Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Opbergbox buiten hooi/stro kleine baaltjes

 
Profiel   

:wave:

Bij ons op stal zijn ze helaas niet zo scheutig met hooi en stro. Veel mensen kopen zelf in bij de hooiboer die wekelijks kleine baaltjes komt brengen.
Iedereen slaat dat op in de trailer. Ik heb geen trailer en als we er een kopen, vind ik het zonde om er die leeg te moeten halen als ik hem wil gebruiken.

Zijn er hier mensen die kleine baaltjes op slaan in een grote opbergbox oid? Bijvoorbeeld die normaal voor tuinspullen worden gebruikt. Het gaat om twee baaltjes per week die ik kwijt zou moeten.

Ben benieuwd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 23:28 



 
Profiel   

Hooi kan best even buiten staan, als dat een week is gebeurt er niks mee.
Hooguit wat nat als het regent maar dat is geen probleem. Zorg wel dat het van de grond af staat, bijvoorbeeld op een pallet of en paar balkjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 23:38 



 
Profiel   

Dan heb je wel een flink grote box nodig.
Is het geen idee om een kleine, gesloten aanhanger te kopen? Kun je wat meer pakken tegelijk halen, en ze liggen goed droog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 23:43 



 
Profiel   

Ah kijk, dat een week buiten kan staan, wist ik niet. Ik vraag me ook af of dat dat op stal mag. Alles is nogal onpaardelijk opgeruimd en aangeveegd :+

Een aanhanger zou kunnen, maar vond dat wat overdreven eigenlijk. Als een box zou kunnen, heb ik dat liever. Ook omdat de hooiboer toch iedere week komt.

Ik kwam ook nog deze tassen tegen: https://www.uhg-shop.nl/nl/cashel-hooib ... gKAnvD_BwE

Misschien dat ik die nog ergens kwijt zou kunnen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 00:00 



 
Profiel   

Mocht je van plan zijn een trailer te kopen dan zou je je baaltjes (2 stuks toch?) ook op een pallet in je trailer kunnen leggen. Paar wielen eronder en je rijdt m er zo uit als je de trailer wilt gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 00:02 



 
Profiel   

Kun je niet gewoon vragen of je bij iemand in de trailer erbij mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 01:22 



 
Profiel   

Zo'n tuinkussens box die is groot genoeg kun je voor je box zetten volgens mij kun je er zelfs een slotje op zetten

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 03:34 



 
Profiel   

https://www.bol.com/nl/nl/p/woody-tuin- ... 3EEALw_wcB

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 03:36 



 
Profiel   

In een 240 liter kliko past precies een baaltje hooi en of stro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 07:53 



 
Profiel   

Wij hadden ooit zo’n tuinkussenbox voor onze nieuwe tuinkussens en daar kregen we toen het weer in -O-

Nu hebben we weer een tuinkussenbox en deze keer gebruiken we hem om brokken en lucerne in op te slaan en te beschermen tegen muizen en ratten. Dit gaat gelukkig heel goed, alles blijft droog en geen beesten erin. Dat is ook wel fijn om te weten denk ik.

In doe box van ons zou maar één baaltje passen, maar misschien bestaan er ook grotere.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 07:59 



 
Profiel   

Hebben ze een beetje ruime stallen? Dan zou ik gaan voor de optie van een flink slowfeeder hooinet ophangen, daar kan je 1 baal in verdelen (heeft je paard meteen altijd wat te knabbelen) en dan hoef je nog maar 1 baal kwijt te kunnen en dat lukt wel in een tuinkussen box :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 08:57 



 
Profiel   

Een pallet op de grond met een zeil erover kan ook. Als je het toch steeds opvoert zal het natte en ongedierte wel meevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 08:59 



 
Profiel   

Hier passen 2 baaltjes in:

https://www.intratuin.nl/keter-store-it ... 93a4cd1cc3
Even als voorbeeld, in de andere genoemde boxen past idd maar 1 baaltje.

Zelf hebben wij deze bij Cranenbroek gekocht:
https://www.voordeeldrogisterij.nl/haus ... 7EALw_wcB#
Maar dan de helft lager gemaakt, dan passen er 4 baaltjes in.
Tis wel poppespul :') :') dus zelf wel verstevigd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 09:22 



 
Profiel   

Ik vraag me wel af of de stalhouder dat soort dingen op het erf wil, met pallets / zeiltjes / plastic rommeltjes, als het allemaal zo netjes is? Dan is een nette Keter opbergbox al op het randje denk ik :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 10:02 



 
Profiel   

Is er binnen ook nergens een plekje waar je twee baaltjes kwijt kan? Een lege stal, of een hoekje op de hooizolder bijvoorbeeld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 10:16 



 
Profiel   

Kun je niet beter met zijn alles eens die pensionhouder er op aanspreken dat je wilt dat er meer gevoerd wordt. Hij lacht zich nu een rotje; jullie betalen de volle mep én zorgen zelf nog voor het voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 11:02 



 
Profiel   

Dank allen voor de reacties!!

Zo’n tent lijkt me perfect en ook fijn betaalbaar, maar ik denk inderdaad dat de stalhouder dat liever niet heeft. Een opslagbox mag net.
Verder is er geen vrije stal oid waar dit opgeslagen zou kunnen worden.

En eens hoor; eigenlijk zou er gewoon voldoende gevoerd/gestrooid moeten worden. Als je hoort wat ik betaal val je achterover. Maar ja; als het dan niet gebeurt wil ik niet dat m’n paard daar onder lijdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 11:45 



 
Profiel   

Het is logisch dat je het beste wilt voor je paard, is er geen andere stalling in de buurt die het beter doet ?? Zeker als je al zoveel betaald voor volledig pension.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 11:50 



 
Profiel   

ik weet niet hoe vaak je op stal komt? Ik heb het op mijn vorige stal ook gehad. en had thuis een baal hooi staan in mijn schuur en nam elke dag een plak mee en in een Ikea tas. Ook omdat er gewoon gestolen werd door anderen. ( vreselijk maar t gebeurde) Ik kwam wel dagelijks op stal dus was voor mij een kleine moeite. Zodra ik thuis kwam meteen hup nieuwe plak erin en kon die de volgende dag meteen weer mee. Een kliko is mss ook slim. daar gaat idd een volle hooibaal in.. en staat wat netter. Succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 11:54 



 
Profiel   

pmarena schreef
Ik vraag me wel af of de stalhouder dat soort dingen op het erf wil, met pallets / zeiltjes / plastic rommeltjes, als het allemaal zo netjes is? Dan is een nette Keter opbergbox al op het randje denk ik :=

Denk het ook.

Misschien is het voor hun dan uiteindelijk ook beter om meer ruwvoer te verstrekken :D :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 13:30 



 

Eigenlijk heel triest dat een grote groep mensen hooi en stro bij moet kopen wekelijks. Kan je niet met zijn allen een vuist maken, die stal wordt lachend rijk zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 13:55 



 
Profiel   

Mindim schreef
...die stal wordt lachend rijk zo.

Precies. Een pervers verdienmodel noem ik dat. Staleigenaar moet de prijs omhoog gooien en beter gaan voeren. Het lijkt wel of dat alle stallen waar ik naar kijk hier last van hebben. Waar zijn die staleigenaren die kale uur vragen, en zeggen; "Huurders: betaal maar zelf wat je in de stal wil gooien en op wil voeren.".
|o /frustratie uit
Ik weet wel een voorbeeld, maar die zit altijd vol natuurlijk :P .

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 14:25 



 
Profiel   

Geloof me, om beter hooi te kunnen voeren hoeft de prijs echt niet omhoog ;)
En ik ben het helemaal met jullie eens over het voerbeleid. Stalling is hier schaars in de randstad, dus het is roeien met de riemen die we hebben.

Bovendien zijn er ook heel veel dingen fijn aan de stal!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 14:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen