Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Waterpomp aanschaffen voor stal en weide

 
Profiel   

Hey allemaal!

Mijn paarden staan sinds een paar maand aan huis en voorlopig krijgen ze water in een grote emmer van zo'n 40liter maar wij beschikken over een regenwaterput van 3000l dus wij willen hier graag een geschikte waterpomp voor installeren. Het enige probleem is dat er heel wat soorten pompen bestaan en wij hebben niet voldoende kennis van zaken. Het zou wel een pomp moeten zijn die we rechtstreeks in de put kunnen plaatsen dus een dompelpomp, maar het liefst moet het een deel filteren natuurlijk.
Heeft iemand hier wat meer kennis van? Kan iemand ons doorverwijzen naar een betrouwbare website waar we het op kunnen bestellen?

Het zal 3 waterpunten moeten bevoorraden en het moet dus aan- en uitgaan wanneer de paarden drinken/ klaar zijn met drinken. We hebben al een buis van zo'n 16mm diameter en de waterbakken zelf zijn ook al aangekocht.

Alvast bedankt voor jullie input!

Groetjes

Tess
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:44 



 
Profiel   

Wat is qua water je planning voor winter problemen als vorst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:41 



 
Profiel   

Ik kan alleen maar adviseren om dit te laten doen door/kopen bij een bedrijf met ervaring in precies jouw situatie.

De aankoop van onze pomp (geen dompel) heeft heel gedoe opgeleverd omdat de verkoper te weinig ervaring had met/onvoldoende begreep de wensen die wij hadden.
Uiteindelijk wel goed gekomen, maar het heeft lang geduurd voordat alles werkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:51 



 
Profiel   

In welke regio zit je?
Ik heb goede ervaringen met https://waterbrontechniek.nl/
Zij zitten in Appelscha. Hele aardige fijne man vind ik :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 23:20 



 
Profiel   

Wij wonen in Belgiƫ, vandaar dat ik dacht aan een website om te bestellen. Wij vinden namelijk niet meteen iemand die ervaring heeft met paarden specifiek... :( Voor de maanden waar het zal vriezen dachten we de pomp gewoonweg uit te zetten en even de drinkemmers terug te gebruiken. Zo'n rondpompsysteem is namelijk zeer prijzig en we zijn momenteel bezig aan het verbouwen van onze weide naar een paddock paradise dus one step at a time haha

Toch bedankt voor de tip, vrees alleen dat ze niet naar Belgiƫ zullen leveren :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 03:42 



 
Profiel   

tamary schreef
Wat is qua water je planning voor winter problemen als vorst?

En in aanvulling hierop: wat is je planning bij droogte?

Ik heb een regenwaterput van 1000 l, toen mijn oude paard nog leefde kreeg hij daar water uit. En 's nachts op stal gewoon leidingwater. Maar in een droge periode is de put wel leeg geweest.
3000 l klinkt heel veel, maar een paard drinkt 30-50 l water op een dag. Als je 3 paarden hebt is binnen een maand de put leeg als er niets bij komt. Als de aanvulling minder is dan wat eruit gaat duurt het wat langer, maar ook dan zal de put leeg raken.

Mijn regenwaterput heeft een ouderwets grindfilter waar het water door loopt voor het in de put komt.
Let op met reinigingswerkzaamheden van bijv. daken als de afvoer hiervan is aangesloten op de put. Dan even de put afkoppelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:10 



 
Profiel   

Wij gaan dan de put gewoon aanvullen met leidingwater, we kunnen aan die put gemakkelijk aan!
Maar ja, die pomp is wel echt lastig te vinden.
Roodvos schreef
tamary schreef
Wat is qua water je planning voor winter problemen als vorst?

En in aanvulling hierop: wat is je planning bij droogte?

Ik heb een regenwaterput van 1000 l, toen mijn oude paard nog leefde kreeg hij daar water uit. En 's nachts op stal gewoon leidingwater. Maar in een droge periode is de put wel leeg geweest.
3000 l klinkt heel veel, maar een paard drinkt 30-50 l water op een dag. Als je 3 paarden hebt is binnen een maand de put leeg als er niets bij komt. Als de aanvulling minder is dan wat eruit gaat duurt het wat langer, maar ook dan zal de put leeg raken.

Mijn regenwaterput heeft een ouderwets grindfilter waar het water door loopt voor het in de put komt.
Let op met reinigingswerkzaamheden van bijv. daken als de afvoer hiervan is aangesloten op de put. Dan even de put afkoppelen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen