's Nachts op stal of of in de wei?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aleida_thijs
Berichten: 565
Geregistreerd: 14-11-06

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:30

Mijn paarden hebben altijd dag en nacht buiten gestaan, met schuilstal. Nu staan ze overdag buiten en 's nachts binnen. Ik heb niet echt het idee dat ze er last van hebben, eigenlijk...!

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:32

Mijn verzorgfjord staat ook altijd buiten, hij heeft dan gezelschap van 3 geiten. Hij heeft natuurlijk wel een schuilstal.

Chessiej

Berichten: 1705
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 19:39

Mijn pony staat s'nachts op stal. Me shet die staat dag en nacht op het land, maar heeft 2 schuilstalletjes en een afkapje waar hij onder kan staan!

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 20:47

Als je je paarden in deze tijd van het jaar dag en nacht buiten laat staan dan hebben ze wel een schuilstal nodig en een droge plek om te kunnen liggen. Ik heb zelf gemerkt dat de paarden bij slecht weer toch heel graag binnen gaan staan, zelfs de shetjes. Vooral bij harde wind en fikse regenbuien zoeken ze graag beschutting op. Zelfs 's zomers als het mooi weer is, gaan de arabieren 's nachts toch nog zelf in hun stal staan. (Misschien omdat ze zich daar beschermder voelen?) Ikzelf zou in ieder geval niet lekker slapen als ik wist dat mijn paard zonder beschutting in dit vieze weer buiten moest staan.

aleida_thijs
Berichten: 565
Geregistreerd: 14-11-06

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:51

Jol1: inderdaad, daar ben ik het ook mee eens. Liever een paard lekker op stal 's nachts, dan dat ze 24/7 zonder beschutting staan! Dan lijkt me die stal toch een stuk fijner...

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:25

Paarden kunnen goed tegen kou, maar de combinatie van veel regen en harde wind in het Nederlandse klimaat, dat is toch lastiger. Vooral die paarden die nu tot hun knieën in de blub staan zonder droog stukje, die gun ik wel 's nachts een stalletje met een flinke bult hooi..

Midy

Berichten: 1590
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Castricum en Arnhem

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:50

De paarden bij ons op stal staan in de zomer ( met goed weer ) dag en nacht buiten. In de winter staan ze zolang de wei nog goed is overdag buiten en 's nachts buiten.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:00

Die van mij kunnen altijd beschutting zoeken. Welliswaar niet in een schuilstal, maar onder de bomen en achter de heg.
Maar hoe hard het ook regent en waait, ze staan altijd midden in de wei met de kont in de wind te grazen.

Time2Tri

Berichten: 6124
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:14

mijn paardje staat sind 1 jaar bij twee tinkers en geniet van zijn oude dag. ze staan samen in een loop stal en ze kunnen zich vrij binnen en buiten bewegen.daarvoor heeft hij op een stal gestaan met 4 tot 6 uur weidegang per dag, hij heeft zich super aangepast in de groep.in de winter gaan ze geloof ik meer naar binnen zodat ze hooi kunnen eten, als dat ze het koud hebben.
zelfs bij de zware storm begin dit jaar stonden ze vrijwillig lekker buiten.

weemi_4

Berichten: 111
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: antwerpen , belgië

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:17

mijn pony staat overdag en 's nachts buiten tenzij dat het regent dan zette we ze op stal , soms staat ze ook 's nachts binnen .

maroes

Berichten: 4493
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:25

Mijn fjord staat ook buiten met een schuilstal,maar ik merk dat ze toch best veel op stal staat.Alleen als het droog weer is staat ze buiten.Als het regent is ze vaker in de stal te vinden.

pink_lady

Berichten: 385
Geregistreerd: 14-12-07

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:52

Mijn meisje staat s'nachts op stal, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dit zelf ook een fijn idee vind... Je hoort de laatste tijd zulke rare dingen. En ze wil aan het einde van de dag zelf ook graag naar binnen ( als ze niet snel genoeg naar binnen gehaald wordt zorgt ze er zelf wel voor dat ze naar stal toe komt Haha! )

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 23:22

Mijn pony gaat in de winter 's nachts op stal! Niet omdat hij niet buiten zou kunnen blijven staan, maar meer voor mijn gevoel.
Als ik 's nachts in bed zou liggen en ik hoor het keihard regenen ben ik in staat om naar stal te gaan omdat hij buiten staat. Clown

MissyTara

Berichten: 806
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 23:28

Mijn shetlander staat permanent buiten, mijn merrie normaal ook maar die houd ik nu 's nachts binnen omdat ze mok heeft. Ze moet dus echt droog blijven staan. Tara blijft normaal ook dag en nacht buiten. Ik heb overigens wel twee stalleen waar ze in kunnen als ze willen, ze moogen bij mij dus zelf kiezen.

Wanted2003

Berichten: 2661
Geregistreerd: 29-06-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:02

Altijd 's nachts op stal! Hoevaak hoor je wel niet dat er 's nachts van die gekken paarden mishandelen.

Chantal511

Berichten: 882
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: 't Veld

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:22

Ik zelf zet ze 's nachts binnen.. maar ik kan wel iemand die haar paard vorig jaar en die jaren ervoor ook in de winter buiten liet staan, maar omdat ze nu erg oud word doet ze het niet meer.

jonesZZ
Berichten: 1
Geregistreerd: 05-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 00:03

"Paarden worden gefrustreerd, gestrest, agressief en apathisch als ze alleen in een box staan." Dat is één van de conclusies van onderzoekster Machteld van Dierendonck van de Universiteit van Utrecht.

Een paard hoort niet in een stal thuis. Kort samengevat:

Paarden hebben geen dag- en nachtritme
Paarden horen niet langer dan een uur achtereen stil te staan (niet goed voor hun spijsvertering / darmen)
Paarden besteden 14 uur per dag aan het eten, bewegend
Paarden leggen dagelijks minimaal 30 Km af
Paarden zijn geen nest- of grotdieren maar slapen op de open vlakte

voor meer info:
https://www.paardnatuurlijk.nl/nl/openstall.html

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 00:09

Hier staan ze ook dag en nacht buiten, we hebben de mazzel dat we ze aan huis kunnen houden. Van 8 tot 22 uur op de wei, daarna in een grote paddock met grote schuilstal. De kudde bestaat uit 2 mini’s, 2 KWPN-jaarlingen en 2 KWPN’ers die beiden Z-dressuur lopen. De eerste 4 zijn enorme haarballen, de laatste 2 zijn van top tot teen geschoren en staan onder heerlijke Bucas dekens. Ze doen het er allemaal top op, perfecte kudde, zou nooit meer anders willen!

Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 00:50

Dames... Dit is een topic van 2007 :')

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 08:35

Ohh oeps, foutje! Totaal niet gezien, kwam in recente berichten naar boven!