Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 459 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

Karin_deB schreef
Mooie foto's boemel!!

Het is droog hier vandaag maar wel koudd :brr:
Vanmorgen vroeg voor mn werk staan mesten en vanavond voor het slapen gaan weer. Kijk er nu al tegenop :brr:


Ha ha je hebt wel een leuk bibberend poppetje erbij. Sterkte alvast!

Maar, eh waarom ga je voor het slapen gaan weer mesten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:36 



 
Profiel   

Dan ligt er morgenochtend niet zoveel :)
Ik deed het vroeger toen ik nog werkte ook en tegenwoordig weer 2x per dag zodat de kruiwagen niet zo zwaar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:52 



 
Profiel   

Hahaha, die Abby _O-

DF, behalve koude vingers en tenen geen kromgevroren rug? Dat heb ik altijd met dat soort klusjes. Ben je klaar, sta je tien minuten later nog steeds in dezelfde houding :roll:

Ik had mazzel vandaag, 2/3 was al gemest, dus ik hoefde niet zoveel meer. Daardoor kon ik gewoon zomaar een rondje buitenrijden op een dinsdagmiddag :):)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 18:55 



 
Profiel   

Leuk met de sneeuw nog rond de paden.

Ik moest op 1,80 hoog werken, dus kon mooi recht op blijven staan. De rug was daar idd wel blij mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:08 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Dan ligt er morgenochtend niet zoveel :)
Ik deed het vroeger toen ik nog werkte ook en tegenwoordig weer 2x per dag zodat de kruiwagen niet zo zwaar is.


Respect hoor! Ik houd het liever bij 1x per dag. Val iedere avond op de bank in slaap en moet er niet aan denken om dan nog naar buiten te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:11 



 
Profiel   

Mooi plaatje Hilary.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:11 



 
Profiel   

Ik mest nu in de ochtend na de koffie uit en 's avonds vlak voor donker. Ze gaan nu met dit natte weer om 7 uur naar binnen met een bak brok/muesli/speedibeet en als ik om 11 uur hooi ga voeren schop ik de mest die midden in de stal ligt even naar de zijkanten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:14 



 
Profiel   

In het donker zie je ook zo weinig. Ik heb geen licht bij de paarden.
Leuk Boemel, waar je nu woont is ook een mooi gebied.

Hier mest mijn man ‘s ochtends als hij uit de nachtdienst thuis komt en ik mest s middags.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:17 



 
Profiel   

Ik mest rond ca 11.00 uur uit. (Paddock en stal).
Dat is het tijdstip dat ik ze meestal nu het zo nat is, in het land doe.
Heb ik geen last van bemoeials :D

De wei uitmesten schiet er wat bij in momenteel. Haal er af en toe een kruiwagen uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:20 



 
Profiel   

Belker schreef
In het donker zie je ook zo weinig. Ik heb geen licht bij de paarden.
Leuk Boemel, waar je nu woont is ook een mooi gebied.

Hier mest mijn man ‘s ochtends als hij uit de nachtdienst thuis komt en ik mest s middags.


Dan zul jij helemaal blij zijn dat over 2 weken de kortste dag geweest is!

Lieve man heb jij :o

Ja, ik woon nu ook mooi, maar vind vooral de Posbank echt magisch mooi. Het is daar alleen echt waanzinnig druk geworden.
Hier kan ik het nog redden om echt niemand tegen te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:23 



 
Profiel   

Lekker is dat he. Wij kwamen uit Maartensdijk en vonden het hier al zo rustig. Maar nu met Corona is het echt drukker, helaas. Gelukkig wonen wij wel achteraf, dat is fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:28 



 
Profiel   

Er staat nu een heel vies koud windje pal uit het oosten recht op de stallen.
Maar ze staan lekker te kanen en de voetjes zijn ook weer schoon. Ik merk dat de voeten toch beter tegen de nattigheid kunnen als ze 's nachts goed kunnen drogen; minder last van weke stralen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 19:30 



 
Profiel   

Wauw, sneeuw! Leuke foto!

Boemel, ook mooie foto's ♡ balen dat je vakantie al bijna om is!
En bijzonder van die aardstralen, en nog bijzonderder dat je paard zoveel rustiger is met een koperen plaat.


Die Abby zo voorbij gecrosst. Zo leuk dat je dat kunt zien vanuit je woonkamer! :D

Uitmesten doe ik normaal gezien iedere dag binnen en buiten, maar nu laat ik buiten liggen op mijn werkdagen. 's Avonds in de kou en regen staan uitmesten trekt me echt niet op het moment.


[ img ]
Een plaatje van vanochtend. Bewust het licht even aangelaten zodat ik de dompelpomp niet zou vergeten uit te zetten voor ik naar het werk zou gaan. Ik ben hem niet vergeten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 21:03 



 

Slim!

Het waait hier echt best hard nu.

Kwam nog een doodgereden das tegen vandaag. Zo sneu.
Met project paard gewandeld, dat vond ie spannend :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 21:35 



 
Profiel   

@dais: zo te zien kun je die pomp nu ook goed gebruiken.,

Hier waait/waaide het ook hard. Er stond ergens een raam te klapperen en dat bleek na veel gezoek op zolder te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 22:17 



 
Profiel   

Op de meinweg is het nu ook zoveel drukker dan voor corona. Vooral rondom de manege waar het ook makkelijk parkeren is, Pas als je verder weggaat heb je iets meer rustig bos achterom is vrij rustig maar ook erg nat nu door het kappen en de kapotte paden.

Ik heb voor de stal en verharding wel licht maar verder door naar achteren in in de stal niet ( DStaat wel op het to do lijstje, graven en stroom aanleggen) . Uitmesten is daardoor ook lastig in de schemer, in het lict gaat het veel sneller. Normaal gezien begin ik buiten het seizoen later met werken en dan kan ik fijn alles in orde maken maar er is minder personeel nu dus ik begin nog steeds vroeg en vertrek thuis net als het licht begint te worden.

Ik hoop vanmiddag op droog weer dan kan ik eens beginnen met longeren, nu al anderhalve week niks gedaan door die stomme rug en het slechte weer.

Mooie en natte foto`s gezien en een rondsjesende bonte

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 07:23 



 
Profiel   

boemel schreef
Karin_deB schreef
Mooie foto's boemel!!

Het is droog hier vandaag maar wel koudd :brr:
Vanmorgen vroeg voor mn werk staan mesten en vanavond voor het slapen gaan weer. Kijk er nu al tegenop :brr:


Ha ha je hebt wel een leuk bibberend poppetje erbij. Sterkte alvast!

Maar, eh waarom ga je voor het slapen gaan weer mesten?


Ik mest altijd 2x per dag inderdaad.
Zit er zo ingebakken dat ik het helemaal gewend ben.

Ze staan nu op mn vrije dagen overdag op de wei. Op mn 3 werkdagen blijven ze op de paddock.
De wei mest ik meestal maar 1x per week, daar heb ik geen licht dus dat krijg ik meer niet voor elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 08:36 



 
Profiel   

@Lynn_Nikita: zou je voorlopig niet snel geholpen zijn met een dikke accu en een bouwled ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 09:13 



 
Profiel   

of met een lamp die zelf een zonnepaneeltje heeft.
Die hebben wij in het fietsenhok en bevalt enorm goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 10:20 



 
Profiel   

Jeetje ik mest de 1e keer al om 6:30. Dan doe ik de stal en de verharde uitloop en een stuk pad. Veeg dan ook de verharding aan.
Dan voor het donker word nog een keer en dan de rest van het pad en ook de paddock en verg nog een keer aan. Ik zet dan de paarden apart om te eten en als ik ze weer los laat schep ik de 3 hopen die ze dan gedaan hebben ook maar gelijk weg.
Als ik ze s avonds de laatste keer hooi geef schep ik ook nog even snel de mest van de verharding en stal weg.

Heb ze nu een 1,5 jaar aan huis. In de zomer staan ze 3 A 4 maanden op de wei en mest ik die 1 keer per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 10:34 



 
Profiel   

Een hele tijd terug heb ik hier wat advies gevraagd over het plaatsen van baklampen. Ik ben inmiddels geslaagd. Vergunning is aangevraagd en helaas heeft onze buurvrouw bezwaar gemaakt. Tot 2 keer toe en we zijn ook nog op zitting geweest bij de gemeente maar alles was gewoon goed en de vergunning is dan ook verleend. Maar ben je wel bijna een half jaar verder. En de verhoudingen met de buurvrouw worden er zo ook niet beter op.

Moraal van het verhaal als je dus gewoon aan de regels voldoet kun je best een vergunning aanvragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 10:39 



 
Profiel   

Zo ga nu weer lekker mee lezen. Lees hier verdrietige, leuke en leerzame dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 10:40 



 

Leuk om te lezen dat iedereen het weer anders doet.

Hier gaan de paarden rond 6 uur in de ochtend van de bak (paddock) naar het land. De bak en schuilstallen mest ik dan in de loop van de ochtend en zorg dat de hooinetten weer gevuld zijn.
Eind vd middag of als het heel slecht weer is eerder (geen schuilstal op het land), dan gaan ze van het land weer naar de paddock.

Dit doe ik het hele jaar hetzelfde met als verschil dat ze in de winter op het hele stuk mogen 1.5 hectare en in de zomer werk ik met strookbegrazing (anders ontploffen ze). In de zomer gaan ze overigens later op de dag weer naar de paddock.

Oh het land halen we ook elke dag de mest weg, maar in deze tijd van het jaar is dat een klusje voor mijn man :j . Ons land is echt zeiknat (zit op keileem) en met een lege kruiwagen is het al lastig om door het land te lopen, laat staan als er mest in zit -O-

Vervelend monsera dat de buuf tegenwerkt. Heb je haar persoonlijk gesproken waarom ze tegen is? Misschien kunnen jullie er samen nog uitkomen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 10:54 



 
Profiel   

Jammer idd van de relatie met de buuf. Maar ik neem aan dat je het licht niet de hele avond heb branden én de meeste mensen doen de gordijnen dicht als het donker is :)

Mijn vorige buren hadden bijv. op de garage een naderingslamp hangen en als die aan sprong dan kon ik in mijn slaapkamer haast de krant lezen. Een volle maan was er niets bij (we hebben het dan over ong. 60 meter er tussen :D ) Die lamp sprong nog al eens aan 's nachts.
Na dit eens aangekaart te hebben is er een andere lamp in gegaan en de stand is iets veranderd en nu is het niet meer als een lamp die aan is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 11:06 



 
Profiel   

Wat vervelend van je baklampen Monsera.
Hopelijk is er alsnog een oplossing te vinden.

Ik heb nog de bibbers van de schrik.
We hebben een hele zware hooiruif voor de paarden (met 2 man niet te tillen), maar ik gebruik m in praktijk alleen om aan de buitenkant hooinetten aan te hangen, tot we een andere oplossing hebben.

Blijkbaar was er iets mis met een dekengesp, hooinet bleef aan paard hangen, die als een gek naar achteren gekletterd is en de hooiruif meegetrokken heeft en deze is met veel kabaal omgevallen. Paarden zijn gelukkig in paniek net niet de omheining door gevlogen.

Conclusie hooiruif gaat nu op Marktplaats en dit weekend komt er een biels om de netten aan vast te maken.

Paarden staan weer rustig te eten, maar pfff.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 11:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 459 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen