest. Extreme hypo’s een half uur na het druppelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:48 



 
Profiel   

Sterkte DF, pas goed op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:50 



 
Profiel   

Ik heb tot nu toe een week vol met emoties achter de rug:

Afgelopen maandag avond laat deze foto [ img ] op canvas bestelt en die hing de volgende avond al aan de muur. Erg blij mee! Vind het heerlijk om even naar Woods te kijken als ik binnen zit.

Dinsdag naar huisarts voor 2e uitstrijkje want bij de zelftest is er hpv gevonden. Ben ik toch niet helemaal gerust op met mijn voorgeschiedenis.

En sinds gisteren staan er weer paarden bij mij thuis. Dat is een heel verhaal en ga ik niet op bokt zetten, maar ik ben echt helemaal blij met deze kans om mijn loopje en bezigheid weer te hebben. Ik hoop dat de 2 dames er net zo van gaan genieten als ikzelf...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 14:08 



 
Profiel   

Sterkte met je ogen Belker!
En DubbelFun met je rug.
En Neetoch, hopelijk valt t mee!
Allemaal niet leuk in ieder geval


Vanmorgen de griepprik gehad en begin van de middag beide paarden gelongeerd.
Ze waren erg fris. Had mn handjes vol.

En nu alles uitmesten. Het is een vieze natte bende! Ik had mijn paarden altijd in volpension. Ben me er nog steeds over aan het verbazen hoeveel 2 paarden poepen. ;(

Mijn binnenkatten hebben vlooien.
Waarschijnlijk opgelopen van een buitenkat die tijdens ziekte in de bijkeuken mocht slapen.

Ik heb ze al 2x ontvlooid met een middel dat ik vroeger goed vond werken en kam dagelijks met een vlooienkam, maar ze krabben zich nog steeds.
Iemand de gouden tip?

13 December heb ik de zadelmaker voor mijn Sella. Mn merrie verteld altijd heel goed wat wel en niet fijn is. En hoewel ik in September de zadelmaker er nog bij gehad heb, geeft ze duidelijk aan dat t niet fijn zit.
Als ik wil afstappen gooit ze dr hoofd en oren naar achter en maakt een piepgeluidje.

Als t zadel breder moet, dan houdt dat in dat ik voor mn andere paard op zoek moet naar een nieuw zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 14:41 



 
Profiel   

Heb je ook omgevingsspray gebruikt, Boemel? 1 vlo op de kat zijn er 10 in je huis... Daarnaast zou ik even iets van Stronghold bij de dierenarts halen, dat werkt vaak toch net even wat beter dan wat je in de dierenwinkel kunt halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 14:58 



 
Profiel   

Flew schreef
Heb je ook omgevingsspray gebruikt, Boemel? 1 vlo op de kat zijn er 10 in je huis... Daarnaast zou ik even iets van Stronghold bij de dierenarts halen, dat werkt vaak toch net even wat beter dan wat je in de dierenwinkel kunt halen.


Nee, dat niet. Ga even kijken. Dankjewel

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 15:05 



 
Profiel   

Boemel, ik heb hier altijd Seresto vlooienbanden om, bij honden en kat. Werkt het beste in ons huishouden. En idd ook de omgeving even goed aanpakken.

Sterkte Neetoch. Ik kan weinig zinnigs zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 15:09 



 
Profiel   

En die banden kun je ook in stukjes knippen en in de manden/hoeken leggen. Scheelt ook weer. En bij vlooien kun je best ook meteen ontwormen, vaak volgen die dan ook nl.

Net maar even de regendekens afgedaan want lekker zonnetje, nu zon weg en geeft BR regen aan, maar kan ook links langs trekken. Zolang ik geen onverwachte bewegingen maak gaat het redelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 15:17 



 

Ik zou ook zeker even een omgevingsspray gebruiken. Wat Flew zegt. Bij een vlooienbesmetting zitten de meeste vlooien in de omgeving en niet op het dier.....

Seresto banden zijn echt top! Mijn katten hebben ze ook al jaren. Werken ook super tegen teken. Bij mijn honden gebruik ik ze niet. Ik vind zo'n band zo lelijk staan :o . Heb wel een paar banden stuk geknipt en liggen in manden en hoeken zoals Dubbelfun aangeeft. Voor de honden gebruik ik Stronghold en soms wissel ik af met wat anders.

Voor in huis spray ik 1 of 2x per jaar met Fendona. Werkt ook tegen allerlei ander vliegend en kruipend gespuis.

Jouw katten komen normaal gesproken niet buiten toch? Als je het dan nu eventjes grondig aanpakt kun je er vrij snel vanaf zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 15:25 



 
Profiel   

Ze komen inderdaad nooit buiten, dus ik ga de strijd aan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:21 



 
Profiel   

Na kruiwagens mest scheppen is dit toch wel een hele fijne beloning :o [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:52 



 

Sterkte dames met de rondjes ziekenhuis etc.

Fijn neetoch, weer paarden aan huis.
Hier net de nieuwe klant gekomen dus druk geweest. Nu het laatste overleg voor vandaag en dan onze kerstboom van 3.80 m die net geleverd is maar eens optuigen met ladder _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:54 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Sterkte dames met de rondjes ziekenhuis etc.

Fijn neetoch, weer paarden aan huis.
Hier net de nieuwe klant gekomen dus druk geweest. Nu het laatste overleg voor vandaag en dan onze kerstboom van 3.80 m die net geleverd is maar eens optuigen met ladder _O-


Da's enorm!!
Voor binnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 17:01 



 

Ja, ik zal morgen als ie af is even een foto plaatsen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 17:04 



 
Profiel   

Indrukwekkend! Ik ben benieuwd :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 17:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 450 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen