Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 512 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

Wij hebben grote ronde balen en die rollen we binnen in de schuur. Daar waar de paarden niet staan, maar wel in dezelfde ruimte. En daar vul ik mijn netten.

Eerder hadden we vierkante.
Onder een stevige pallet hadden we 4 wielen.
Pak daarop en ook die weer binnen gerold.

Ik heb dus geen pak buiten open. En loop niet met los hooi rond. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 21:08 



 
Profiel   

Ahja, ik heb een derde box die momenteel als opslag gebruikt wordt, daar ligt nu een kleine hoeveelheid strooisel in, voer (peen, vitaminebrok etc), wat tuingereedschap en ander spul, en voorheen dus voor het gemak twee of drie kleine baaltjes. De ‘grote’ voorraad staat verderop in de kapschuur, waar dus heel mooi vier grote balen in blijken te passen. Voor hooinetten prima, want hij staat langs de track, maar savonds laat heeft deze luie persoon geen zin om ‘zo ver’ te lopen voor de laatste ronde :+

Omdat de planning iets anders is gelopen dan vantevoren bedacht, heb ik eigenlijk wat te weinig opslagmogelijkheden bij stal (en mijn vriend nog geen mooie grote werkplaats).

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 21:13 



 
Profiel   

Wij hebben alles in netten en dan die in de kruiwagen. Maar we hebben heel veel netten en hoeven dus alleen maar te pakken wat we willen voeren. Eens in de zoveel tijd vullen we dan alles weer.
Ik ben ook wel benieuwd naar een foto van die witte bakken die van de slager waren.
Ik zoek nog een alternatief voor ons ibc vat waar we het hooi in nat maken. Er gaat vrij veel water in en eigenlijk is dat niet per se nodig als de afmeting van de bak anders zou zijn.
60 breed, 120-130 lang en 60-70 hoog zou prima zijn, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden. Een klein baaltje moet er in z’n geheel (met touwtjes erom) erin passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 21:42 



 
Profiel   

Dit zijn ze;
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


Staan op 2 wieltjes, bak kan je er van afhalen en eentje met 4 wieltjes onder doen als je dat makkelijker vind. Ik gebruik ze voor alles ondertussen zodat ik makkelijk dingen kan verplaatsen.

Past 1 pak uitgestrooid stro in(2 als je het in plakken houd)
3 pakken vlas
1 baaltje hooi of 5 a 6 grote plakken.

Door nat zand of modder gaat wel, maar lastig. Heb ze een tijdje gebruikt als hooibak in de paddock

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 22:02 



 
Profiel   

Ik heb een kruiwagen die 6 kleine balen hooi in een keer kan verplaatsen. Misschien wat overdreven. Maar de kruiwagen heet dan ook Hummer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 22:14 



 
Profiel   

Ik houd het hooi op de kruiwagen met een snelbinder er overheen gespannen. De haakjes haak ik om de rand van de kruiwagen en alles blijft stevig op z’n plek liggen van a naar b. Goedkope en makkelijke oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 22:53 



 
Profiel   

@Malenka, wat vervelend van je enkel! En ook heel vervelend dat de HAP je niet wilt zien. Sterkte!
Hier nog niet lang uitgevallen maar dan zou ik hulp krijgen van mn man en schoonmoeder. Lijkt me lastig voor je :(:)

Hier werden mijn man en ik vannacht wakker van een flinke knal en daarna hoorden we de paarden veel herrie maken.
Samen gaan kijken en toen we buiten stonden hoorden we iemand help roepen.
Er was iemand met een auto tegen een boom aan gereden dus mijn man heeft 112 gebeld en vervolgens stond de straat vol met brandweer, politie en ambulances.
Voor de paarden ook wel stressmomentje :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 08:12 



 

Oh bah KarindeB, dat is schrikken! Hopelijk valt het mee met de slachtoffers.
Kan me goed voorstellen dat je paarden in de stress waren.
De mijne zijn al in de stress vanwege de nieuwe pup van de buren =:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 08:19 



 
Profiel   

Jade, ik heb ook kleine balen.
Hoef gelukkig niet ver te lopen met het hooi, maar heb ook een hekel aan het geruk en gepluk van de paarden.

Ik roep "nee!" als ze in de buurt komen en stuur ze vooruit. En daar luisteren ze wel goed naar ...
Maar kan me voorstellen dat als je verder moet als die 6 meter die ik moet lopen het anders is.

Kan je niet eerst emmers met lekker voer neerzetten, daar waar jij met je hooi de wei in moet zodat ze je met rust laten?

Spannend verhaal Karin! Gelukkig hebben jullie m gehoord. En konden jullie helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 08:24 



 
Profiel   

boemel schreef
Jade, ik heb ook kleine balen.
Hoef gelukkig niet ver te lopen met het hooi, maar heb ook een hekel aan het geruk en gepluk van de paarden.

Ik roep "nee!" als ze in de buurt komen en stuur ze vooruit. En daar luisteren ze wel goed naar ...
Maar kan me voorstellen dat als je verder moet als die 6 meter die ik moet lopen het anders is.

Kan je niet eerst emmers met lekker voer neerzetten, daar waar jij met je hooi de wei in moet zodat ze je met rust laten?

Spannend verhaal Karin! Gelukkig hebben jullie m gehoord. En konden jullie helpen.


Hier hetzelfde, ik brul naar de paarden dat ze moeten ophoepelen en ondertussen sleur ik de kruiwagen door de modder :') het helpt als je de kruiwagen niet voor je uit duwt maar omgekeerd achter je aan trekt, dat rijdt al wat makkelijker. Wat evt ook kan helpen is er een riek overheen leggen en die met één hand vastklemmen (dus riek en handvat van kruiwagen tegelijk vast) zodat het hooi op z'n plaats blijft. Of meerdere malen lopen maar ken het, dat vindt niemand leuk :+

@Malenka: hopelijk kan de buurvrouw helpen! En anders is het inderdaad maar even zo, gaan ze ook niet dood van :)

@Chasey: balen dat de bacterie terug is :knuffel: geeft toch veel extra zorgen zo. Maar het ritje zag er wel heel gezellig uit.

@Karin: pffooee, schrikken! Gelukkig waren jullie er snel bij en konden jullie helpen!

@Robijn: beterschap met je stuitje :(:)

@Tanja: die bonsian mountain horses, hebben die ook extra gangen? En heb je daar foto's van toevallig? :D

@neetoch: lekker rondstappen is ook fijn als echt intensief rijden niet meer lukt? Ik stap tegenwoordig op via een plastic tuinstoel, dus nog een stuk hoger dan een krukje (want ik ben zwanger en buik zit in de weg) en dat is wel een aanrader! Dan kan je meer je been er over heen 'leggen' dan echt jezelf erop zwieren.


Vandaag poging twee voor de paddock. Uiteindelijk belde de man gisterenavond nog dat de kraan in panne stond :+ benieuwd of het vandaag wel zal lukken. De paarden vinden het wel prima geloof ik, terug dag en nacht op de wei :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 09:06 



 
Profiel   

@karin: hopelijk alles goed afgelopen?
Dat soort nachtelijke botsingen (veelal onder invloed van alcohol) zijn hier regelmatig aan de orde en één van de redenen waarom ik de paarden 's nachts niet op de PP wil hebben. Bij de buren zijn ze al eens botsend tussen de bomen, door een schutting heen half in de mestput beland.

Qua hooi voeren heb ik bij het ingangshek een hooinet hangen. Daar gaat eerst een pluk in zodat ze bezig zijn, dan kan ik rustig met kruiwagen of tubtrugs het rondje lopen om de bakken/netten te vullen.
Soms doet er eentje het rondje andersom en loopt het anders als gepland... that's life :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 09:10 



 
Profiel   

Solleke, gefeliciteerd.. slim om vanaf een tuinstoel op te stappen. Wij parkeren de paarden ook overal langs, worden ze mooi mak van.

Ik vul de netten vooraf, gooi ze over het hek buiten bereik en hang er dan 1 simpel op en kan dan rustig alles ophangen. Of ik heb de netten in de bak leeggeschud en heb geen last van ze. Alleen Johnny komt altijd gezellig mee voor het eerste nieuwe net.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 10:00 



 
Profiel   

@Karin, dat is schrikken
@ Robijntje, beterschap

Ik heb grote ronde balen, vul netten en hang die op. Ik hoef niet met los hooi rond te lopen.
Tip met die snelbinder lijkt mij wel handig en de paarden op afstand houden. Hier is ie regel ook, als ik met voer loop wil ik mijn ruimte, brul een keer en ze blijven braaf wachten

Als ik ziek ben, probeer ik alles zelf te doen, zelfs toen ik bekkeninstabiliteit had en nog net niet kroop ipv liep. Dag na bevalling strompelde ik er ook rond om te voeren ( stonden nog niet aan huis toen)


Al jaren heb ik carpaal in mijn pols, of weer een ontsteking maar ik kan niet de rust vinden om rust te nemen ( of een operatie) Mijn man voert als ik niet kan, maar opruimen etc doet hij niet. Op vakantie ga ik al niet snel maar ik heb wel paarden vriendinnen in de buurt die willen helpen ( alleen om hulp vragen doe ik niet zo snel)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 10:19 



 
Profiel   

Ik denk dat bijna iedereen alles wel zoveel mogelijk zelf doet ondanks ziekte en ongemakken.
Maar ja, het kan natuurlijk zo erg zijn dat het echt niet lukt.
In dat geval vraag ik mn partner en anders buurman

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 10:42 



 
Profiel   

Ik doe wat ik kan maar ben heel blij met de hulp van mijn man.
Zonder was het een stuk zwaarder en moet ik veel bewuster keuzes maken. Ik heb nu bijvoorbeeld ronde balen voordroog Maar die kosten mij veel meer energie om te voeren dan de simpele kleine hooibalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 10:46 



 
Profiel   

Ja ik ook.
Door de week doe ik ze zelf, maar de hulp in het weekend van mijn vriend zou ik niet kunnen missen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 10:48 



 
Profiel   

Nou dat klopt ook solleke noah: een pre pensioen voor beide is de bedoeling, ik ben echt dolgelukkig als ik weer eens wat mag hobbelen erop, een ontspannen stapeltje buiten en ik kan er weer een jaar tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:16 



 
Profiel   

Het is gewoon knudde als je niet zelf voor je beestjes kunt zorgen.

Chasey, wat naar dat de ontsteking nu al voor de derde keer terug is! Goed dat je grenzen stelt, het is ook niet niks en teveel prikkels zijn zeker niet goed nu.


Solleke, gefeliciteerd met je zwangerschap! Voor wanneer ben je uitgerekend?
En balen van de kraanmachinist. Heel frusterend dat dingen niet lopen zoals je ze in gedachten hebt. Het nadeel van afhankelijk zijn van anderen of hun materieel.


Karin, schrikken zeg! Hopelijk maakt het slachtoffer het goed...?



Ik zat moed te verzamelen om te stallen te doen. Ineens wordt het donker en gaat het keihard regenen. Nu heb ik echt geen zin meer :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:44 



 
Profiel   

Oooh ik moet nog werken maar mis zo de motivatie. Voor alles. Maarja met niks doen gebeurt er ook niks…..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:51 



 
Profiel   

Ik ben ook moed aan het verzamelen. Wilde beide paarden rijden, dat heb ik al teruggebracht naar 1. En dat is me al even een opgave.

Was een latertje vannacht. Gezellige borrelavond gehad, waarbij ik BOB was, dus aan het water zat. Maar zo voel ik me niet pffff. Gevoel van een zware kater :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:01 



 
Profiel   

Een waterkater :')
Knap dat je toch nog 1 paard gaat rijden haha.


Ik ga toch ook maar wat doen.
Muziekje aan en gaan :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:02 



 
Profiel   

@boemel: Dat kan een teken van Omicron zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:02 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
@boemel: Dat kan een teken van Omicron zijn.


Ooh ...dat klinkt verontrustend.
Zie vandaag verder geen mensen. Straks even een testje doen.

Hopelijk is het gewoon een waterkater :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:07 



 
Profiel   

Als je gisteren besmet bent is de kans groot dat je het nu nog niet ziet op de test, morgen of overmorgen zou dan beter zijn óók al heb je dan waarschijnlijk nergens meer last van.
Overigens zit een Omicron besmetting ook meer in de keel dan in de neus en de lft-test geven aan dat je in de neus moet testen. (die zijn nog Delta-gericht).
Áls je test is het dus ook belangrijk om even de keel mee te nemen in de swab.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:11 



 
Profiel   

Ondertussen kijkt Pip me aan van "moet jij niet eens wat gaan doen?"

Ik ga rijden. Misschien knap ik er onwijs van op :D

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 512 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen