Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 453 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 

Aaaaauuu beterschap bianca!

Ik heb vanmiddag eindelijk weer eens les. Zin in!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 09:45 



 
Profiel   

Ik hoop dat je het droog houdt..

Net de 200 gr bij Boon maar uit gedaan en een gewone regendeken aan en meteen Jasmijn weer even flink geborsteld. Wat een haar komt daar op zeg...
Ik merk dat het haar op haar hals onder die dikke laag manen ook anders wordt; grijs en vettig. Herkennen mensen dit ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:40 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
@biancaaaa: auuwwie :(:) Stalen neuzen geen optie ??


Die heb ik standaard aan, maar die beschermt helaas niet de achter- en zijkant. Hij sprong op mijn hak (perongeluk, jonge hengst is echt een beetje een dromer, lette even niet op).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:51 



 
Profiel   

Nee, daar doen stalen neuzen idd niets. Sterkte er mee..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 11:06 



 

Ja dat herken ik wel van onder een dikke bos manen. Daarom vlocht ik altijd.

Bijna alles staat weer samen hier met de nieuwe. Alleen jauke nog met een andere apart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 11:35 



 
Profiel   

Ja DF, de shet hier had dat ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 13:48 



 
Profiel   

Bianca dat is de overtreffende trap met vergeten kranen…….Sterkte met je voet.

Hier vanmorgen nog droog kunnen mesten en paarden wat gewerkt. Toen ik klaar was ging het regenen dus nu even niks doen. Ook fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 13:59 



 
Profiel   

Hoi allemaal

Ik heb mij ooit eens voorgesteld in dit topic, denk een aantal topics geleden.
Ik zou proberen mee te lezen en te reageren. En zal mij nu nog even voorstellen

Mijn naam is Joyce ik ben 28 jaar oud en heb sinds oktober 2019 de paarden aan huis, echt een droom die uitgekomen is en nooit gedacht dat het zou gebeuren, ik huur namelijk een deel in een boerderij bij de paarden. Ik woon alleen met mijn 2 poezenkinders Damon en Rovi, beide uit het asiel gehaald, mijn moeder staat hier ook met haar paard en helpt met mesten voornamelijk, zei heeft niet veel zin in het rijden, daarover kom ik straks eventjes.

Ik zelf heb 2 paarden een fjord en een tinker. De fjord heet Enya ze is een 13 jarige Fjordenmerrie, helaas heeft ze sinds 19 febr 2020 een peesblessure aan de oppervlakkige buigpeees. Eind maart/begin april is ze met dat been in een draad blijven hangen. En heeft ze een blessure aan het checklignament. In het voorjaar ga ik weer voor een echo en hopelijk mogen we het dan opbouwen. Voor der blessure crosste we regelmatig, nu hoop ik voor volgend jaar dat we lekker buitenritjes kunnen maken

Mijn tinker heet Betsy en is een 9 jarige tinkermerrie dus. In 2019 wou ik haar verkopen, omdat ik bang op haar was en alleen maar spanning op haar had, ze is een enorme spiegel. Toen Enya dus geblesseerd raakte en ik gelukkig Betsy nog had (ze heeft nooit te koop gestaan, alleen de gedachte waren er wel) zijn we echt naar elkaar toegegroeid en doe ik alles met haar. We vinden crossen heel leuk en rijden TREC wedstrijden, nouja sinds 2020 is er niet echt een wedstrijd meer doorgegaan, door Corona.

En dan hebben we Svenn nog hij is een fjordenruin en eigenlijk van mijn moeder en mij, hij is onze eerste eigen paard en immer 24 jaar oud. Hij gaat af en toe mee op een buitenritje, maar staat meer stil dan dat die wat doet.

svenn
[ img ]

Betsy
[ img ]

Enya
[ img ]


Sorry voor deze lange tekst, maar sinds vorige week heb ik amper motivatie om wat met de paarden te doen. Ik weet ook wel dat het de tijd van het jaar is, slecht weer, vroeg donker en koud! maar ik wil heel graag gewoon blijven rijden alleen dus die motivatie om echt wat te doen is er niet. Wedstrijden om voor te trainen zijn er niet. Lessen heb ik op dit moment niet. Dus ik rijd alleen dan maar om even beweging te geven. Ze staan van ong 8 uur tot 10 uur buiten. Dus is het voor mij maar doelloos rondhobbelen. Ik heb niet echt uitrijmogelijkheden, langs de weg is nu te glad en te nat om een galopje te trekken. Hebben meer mensen hier last van gehad? En wat kan ik doen om toch motivatie te krijgen. Ik denk ook dat het is het constant alleen moeten rijden, vriendin stond bij mij maar is verhuisd, omdat ze haar paard niet 's nachts op stal wil hebben (in de zomer staan ze 24/7 op de wei met track) dus mis denk ook iemand om het mee samen te doen. Ik beschik over een trailer, maar die koppel ik ook niet zo snel aan om naar bossen in de omgeving te gaan. En dan denk ik wel eens potver, je hebt 2 paarden om wat mee te doen, sommige mensen willen heel graag een eigen paard en kunnen dat niet en ik doe niks met ze (ik heb niks met verzorgsters/bijrijders, zijn mijn paarden dus moet zelf voor ze zorgen, en Betsy is gewoon een geval apart), behalve voeren en binnen en buiten zetten.

Sorry voor dit lange verhaal, hopelijk hebben jullie tips. Ohja ik werk 25u bij AH, dus overdag prima tijd om te rijden en ik heb bakverlichting, maar toch na het werk doe ik ook niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 14:22 



 
Profiel   

@JxE: welkom hoor en leuk setje paarden heb je daar :)

Ik heb net even een scherpe schaar gezocht en bij Jasmijn de onderste rij manen er bij de manenkam gewoon afgeknipt. De volgende rij hangt nu in een boogje en hopelijk geeft dat wat 'lucht'.
Meteen ook maar de sokjes geknipt zodat er minder troep in blijft hangen en sneller droogt en achter de oren wat kaler gemaakt zodat het halster ook weer een mooie plaats heeft om te blijven liggen :)
Het brave ding bleef zo lief stil staan en Boon maar aangeven dat ze ook aandacht wilde :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 15:19 



 
Profiel   

Bianca, auw klinkt niet fijn. Beterschap met je voet.

Welkom JoycexEnya,
En gewoon een (korte) winterstop inlassen en zodra je weer zin hebt het weer oppakken?

DF, wat fijn dat ze zo braaf bleef staan.

Ook heel even wat met de paardjes gedaan vandaag. Hoofdzakelijk vanaf een stoel in de bak gekeken hoe Marloes en David lekker met Nick bezig waren. Daan was er ook bij om de kinderen te helpen.
[ img ]

Dan doe je toch maar heel even wat en sindsdien de hele tijd al last van de rug. -O-

Maar het was het wel waard, de kinders en Daan hebben lol gehad. _O- En dat was mooi om te zien.

[ img ]

[ img ]

Spoiler:
En met die regen zijn we toch echt wel gezegend met een binnenbak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 15:31 



 
Profiel   

Leuke paarden Joyce. Helaas dit weer is gewoon niet motiverend. Ik doe nu veel loswerken met ze.

DF, ze zijn zo leuk die shetlanders. Fijn dat ze wat kan luchten.

Chassey, wat leuk, zo met zijn allen bezig zijn met de paarden, echt genieten. Sterkte nog even. De laatste loodjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 15:54 



 
Profiel   

@chasey: mooi buikje ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 16:04 



 
Profiel   

Kijk dat mis ik ook enorm een binnenbak. Super gaaf dat je die hebt @chasey zo leuk met ze alle bezig te zijn.

Hopelijk werkt het, Betsy heeft ook hele dikke manen, heb ze nu korter geknipt door een dikke hals deken en is een deel van der manen weg en heb ik het gelijk geknipt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 16:08 



 

Ik heb net les gehad in de regen, anders was ik ook niet opgestapt hoor en dus hebben ze hier ook weinig gedaan deze week. Weekje vakantie is voor de paarden echt niet erg hoor. Probeer daarin niet te streng voor jezelf te zijn.

Ik ga morgen denk ik ook naar de binnenbak. Lekker oefenen weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 16:34 



 
Profiel   

Hier nu ook weer regen en de paddock is al aardig zompig weer.
De paarden stonden nog eerder in de tent dan dat ik er met het hooi was :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 16:41 



 
Profiel   

[ img ]

Hier waren de paarden ook klaar met de regen. Natte koppies in de stal.

Hooileverancier had zn timing omgegooid en kwam vanmorgen toen het nog droog was ipv de middag.
Dat was fijn! Al ging t wel ten koste van mijn rijden. Het regende echt hard hier. Heb in de regen de aanhanger schoon gemaakt voor verkoop en begonnen met het graven van een geul voor de waterleiding en elektra, maar nu zi ik lekker op de bank :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 16:51 



 

Wel beter hooi geleverd krijgen als het droog is.

Ik heb wel echt heel fijn gereden met mijn Muppet maar ben nog steeds niet warm.
Ben wel voor het eerst echt aan het rijden ipv alleen maar stress managen. Zo leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 16:54 



 
Profiel   

@boemel: poes kijkt niet blij met zo'n nat hoofd naast zich :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 17:02 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
@boemel: poes kijkt niet blij met zo'n nat hoofd naast zich :D


Ha ha nee. Vies nat :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 17:03 



 
Profiel   

Hier net de paarden maar binnen gehaald. Er staat echt veel water in de wei. Ik wist ook niet dat een van mijn paarden 4 zwarte benen had :x
Normaal gesproken zien die er wat anders uit… Ze stonden van vanochtend 6.15u in de regen buiten en morgen moeten ze er weer op dat tijdstip uit. Kunnen ze fijn gaan opdrogen.

Hooi met regen is echt minder, blijft het ook zo lekker aan je kleding plakken…

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 17:18 



 

Er valt ook wel weer vies veel hè.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 17:18 



 
Profiel   

Hier staat ook alles weer blank. Echt deprimerend dit weer.

Leuke foto Boemel :D

Chasey, hoe groot is jouw binnenbak?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 17:29 



 
Profiel   

Ach, denk ik altijd, het had ook sneeuw kunnen zijn en daar hou ik hélemaal niet van, dat geeft nog meer troep dan regen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 18:18 



 
Profiel   

Liever sneeuw dan dit eigenlijk. En dat terwijl ik een paard op ijzers heb. Is het stukken minder nat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 18:26 



 
Profiel   

Even sneeuw vind ik erg leuk! Lekker foto's maken en genieten van de witte wereld, maar na 2 dagen mag t dan ook wel weer weg zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 18:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 453 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen