Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 454 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

OK 2 dagen gaat nog net, maar dan wel de nacht er op minstens 10 graden zodat alles 's ochtends weer verdwenen is :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 18:42 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
OK 2 dagen gaat nog net, maar dan wel de nacht er op minstens 10 graden zodat alles 's ochtends weer verdwenen is :)


Oké dan :D
[ img ]


Mijn paard houdt ook niet van sneeuw :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 18:47 



 
Profiel   

Eten maakt een hoop goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 18:50 



 
Profiel   

Dais, niet heel groot hoor. Maar een leuk formaat om er leuke dingen in te doen met de kinderen en paarden of in te grondwerken. Schriktrainingen, spelletjes etc.
De kinderen rijden er ook in, veel stap, drafje. En als ze goed hun best doen lukt een galop en zelfs een sprong ook wel. :D
Uit mijn hoofd 15x18m. Of 14m x20m? Maar ik vergeet dat steeds. :Y) Zou ik Daan moeten navragen.

[ img ]

[ img ]

Het is een oude koeienstal geweest. De betonvloer en kelders zijn eruit gehaald. Zand uit de vijver is erin gestort.
Er moeten nog schuine kanten komen, omdat de betonrand van de oude vloer nu nog uit steekt, maar daar is Daan nog niet aan toegekomen. De muren worden van binnen ook nog geverfd, zodat ie een stuk lichter wordt.

Sneeuw, David en Marloes kijken elke dag op de weer app, in de hoop op sneeuw. Ze vonden het in februari zo leuk met de slee. En nu we heuvels in de wei hebben, wachten ze met smart op een pak sneeuw natuurlijk.
Even een terugblik naar begin dit jaar: :+

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:09 



 
Profiel   

MarloesHJ schreef
Hooi met regen is echt minder, blijft het ook zo lekker aan je kleding plakken…

Dit ja... Ik voer maar met regenpak aan, dat helpt iets. Al vind ik alsnog overal hooi op het moment. Niet te doen, dit weer!

Welkom JoycexEnya. Leuke paarden! Qua trainen doe ik ook niet veel met dit weer. De enige die ik probeer bezig te houden, is mijn hengst. Hij wordt volgend jaar 5, dan kan ie onder het zadel. We wandelen nu veel, of hij loopt naast de fiets. Zo krijgt hij alvast wat routine in dat hij soms weggaat van de merries, vast staan om te poetsen, verkeer wat we tegenkomen, etc. Maar dat mag spelenderwijs, dus geen druk om met slecht weer toch weg te moeten. Vandaag ook met hem gefietst, net voor de regen.

@Chasey, fijne plaatjes weer! En jaloersmakende binnenbak...
@Boemel, leuke foto van je paarden met kat!

Ik wil wel sneeuw. Goede reden om Barut voor de slee te knopen. Kan ie dat ook mooi leren! :D De drek daarna nemen we dan maar voor lief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:10 



 
Profiel   

@chasey: hoe tref je het toch om dat soort foto's (in de sneeuw) te maken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:32 



 
Profiel   

Erg leuke pony Chasey! Springt goed!

Met regenpak hooi voeren. Ik zou denken dat dat juist plakt.

Ik voer in netten. Vul ze binnen.
En dan loop ik met 1 net 4 meter naar buiten.
Heb er dus weinig ervaring mee :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:37 



 
Profiel   

Mijn jas is ook van een soort regenachtige stof. Even afvegen en dan is hij meestal wel weer hooivrij. Mijn broek daarintegen is een ander verhaal…

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:45 



 
Profiel   

Ik heb meestal een vest aan, geen jas. Daar hangt altijd al een halve baal hooi in, maar nat is het echt niet grappig. Ik stem voor droog weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:47 



 
Profiel   

Als het niet zou regenen heb ik ook een vest aan, en vooral de ritsvakjes open laten geeft leuke resultaten :P

Net zoals die broekzakken die binnen ook een hamstervoorraadje blijken te hebben...

Droog, niet grijs weer stem ik voor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:56 



 
Profiel   

Ik heb bij de paarden nooit een fleecevest aan, maar óf een Softshell óf een gewatteerde jas. De laatste kostte nog geen 10 euro bij de Action :) . Zalig ding, daar hoef ik geen dure jas voor te hebben; is heuplengte en er zit nog een kapuchon op ook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:57 



 
Profiel   

Ik voerde dinsdag in regenpak. Knuffelde een hooibaal en zag er daarna zelf uit als een hooibaal :+

Ik heb nu nog een Human Nature-jas, die koop ik altijd in de aanbieding. Maar ik heb inmiddels ook drie (oeps) fijne jassen van Van Cranenbroek en die zijn vrij goedkoop en verrassend warm (sterker nog… té warm soms).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 20:04 



 
Profiel   

DF, Ik denk hele dagen met de camera rond lopen :') Die ligt meestal ook zo voor het grijpen in de woonkamer.

Boemel, Ondanks dat Nick een misvormde achterhand heeft, kan hij toch heel leuk springen. Zeker voor een haf!
En hij vindt het mooi, dat is het belangrijkst. :D

Dat hooi vind je hier ook altijd door het hele huis terug.
Vooral met fleece kleding! Maar kan me ook voorstellen dat het goed aan een natte regenjas blijft plakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 20:55 



 
Profiel   

skijassen, lekker war en op MP vaak voor weinig geld te koop zgan. Fleece heb ik nooit aan, blijft alles aan plakken
En als je dacht dat hooi plakte met regen, wat dacht je van vlas aan natte klompen
Marloes, herkenbaar, zakken broekspijpen en sokken hangen altijd vol geheime hooivoorraad
En op werk vul ik mijn zakken altijd met mueslie om lastige paarden te pakken te krijgen maar aan het eind van de dag vergeet ik vaak mijn zakken te legen en ligt mijn wamachine weer vol

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 21:17 



 
Profiel   

Klinkt ook bekend :)
Vaak zitten mijn broekpijpen omgeslagen in mijn laarzen en als ik die na laarzen uitdoen weer terugsla ligt de mat ook vol met hooi :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 21:55 



 
Profiel   

Ik heb een bakje in het badkamerkastje voor alle vergeten muesli’s en brokjes :') Die vergeten muesli’s en brokjes moet ik dan eerst oprapen van de vloer na het uittrekken van mijn broek. In de winter is dat minder, dan zit de voorraad in mijn jaszak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 22:03 



 
Profiel   

Idd hooi zit overal….. Vroeger kocht ik skimassen bij sportsdirect, aan het einde seizoen kostten ze €10.
Gaan er bij jullie ook zoveel jassen doorheen met dit natte weer? Paarden, honden alles steeds nat…..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 22:04 



 
Profiel   

Een natte jas hang ik direkt boven de verwarming, dus die ik na een uurtje weer droog en klaar voor de volgende voerronde.
Natte mesthandschoenen is dan weer minder....Eau de Chevaux Extra Strong 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 22:27 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Een natte jas hang ik direkt boven de verwarming, dus die ik na een uurtje weer droog en klaar voor de volgende voerronde.
Natte mesthandschoenen is dan weer minder....Eau de Chevaux Extra Strong 8-)


Doe je dit in een apart halletje of in de woonkamer?

Ik doe dit heel soms,als mn jas echt kletsnat is maar ik heb alleen een verwarming in de woonkamer en dan stinkt het gelijk zo :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 08:26 



 
Profiel   

Knip, moest in funda topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 08:32 



 
Profiel   

Ik heb een afgesloten halletje :) ik hang er soms ook wel eens erg natte dekens te drogen als het niet anders kan. Juist omdat daar een hele lange lage radiator staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 09:07 



 
Profiel   

Wij hebben gelukkig ook een grote bijkeuken. Als ik 3 dagen niet stofzuig dan kun je daar ook een paard zetten. Er ligt dan genoeg vlas en hooi voor een nachtje :')

En paardensnoepjes kom ik ook altijd overal tegen :=

Chasey, onze oude varkensschuur willen we op termijn ook ombouwen tot zoiets. Die is 15x20 dus dat zou qua formaat een beetje hetzelfde zijn. We weten alleen niet of de 2 tussenmuren dragend zijn. Als dat zo is dan gaat het hele feest al niet door :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 09:39 



 
Profiel   

Dat is een leuk formaat om wat in te doen! Dus als het kan, echt doen.
Misschien kan de dak constructie aangepast worden?
Dat is bij ons ook gebeurd. Het dak steunde op 3 pilaren die echt midden in de stal stonden.
We hebben er een bedrijf hij laten komen en die heeft het aangepast.
De pilaren zijn vervangen voor stalen dwarsbalken.
Ik heb nog wel oude foto’s van hoe het was en hoe het nu is. Kan ik straks op de laptop wel even zoeken. Op de telefoon is dat zo’n gedoe... ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 09:44 



 
Profiel   

Chasey schreef
Dat is een leuk formaat om wat in te doen! Dus als het kan, echt doen.
Misschien kan de dak constructie aangepast worden?
Dat is bij ons ook gebeurd. Het dak steunde op 3 pilaren die echt midden in de stal stonden.
We hebben er een bedrijf hij laten komen en die heeft het aangepast.
De pilaren zijn vervangen voor stalen dwarsbalken.
Ik heb nog wel oude foto’s van hoe het was en hoe het nu is. Kan ik straks op de laptop wel even zoeken. Op de telefoon is dat zo’n gedoe... ;)


Ja tof! Ben heel benieuwd.

Maak ik ff een filmpje hoe de situatie nu is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 09:47 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik moest even in mijn bokt upload archief spitten. De foto's staan op verkeerde volgorde zoals je ziet.
Maar ik kan het zo slecht zien met die kleine plaatjes, dus moet je het maar even van onder naar boven bekijken.
Het was dus een oude koeienstal met van die rekken erin.
De rekken zijn er allemaal uitgeslepen door Daan en m'n pa. M'n pa heeft het plafon met de hoge druk schoon gespoten. Die was helemaal bruin van de aanslag!
Nadat alle rekken verwijderd waren, kwam er een bedrijf om de draagconstructie aan te passen.
De 3 pilaren hebben plaats gemaakt voor dwarsbalken.
Vervolgens zijn de roosters eruit gehaald door de loonwerker, die heeft uiteindelijk de roosters hergebruikt in de vijver als een looppad.
De beton vloer is eruit gehakt en het gele zand uit de vijver is gebruikt als bodem in de binnenbak.
Hij moet alleen nog mooi afgewerkt worden en geschilderd. Mooie lichte kleur en een schuine kant. :D
En ik wil heel graag wat disco lampen erin voor schiktrainingen.
Van die lampen die ook wat over de grond kunnen projecteren. Lijkt me super gaaf.
Maar alles op zijn tijd. :D

In de toekomst willen we het dak aanpakken. Er ligt nu nog asbest op. En 1 kant van de schuur is een stuk lager. Dan willen we het dak omhoog trekken, zodat beide kanten gelijk worden. Het asbest gaat er dan ook gelijk af en misschien zonnepanelen? Maar dat is nu nog niet aan de orde.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 10:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 454 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen